Ducati uit USA

suheyl

Rookie
27 jul 2011
15
0
Nederland
Hallo allemaal.

Ik ben me op dit moment aanhet oriënteren op de koop van een Ducati uit de USA. Ik ben op zoek naar een 848.
Wat me is opgevallen, is dat die dingen daar echt niet duur zijn. Dit maakt me dan wel weer huiverig.
Als ik kijk op een site als http://www.adpost.com/us/vehicles/Motorcycles__Scooters/ dan zie ik dat ze al aangeboden worden vanaf zo'n $5000.
Is dat realistisch?
Ik ben op dit moment een trip aan het plannen naar USA. Ik wil daar een aantal weken rondtrekken met een camper. Het liefst wil ik dan in de eerste week een motor kopen en deze verschepen naar NL.
Waar moet ik aan denken? Heef iemand ervaring met zelf zo'n ding ophalen uit de USA?
 
Motoren zijn in de VS stukken goedkoper.

Paar jaar geleden (4 ofzo) kostte een ZX-6R daar 9000 dollar, omgerekend was dat ongeveer 6500-7000 euro....
 
harleys kosten daar ook niets, een motor die hier 15000 euro 2de hands kost kan je daar al oppikken vanaf 8 a 10 000 dollar = 6 a 7 000 euro

zelfs een splinter nieuwe bmw 1200gsa kost in amerika 18000 dollar terwijl hij hier 22000 euro kost.
 
Reken echter wel op een lading BTW en BPM als ie hier ingevoerd moet worden... En de koplampen moeten volgens mij ook aangepast worden.
 
Laatst bewerkt:
Is dat alleen maar door de belasting? want het lijkt me dat een BMW goedkoper in Duitsland moet zijn dan in Amerika...
 
@Bernardkawa -> Een BMW of Mercedes is stukken goedkoper in de USA dan in Duitsland... Waarom? Weet ik ook niet. Snap het ook niet....
 
Komt idd grotendeels door belasting en deels door prijszetting naargelang de markt.

Geen idee echter of de US motorfietsen uit Italië wel met CE gekeurde onderdelen (lichten, spiegels etc.) rondrijden...
 
Hallo allemaal.

Ik ben me op dit moment aanhet oriënteren op de koop van een Ducati uit de USA. Ik ben op zoek naar een 848.
Wat me is opgevallen, is dat die dingen daar echt niet duur zijn. Dit maakt me dan wel weer huiverig.
Als ik kijk op een site als http://www.adpost.com/us/vehicles/Motorcycles__Scooters/ dan zie ik dat ze al aangeboden worden vanaf zo'n $5000.
Is dat realistisch?
Ik ben op dit moment een trip aan het plannen naar USA. Ik wil daar een aantal weken rondtrekken met een camper. Het liefst wil ik dan in de eerste week een motor kopen en deze verschepen naar NL.
Waar moet ik aan denken? Heef iemand ervaring met zelf zo'n ding ophalen uit de USA?

Wacht nog even 1 of 2 weekjes, dan zakt de dollar nog wat verder onderuit....
 
@ Martell -> Planning is volgend jaar. ;-)
Ben op dit moment een trip met een camper aan het plannen. En in de eerste week wil ik dus een motor kopen en deze verschepen.
Ben wel op tijd begonnen met de planning :-D
 
Laatst bewerkt:
in amerika rijden ze rechts, net zoals hier!
Ja, maar ze hebben wel andere eisen aan de lens/reflectorvorm en de lichtbundel dan in de EU. Maar of het bij de keuring bekeken wordt...
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar ze hebben wel andere eisen aan de lens/reflectorvorm en de lichtbundel dan in de EU. Maar of het bij de keuring bekeken wordt...


het is zoizo geen eu motor dus hij zal een volledige keuring ondergaan en niet de reguliere motorblok/frame nummer controle.
 
Wat zal er allemaal aan kosten bij komen als je de motor in de VS koopt?

Geen idee wat het precies kost en of het allemaal betaald meot worden, maar ik denk dat de volgende zaken toch wel op het lijstje komen te staan:

BTW 19%
BPM 19,4% over netto catalogesprijs
Invoerrechten 2,5%
Keuring
Kenteken
Transport
Transportverzekering (neem aan dat je dat wel wilt afsluiten, want is zo zonde als die container waar je motor in zit dan ineens toch van de boot valt)

Denk dat, als je dat allemaal bij elkaar op gaat tellen je net zo goed een fiets in Nederland kunt kopen :')
 
en toch zit er schijnbaar wel verschil in, ik heb naast mijn fireblade ook nog een Honda CBR 600 F3 staan, dit is qua uiterlijk een CBR 600 F2. (pc31)

deze motor is in amerika wel een cbr 600 f3.
deze heeft ook de tellers die de snelheid in Mph aangeeft en op mijn kentekenbewijs staat hetvolgende bij de bijzonderheden:

Het betreft een zware motorfiets
datum eerste toelating: 28021995
afwijkende koplamp(en) toegestaan op basis van art. 30 van de invoeringswet WVW 1994
 
Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat Nigerianen ook in Amerika actief zijn. Die 848 voor $5000 zal je dus 5000 en verschepingskosten kosten. En daar blijft het bij, want naar de keuring hoef je niet omdat je toch niets afgeleverd krijgt ;)
 
en toch zit er schijnbaar wel verschil in, ik heb naast mijn fireblade ook nog een Honda CBR 600 F3 staan, dit is qua uiterlijk een CBR 600 F2. (pc31)

deze motor is in amerika wel een cbr 600 f3.
deze heeft ook de tellers die de snelheid in Mph aangeeft en op mijn kentekenbewijs staat hetvolgende bij de bijzonderheden:

Het betreft een zware motorfiets
datum eerste toelating: 28021995
afwijkende koplamp(en) toegestaan op basis van art. 30 van de invoeringswet WVW 1994

Als de bestelnummers gelijk zijn is het geen ander onderdeel dus kan ie hetzelfde afgesteld worden.

Zo uit mijn hoofd de verschillen:
- her en der wat reflectoren
- waarschuwingsstickers

Weinig boeiends dus.
 
dat zou natuurlijk ook kunnen, ik wist alleen dat er iets op mijn kentekenbewijs stond over de koplamp, maar dat kan natuurlijk ook zo'n standaard regeltje zijn die er toendertijd bij de rdw bijgekomen is...
 
Maar verkijk je niet helemaal op de prijs zoals die op site's staat. Ondermeer wordt in de USA de belasting niet vermeld, alle prijzen daar zijn excl. de Sales Tax.
Die krijgt een buitenlander weliswaar niet op zijn bord, maar daardoor lijken de prijzen lager dan hier, die inclusief zijn.
Even voor de aardigheid: Een BMW r1200r kost daar $16.470 (€11.370) en hier € 13.100 De salestax is in de meeste staten 6-7 % dus dan kost hij daar voor de consument plm €12.000, doe je echter de Nederlandse BTW a 19% dan is ie daar €12800, bijna hetzelfde als hier.
 
dat zou natuurlijk ook kunnen, ik wist alleen dat er iets op mijn kentekenbewijs stond over de koplamp, maar dat kan natuurlijk ook zo'n standaard regeltje zijn die er toendertijd bij de rdw bijgekomen is...

Kan best dat het bij jouw CBR wel zo is hoor. Maar in dit specifieke geval zit er geen verschil in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan