Ducati uit USA

Ik had al contact gehad met de fabrikant. Deze heeft me verteld dat de Ducs in de USA gelijk zijn aan de Ducs hier. Verder geen typegoedkeuring nodig. Dat is het probleem niet.
 
Ik denk dat het vooral zinvol kan zijn als je een motor daar koopt gekoppeld aan een vakantie en dan de huurprijs uitspaart. Ik weet alleen wel dat er mensen flink tobben om het ding dan verzekerd te hebben tijdens het verblijf daar.
Verkijk je ook niet op de transport kosten.
Er zijn trouwens, leven de zoekfunctie, al diverse topics geweest over dit onderwerp klikkerdeklik
 
Als de bestelnummers gelijk zijn is het geen ander onderdeel dus kan ie hetzelfde afgesteld worden.

Zo uit mijn hoofd de verschillen:
- her en der wat reflectoren
- waarschuwingsstickers

Weinig boeiends dus.
Let ook op milieu zaken. Als je het bijvoorbeeld over de F3 hebt; bekijk daar eens een Haynes manual van. Dan zitten er flink wat verschillen tussen de US versie en EU versie mbt allerlei onderdelen die anders zijn ivm strengere milieu eisen in de US.
 
Maar verkijk je niet helemaal op de prijs zoals die op site's staat. Ondermeer wordt in de USA de belasting niet vermeld, alle prijzen daar zijn excl. de Sales Tax.
Die krijgt een buitenlander weliswaar niet op zijn bord, maar daardoor lijken de prijzen lager dan hier, die inclusief zijn.
Even voor de aardigheid: Een BMW r1200r kost daar $16.470 (€11.370) en hier € 13.100 De salestax is in de meeste staten 6-7 % dus dan kost hij daar voor de consument plm €12.000, doe je echter de Nederlandse BTW a 19% dan is ie daar €12800, bijna hetzelfde als hier.

:')

En dan komt er nog bij:

BPM
Invoerrechten
Transport
Transportverzekering
Keuring
Kenteken

Je zou bijna zeggen dat het veel goedkoper en gemakkelijker is om een motor gewoon in Nederland te kopen met een Nederlands kenteken :')
 
Een neef van mij heeft een Audi A6 uit de States gehaald.
Zee container ofwel verschepen koste hem $1000,- al met al heeft hij op die z.g.a.n auto duizenden euro's bespaard.
Neem aan dat in het geval van een motor dit goedkoper moet kunnen aangezien je niet een hele container voor jezelf nodig hebt. Geen idee of je een gedeeltelijke container kunt huren o.i.d.
Volgens mij heb ik hier overigens al vaker een topic over gelezen misschien dat de zoekfunctie het een en ander oplevert.
Aan de ene kant vind ik de verhalen altijd mooi van mensen die op die manier hun spul uit het buitenland halen maar op een of andere manier heb ik zelf niet zoveel zin in de rompslomp en koop ik m'n spullen gewoon binnen de Nederlandse grens ondanks dat je eigenlijk heel vaak een dief van je eigen portemonnee bent.
 
Laatst bewerkt:
:')

En dan komt er nog bij:

BPM
Invoerrechten
Transport
Transportverzekering
Keuring
Kenteken

Je zou bijna zeggen dat het veel goedkoper en gemakkelijker is om een motor gewoon in Nederland te kopen met een Nederlands kenteken :')

sjonge zeg, om toch depri van te worden..........

transport is afhankelijk van het aantal dingen dat mee kan in zo'n container
transportverzekering zal ook wel meevallen
invoerrechten2,5% van 5000 =125,00 poepoe
BPM heb je ook bij duitse en engelse motoren
BTW wordt netjes door het douandekantoor uitgerekend en betaal je samen met de invoer
keuring 100 nog wat euro ook niet om gillend gek van te worden
.

totaal gaat je dat echt geen 5000 euro kosten hoor.

Dus goedkoper dan een NL motor kopen.

Je moet één en ander uitzoeken, maar dat kan ook de uitdaging zijn.
 
@The Screaming Chief -> Inderdaad. Die kosten overstijgen de prijs hier niet. Helemaal niet als je de motor daar particulier koopt.
Eentje waarvan het baasje een te hoge creditcard rekening heeft... :D
 
Kan je doen, ik ken iemand die eerst geinventariseerd heeft in zijn omgeving en vervolgens naar de USA is gegaan met een goed gevulde order portefeuille hij heeft toen 6 HD'sgekocht, nieuw nog in de krat.
Dat scheelde voor iedereen zo 2-3 mille en hij nam op elke motor een commissie voor de moeite van rond de 7-800.
Iedereen was tevreden en hij had zijn eigen HD voor plm 8000 minder.
Daarbij ook een leuke vakantie...
 
@Sphyrnidus -> Was mijn insteek ook. Maar dan met 1, waarschijnlijk 2, bikes. Eentje voor de verkoop, ander voor mezelf :-D
 
tuurlijk alles is te koop... lijkt me wel een x tof alleen dat vervoer hierheen zal even puzzelen zijn!
zijn bedrijven voor die dat voor jou regelen, speciale tarieven voor motorfietsen etc, retourtje vliegtuig is 1500 euro voor een grote motorfiets waar je 3 m³ voor nodig hebt, enkele rit zal rond de 700 liggen, en dan heb ik het van de westkust naar een thuisadres in belgie. oostkust is goedkoper. Een vrachtschip komt vaak even duur of duurder uit met uitzondering wanneer je een container kunt volladen met motorfietsen.

nu zon ducatie is redelijk klein en kort en licht, misschien komt die per kg wel goedkoper uit!
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het vooral zinvol kan zijn als je een motor daar koopt gekoppeld aan een vakantie en dan de huurprijs uitspaart. Ik weet alleen wel dat er mensen flink tobben om het ding dan verzekerd te hebben tijdens het verblijf daar.
Verkijk je ook niet op de transport kosten.
Er zijn trouwens, leven de zoekfunctie, al diverse topics geweest over dit onderwerp klikkerdeklik
er is een verzekeringsmaatschappij in amerika die zich gespecialiseerd heeft in het verzekeren van mensen uit het buitenland die met hun eigen motor willen rondtoeren, ze zijn niet goedkoop maar je kan verzekeren per week. voor een 3 tal weken ben je een bedrag kwijt wat je hier voor een jaar kwijt bent.

heb site nu niet bij de hand (opt werk)
 
@2712 -> Iedereen heeft het over die gespecialiseerde bedrijven, echter, ik heb ze nog niet gevonden of zijn schrikbarend duur... Weet jij er een dan?
 
@Sphyrnidus -> Was mijn insteek ook. Maar dan met 1, waarschijnlijk 2, bikes. Eentje voor de verkoop, ander voor mezelf :-D
In principe ben je dan belastingplichtig over de winst (onder het kopje: "overige inkomsten" op je belastingaangifte)...

Ik heb me ook vaak staan verlekkeren bij de USA-prijzen... Er zijn nieuwe auto's die daar in dollars de helft kosten van wat ze hier in euro's kosten (50.000 dollar tegen 100.000 euro hier). Of speedboten: 9999 dollar tegen 15.999 euro... We wonen helaas in een land waarbij de overheid enorm veel geld nodig heeft (en nog steeds tekort komt), en daarmee alles gruwelijk veel duurder maakt. Motoren importeren heb ik me eerlijk gezegd nog niet in verdiept, maar het verbaast me niet dat dat ook goedkoper is. Niet voor niets rijden er redelijk wat mijlen-tellers rond.
 
sjonge zeg, om toch depri van te worden..........

transport is afhankelijk van het aantal dingen dat mee kan in zo'n container
transportverzekering zal ook wel meevallen
invoerrechten2,5% van 5000 =125,00 poepoe
BPM heb je ook bij duitse en engelse motoren
BTW wordt netjes door het douandekantoor uitgerekend en betaal je samen met de invoer
keuring 100 nog wat euro ook niet om gillend gek van te worden
.

totaal gaat je dat echt geen 5000 euro kosten hoor.

Dus goedkoper dan een NL motor kopen.

Je moet één en ander uitzoeken, maar dat kan ook de uitdaging zijn.

Ik denk niet dat het depri is, maar goed. Zeker niet als je ziet dat ik in ga op de berekening die Sphyrnidus aan gaf voor de BMW :') Want daar ging ik op in.

Maar om even op de 5K motor in te gaan om te laten zien dat je je behoorlijjk kunt verkijken op hoe veel goedkoper die is:

Om even een kleine berekening te maken ga ik uit van volgende gegevens:

EUR/Dollar koers = 1.45 (dit is een onzekere factor want niemand weet wat de dollar gaat doen zeker als je een jaar vooruit moet kijken)
BPM 19,4% over de catalogesprijs, maar ik neem maar even het aller gunstigste geval en bereken het over de aankoopprijs waardoor dit zo een beetje de aller laagste prijs is waarover je kunt berekenen.

Men neme een motor van USD 5000 = EUR 3450

Daar gaat in ieder geval al bij komen:

EUR 3450 * 1,194 BPM = EUR 4119
EUR 4119 * 1,19 BTW = EUR 4902
EUR 4119 * 0,06 Invoerrechten cfm tarief Duane bij 500 tot 800 cc motor = EUR 247
Dan hebben we nog de keuring van EUR 180

Dan zitten we dus al op een totaal van EUR 5.329 er van uit gaande dat we verder geen aanpassingen hoeven te doen aan de motor om door de keuring te komen.

Dan komt nog de vraag....wat gaat het transport kosten. Ik denk niet dat het overdreven is om voor transport incl verzekering een bedrag te rekenen van EUR 1.000

Dan wordt het dus EUR 6.329

Zoals ik al zij....dit is volgens mij de meest gunstige berekening, omdat ik ben uitgegaan van 19,4% BPM over de aanschafwaarde en niet de catalogeswaarde. Je snapt natuurlijk wel dat als die motor een catalogeswaarde heeft op de Nederlandse markt van EUR 10.000 dat je dan even EUR 1.940 mag tellen in plaats van de EUR 669 die ik nu heb geteld. En dan komt er dus ook even wat meer te betalen BTW bij en dan is de motor ineens al EUR 7.841 incl transport voor EUR 1.000

Zou je voor die prijs niet ook gewoon dezelfde motor in Nederland kunnen kopen denk je?
 
@ Spades --> Voor € 8000 heb je hier geen 848... En al helemaal geen 1098! In Nederland ben je € 10.000 verder, op zijn minst....
Wat me ook opgevallen is, is de lage mileage van die dingen daar. Maar ik weet het dus niet. Daarom vraag ik info. Mensen die dit al hebben gedaan.
 
Let ook op milieu zaken. Als je het bijvoorbeeld over de F3 hebt; bekijk daar eens een Haynes manual van. Dan zitten er flink wat verschillen tussen de US versie en EU versie mbt allerlei onderdelen die anders zijn ivm strengere milieu eisen in de US.
Kan heel goed kloppen. ''Strengheid'' kan ook zelfs per staat verschillen.
Althans in het verleden, weet niet of het nog steeds zo is.
 
Zit even op zo'n US site te kijken. Een nieuwe ZZR 1400, daar ZX-14 geheten, kost je $13,599. Een 2011 GSX-R 750 kost je $10,999.
Wat een prijzen zeg!

Mocht er iemand een motor gaan importeren dan wil ik eventueel wel een plekje in zo'n container reserveren :9~
 
@ Spades --> Voor € 8000 heb je hier geen 848... En al helemaal geen 1098! In Nederland ben je € 10.000 verder, op zijn minst....
Wat me ook opgevallen is, is de lage mileage van die dingen daar. Maar ik weet het dus niet. Daarom vraag ik info. Mensen die dit al hebben gedaan.

Motorzaak zal inderdaad rond de 10K uit komen, maar dan heb je wel weer garantie op de motor. En dat heb je bij import natuurlijk niet.

En als je particulier koopt zul je onder de 10K zitten denk ik. Dus het is niet zo heel veel voordeliger als het lijkt. Daarbij komt nog dat we niet weten wat de koers van de dollar doet. Op dit moment staat die gunstig, maar dat kan binnen nu en een maand al weer heel anders zijn. Voor je het weet staat die koers gewoon weer op 1,30 in plaats van 1,45 en dan wordt het dus al weer een heel ander verhaal over wat het je gaat kosten.
 
Ik zit ff op de site te kijken die TS geplaatst heeft. Daar staat oa een stucgatie 848 uit 2008 voor 3200$ met 2000 miles op de klok. Dit is toch wel errug cheap.... Bj dit soort adds heb ik een beetje mijn twijfels. Als je daar toch heen gaat met een camper zou ik er terplekke 1 kopen. Dan kun je in ieder geval zien wat je koopt want er staan toch wel een aantal dubieuze advertenties bij vind ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan