Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Let ook op milieu zaken. Als je het bijvoorbeeld over de F3 hebt; bekijk daar eens een Haynes manual van. Dan zitten er flink wat verschillen tussen de US versie en EU versie mbt allerlei onderdelen die anders zijn ivm strengere milieu eisen in de US.Als de bestelnummers gelijk zijn is het geen ander onderdeel dus kan ie hetzelfde afgesteld worden.
Zo uit mijn hoofd de verschillen:
- her en der wat reflectoren
- waarschuwingsstickers
Weinig boeiends dus.
Maar verkijk je niet helemaal op de prijs zoals die op site's staat. Ondermeer wordt in de USA de belasting niet vermeld, alle prijzen daar zijn excl. de Sales Tax.
Die krijgt een buitenlander weliswaar niet op zijn bord, maar daardoor lijken de prijzen lager dan hier, die inclusief zijn.
Even voor de aardigheid: Een BMW r1200r kost daar $16.470 (€11.370) en hier € 13.100 De salestax is in de meeste staten 6-7 % dus dan kost hij daar voor de consument plm €12.000, doe je echter de Nederlandse BTW a 19% dan is ie daar €12800, bijna hetzelfde als hier.
En dan komt er nog bij:
BPM
Invoerrechten
Transport
Transportverzekering
Keuring
Kenteken
Je zou bijna zeggen dat het veel goedkoper en gemakkelijker is om een motor gewoon in Nederland te kopen met een Nederlands kenteken
zijn bedrijven voor die dat voor jou regelen, speciale tarieven voor motorfietsen etc, retourtje vliegtuig is 1500 euro voor een grote motorfiets waar je 3 m³ voor nodig hebt, enkele rit zal rond de 700 liggen, en dan heb ik het van de westkust naar een thuisadres in belgie. oostkust is goedkoper. Een vrachtschip komt vaak even duur of duurder uit met uitzondering wanneer je een container kunt volladen met motorfietsen.tuurlijk alles is te koop... lijkt me wel een x tof alleen dat vervoer hierheen zal even puzzelen zijn!
er is een verzekeringsmaatschappij in amerika die zich gespecialiseerd heeft in het verzekeren van mensen uit het buitenland die met hun eigen motor willen rondtoeren, ze zijn niet goedkoop maar je kan verzekeren per week. voor een 3 tal weken ben je een bedrag kwijt wat je hier voor een jaar kwijt bent.Ik denk dat het vooral zinvol kan zijn als je een motor daar koopt gekoppeld aan een vakantie en dan de huurprijs uitspaart. Ik weet alleen wel dat er mensen flink tobben om het ding dan verzekerd te hebben tijdens het verblijf daar.
Verkijk je ook niet op de transport kosten.
Er zijn trouwens, leven de zoekfunctie, al diverse topics geweest over dit onderwerp klikkerdeklik
@ Martell -> Planning is volgend jaar. ;-)
Ben op dit moment een trip met een camper aan het plannen. En in de eerste week wil ik dus een motor kopen en deze verschepen.Oh Kan nadelig zijn, of voordelig, weet ik ook nog niet
Ben wel op tijd begonnen met de planning :-D
In principe ben je dan belastingplichtig over de winst (onder het kopje: "overige inkomsten" op je belastingaangifte)...@Sphyrnidus -> Was mijn insteek ook. Maar dan met 1, waarschijnlijk 2, bikes. Eentje voor de verkoop, ander voor mezelf :-D
sjonge zeg, om toch depri van te worden..........
transport is afhankelijk van het aantal dingen dat mee kan in zo'n container
transportverzekering zal ook wel meevallen
invoerrechten2,5% van 5000 =125,00 poepoe
BPM heb je ook bij duitse en engelse motoren
BTW wordt netjes door het douandekantoor uitgerekend en betaal je samen met de invoer
keuring 100 nog wat euro ook niet om gillend gek van te worden
.
totaal gaat je dat echt geen 5000 euro kosten hoor.
Dus goedkoper dan een NL motor kopen.
Je moet één en ander uitzoeken, maar dat kan ook de uitdaging zijn.
Kan heel goed kloppen. ''Strengheid'' kan ook zelfs per staat verschillen.Let ook op milieu zaken. Als je het bijvoorbeeld over de F3 hebt; bekijk daar eens een Haynes manual van. Dan zitten er flink wat verschillen tussen de US versie en EU versie mbt allerlei onderdelen die anders zijn ivm strengere milieu eisen in de US.
@ Spades --> Voor € 8000 heb je hier geen 848... En al helemaal geen 1098! In Nederland ben je € 10.000 verder, op zijn minst....
Wat me ook opgevallen is, is de lage mileage van die dingen daar. Maar ik weet het dus niet. Daarom vraag ik info. Mensen die dit al hebben gedaan.
Volgens mij zit er wel degelijk verschil in en ik dacht dat vooral Californië erg is.Kan heel goed kloppen. ''Strengheid'' kan ook zelfs per staat verschillen.
Althans in het verleden, weet niet of het nog steeds zo is.