Ducati uit USA

@ Spades --> Voor € 8000 heb je hier geen 848... En al helemaal geen 1098! In Nederland ben je € 10.000 verder, op zijn minst....
Wat me ook opgevallen is, is de lage mileage van die dingen daar. Maar ik weet het dus niet. Daarom vraag ik info. Mensen die dit al hebben gedaan.

Het gaat hier niet om een ducati 848, maar om gebakken lucht een droom te kopen voor 5000 USD.

We hebben de S
We hebben de C
We hebben de A
We hebben de M

SCAM!!!
 
Zit even op zo'n US site te kijken. Een nieuwe ZZR 1400, daar ZX-14 geheten, kost je $13,599. Een 2011 GSX-R 750 kost je $10,999.
Wat een prijzen zeg!

Mocht er iemand een motor gaan importeren dan wil ik eventueel wel een plekje in zo'n container reserveren :9~~

reken eens uit wat er nog bij gaat komen aan BTW, BPM, transport, import en transportverzekering en zo :')

Ik zeg het je...het lijkt veel goedkoper dan in nederland, maar ik denk dat je met die GSX-R misschien 1500 euro minder kwijt bent dan in nederland. En dan praat je dus over 1500 euro op een fiets van 15.000 euro in Nederland.

Is dat echt de moeite waard?
 
Volgens mij loont het ook wel om daar even je btw die je in de US betaald terug te vragen. Je gaat het product immers uitvoeren. Staat tegenover dat je btw afdraagt zodra je je fiets in NL invoert (maar die rekening krijg je toch al!).

Het kan in meerdere landen buiten de EU. Ook als particulier. Maar zoek even uit of en hoe dat in de US geregeld is.

Vakantie tip: verdien geld door het terugvragen van btw!
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij loont het ook wel om daar even je btw die je in de US betaald terug te vragen. Je gaat het product immers uitvoeren. Staat tegenover dat je btw afdraagt zodra je je fiets in NL invoert (maar die rekening krijg je toch al!).

Het kan in meerdere landen buiten de EU. Ook als particulier. Maar zoek even uit of en hoe dat in de US geregeld is.

Vakantie tip: verdien geld door het terugvragen van btw!

De vraag is of dat kan. America kent namelijk niet het BTW-systeem zoals wij dat kennen in Nederland en Europa. In America wordt 1 keer belasting betaald over het goed, namelijk op moment van verkoop aan de eindverbruiker. De Sales tax. Dat is niet in alle staten het geval en omdat er maar 1 keer belasting betaald wordt vraag ik me af of je het terug kunt vorderen of niet hoeft te betalen als je je goederen exporteerd als privepersoon.
 
Ik zou gelijk een hele zeecontainer vol kopen als ik jou was..... :+

Dat was precies wat een aantal motorzaken hier in NL in de jaren '90 deed, toen de motoren als warme broodjes de winkel uit vlogen.
Tip: als je dit wilt doen, betaal dan cash. Vaak kun je dan nog flink wat van de prijs af krijgen.
 
@rvh ---> Heb je gezien wat de nieuwprijs van een 848 is in de USA??? $12.995, da's ongeveer €9000.... Een motor van 3-4 jaar oud kan dan gerust $5000 kosten....

Zojuist een offerte gekregen van marlog-car-handling.com. Deze vervoert zo'n motor van San Fransisco tot Rotterdam voor $850. Daarna komen er wat douanekosten e.d. bij van rond de €400. Kom ik uit op een bedrag van ongeveer €1000 voor de transportkosten.

Goed te doen dus.
 
@rvh ---> Heb je gezien wat de nieuwprijs van een 848 is in de USA??? $12.995, da's ongeveer €9000.... Een motor van 3-4 jaar oud kan dan gerust $5000 kosten....

Zojuist een offerte gekregen van marlog-car-handling.com. Deze vervoert zo'n motor van San Fransisco tot Rotterdam voor $850. Daarna komen er wat douanekosten e.d. bij van rond de €400. Kom ik uit op een bedrag van ongeveer €1000 voor de transportkosten.

Goed te doen dus.

Weet je het zeker????
Ik betaalde voor een ding van een paar honderd dollar ook zoiets, met alle handling fees en shipping charges en port-billings, en dan idd douane.

en vergeet de BPM niet. Er is een staatje (excel) waarin je dit kunt gaan uitrekenen. Je hebt daarvoor de originele consumentenprijs nodig. En dan afhankelijk van de leeftijd, komt er nog een x bedragje bij.
 
Ik zit ook veel op een forum voor USA cars en lees daar veel goede berichten over een Nederlander (Hans) die in Amerika (Texas) een export bedrijfje is begonnen voor auto's, motoren en onderdelen. Hij kan de verscheping zo voor je regelen (hij laadt en verscheept wekelijks containers van Amerika naar Nederland) en het voordeel is dat je motor in een container kan meereizen waar nog meer spullen inzitten. Dat drukt de transportkosten aanzienlijk. Kijk maar even op zijn website: www.usa2ned.com
Als je op zijn blog klikt krijg je een aardige indruk van zijn toko.
 
Laatst bewerkt:
@ Martell
ter uwer informatie:

alszijnde een expediteur kunnen wij het navolgende voor u doen
vervoeren :

2008 ducati motorcycle
vanaf san francisco city limits - via laadstation oakland ca -
terminal rotterdam
transportkosten over per groupage container

voorhaal kosten af san francisco - depot oakland = $ 200,00
+
transportkosten overzee usd $ 650,00
de bovenstaande container transport tarieven zijn:
incl. inladen / isps / caf / baf / ams / bill of lading / export
documentation usa customs / adm
excl transport verzekering / locale kosten in ned.

* alszijnde een expediteur verkopen wij zelf geen verzekeringen
wij raden u aan bij uw eigen assusradeur te informeren.
evt. kunt u vrijblijvende informatie inwinnen bij de fa titlulaer &
westerterp te breda 076 5303555 (alleen voor ned. ingezetene)

* tarief geldig t/m 31.08.2011

locale kosten in deport roosendaal nederland :
dossier / adm kosten euro 55,00
eco tax euro 29,50
inklarings documentatie euro 65,00
handling kosten roosendaal euro 245,00
 
@rvh ---> Heb je gezien wat de nieuwprijs van een 848 is in de USA??? $12.995, da's ongeveer €9000.... Een motor van 3-4 jaar oud kan dan gerust $5000 kosten....

Zojuist een offerte gekregen van marlog-car-handling.com. Deze vervoert zo'n motor van San Fransisco tot Rotterdam voor $850. Daarna komen er wat douanekosten e.d. bij van rond de €400. Kom ik uit op een bedrag van ongeveer €1000 voor de transportkosten.

Goed te doen dus.

Als ie in de poeder ligt ja... maar als je m op ebay.com verkoopt, brengt diezelfde motor opeens met gemak 8500+ dollar op. Dus die 5000 dollar klopt niet. Dr gaat echt niet zomaar 8000 dollar af in 3-4 jaar.

Maar goed, als je dr maar in gelooft kan alles. Hele volksstammen doen het en die komen dan elke zondagochtend samen. Al dan niet in zwarte kousen :X

Diezelfde motor kun je ook kopen voor 4000 euro, met gratis verscheping naar Nederland via Nigerian airlines.
 
Laatst bewerkt:
@rvh ---> Heb je gezien wat de nieuwprijs van een 848 is in de USA??? $12.995, da's ongeveer €9000.... Een motor van 3-4 jaar oud kan dan gerust $5000 kosten....

Zojuist een offerte gekregen van marlog-car-handling.com. Deze vervoert zo'n motor van San Fransisco tot Rotterdam voor $850. Daarna komen er wat douanekosten e.d. bij van rond de €400. Kom ik uit op een bedrag van ongeveer €1000 voor de transportkosten.

Goed te doen dus.


Of probeer het eens via www.sclnl.nl, deze zitten in Rotterdam. Ik heb er hele goede ervaring mee, en misschien kunnen die het goedkoper?
 
Laatst bewerkt:
@ Martell
ter uwer informatie:

alszijnde een expediteur kunnen wij het navolgende voor u doen
vervoeren :

2008 ducati motorcycle
vanaf san francisco city limits - via laadstation oakland ca -
terminal rotterdam
transportkosten over per groupage container

voorhaal kosten af san francisco - depot oakland = $ 200,00
+
transportkosten overzee usd $ 650,00
de bovenstaande container transport tarieven zijn:
incl. inladen / isps / caf / baf / ams / bill of lading / export
documentation usa customs / adm
excl transport verzekering / locale kosten in ned.

* alszijnde een expediteur verkopen wij zelf geen verzekeringen
wij raden u aan bij uw eigen assusradeur te informeren.
evt. kunt u vrijblijvende informatie inwinnen bij de fa titlulaer &
westerterp te breda 076 5303555 (alleen voor ned. ingezetene)

* tarief geldig t/m 31.08.2011

locale kosten in deport roosendaal nederland :
dossier / adm kosten euro 55,00
eco tax euro 29,50
inklarings documentatie euro 65,00
handling kosten roosendaal euro 245,00

als je maar zeker weet dat dit alles is, en je niet voor verassingen komt te staan :)

Zijn de 'handlingskosten Roosendaal' hetzelfde als de eerder genoemende 'lokale kosten Nederland'?

en wat kost het verhaal bij RDW?
 
@Martell -> excl. evt. douane scan kosten - fysieke douane controle /
evt. invoerrechten - btw bij invoer

Kosten Belastingdienst:
omzetbelasting (19% over de dagwaarde van de auto of motor)

Kosten Douane:
*De invoerrechten voor een vrachtauto bedragen 22%, voor een boot 1,7% ( zeewaardig jacht 0%) en een motorfiets 7%

Kosten RDW:

Voertuigbewijs deel 1a € 38,00
Tenaamstellingsbewijs deel 1b € 9,25
Inschrijving voertuig € 53,00
Beoordeling 10 of meer aspecten € 80,00

Daar bovenop komt natuurlijk het BPM bedrag
 
@Martell -> excl. evt. douane scan kosten - fysieke douane controle /
evt. invoerrechten - btw bij invoer

Kosten Belastingdienst:
omzetbelasting (19% over de dagwaarde van de auto of motor)

Kosten Douane:
*De invoerrechten voor een vrachtauto bedragen 22%, voor een boot 1,7% ( zeewaardig jacht 0%) en een motorfiets 7%

Kosten RDW:

Voertuigbewijs deel 1a € 38,00
Tenaamstellingsbewijs deel 1b € 9,25
Inschrijving voertuig € 53,00
Beoordeling 10 of meer aspecten € 80,00

Daar bovenop komt natuurlijk het BPM bedrag

Zorg wel dat op de koopovereenkomst die je meeneemt naar de keuring en dus ook de belastingdienst staat dat hij meer dan 6000km op de teller heeft staan, anders betaal de de BPM over de nieuwwaarde.......
 
@Martell -> excl. evt. douane scan kosten - fysieke douane controle /
evt. invoerrechten - btw bij invoer

Kosten Belastingdienst:
omzetbelasting (19% over de dagwaarde van de auto of motor)

Kosten Douane:
*De invoerrechten voor een vrachtauto bedragen 22%, voor een boot 1,7% ( zeewaardig jacht 0%) en een motorfiets 7%

Kosten RDW:

Voertuigbewijs deel 1a € 38,00
Tenaamstellingsbewijs deel 1b € 9,25
Inschrijving voertuig € 53,00
Beoordeling 10 of meer aspecten € 80,00

Daar bovenop komt natuurlijk het BPM bedrag


Apart.

Twee maanden terug betaalden we 600+ euro voor een keuring in Lelystad voor een US importmotor. Kan zijn dat daar dan al de bpm en zo in zit natuurlijk.

Weet je zeker dat je alle kosten van de haven in NL hebt? Ik ben daar zelf een keer door 'verrast' (=die gasten plukken je helemaal kaal). Iemand die naar de boot kijkt=dokken. Iemand die de naam van de boot opschrijft=dokken. IEmand die de kleur van de container ongeveer goed heeft=dokken. Container er af halen = dokken. Container recht zetten = dokken. Container open maken = dokken. container leegmaken = dokken. Pallet verplaatsen = dokken. Motor ergens neerzetten=dokken. Jou inlichten over bovenstaande=dokken....

Afin, je snapt het wel ;)
 
Ik denk wel dat je even moet checken wat RDW rekent voor keuring van buitenlands voetuig. Voor de zekerheid.
 
Apart.

Twee maanden terug betaalden we 600+ euro voor een keuring in Lelystad voor een US importmotor. Kan zijn dat daar dan al de bpm en zo in zit natuurlijk.

Weet je zeker dat je alle kosten van de haven in NL hebt? Ik ben daar zelf een keer door 'verrast' (=die gasten plukken je helemaal kaal). Iemand die naar de boot kijkt=dokken. Iemand die de naam van de boot opschrijft=dokken. IEmand die de kleur van de container ongeveer goed heeft=dokken. Container er af halen = dokken. Container recht zetten = dokken. Container open maken = dokken. container leegmaken = dokken. Pallet verplaatsen = dokken. Motor ergens neerzetten=dokken. Jou inlichten over bovenstaande=dokken....

Afin, je snapt het wel ;)

gebruik even de zoekfunctie, was namelijk laatst ook iets met een motor die vanuit het verre oosten na een wereldreis werd teruggestuurd naar NL. Daar waren de kosten ook niet mals, maar er zitten hier op MF een paar jongens die dat werk doen en kwamen toen ook met hele goede tips. Altijd handig lijkt mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan