ducati vragen aan de liefhebber

eileen

Rookie
10 sep 2005
10
0
beste mensen,
ben op zoek naar een duc.
maar (wellicht domme vragen... ,maar wie maakt me wijzer)
wat is het verschil tussen BIPOSTO en MONOPOSTO
een `gewone´996 en een 996 sps
een bij de dealer, met garantie gekochte 996 sps loop je er veel risico mee
of kan je beter iets meer geld uitgeven en een 998 kopen
en dan wel een 998r of 998s of 998(wat zijn de verschillen'
rijdt het nieuwe blok van de 998 echt zo veel beter/betrouwbaarde
mensen veel vragen van een apirant toekomstig duc rijder
bedankt al vast.
 
The place to be:

www.ducatifora.com


Edit: Vraag het aan de echte Ducati dealers, ze zullen zeer zeker tijd voor nemen om je vragen te beantwoorden met een dergelijke keuze...... :)

Bijv.: StarTwin, Biggelaar, Affetto
 
Laatst bewerkt:
welkom weer een ducatist erbij
biposto=duozit
monoposto=eenzitter
de 996 sps is zeg maar een getunde gelimiteerde 996 (ze zijn ook altijd genummerd)nadeel ervan is doordat ze getund zijn dat ze wat meer onderhoud vergen maar geven wel meer fun en natuurlijk is elk nieuw blok beter als het vorige je gaat geen minder betrouwbaar blok uitbrengen als de gene dat je nu voert lijkt me logisch.
ik zou overigens liever een normale 996 kopen als een sps lijkt me persoonlijk toch wat minder schade gevoelig.
998 123 pk
998s 136 pk
998r 139 pk
 
Laatst bewerkt:
Een 998 heeft een vernieuwde cilinderkop waardoor het makkelijker werken (kleppenstellen) is geworden. Uiteraard zou ik kiezen voor de meest doorontwikkelde, de 998 dus. Het blok wordt ook in de 999 gestopt overigens. Zelf heb ik een 996 uit 1999. Kan niet anders zeggen dan dat ik er heel tevreden mee ben. Heerlijk geluid om te beginnen en meer vermogen dan de 114 pk die erin zitten heb je nou eenmaal niet nodig op de openbare weg. De meesten ook niet op het circuit trouwens. De SPS uitvoeringen hebben naast het opgevoerde blok ook nog eens Öhlins vering, alllemaal wat mooier en duurder spul dus. De 996 vanaf 2000 heeft een voorvork met een titanium-nitride coating (dat "gouden" spul en 5-spaaks Marchesini wielen die ik persoonlijk dus wel wat mooier vind dan mijn eigen 996. Helmaal als die wielen ook nog eens goudkleurig zijn :9~ . Zorg dat je je motor bij een betrouwbare Ducati dealer koopt die ook het onderhoud heeft gedaan. Een Ducati is iets bijzonders. Om te zien, te rijden, maar ook te onderhouden. Ik ben meer dan tevreden met mijn dealer, Affetto Ducati in Overasselt, in de buurt van Nijmegen. Een stukje van mijn woonplaats, maar de rit zeker waard. Leo en zijn mensen zijn enthousiastelingen die niets anders doen dan Ducati, ik kom er dan ook graag. Maar er zijn natuurlijk meer goede dealers, alleen heb ik daar persoonlijk geen ervaring mee. Wel met Affetto, die kan ik iedereen dus met een gerust geweten aanbevelen. Succes met je aankoop. We verwachten natuurlijk wel een foto :Y
 
Ik ben meer dan tevreden met mijn dealer, Affetto Ducati in Overasselt, in de buurt van Nijmegen. Een stukje van mijn woonplaats, maar de rit zeker waard. Leo en zijn mensen zijn enthousiastelingen die niets anders doen dan Ducati, ik kom er dan ook graag. Maar er zijn natuurlijk meer goede dealers, alleen heb ik daar persoonlijk geen ervaring mee. Wel met Affetto, die kan ik iedereen dus met een gerust geweten aanbevelen.

(enge oma: schrik me dood :W )

Affetto: dat was die zaak waar ik vanmiddag binnenliep, waar men eerst geringschattend naar mijn Kawa keek, en toen een klant ging helpen die na mij binnenkwam... Terwijl ik toch voor een nieuwe 1000SS kwam kijken... :?
 
Affetto: dat was die zaak waar ik vanmiddag binnenliep, waar men eerst geringschattend naar mijn Kawa keek, en toen een klant ging helpen die na mij binnenkwam... Terwijl ik toch voor een nieuwe 1000SS kwam kijken... :?
Ik hoorde ook al iets over Biggelaar dat ze dus geen andere motoren inruilen dan Ducati. (ik weet niet of dat nog steeds zo is) Ik snap het wel, maar vind het ook wel een beetje merk-discriminatie... B|
 
Een niet duc bij biggelaar wordt gelijk doorverkocht, je ziet ze daarom niet bij biggel staan. Of hij jouw motor wilt terugkopen is afhankelijk van de vraag van die motor.

Ik kan me er best wel in vinden als je een niet specifiek merk wilt terugkopen. je zit er mee opgescheept terwijl daar niet je specialiteit ligt. Je bent dan afhankelijk van derde (of zij hem willen).
Primair verkoop je ducati...je specialiseert je erin, dus dat wil zeggen dat je geen Safe bent die alles inneemt en je bagger terugverkoopt. Kortom..geen discrimintatie
 
Primair verkoop je ducati...je specialiseert je erin, dus dat wil zeggen dat je geen Safe bent die alles inneemt en je bagger terugverkoopt. Kortom..geen discrimintatie

Watte, ik kan mijn duc NIET inruilen bij Safe :r hoor. Kan me nog de lulverhalen herinneren toen ik mijn duc aldaar kocht, 6jaar oud en 57.000km op de teller. Meneer (jawel) een duc houd zijn waarde, altijd in te ruilen, probleemloze motoren enz enz.. wat een lulkoek..... Ach ik had ook niet anders verwacht......

Inmiddels 107.000km en bijna 13 jaar oud.......... :) :) En in te ruilen bij Biggelaar voor en 748.......

full
 
Een niet duc bij biggelaar wordt gelijk doorverkocht, je ziet ze daarom niet bij biggel staan. Of hij jouw motor wilt terugkopen is afhankelijk van de vraag van die motor.

Ik kan me er best wel in vinden als je een niet specifiek merk wilt terugkopen. je zit er mee opgescheept terwijl daar niet je specialiteit ligt. Je bent dan afhankelijk van derde (of zij hem willen).
Primair verkoop je ducati...je specialiseert je erin, dus dat wil zeggen dat je geen Safe bent die alles inneemt en je bagger terugverkoopt. Kortom..geen discrimintatie

Het point dat ik wil maken is: als een dealer mijn 20 jaar oude Kawa niet wil inruilen op een nieuwe motor, dan kan dat gewoon netjes worden medegedeeld. En dan kan ik beslissen of ik alsnog zaken wil doen. En als je gewoon de potentiele klant negeert, en een andere (volgende) klant gaat helpen, dan heb je van de twee klanten er nog maar één over. Ik kom dus niet meer bij Afredo. B| :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan