Ducati vragen :)

Zo, gisteren op een Ducati 900 SS Carenata gereden uit '02. Lekkere fiets hoor, maar ben toch niet overdreven enthousiast. M'n VFR bevalt me eigenlijk net zo goed nog voorlopig :)

Denk dat ik maar doorspaar voor een 999 ofzo :+
 
Ik kom uit Enschede, snelle snelwegen liggen bij ons om de hoek :o

Maar even wat anders:

Ducati 750 SSC - bron - http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=4187
vermogen: 61 pk
koppel: 62 Nm

de 750 ssc (<97, het mooie model) heeft 66 pk en 67 Nm koppel... linkje
en het nieuwe ook (zover ik weet) dus daar klopt iets niet.
Ohja.. vermogen dat er staat zijn achterwiel pk's.. geen krukaspk's zoals alle jappertjes dat doen.
 
Laatst bewerkt:
Koop iig een Duc waarvan de onderhoudshistorie 100% na te gaan is (alle onderhoud moet uitgevoerd zijn bij officiële Ducati dealers). Dit scheelt je veel ellende bij garantie/coulance claims. Ik zeg niet dat je extra kosten moet verwachten, met goed preventief onderhoud is die kans iig een stuk kleiner.

Ik heb btw nog niet meegemaakt dat m'n Duc me liet staan. Als er iets was, kwam dat tijdens beurten naar voren.

[me]Joris zoekt ff een stuk blank hout om af te kloppen[/me]
:^

Joris heeft gelijk, ik heb een Duc gekocht zonder historie of wat dan ook...Dat is iets wat ik dus nooit meer doe, het is me duur komen te staan :X :X

Ik heb nog geen 2.000 km gereden met de machine of de dynamo slaat vast, het hele blok is uit elkaar geweest om de resten van de dynamo uit het blok te krijgen.. Daarbij kwamen nog een aantal dingen naar voren die niet goed waren aan mijn 748

Conclusie van de monteur die mijn blok onder handen heeft genomen : "Der heeft alleen maar een trekkermonteur aangezeten"...

Dus een duc hoeft niet perse "slechter" te zijn, maar je moet wel 100% zeker weten dat de fiets goed is onderhouden..En ik spreek uit ervaring '(
 
ieder wat wils.. als je geen risico wilt nemen, koop je bij een dealer.
Wil je iets goedkoper en durf je het risico aan, dan koop je particulier.
Ik heb de mijn ook particulier gekocht, onderhoudshistory was gedeeltelijk aanwezig (alleen vorige eigenaar, de eerste eigenaar was onbekend).
Tja, je neemt een risico... de ene keer pakt het goed uit, de andere keer niet.

Voor het zelfde geldt koop je een r1, die na 200 gaat tikken. nou, ben je klaar mee met je onverwoestbare jap :X

Wat ik er mee wil zeggen is het volgende: een motor moet je met hart en verstand kopen!
 
Even aanknopen bij dit onderwerp,

Volgend jaar staat er bij mij een 748 in de planning, nou viel mij op dat er relatief best veel te koop staan, komt dit doordat iedereen relatief snel is uitgekeken op de 750 en overstapt op een 99x?
 
Onzin. Heb ook een Duc gekocht zonder historie. Prima fiets. Loopt als een tiet. Nooit problemen. Jullie hebben pech gehad of ik geluk maar eeeeeh....'k blijf erbij DOEN :]
Ik weet niet of je het onzin kan noemen, dit is iets wat ik mee heb gemaakt, en ik wil gewoon niet dat anderen het ook gebeurt..

Voor het bedrag wat ik aan reparaties heb moeten betalen, kon ik ook een mooie 748 betalen met heel wat extra's, het enige voordeel wat ik nu heb is dat mijn blok eigenlijk weer op 0km staat :)

Elluk nadeel hep ze voordeel :P
 
[off topic]
Euh... met jouw hoofd? :P
[/off topic]

Duc's zijn niet groter of kleiner dan jappen (beide komen uit landen van kleine mensjes) het verschilt per model, een 748 is een kleine fiets maar wat is klein, een Multistrada daarentegen geeft meer ruimte....
Iedereen zit anders, je hebt niet zoveel aan "de mening van anderen" ga gewoon jezelf kietelen/plagen door er eens op te zitten, proefritje..verkocht.. O-) have fun!

[off topic]
Precies, volgens mij zijn de nederlanders zo'n beetje het langste volk op aarde. Dus ieder ander volk is kleiner en maakt kleinere motoren
[/off topic]
 
ben gister bij de ducati dealer geweest en de 999 zat beter dan de 998. Op de 998 zat ik met mijn benen tegen de kuip aan. De 999 zat best lekker, volgende week ga ik een proefritje maken op de 749, dus dan weten we meer........
:]
 
Waar tover je dit topic vandaan?! :+

999 is idd iets vriendelijker en iets minder exreem als de 998. Na een proefrit ben je verkocht van een van de twee en wil je nooit meer anders rijden O-)
 
Waar tover je dit topic vandaan?! :+
Tsja, is idd een beetje een oud topic.... :)
Maarre ik was op zoek naar een topic of je als "lange jan" wel op een ducati past. Gelukkig ben ik er dus achter dat die 999 best wel ok zit!
Nog ff sparen en dan.........
:9~
 
even een hele andere vraag....

ik ben maar 1.60 en dsu pas ik op heel veel fietsen niet. Die jappen zijn vaak toch nog een stukkie langer dan ik en ik weiger de zoveelste vrouw op een chopper te worden. (rij nu een kawa ex500 en kan net met de teentjes bij de grond)

Ben enigzins verliefd geworden op een duc 750ss uit 94. Hij is voor de eerste eigenaar iets verlaagd en ik zit in de showroom perfect. Heb nog niet gereden, maar het kriebelt.

Waar moet ik op letten?
 
even een hele andere vraag....

ik ben maar 1.60 en dsu pas ik op heel veel fietsen niet. Die jappen zijn vaak toch nog een stukkie langer dan ik en ik weiger de zoveelste vrouw op een chopper te worden. (rij nu een kawa ex500 en kan net met de teentjes bij de grond)

Ben enigzins verliefd geworden op een duc 750ss uit 94. Hij is voor de eerste eigenaar iets verlaagd en ik zit in de showroom perfect. Heb nog niet gereden, maar het kriebelt.

Waar moet ik op letten?


Of ie wel rood genoeg is :+

De 750 ss heeft een dijk van een blok. Er kan niet zoveel mee mis zijn. Naast de gebruikelijke dingen die voor alle motoren gelden is het inzien van de onderhoudshistorie raadzaam.
 
Is ook niet verkeerd toch, zo'n dikke speed triple! :]
Maar waarom geen duc meer??


Beetje hele late reactie van mij.. :+

Ik wil een keer het huis uit en nu gaat al mijn geld naar de Duc.
Ook heb ik gemerkt dat mijn rijstijl wat rustiger is geworden. Van jagen naar sportief, sportief/toer zeg maar.. In Nederland kun je haast niet meer hard rijden, dus benut ik de 748 eigenlijk niet voor de volle 100%. De Duc begint namelijk steeds beter te rijden naarmate je harder gaat. Op lagere toerentallen heb je veel meer slijtage aan koppeling etc. Dus eigenlijk rijdt je een racemotor die je niet voor het racen kunt gebruiken :P
 
hmmm ik heb een vraag aan jullie ducati jongens :)

Weten jullie misschien hoeveel mm een standaard axiale rempomp van ducati is?

geen idee van welk type die komt :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan