Ducatie 620ie 25kw

De brozems

Allemansvriend
19 aug 2019
24
9
Belgiė
Dag iedereen! ik heb een ducati 620 ie op het oog bouwjaar 2004& hij staat op 25kw. Aangezien ik mijn a2 rijbewijs heb zou ik natuurlijk rondrijden met een moto van 35kw, kan ik dan de moto omzetten van 25kw naar 35kw? Maar natuurlijk moet alles in orde zijn i.v.m verzekering en papieren, alles volgens de wet.& ik woon in België
 
Geen idee hoe het in belgie zit.. maar ga er even vanuit dat het dezelfde regels zijn al in Nederland. In Nederland kan je in principe elke motor die origineel onder de 70kw heeft terugbrengen naar 35kw. Dit moet dan door hem terug te brengen naar 35kw en te laten herkeuren bij het RDW.. is best prijzig. Bij sommige modellen is er standaard al een 35kw type-goedkeuring aanwezig (Vaak nieuwere modellen die uitgebracht werden toen het A1-A2 rijbewijs in het leven werd geroepen).. Voor sommige oudere modellen is er ook nog een 25kw typegoedkeuring die je kan gebruiken.. maar dan mag de motor ook niet meer dan 70kw hebben. Dan is hij natuurlijk wel maar 25kw i.p.v. 35kw. In beide gevallen zou ik even contact zoeken met een officiele Ducati dealer.. zij mogen motoren terugbouwen en een ombouwverklaring sturen naar het RDW in het scenario van een typegoedkeuring voor 25/35kw. Je krijgt dan de nieuwe kentekenkaart thuisgestuurd rechtstreeks vanuit het RDW.
 
Terug
Bovenaan Onderaan