Duderuud was lekker bezig!

porky

MF veteraan
15 jun 2001
4.432
1
omg.Schipluiden
FF wezen kijken op de TOMS-cursus,en wie was daar zo vreselijk aan het sparken?
Ook het sprinten vond hij erg leuk!(tot die bochten kwamen)
Goed gedaan duud,nu de z.a.c rijden?
Pas op,is wel anders hoor!
 
Ik ben dood :z was 31 graden en dan is het niet zo, om met een leerpak in de zon te staan.
Ik heb zamen met Heldesker en nog een R1 de sprintjes gedaan :}
als het morgen niet zou regenen zou ik zeker naar de Z.A.C. gaan.
Ik heb nu een certificaat.

toms.jpg


 
de kans is groot dat het aan het strand droog blijft.
dus....een kijkje kan geen kwaad.
Auuuw,mijn kop is verknetterd!
 
Ben even wezen kijken daar in zandvoort(is toevallig ook een strand dicht in de buurt kwam goed uit),zo'n cursus lijkt mij ook wel wat
is dit ook voor beginners ?,die alleen nog maar een enkel roze papiertje heeft ,of moet je daar nog een cursus voor doen?.
Is er pas plaats in maart 2002 voor die cursus? of zij die plaatsen ook al vol ?
 
je kunt je zelfs een week van tevoren nog opgeven op de site.
http://www.motorxtra.nl
ik had hem ook in maart gedaan...3 graden,brrrrr.
roze papiertje is niet eens nodig!
Ze zoeken nog steeds talenten van 14 a 16jaar,dus die hebben geen papiertje!
Morgen de z.a.c. race,ik heb winterbanden met spikes gemonteerd,ze verwachten hagel!!!!!
 
Potverdimme! Waarom is niemand naar me toeekomen!!!?? Ik had nog wel heel mooi 2 motor-forum.nl stickertjes op de motor geplakt! (nummer 46...Rossi! :) )

de dag was in 2 woorden HELEMAAL GEWELDIG!!!!

Beter dan sex! Echt de mooiste dag van mijn leven! Ik heb echt VERSCHRIKKELIJK genoten!

Sorry dat ik zo enthousiast ben...hehe!!

HELLDESKER en Raul...had ff babbeltje gemaakt man!

Sorry dat ik het zeg....kan het ff niet laten....ik was wel de R1-killer met de sprints, HAHAHA!!!! }) }) })
Alle sprints gewonnen, behalve eentje! (3e) })

Schijnt dat ik de enige was die rondvonkte...mocht ook eigenlijk niet, kunnen andere mensen van schrikken als ze er vlak achter rijden (logisch!)

Kneedown-oefening, ook er leuk! })

Ik na half rondje al schrapen...mocht het niet!! haha! Lekker tegenstrijdig!

Die instructeur met dat brilletje vond het wel gaaf, die glunderde helemaal , haha!!!

Gaafste stuk van het circuit....lange bocht boor start-finish....met 165km/u kneedownen, wat een kick man!! :) :) GEWELDIG!

Nog nooit gedaan dit, maar doe ik ZEKER vaker!!!!

Toch weer een bewijs....een R1 is NIET sneller als zo'n oude SRAD als ik heb! :) :)
Elke keer dook ik als eerste de bocht in...moet wel zeggen dat het starten bij mij wel ERG lekker ging iedere keer! Kwestie van geluk ook denk ik.

De Duc's hadden meer power onderin (net als R1 trouwens), maar dat was denk ik meer een nadeel....veel maakte onbedoeld een wheelie, wat natuurlijk tijd kost....

Oefeningen:

Remproef: ERG moelijk! Iedereen inclusief mezelf remde VEEL te vroeg in het begin..het is HEEL moeilijk om op het GOEDE moment zo HARD mogelijk te remmen!!

'Bermvlucht': Erg makkelijk....als je onbedoeld in de ber,m komt....koppeling in..staan...kont naar achteren....uitrollen maar! Niet geprobeerd met 150km/u trouwens:)

Kneedownen: Aangezien ik nogal eens klaverblad opzoek en als doel heb om te kneedownen was dit niet zo moeilijk. Gewoon grote rondjes draaien om een aantal pionnen, GOED kijken en snelheid maken....dan gaat het allemaal vanzelf! Wel GOED verzitten, en je knie ver naar buiten steken!

Slalom: Moeilijk! Vrij lang parcours met ook een scherpe 'hairpin' waar je moest slalommen...HEEL moeilijk om de goede lijn te zoeken! Vriend van me heeft er een prijs mee gewonnen (Jacco, rijdend op een oude GSX-R 750)

Bochtentechniek: Moeilijkste van alles! Dat is nou waar racen om draait...rechte stukken! Vaag he! hehe! Waarom? Zorg dat je zo HARD mogelijk uit een bocht komt, dan heb je het HELE rechte stuk wat volgt een snelheids-voordeel!
Wat echt een openbaring was, was dat je eigen ideeen van de ideale lijn TOTAAL anders zijn als de realiteit!! (Bij mij wel tenminste)

Eigenlijk kan je zeggen dat de een bocht zo KORT mogelijk moet maken, dus in zo'n kort mogelijke tijd de bocht door...moelijk uit te leggen...mail me maar als je meer wil weten, hehe!


Leukste onderdeel....uiteraard de sprint! Een gedeelte van het circuit moest afgelegd worden met 5 en later 10 deelnemers....wie het eerste bij de 'finish' was, had gewonnen...echt racen dus!
Wel eng in het begin, omdat je met allemaal amateurs rijdt (ik helemaal)...de ene packt de bocht zus...de andere zo....allemaal dwars door elkaar. Je moet dus maar hopen dat al die rijders goed de 1e bocht doorkomen! :) :)

Min 'truuk' was om gewoon zo snel mogelijk te starten, en ONWIJS (voor mijn gevoel dan) laat remmen voor de eerste bocht...dan ben je de eerste! :) :)
Dat werkte bij mij aardig...ik dook bijna altijd als eerste de bocht in...
Ik ben best goed in 'volledig gaan', dus gewoon knop om en zo hard mogelijk gaan...zonder na te denken over valpartijen enzo...

De adrenaline gierde door mijn lijf...ik accelereerd zo hard de bochten uit dat de achterkant begon te glijden....WOW, MEGAKICK!

Denk je snel te zijn....komt er een instructeur langs alsof je stilstaan! :( :(

Niet te geloven...wat durven die gasten hard te gaan zeg! Niet normaal!
Ligt ik onwijs plat....schaperdeschraap.....komt hij doodleuk buitenom voorbij! Tsss....nog veel te leren!

Goed nieuws....er is summier gefilmd...zal ik zeker digitaliseren! Helaas was de 'cameraman' niet erg ervaren...dus niet geweldig beeld....
Daarom ook maar de officiele video besteld!

Er werd ook door de organisatie gefilmd....op de baan en vanaf een VTR, zowel voor als achter...vriend van me is een hele ronde gefilmd (Jeroen, met zwart/gele Fireblade).

Als ik die film binnen heb (maand of 1-2), zal ik die ook digitaliseren en hier posten!

Pfff....wat een verhaal...als je meer wil weten hoor ik het wel! :)

Ruud gaat met een big smile slapen....ik was niet de laatste! :) :)
 
Shit hé, dat klinkt echt zeer koel!! :}

Maar is zoiets nou echt bedoeld voor de ervaren motorrijder of waren er ook wel rookies bij? :?
 
Nou ben ik ook nog benieuwd naar het verhaal van HELLdesker, heeft hij het ook zo ervaren? :)
 
Onervaren mensen kunnen ook meerijden....ik bedoel...ik rij voor het eerst mee....en het ging heel erg goed!

Er waren er een paar waarvan ik vond dat die er eigenlijk niet thuishoorden....die gingen wel ERG langzaam...maar de sfeer is ERG goed, en iedereen helpt elkaar...

DOEN DUS! Echt de aanrader van de week hoor! :)
 
//www.raul.nl]www.raul.nl[/url]:
Ik ben dood :z was 31 graden en dan is het niet zo, om met een leerpak in de zon te staan.
Ik heb zamen met Heldesker en nog een R1 de sprintjes gedaan :}
als het morgen niet zou regenen zou ik zeker naar de Z.A.C. gaan.
Ik heb nu een certificaat.

Ik heb 2 keer moeten pauzeren...ging bijna van me stokkie!
- rond 45 graden inde zon (gokje)
- vol in het leer, de HELE dag
- onwijs geconcentreerd!

Dat gaat dus niet samen...niet bij mij tenminste! Het was wel HEEL erg heet ja! Pfff....mijn helm leek wel op een zwembad! :)
 
Ruud: is het iets waar je als newbie wat kan bijleren?
Ik kreeg op m'n examen namelijk te horen dat mijn bochtentechniek niet optimaal was (iets dat ik zelf ook al wist) en zou dat dus graag wat verbeteren als'k me fiets terug krijg.
 
Onervaren mensen kunnen ook meerijden....ik bedoel...ik rij voor het eerst mee....en het ging heel erg goed!

Er waren er een paar waarvan ik vond dat die er eigenlijk niet thuishoorden....die gingen wel ERG langzaam...maar de sfeer is ERG goed, en iedereen helpt elkaar...

DOEN DUS! Echt de aanrader van de week hoor! :)
Maar echt onervaren was jij ook niet, met een paar jaar motorervaring, het lijkt me dat ik met m'n paar weken ervaring er nog niet thuishoor. :)
Maar toch, volgend jaar ofzo wil ik zoiets toch wel eens gaan doen, lijkt me erg leuk en leerzaam en zeker als je er een betere motorrijder van wordt, dan is die 450 gulden natuurlijk geen geld. :)
 
is dit ook voor beginners ?,die alleen nog maar een enkel roze papiertje heeft ,of moet je daar nog een cursus voor doen?.
Is er pas plaats in maart 2002 voor die cursus? of zij die plaatsen ook al vol ?

Ja, is ook voor beginners...zie andere post...je hebt inderdaad GEEN rijbewijs nodig...

En die plaatsen zijn wel vrij hoor! DOEN!
 
een R1 kloppen?ik heb het gezien,die sukkels wheelieen te snel.Ik won ze ook allemaal toen in Maart,ben er maar mee opgehouden.
een maatje met een r6'je kon je niet volgen he,na de bocht met sprinten (-;
En die zx9 was ook te snel.Ik moest zeggen dat er nog snellere groepjes waren en dat je daar handig uit bleef,maar al met al goed gedaan hoor.Rij maar eens een race mee,dan zie je echt andere figuren rijden.Slechts 10 procent deed het voor de licentie,en die kom je weer tegen in de z.a.c.
Gewoon een keer doen duud,niet gevaarlijk en je leert echt de bochten beter rijden!
mzzl.
 
Dat leer je daar het beste....hoe je de bocht om moet!

Je moet dus alles met je benen doen! En wat ik niet wist...als je een kneedown maakt moet je druk op de buitenkant zetten, dus niet op de kneedown-knie!!! Anders druk je de motor onderuit! (Ook wel logisch als je erover nadenkt!)

Maar je leert dus hoe je relaxt een bocht neemt...ZEKER handig in het gewone verkeer!
 
Porky....ik heb 2 rijders gehad die gewoon veel sneller waren...moest ik gelijk voorlaten....

ZAC rijden is leuk...maar teveel moeite. Moet ik 110 km rijden...50 paar banden kopen (Had als speciaal BT56SS banden gekocht a F825,-)...kans op vallen...

Nee....ik zou het graag doen, maar de nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen! Gewoon te ver weg....

Ik heb vandaag denk ik voor 150 piek aan rubber neergelegd op het afalt ( :) :) ), en ik had gelukkig nog de SS! Vriend van me haaft gewone BT56's, die zijn HELEMAAL pul geworden...net nieuw!

HEHE!

Geweldig dus! })
 
Dat leer je daar het beste....hoe je de bocht om moet!
Ja, ok, maar zoals je zei zaten er een paar tussen te ERG traag gingen.. zat jij in betere groep of verwacht men dat iedereen ongeveer zoals jij kan rijden?
Noujah, 'k Heb nog een beetje tijd om te oefenen voor de volgende keer zeker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan