Duderuud's digicam-avonturen..

Ben idd ook wel benieuwd hoe je alles vast hebt gezet.

Zelf hebben we (Dutch Chili en ik) wat ge-experimenteerd met een camera op de motor. Op
de tank zit ie het mooist, lekker gemakkelijk. Probleem bij m'n SV is alleen dat het kuipruitje
zo laag is dat je daar half doorheen kijkt met de camera en er midden in beeld dus een rand zit '(

Achterop je buddy-zit doet het ook wel goed (naar achteren filmen). Geen last van kuipruitjes, mooi geluid (vlak bij de uitlaat) en onwijs gave beelden. Je moet alleen even opletten met de kleefkracht van de tape op het kunststof van je zit wanneer het zonnetje erop staat. Heb namelijk een keer gehad dat ie los op de buddy zat (tape kleefde niet meer)...... gelukkig op tijd geconstateerd :)
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 05 juli 2002 12:39 schreef Ciro het volgende:
Ruud erg kewle filmpjes hoor! Ben erg benieuwd naar de technische kant! (Bevstiging camera e.d.)(Foto's)

Laatste filmje moet ik nog effe bekijken...Dat filmpje waar er iemand bijna de bocht mist? Heb jij die gemaakt?

Ik reed die keer niet met de camera. Ik rij er direct achter en daarachter onze ' motorcrosser'
SV Bob had de camera achterop zijn zitje.
 
Gaaaaaaaaaaaaf! :}
Vooral de muziek :P En idd, wheely in woonwijk :? ..
Op de tank lijkt mij iig toch wel meest geschikte plaats voor de "levensechte" beleving.
O ja, die wheely's mogen best wat langer en hoger hoor :P
 
Kewl! 8-)

Volgens mij worden die filmpjes alleen maar zo groot door die muziek? (althans, het dubbele?)
 
Sodemieters, wat een replies al man! :)

Wat verdere info:

Motor is geleend, koppeling is al bijna op, en ik mocht geen wheelies maken, vandaar beroerde wheelies eigenlijk :)

Die 205 is van Corné, waar ook de motor van is, hehe! hij was diegene die van de dijk af was gedonderd (zoek maar op, heb ik ergens gepost), vandaar dat spatbord (nog steeds) los zit :)

En montage: de camera zelf weegt 340 gram als ik het goed heb.
De camera heb ik ingepakt in van dat foam-spul, ongeveer 0,5cm dik gok ik.
De eerste shots (vanaf helm): VEEL breed (bruin) papierplakband. Die camera zat ECHT goed vast.

Shot vanaf kuip: Weer met papieren plakband vastgeplakt, maar extra verstevigd met Duck-tape. dat plakt dus ECHT goed :) :)

Steenslag heb ik niet aan gedacht...maar dat doe ik in het vervolg wel, want anders wordt het een HEEL duur grapje!

Foto maken wordt lastig, want die videocam is het enige digitale wat ik heb.

O ja, de snelheidsbeleving...die is er dus niet! Ik rij overal zwaar te hard (180 waar je 60 mag enzo ;) ), maar dat zie je er niet echt vanaf, heel jammer.

Volgende project is achter kuipruitje, met zicht op toeren- en kilometerteller.
Tevens uitzoeken hoe ik met Pinnacle Studio 7 het geluid kan laten wegfaden...ben er nog niet zo heel goed in.

O ja 2: specs van mijn pc: www.duderuud.net/specs
Let wel: De DC10-kaart ligt er uit, want ik heb nu een Firewire kaart.
 
Laatst bewerkt:
Hebben ze niet zo'n "kunststof behuizing" voor je cam? Dan is ie meteen "beveiligd" tegen steenslag & water & andere ongein...

Nogmaals erg leuke filmpjes!

Misschien een leuk topic: Hoe maak ik een filmpie vanaf de motor? Met de "DO'S" en vooral de "DONT'S" natuurlijk... Want van fouten leer je vaak het meeste! :+
 
Volgens mij heeft ie tijdens dat filmpie een gewone jas aan |( EN handschoenen liggen ook nog gewoon op de oprijlaan als ie terugkomt.... 8-)

Mijn eigen jas ligt bij een vriendin, die gaat 'm beletteren! :)
En handschoenen...was een trialritje, verder altijd aan hoor!
Normaal gesproken vertrek ik NOOIT zonder mijn leren jas, broek, helm handschoenen en laarzen!
Maar ja, ik moest naar hem toe op een Burgman, haha!!
 
Op vrijdag 05 juli 2002 11:16 schreef duderuud het volgende:
[edit]
Sorry, ik moet Poohbeer nog ff credits geven voor het beschikbaar stellen van bandbreedte! :)
JIJ MOEST MIJ GEWOON DIE TOP100 LINK GEVEN EIKEL :j ;)
 
Op de camera welke wij gebruiken voor on-board opnamens zit een extra glaasje voor de lens (is volgens mij een of andere filter van +/- 10 euro). Je gebruikt 'm dan niet als filter (je hebt er ook geen last van), maar als bescherming van je lens. Moet voldoende zijn voor steenslag. Anders kan je er altijd nog een stukje polycarbonaat voor plakken.

Ik zou wanneer je 'm op de tank plakt zorgen voor iets meer demping omdat die wheelies en oneffenheden in de weg hard aankomen, aannemend dat je camera je lief is.... ;)

Oh ja, Ciro, idd allebei (zwarte) SV650s-sen.
 
Ha, je bent het niet vergeten Max!

Nou, ze heeft pas sinds kort zo'n professionele naaimachine, en druk...eigen bedrijfje begonnen, vandaar.
 
Sinds kort heb ik een digitale videocamera, een JVC GR-DVP1 om precies te zijn.

Gister-avond wat filmpjes gemaakt, en om 03:00 had ik ze op cd staan :)

Ik had weer een tidje geen motor gereden, en heb ff de ZZR600 van een vriend van me geleend. De scooter van mijn pa was niet spectaculair genoeg :+ :+

duderuud met camera op helm geplakt 16mb, 3:11

Een VEEL gaver camera-punt:
De tryout... 16mb, 2:32
Rondje in mijn omgeving, vrij aso rijgedrag soms 28mb, 7:11

Muziekje eronder geplakt, om de herrie een beetje te verdoezelen. Nu weten jullie gelijk allemaal welke smaak ik (meestal) heb :)

[edit]
Sorry, ik moet Poohbeer nog ff credits geven voor het beschikbaar stellen van bandbreedte! :)


Duderuud,

Ik heb geprobeerd om je filmpjes te bekijken maar helaas.....mijn PC kwam steeds met de melding 'kan niet de juiste decompressor downloaden'. Is hier iets aan te doen of moet ik daar mee leren leven :? :?
 
ik blijf zweren bij de bullet cam, ontzie je je camera volledig en ben je erg flexibel bij het uitkiezen van het camerastandpunt....

Dat is een kickeh ding zeg! Worden die ook in Nederland verkocht?

Je moet dus een cam-corder hebben met een video en audio in.. That's all begrijp ik?

Cool!
 
Terug
Bovenaan Onderaan