Duhan motorfiets handschoen verwarmd - Review

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.370
623
Gelderland
Update post #1: 21 dec 2021 (text onderaan toegevoegd)

Heb net binnen. Een paar Duhan verwarmde motorhandschoenen. De type die ik heb gekocht heeft zachtere impact bescherming. Er is ook een versie met harde knokkel bescherming + Kevlar(correctie: is bepaalde kunstof, geen kevlar) bescherming. Prijsverschil is ongeveer 15 euro.

De maten zijn bij deze handschoen iets krapper, waardoor ze niet zo losjes aanvoelt. Had ook het gevoel dat ik meer grip heb omdat het niet zo losjes zit. Dat komt doordat de binnenvoering steviger vastzit aan de buitenlaag (synthetisch suede achtig materiaal handpalm + kunststof laag). Ook de plek waar de motorhandvat zit draait niet zoveel mee en is stugger vergeleken met Warmspace.

Materiaal boven en onder de vingers zijn overeenkomstig zoals bij Warmspace, alleen zijn de wanden dichter bij de vingers. Had daardoor meer het gevoel dat ik meer grip heb.

De touchscreen vinger werkt goed. Je moet wel je vinger eerst op de smartphone plaatsen, dan 1,5 sec wachten ,dan begint ie goed te werken. Alsof het tijd nodig heeft om een lading op te bouwen. Je kunt dus niet meteen swipen met deze handschoen. Vond ik niet hinderlijk. Als het maar werkt.

Batterij compartment is zo te zien waterdicht. De batterij is 2600 MaH en heeft een kunststof behuizing. Maar het draadje dat eruitkomt heeft geen trekontlasting. Dat kan een zwakke punt zijn. De verbruiksduur vij max is op papier: 3 tot 6 uur. Batterij aansluiting is exact hetzelfde als die van Warmspace. De batterijladers hebben wel 1 verschil. Duhan laad met 1.5 A, en Warmspace laad bij 1A. Zijn ze te verwisselen? Weet ik niet zeker. De batterij spanningen zijn zowel bij Duhan als Warmspace 7.4 volt.

Aan/uit knop lokatie is aan de bovenkant, niet aan de duimkant maar aan de buitenkant motorhandvat. Wil je de knop aan of uitzetten, dan moet je bijv. je hand op de knokkel van je andere hand drukken tijdens het rijden. Warmspace heeft die knop aan de bovenkant / duimkant. De knop dient 2 sec ingedrukt te zijn om aan/uit te doen. Als het aan is, kan je kort drukken om te kiezen voor laag/midden en hoog vermogen.

Eerst test met een handschoen en verwarming op max: De warmte is ongeveer 2~3 keer beter te voelen dan bij Warmspace. Heeft misschien te maken dat deze handschoen krapper is gemaakt. De warmte was goed te voelen op bovenkant hand en net voor de knokkels. Vond mijn hele hand wel aardig warm aanvoelen.

Prijs: ongeveer 53 (non kevlar, non harde knokkel bescherming
Prijs ongeveer 75 euro met kevlar(correctie:harde kunststof) beschermstukken en harde knokkelbeschermer
Waar: China, website, je weet wel.......hopelijk.

Indien douane het tegehoud dat komt er extra kosten erbij: 21% + 13 euro douane kosten....

Nog te checken:
- waterdichtheid
- Verbruiksduur praktijk
- Warmte afgifte en warmte behouden vingers.
- comfort rijden qua vormgeving

Updates:
21 Dec 2021: Waterdichtheid is minder dan Warmspace. Batterij kamer wordt wat vochtig. Heb vandaag met -3 celsius gereden, klein beetje mist, beetje wind. 85 km gemiddeld. Had koude vingertoppen rechterhand. Licht pijnlijk. Rechterhand ok / geen pijn / beetje koude toppen.

Duhan-papier.jpg
 

Bijlagen

  • duhan-lader.jpg
    duhan-lader.jpg
    250,8 KB · Weergaven: 27
  • Duhan-batterij-info.jpg
    Duhan-batterij-info.jpg
    322 KB · Weergaven: 25
  • Duhan-batterij-voorkant.jpg
    Duhan-batterij-voorkant.jpg
    408,8 KB · Weergaven: 30
  • Duhan-knokkel-bescherming.jpg
    Duhan-knokkel-bescherming.jpg
    416 KB · Weergaven: 26
  • Duhan-reflectie.jpg
    Duhan-reflectie.jpg
    303,4 KB · Weergaven: 31
  • Duhan-met-opbergzak.jpg
    Duhan-met-opbergzak.jpg
    417,9 KB · Weergaven: 27
  • duhan-palmkant.jpg
    duhan-palmkant.jpg
    346,3 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Heb bijna een weekje de handschoenen in gebruik. In het kort: goed te gebruiken.

De passieve isolatie, de stof rondom de vingers is net wat minder dan bij de Warmspace (iets breder) handschoen. Daardoor isoleert deze Duhan iets minder. Scheelt niet heel veel. Duhan past iets lekkerder, de grip is aardig. Duhan vingertoppen zijn zachter en de Warmspace zijn stugger. (correctie: vingertoppen juist andersom: duhan stugger ^^ sorry) Door de stugheid voel je o.a. de wijsvinger tegen andere vingers komen als je de motorhandvat vasthoud. Je moet dan je vinger iets zijwaarts verplaatsen op te passen alwaar. Bij de Warmspace maakt dat niet uit door de zachtheid, de vingertoppen buigen gemakkelijker weg.

Duhan knop zit aan de zijkant zoals ik zei. Zie onderstaande bijgevoegde foto. Hierdoor kunnen mensen links en rechts dit licht zien.
De linkerhand knop is te bedienen door op de handschoen op je dijbeen te duwen. De rechterhand moet je helaas bedienen met de linkerhand. Of beide handen van de stuur. Die knoppen zitten buiten je gezichtsveld als je de stuur vast hebt.

De batterij kon 2 dagen mee op maximale stand (rood). Dat is 4 ritjes van 41 km afstand met een snelheid van ongeveer 100 km per uur. Toen was er nog wat energie over, maar ik denk niet veel. Gezien het feit deze Duhan standaard batterijen 2600 Mah zijn. 400 mAh minder dan Warmspace.
Maar niet slecht vind ik. De batterijen zijn onderling te vewisselen tussen Duhan en Warmspace. Dezelfde stekker, voltage. Alleen de capaciteit is anders. De grotere Warmspace batterij past gemakkelijk ook in de Duhan!

Heb op een regenachtig dag gereden. Niks gemerkt van de regenwater. Handen kurkdroog.

Duhan zou ik kiezen voor comfort (het omvat je vingers goed passend, geeft mij een goed gevoel over grip), de Warmspace zou ik kiezen voor de net ietjes betere isolatie. Daarnaast niet vergeten....de touch vinger bij Duhan werkt. Warmspace touch werkt nauwelijks, of ik heb toevallig een defecte touch.....????

Wat zou jij met kerst onder de boom willen? Duhan?
 

Bijlagen

  • Duhan_knop_verlicht.jpg
    Duhan_knop_verlicht.jpg
    144,5 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Merkte vanmorgen een verschil tussen de beide handschoenen links en rechts. Geen idee hoe dat kan. Omgevingstemperatuur 1 celcius droog.

Linkerhand voelde normaal koel aan, maar geen koud gevoel. Maar de rechterhand had ik qua gevoel een beetje koud voelende vingertoppen. Mijn linker handschoen voelt ook warmer op mijn huid als het begint op te warmen.... zou er een productie kwaliteitsverschil zijn? Zou mij niet verbazen gezien de prijs.

Heb tegenwoordig extra paar batterijen en/of handschoen mee in de rugzak. Niks erger dan koude handen....^^
 
Electrisch verwarmde motorhandschoenen zijn OOK lekker als je om 06:00 op de racefiets zit.... O-) 🙏


Op standje 2/blauw, warm genoeg!
1610795040240.png
 
Vandaag 2 graden celcius. had per ongeluk de linker aan gezet en de rechter niet. Na ongeveer45 km licjt pijnlijke vingers. Was toen gestopt en de rechter aangezet bij een benzine pomp. Binnen 3 minuten werd mijn hand weer opgewarmd. De linker bleef lekker warm de hele rit van 77 km.
De optimale buiten temperatuur bij Duhan is ongeveer 2 graden celcius. Daaronder heeft ie te weinig kracht om de warmte verlies tegen te gaan.

Ik denk dat ik bij deze mijn favoriete elektrisch verwarmde handschoen gevonden heb --> Duhan.
 
@Twigsterify

Ik heb maat M besteld. Mijn hand breedte is ongeveer 8.2 cm. Maat M gaat van 8 tm 8.5 ongeveer.

Edit: verschillende winkels, verschillende manier meten. Bij sommige winkels gaat het om de omtrek, de M heeft een hand omtrek van 20~21 cm en een middenvinger lengte van 8-8.5 cm. Mijn middenvinger is precies 8 cm . Daarom M maat. bij mij zijn de vinger nog ietsjes te lang, dus winkel maatvoering uitleg klopt aardig.


Soms hebben zij inderdaad de verkeerde info. Maar bij deze handschoen klopt het aardig goed.
 
Laatst bewerkt:
Heb een 6800 MaH Lipo batterij gekocht en de bekabeling naar de handschoen toe. Ben benieuwd.... ^^
edit: maar ook echt 6800 Mah.....4 stuks lithium 18650 in een kunststof wrap met laad ontlaad eletronica en een DC stekker van 5.5x 2.1 of zo.
Heb enkele converters gekocht van 5.5 mm x 2.1 naar 3.5 x 1.35 (duhan diameter DC stekker) batterij kost 10 euro met verzenden....ben benieuwd...
 
Laatst bewerkt:
Heb een 6800 MaH Lipo batterij gekocht en de bekabeling naar de handschoen toe. Ben benieuwd.... ^^
edit: maar ook echt 6800 Mah.....4 stuks lithium 18650 in een kunststof wrap met laad ontlaad eletronica en een DC stekker van 5.5x 2.1 of zo.
Heb enkele converters gekocht van 5.5 mm x 2.1 naar 3.5 x 1.35 (duhan diameter DC stekker) batterij kost 10 euro met verzenden....ben benieuwd...
Ben je nog tevreden met de grotere accu en de handschoenen?
 
duhan, jazeker! voor winter / koud , maar drogere dagen, perfect. bij 1 celcius nog steeds warme handjes. Alleen heb ik nog geen kabel kunnen maken. Allemaal verkeerde stekkertjes =(
 
Vandaag met minus 3 celcius gereden. Alleen mijn rechterhand vingertoppen ietses gemiddeld koud. Niet pijnlijk.
Rit van 26 minuten a 85 km max snelheid.

(had trouwens ook een verwarmde bodywarmer ( medium power) aan... is wel nodig)

Dus: Toppie!
 
Super man, zo'n review van Chinees spul! Ook goed om te lezen dat de kwaliteit zodanig is, dat je er nu een jaar mee doet.
 
klopt. alleen 1 ding oppassen:

1 linker handschoen is gisteren kapot gegaan. En ik ben gaan kijken wat het is. Wat blijkt:
De controller (knop + microcontroller, die oplicht aan buitenkant handschoen) heeft de kabels niet onder een hoek van 180 graden langs de handschoen lopen, maar die steken uit. Denk maar aan een paddestoel waar de steel recht eruit steekt. Dit is ook het geval bij Duhan versie die ik had. (inmiddels is er een nieuwe type, wat ik nog niet heb uigeprobeerd) Maar het probleem is, elke keer als je drukt, voer je druk uit op de draden. De draden gaan dan aan de zachte gel kapot trekken. soort zachte gel hebben zij gebruikt om de draden en controller wat vast te maken.

Dus jammer dat de draden niet tenminste 60 graden zijn verbogen.
Ten tweede: jammer dat zij geen betere kit hebben gebruikt.

Heb geprobeerd om de draad contact te herstellen, maar kan met lijm niet genoeg druk uitoefenen om het geheel tegen elkaar te laten houden, dat was jammer, want dan kon ik nog iets langer mee doen. Ik ga de controller nog proberen te redden. eens proberen als ik tijd heb. Hele handschoen uit elkaar halen.

Advies: druk de knop in als nog niet rijdt. Als je rijdt deed ik de handschoen hard op mijn knie drukken meerdere keren om de knop in te kunnen drukken. Dat was funest voor de zwakkere constructie. Als ik beter opgepast zou hebben, dan kan ik makkelijk nog een 2de jaar ermee doen, schat ik. Ook: duhan handschoenen niet onderaan je rugzak doen, en 5 kilo er bovenop ^_^) lijkt mij niet zo taktisch. (zucht, dat deed ik.....misschien daardoor eerder kapot)

Duhan had een ballon achtige rubber binnenkant die water tegenhoud. Dus niet zo een duurdere membraam zoals de betere merken hebben. Op zicht niet slecht of zo. Het houdt het water wel tegen. Heel soms last gehad van een vochtige batterij compartement, maar dat op andere recgenachtige dagen weer kurkdroog....kan geen knoop aan vastbinden...

Batterij: 1 van mijn batterijen (duhan merk opdruk, complete zwarte accu, kleinste capaciteit) is geswollen, beetje erg bol. Dat betekent dat er teveel warmte in de batterij was. Die ik heb meteen weggegooid. Andere 5 batterijen, geen probleem tot nu toe. Capaciteit is ook ok. die grote van Warmspace (geel /witte sticker) gaan zowat 3 volle ritjes heen en terug mee: 6 x 30 minuten = 3 uur. op max power. Niet slecht. Duhan versie, met Duhan merk opdruk gaan 4 x 30 minuten mee.

Wou de nieuwe Duhan versie kopen, maar heb iets snel nodig. Kan niet wachten op 6 weken. Alie express voorraad spanje was op, alhoewel ze in de app zeiden dat er voorraad was. Bestelling geannuleerd. Heb nu uit nood een Gerbing XR besteld.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook de xrl, niet goedkoop, maar rij ook het hele jaar door en heb ze wel nodig i.v.m. slechte doorbloeding bij lage temperaturen, niet goedkoop, maar doe ettelijke jaren met een paar, huidig paar is aan het derde jaar bezig en is nog niets aan op aan te merken *O*
 
klopt. alleen 1 ding oppassen:

1 linker handschoen is gisteren kapot gegaan. En ik ben gaan kijken wat het is. Wat blijkt:
De controller (knop + microcontroller, die oplicht aan buitenkant handschoen) heeft de kabels niet onder een hoek van 180 graden langs de handschoen lopen, maar die steken uit. Denk maar aan een paddestoel waar de steel recht eruit steekt. Dit is ook het geval bij Duhan versie die ik had. (inmiddels is er een nieuwe type, wat ik nog niet heb uigeprobeerd) Maar het probleem is, elke keer als je drukt, voer je druk uit op de draden. De draden gaan dan aan de zachte gel kapot trekken. soort zachte gel hebben zij gebruikt om de draden en controller wat vast te maken.

Dus jammer dat de draden niet tenminste 60 graden zijn verbogen.
Ten tweede: jammer dat zij geen betere kit hebben gebruikt.

Heb geprobeerd om de draad contact te herstellen, maar kan met lijm niet genoeg druk uitoefenen om het geheel tegen elkaar te laten houden, dat was jammer, want dan kon ik nog iets langer mee doen. Ik ga de controller nog proberen te redden. eens proberen als ik tijd heb. Hele handschoen uit elkaar halen.

Advies: druk de knop in als nog niet rijdt. Als je rijdt deed ik de handschoen hard op mijn knie drukken meerdere keren om de knop in te kunnen drukken. Dat was funest voor de zwakkere constructie. Als ik beter opgepast zou hebben, dan kan ik makkelijk nog een 2de jaar ermee doen, schat ik. Ook: duhan handschoenen niet onderaan je rugzak doen, en 5 kilo er bovenop ^_^) lijkt mij niet zo taktisch. (zucht, dat deed ik.....misschien daardoor eerder kapot)

Duhan had een ballon achtige rubber binnenkant die water tegenhoud. Dus niet zo een duurdere membraam zoals de betere merken hebben. Op zicht niet slecht of zo. Het houdt het water wel tegen. Heel soms last gehad van een vochtige batterij compartement, maar dat op andere recgenachtige dagen weer kurkdroog....kan geen knoop aan vastbinden...

Batterij: 1 van mijn batterijen (duhan merk opdruk, complete zwarte accu, kleinste capaciteit) is geswollen, beetje erg bol. Dat betekent dat er teveel warmte in de batterij was. Die ik heb meteen weggegooid. Andere 5 batterijen, geen probleem tot nu toe. Capaciteit is ook ok. die grote van Warmspace (geel /witte sticker) gaan zowat 3 volle ritjes heen en terug mee: 6 x 30 minuten = 3 uur. op max power. Niet slecht. Duhan versie, met Duhan merk opdruk gaan 4 x 30 minuten mee.

Wou de nieuwe Duhan versie kopen, maar heb iets snel nodig. Kan niet wachten op 6 weken. Alie express voorraad spanje was op, alhoewel ze in de app zeiden dat er voorraad was. Bestelling geannuleerd. Heb nu uit nood een Gerbing XR besteld.

Ik ben wel benieuwd passen de accu's van de aliexpress variant op de Gerbing handschoenen de stekkers lijken namelijk wel het zelfde!
 
Ok, de maten die ik heb en connector type:

Batterij tulp, maten kan ik niet meten zonder kortsluiting
Handschoen ronde stekker met een gat, maten: buitenkant 3.5 mm exact, stekker gat ongeveer 1.5 mm, kan ik niet exact meten, omdat mijn schuifmaat niet zo dun is.

Hopelijk heb je er iets aan.
 
Ok, de maten die ik heb en connector type:

Batterij tulp, maten kan ik niet meten zonder kortsluiting
Handschoen ronde stekker met een gat, maten: buitenkant 3.5 mm exact, stekker gat ongeveer 1.5 mm, kan ik niet exact meten, omdat mijn schuifmaat niet zo dun is.

Hopelijk heb je er iets aan.
Super bedankt voor het opmeten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan