duidelijke brief cjib, welk antwoord geven?

Raar is dat, hoe mensen steeds weer denken dat er een of andere nitwit aan de andere kant staat...... |(
Liegen, oftewel zeggen dat iemand anders reed of zeggen dat je het gewoon niet weet zijn toch zeker twee verschillende dingen.
Zou jij moeten weten als wet-lezer hier op MF.
 
Klopt op zich wel.
Probleem is alleen dat de boetes wel steeds wat hoger kunnen uitvallen, zelfs als je alleen als kentekenhouder wordt aangesproken. Bovendien loop je natuurlijk altijd het risico dat je toch een keer als bestuurder aan de kant wordt gezet.
Dan zullen die veroordelingen/boetes als kentekenhouder officiëel niet meespelen, maar ook een rechter is maar een mens..... dus die gaat daar m.i. wel rekening mee houden, vermoed ik zo.
Dus als ik het goed begrijp:

Optie1: Toegeven dat jijzelf bestuurder was kan resulteren in inname rijbewijs naast de boete + aantekening rijbewijs.
Optie2: Zeggen dat het een ander was incl. diens gegevens waardoor je zelf geen boete/inname rijbewijs krijgt maar de ander wel (in dit geval dus geen optie)
Optie3: Aangeven dat je niet met zekerheid kan zeggen wie het was wat betekent dat het rijbewijs NIET ingenomen wordt maar wel een boete moet worden betaald die mogelijk ietsjes hoger uitvalt. Bij volgende overtreding wordt deze officieel niet meegenomen in veroordeling maar mogelijk wel in het achterhoofd.

Ik zou voor optie3 gaan :Y



Ps. Dat gezeik over 'verantwoording nemen voor je daden etc.', wat een bullshit om zo over MF te zeggen zonder enige hoogte te hebben van de situatie. Op een lege A4 kan je makkelijk even 250+ aantikken zonder gevaar te zijn voor wie dan ook, dit moet je echter niet op de A10 doen midden op de dag. Zo ook 150+ op een 80km weg die soms ingericht is als duitse Autobahn.
TS komt gewoon met een eerlijk, duidelijk verhaal en vraagt om advies zonder ook maar enige vorm van aanstelleritus.
 
Laatst bewerkt:
Liegen, oftewel zeggen dat iemand anders reed of zeggen dat je het gewoon niet weet zijn toch zeker twee verschillende dingen.
Zou jij moeten weten als wet-lezer hier op MF.

Volgens mij WIL je me niet begrijpen........
 
Dus als ik het goed begrijp:
Optie1: Toegeven dat jijzelf bestuurder was kan resulteren in inname rijbewijs naast de boete + aantekening rijbewijs.
Optie2: Zeggen dat het een ander was incl. diens gegevens waardoor je zelf geen boete/inname rijbewijs krijgt maar de ander wel (in dit geval dus geen optie)
Optie3: Aangeven dat je niet met zekerheid kan zeggen wie het was wat betekent dat het rijbewijs NIET ingenomen wordt maar wel een boete moet worden betaald die mogelijk ietsjes hoger uitvalt. Bij volgende overtreding wordt deze officieel niet meegenomen in veroordeling maar mogelijk wel in het achterhoofd.

Ik zou voor optie3 gaan :Y

Da's je eigen keuze..... O-)
 
Uiteraard zou je allemaal truukjes kunnen uithalen en je in bochten kunnen wurmen om onder je straf uit te komen.

Wellicht goed voor je portemonee maar is het wel goed voor je gevoel van eigenwaarde en zelfbeeld?

Je geeft al toe dat je te hard reed. 150 waar je 80 mag. Geen kleine overtreding.

Je gaat dan een topic posten om de mening te pollen van andere mensen, wat zei zouden doen. Doe je dit mischien in de hoop te kunnen rechtvaardigen te liegen/bedriegen en/of onder de boete proberen uit te komen.....als de meeste van de posters hier dat ook zouden doen?

Het feit dat je twijfelt kan je al uit afleiden dat je diep van binnen weet dat je het juiste moet doen. Anders ga je ontzettende spijt krijgen en haal je je eigenwaarde en zelfbeeld naar beneden.

Dat is een paar honderd euro niet waard.

Wees eerlijk tegen de instanties. Wees eerlijk tegen jezelf. Uiteindelijk ga je je veel beter voelen in de toekomst. Dat je 70km. te hard reed betekent dat je mischien een probleem hebt. Dat je dit onder ogen durft te zien /ermee durft te worstelen middels je twijfels is bewonderenswaardig.

Je weet wat de juiste keuze is. Enige wat je nu nog moet doen is de stap nemen.

- toegeven dat jij degene was die de overtreding beging.
- de eventuele sanctie voldoen.


en met een schone ziel verdergaan en genieten van het motorrijdersleven.

Wellicht krijg je via het Cjib een cursus aangeboden om met je probleem om te kunnen gaan, zodat het niet escaleert en het je mischien meer gaat kosten dan een paar euros (je eigen leven).

euro's kan je zo terugverdienen, je leven krijg je maar 1x...



Succes TS. en als ik je tegenkom op de weg zwaai ik uiteraard even.
:') Wat een dom lulverhaal _O-
 
Wat een vreselijk slecht advies.
[afbeelding]


Zoek even op dit forum. Ik meen dat je niet verplicht bent dit in te vullen. En zo lang niet vaststaat wie de bestuurder was, krijgt alleen de kentekenhouder (ook jij dus) de bekeuring, maar het rijbewijs kan niet afgenomen worden. Er staat ergens een verslag van iemand die voor de rechter volhield dat hij niet wist wie er die dag gereden had. De officier probeerde nog met wat strikvragen ("Rijdt u altijd zo hard?") te proberen de verdachte in de val te lokken, maar uiteindelijk moest de rechter constateren dat niet bewezen was dat de man gereden had.
Ik denk eigenlijk dat je zelfs beter niet naar de rechtzitting kan gaan. Wel gaan stemt in het algemeen de rechter wat milder, maar in dit specifieke geval denk ik niet dat dit zo zal zijn. En je hebt alleen maar het risico dat je je verlult.
 
Lang verhaal en lastig uit te leggen. Ik probeer het ff kort. Hou ff uit elkaar dat het TWEE verschillende strafbare feiten betreft.

De vraag wordt door het CJIB gesteld wie er met jouw motor heeft gereden. Zo'n vraag mag gewoon gesteld worden. Ik vind 'm ook wel logisch.....
Als kentekenhouder ben je wettelijk verplicht op die vraag antwoord te geven. Doe je dat niet, dan word je daardoor verdachte voor het niet voldoen aan je verplichting.
Omdat je, op het moment van het stellen van die vraag, nog geen verdachte bent, hoeft men je ook de rechten van een verdachte niet toe te kennen. JIJ weet immers op dat moment als enige dat je niet gaat voldoen aan die verplichting en dus verdachte wordt.....

Dat je tussentijds óók nog verdachte bent van het te hard rijden doet daar niets aan af. Niemand verplicht je immers om aan díe veroordeling mee te werken......


door aan het eerste VERPLICHTE te voldoen, werk je indirect toch wel degelijk mee aan je eigen veroordeling, dan is de wet hierin zeer tegenstrijdig. ( tenzij jij het niet was en werk je mee aan de veroordeling van een familielid,kennis,vriend,vriendin.

Lijkt me dan niet meer dan logisch, gezien de gevolgen, dat je niet aan het eerste deel gaat meewerken.

Laat de mensen die gestudeerd hebben in opsporen dan maar eens hun best gaan doen en een sluitend bewijs bij elkaar knutselen
 
Liegen, oftewel zeggen dat iemand anders reed of zeggen dat je het gewoon niet weet zijn toch zeker twee verschillende dingen.
Zou jij moeten weten als wet-lezer hier op MF.

In beide gevallen is het liegen, tenminste als je zelf weet dat je toen wel hebt gereden. Het verschil is alleen dat mocht ooit uitkomen dat je wel hebt gereden, je in het eerste geval een probleem hebt en in het tweede geval niet omdat nou eenmaal niet hard is te maken wat je je hebt herinnerd.
 
Mooie adviezen hier allemaal. De experts zitten echter op Flitsservice. Kijk daar even. NIKS TERUG STUREN als je gehecht bent aan je rijbewijs.
 
Laat de mensen die gestudeerd hebben in opsporen dan maar eens hun best gaan doen en een sluitend bewijs bij elkaar knutselen

Waarom zou dat moeten dan?
Heel simpel: ze pakken je voor piesen of poepen...... en je mag zelf kiezen...... Ook als je niet aan de kant wordt gezet ben je als kentekenhouder de sjaak. De straf is iets minder zwaar (je houdt je rijbewijs) maar ook dan houdt niemand het lang lang vol, gezien de hoogte van de boetes.

De mensen die er voor gestudeerd hebben is de Hoge Raad. Het artikel over de kentekenhouder bestaat al jaren en ook de HR heeft dat in zijn oneindige wijsheid onaangetast gelaten. Dat zegt niet álles, maar wel genoeg.
 
Uiteraard zou je allemaal truukjes kunnen uithalen en je in bochten kunnen wurmen om onder je straf uit te komen.

Wellicht goed voor je portemonee maar is het wel goed voor je gevoel van eigenwaarde en zelfbeeld?

Je geeft al toe dat je te hard reed. 150 waar je 80 mag. Geen kleine overtreding.

Je gaat dan een topic posten om de mening te pollen van andere mensen, wat zei zouden doen. Doe je dit mischien in de hoop te kunnen rechtvaardigen te liegen/bedriegen en/of onder de boete proberen uit te komen.....als de meeste van de posters hier dat ook zouden doen?

Het feit dat je twijfelt kan je al uit afleiden dat je diep van binnen weet dat je het juiste moet doen. Anders ga je ontzettende spijt krijgen en haal je je eigenwaarde en zelfbeeld naar beneden.

Dat is een paar honderd euro niet waard.

Wees eerlijk tegen de instanties. Wees eerlijk tegen jezelf. Uiteindelijk ga je je veel beter voelen in de toekomst. Dat je 70km. te hard reed betekent dat je mischien een probleem hebt. Dat je dit onder ogen durft te zien /ermee durft te worstelen middels je twijfels is bewonderenswaardig.

Je weet wat de juiste keuze is. Enige wat je nu nog moet doen is de stap nemen.

- toegeven dat jij degene was die de overtreding beging.
- de eventuele sanctie voldoen.


en met een schone ziel verdergaan en genieten van het motorrijdersleven.

Wellicht krijg je via het Cjib een cursus aangeboden om met je probleem om te kunnen gaan, zodat het niet escaleert en het je mischien meer gaat kosten dan een paar euros (je eigen leven).

euro's kan je zo terugverdienen, je leven krijg je maar 1x...



Succes TS. en als ik je tegenkom op de weg zwaai ik uiteraard even.


je moet je naam wijzigen in paus paulus de XXXXLM in plaats van robin hood.....( of TWRD)

Ik heb 2 motoren op naam staan, en 3 auto's daar wordt door 3-4 mensen op gereden, ik kan nooit meer terughalen wie er op de motoren hebben gereden en wanneer, dat maak ik bij zo iets ook kenbaar, dus ze mogen zelf aanwijzen wie van de vier heeft gereden ik weet het niet, en ga het ook niet bijhouden. dus stuur maar een bekeuring, die wordt betaald door mij als kentekenhouder, en daarmee is de kous af
 
Laatst bewerkt:
In tegenstelling tot wat er gezegd wordt: dat ben je dus wél verplicht.
De straf voor het niet voldoen aan de verplichting is een boete die ruwweg overeenkomt met de boete voor het te hard rijden. Maar géén intrekking van het rijbewijs....

Nu vul je het niet in, wat gebeurt er dan?
 
of een proefrijder (koper) die je niet kent, en gewoon de boete betalen :+

Waarom zou je moeten liegen dan? Je antwoordt gewoon niet.
Daarna komt keurig de nieuwe fanmail van het CJIB binnen.......
 
ooww, je weet al precies waar het was en wie er in de buurt waren?

71 km/h te hard!! daarvoor hoef ik niet eens te weten waar het was en wie er in de buurt waren! Zo'n bordje met "80" wordt echt niet voor de lol geplaatst...

(ps. je zou gelijk hebben als we het hier hadden over een snelheidsoverschrijding van enkele kilometers)
 
71 km/h te hard!! daarvoor hoef ik niet eens te weten waar het was en wie er in de buurt waren! Zo'n bordje met "80" wordt echt niet voor de lol geplaatst...

(ps. je zou gelijk hebben als we het hier hadden over een snelheidsoverschrijding van enkele kilometers)

Zulke bordjes plaatsen ze inderdaad niet voor de lol. Dit doen ze namelijk om de samenleving te beheersen.

Je bent zeker ook heel blij met rekeningrijden? Weten we precies wie waar heeft gereden en hoe snel. Hoe lang zou het toch duren voordat ze op basis van die gegevens boetes gaan uitschrijven.

Gewoon ontkennen dat je het was en de bekeuring betalen.
 
71 km/h te hard!! daarvoor hoef ik niet eens te weten waar het was en wie er in de buurt waren! Zo'n bordje met "80" wordt echt niet voor de lol geplaatst...

(ps. je zou gelijk hebben als we het hier hadden over een snelheidsoverschrijding van enkele kilometers)


man 80 km/h is gewoon de max voor elke weg buiten de bbk, op diezelfde wegen mag je in frankrijk 90, en in Dld 100, is gewoon een getal...
Ik kan je alleen hier in de omgeving al tientallen wegen aanwijzen waar je met 150 op een motor niets en niemand kunt schaden, je een totaal overzicht hebt, geen ouwe vandagen of kinderen, geen uitritten, dus praat geen poep....

een beetje motor doet van 80-150 3 seconden, dus 1 x niezen
 
Zulke bordjes plaatsen ze inderdaad niet voor de lol. Dit doen ze namelijk om de samenleving te beheersen.

Je bent zeker ook heel blij met rekeningrijden? Weten we precies wie waar heeft gereden en hoe snel. Hoe lang zou het toch duren voordat ze op basis van die gegevens boetes gaan uitschrijven.

Gewoon ontkennen dat je het was en de bekeuring betalen.


Ik wel. Maar dat is off topic, en dat mag hier (bijna) niet.
 
Waarom zou dat moeten dan?
Heel simpel: ze pakken je voor piesen of poepen...... en je mag zelf kiezen...... Ook als je niet aan de kant wordt gezet ben je als kentekenhouder de sjaak. De straf is iets minder zwaar (je houdt je rijbewijs) maar ook dan houdt niemand het lang lang vol, gezien de hoogte van de boetes.

De mensen die er voor gestudeerd hebben is de Hoge Raad. Het artikel over de kentekenhouder bestaat al jaren en ook de HR heeft dat in zijn oneindige wijsheid onaangetast gelaten. Dat zegt niet álles, maar wel genoeg.

het moet niet, maar als ze je als rijder dan alsnog wel persoonlijk willen pakken, moeten ze er maar voor zorgen dat de bewijslast sluitend is....... maar dat s mijn opinie
 
Terug
Bovenaan Onderaan