duidelijkheid over licenties A,B en C

Raul

Die hard MF'er
5 jun 2001
840
1
Nieuw-Vennep
Na twee uur discussie is er besloten 2002 als een overgangsjaar te beschouwen van het oude naar het nieuwe licentiesysteem. Er zijn vanaf 2002 twee opleiding niveaus; een eendaagse cursus ( TOMS ), voor diegene die Zomer Avond Competitie of SAM races willen rijden.
En de driedaagse race cursus voor diegene die KNMV cup of ONK races willen rijden, deze bestaat uit een theorie en twee praktijkdagen. Er zijn echter drie verschillende licenties.
-De A licentie is nodig om te kunnen starten in de ONK races.
-De B licentie is nodig voor de KNMV cup.
-De C licentie is nodig voor de Zomer Avond Competitie en de SAM.

De mensen die in 2001 een TOMS cursus hebben gevolgd kunnen echter voor het seizoen 2002 een B licentie aanvragen zonder hiervoor een aanvullende cursus te doen.
Een ieder vanaf 2002 een TOMS cursus volgt en alsnog KNMV cup of ONK wil gaan rijden hoeft dan slechts de theoriedag en een van de praktijkdagen van de driedaagse cursus te volgen.
Bekeken wordt of het mogelijk is om rijders met een C licentie en aantoonbare race ervaring in de Zomer Avond Competitie middels een beoordeling van de wegrace commissie en aanbevelingen van de organisator van de Zomer Avond Competitie zonder aanvullende cursus in het daaropvolgende race seizoen in aanmerking te laten komen voor een B licentie.


Aanvulling van de KNMV

KNMV-Cup voor TOMS-licentiehouders
Al degenen die in het afgelopen jaar (2001) het TOMS-certificaat hebben behaald en al dan niet aan de Zomeravondcompetitie hebben deelgenomen, kunnen in 2002 aan de KNMV Cupraces deelnemen. Wil men aan de ONK en/of NK-races deelnemen, dan moet men dit jaar minimaal één dag aan de regulaire KNMV Wegracecursus deelnemen. Komt men die eerste dag niet door de selectie, dan dient men ook aan de daarop volgende cursusdag deel te nemen. Indien van deze regeling in 2002 geen gebruik wordt gemaakt, dan vervallen de rechten. Vanaf 2002 zijn TOMS-certificaten alleen nog geldig voor de Zomeravondcompetitie en de SAM-wedstrijden.
 
Net nog even gebeld met de KNMV maar dan voor mijn Supermotard licentie.
Kreeg een dame aan de telefoon die mij weer wist te melden dat de Toms van \'01 niet meer toereikend is voor een B-licentie in \'02.
Lekker tegenstrijdige berichten allemaal. :(
Misschien moeten ze bij de KNMV eens een interne memo in de rondte sturen zodat iedereen op de hoogte is van de status quo. |(

Zal morgen nog even bellen met Frank (of Fred) Geurts (afd. wegrace) Die schijnt er het fijne van te weten.
 
Een uurtje met Sander van Mxtra aan de lijn gehangen over \"varkensgezeik\"!!
Waar slaat dat op?
Wie wijst er weer naar mij?
Leon of Ruud?
 
Ja,dat denk ik ook.
Ik was gelijk in de war!
Ik begreep er niks van,maar iemand heeft mij de schuld gegeven.
ok ok,ik deed zoiets van fakefiguren overkomen,maar dat er nog meer waren :?
Beetje logisch dat dit aan het licht komt,wie gaat Sander nou opgeven?
En...wat voor e-mail adres is er gebruikt?
Maar goed,terug bij de topic:
ik had dit inderdaad allemaal vernomen van Sander m.b.t. de licenties,maar het is hem ook niet allemaal duidelijk,sterker nog,de k.n.m.v. weet het ook niet.Als je ze beld verschilt het met wie je spreekt!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan