Duiksport en Motorsport: aanhanger oplossing?

NewCaptainAmerica

Die hard MF'er
31 mrt 2003
498
0
Voorburg
Ik ben zowel een fervent duiker als een motorrijder. Ik zou graag beide hobby's combineren en overweeg de aanschaf van een aanhanger om mijn duikspullen te vervoeren (incl fles, lood, trimvest, etc, etc.

Zijn er MF'ers met een zelfde hobby-combinatie?

Ik ben benieuwd naar ervaringen, aanschaftips etc. Vooral ivm de (in)stabiliteit en het rijgedrag als ik een volgeladen aanhanger voor met duikspullen mee wil nemen. Een schatting van de complete duikset is zo'n 40kg.
 
de meeste kleine aanhangers zijn al snel tot 750 kilo...dus moet niet zo'n prob zijn denk'k...

of je moet het bovenin een gesloten aanh vervoeren..maar dat lijkt me logische
 
Ik heb ooit op discovery een duiker op een motor gezien.
Hij had een slang aan zijn carburateur en 1 slang aan zijn uitlaat bevestigd.
Aan het andere einde van de slangen had ie een drijver bevestigd.

En hopetee hij reed zo het water in. (na 6 pogingen, en afslaande motor)
Zag er echt geweldig uit.

dus gewoon combineren die sporten. :) succes
 
Heyy ik ben ook een duiker en motorrijder :) maar heb het helaas nog niet kunne combinere :P . maar tis heel makkelijk.

je laat iemand anders je spullen meenemen in z'n auto ;) en jij volgt op de motor (ermmm volgen?!?!) |( je rijd natuurlijk vooruit en gaat zelfs nog een blokkie om :P
 
Ik heb wel een paar keer alles achterop geladenm en m'n stab-jack met fles omgehngen. Werkt niet echt ideaal en iedereen kijkt je toch raar aan :+

[edit] Ik had nog ergens een link naar een aanhangerfabrikant, deze dus: http://www.h-schuring.nl informeer daar eens naar de mogenlijkheden. Het gewicht zal geen probleem zijn. Magnabagger heeft een aanhanger achter z'n magna met een complete trialmotor er op.
 
Laatst bewerkt:
Zijspan misschien? /edit oeps te laat/ Zelf zit ik meer aan een busje te denken waar zowel een motor als duikzooi in kan. Wil je ook naar de plaats van bestemming toe kunnen rijden, dan denk ik toch dat je een aanhanger nodig hebt of de duikspullen maar aan je duikbuddy moet meegeven (kan die het meteen voor je uispoelen ;) ).
 
Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar ik wil inderdaad een aanhanger achter mijn motor hangen, en dus niet een aanhanger achter mijn auto met de motor er in.
Ik zie verschillende modellen en types en ben vooral op zoek naar rijervaringen met een aanhanger achter de motor, waarin best wel een gewicht aan spullen zit.

Een zijspan is voor mij geen oplossing, want ik rij zo graag tussen files door.... Als ik dat ook doe met een zijspan *D
 
Duikpak een keer op de motor gedaan vanaf -indertijd- Maarssen naar Hazes City Vinkeveen. Zit erg slecht. Allemaal onderdelen krijgen helemaal hun eigen bloedsomloop. Ik draag mijn mes aan de binnenkant van mijn linkerkuit. Daar hoefden autodebilisten zich niet aan te storen
 
Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar ik wil inderdaad een aanhanger achter mijn motor hangen, en dus niet een aanhanger achter mijn auto met de motor er in.
Ik zie verschillende modellen en types en ben vooral op zoek naar rijervaringen met een aanhanger achter de motor, waarin best wel een gewicht aan spullen zit.

Een zijspan is voor mij geen oplossing, want ik rij zo graag tussen files door.... Als ik dat ook doe met een zijspan *D

Ik heb een adres gevonden voor een aanhanger voor achter de motor :
www.motogoodies.com
 
[edit] Ik had nog ergens een link naar een aanhangerfabrikant, deze dus: http://www.h-schuring.nl informeer daar eens naar de mogenlijkheden. Het gewicht zal geen probleem zijn. Magnabagger heeft een aanhanger achter z'n magna met een complete trialmotor er op.

:^ Daar wilde ik ook aan refereren.
12_3841_1021045562.jpg


edit: zie http://www.magnabagger.com
 
De shadow rijdt perfect, niet zo nerveus maar lekker relaxed.
Maar wat als er een kar achteraan hangt? Kan een motoraanhanger de bochten volgen, als die volgeladen zit met (zware) duikspullen? En wat met zijwind ?

Zou op zich geen probleem moeten zijn lijkt me. Tent en andere spullen tot en met stoeltjes werden meegesleept op een motoraanhganger een paar jaar geleden.
Hoewel ik persoonijk de auto soms wel erg lekker wat duiken betreft. Het is wel lekker om na 2 duikjes in de auto terug te rijden. Ik wordt soms wel een beetje rozig na een paar duikjes. Meerijden is nog makkelijker. :+
Qua parkeren zal het wel een stuk beter zijn, zeker bij de zeelandbrug.....
Als je het gerealiseerd hebt, zet es wat foto's op het forum. ben erg nieuwsgierig.

greets ZXR
 
Terug
Bovenaan Onderaan