duimrem zelf maken, advies graag

PeterS4RS

MF veteraan
2 mrt 2008
3.181
16
Bergen op Zoom
Hallo,

wil een duimrem gaan maken op mijn Ducati monster S4RS op de achterrem. Nu maakt het niet zoveel uit op wat voor moto je dit maakt. Zou graag wat advies en tips hebben en waar op te letten enzo. Er zullen er hier al best zijn die dit ook al gedaan hebben.

Groeten en alvast bedankt voor de tips.

Peter
 
Ok, een dag en een volle pagina verder maar geen tips, de reden dat ik een duimrem wil maken is niet het stunten. Al rij ik graag af en toe een stukje op het achterwiel. Nee, heb een aantal jaren geleden een zwaar ongeval op de moto gehad en een partiele dwarsleasie opgelopen. Nu heb niet genoeg kracht in mijn voet meer om de rem goed te doseren. Zeker in de Alpen waar veel haarspeldbochten zijn heb je toch je achterrem nodig om op lekker tempo daar door heen te gaan.
Mss dat deze dag meer tips gaat brengen.
Prettig weekend, Peter
 
Laatst bewerkt:
@ PeterS4RS

ff wat uitleg waarom je zoiets wil, helpt.
Het was tenslotte vrijdag, en vrijdag is humor+sarcasme dag ... ;)

Kijk hier eens
http://www.gptechllc.com/thumbrake.html

En google op "motorcycle thumb brake" en je vindt massas info, tips en verhalen van mensen die dit al geplaatst hebben ...

Succes

Heey Wullebolle,

thx voor de tips. Ga ik mee aan de gang. En snap die reacties heel goed, zo zit ik zelf ook in elkaar. Er moet altijd humor zijn. _O-
 
een radiale rempomp met een kort remhendeltje zie:

http://www.pazzoracing.com/build_step1.html

ipv. je voetrem zou moeten kunnen, weet alleen niet wat voor diameter de rempomp van je achterrem heeft. Verder hoef je met je achterrem alleen bij te remmen, en in de regel niet als hoofdrem te gebruiken (doe ik vaak wel).

Of neem contact op met deze jongens.

succes!
 
Laatst bewerkt:
Ok, een dag en een volle pagina verder maar geen tips, de reden dat ik een duimrem wil maken is niet het stunten.

Ok, maar effect is hetzelfde, je wilt in beide gevallen de koppeling en achterrem gelijktijdig goed kunnen bedienen.

Toevallig gister stukje gereden op de Duc 749 van m'n broer, en ik vond de bediening van de koppeling best ok, daar zou je rustig een stuk af kunnen zagen en met 1/2 vingers bedienen, en gewoon complete rempomp onder kunnen zetten.
 
Laatst bewerkt:
Misschien beetje nutteloe reactie, maar lijkt mij dat als hendel heel goed de gashendel van een quad te gebruiken is, als die er in linkshandige uitvoeringen zijn, of onzeidig. Dit is namelijk ook vaak gas geven met de duim, altijd al raar gevonden trouwens, leuk als je van schrik in het stuur knijpt bij een naderend ongeval. Maargoed he is een hendel, speciaal voor de duim, ben alleen bang dat het vaak ontworpen is voor kabels :?
 
hydraulische gasbediening ben ik nog niet tegengekomen :+

Lijkt me nogal vergezocht dus, maar je zou misschien het hendeltje zelf kunnen gebruiken en op een radiale rempomp zetten.
Ik heb hier een scooterrempomp liggen die met een kabel bediend word. Dus handel-->kabel-->rempomp. Zoiets zou je er achter kunnen hangen dan. Als de ts interesse heeft in die pomp moet hij maar contact met me opnemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan