duimrem zelf maken, advies graag

PeterS4RS

MF veteraan
2 mrt 2008
3.181
16
Bergen op Zoom
Hallo,

wil een duimrem gaan maken op mijn Ducati monster S4RS op de achterrem. Nu maakt het niet zoveel uit op wat voor moto je dit maakt. Zou graag wat advies en tips hebben en waar op te letten enzo. Er zullen er hier al best zijn die dit ook al gedaan hebben.

Groeten en alvast bedankt voor de tips.

Peter
 
daar zal je niemand met een duimrem aantreffen....

+1, met een duim haal je geen remvertraging, (zeker bij een Ducati) kan je dan net zo goed gewoon afremmen op de motor O-)

Afgezaagde koppelingshendel met daaronder een op kop gemonteerde radiale rempomp met extern reservoir, staal omvlochten remslang en een extra 4 pots Brembo klauw wel...
 
Laatst bewerkt:
kijk, jij hebt ervoor gestudeerd ofniet?

Sorry dat we niet allemaal zo goed zijn als u, nobele forum koning. Wat een niveau.

Aangezien het gaat om het plaatsen van een extra remhendel aan het stuur was ik van mening dat het plaatsen hiervan wellicht ook technisch gezien erg gelijk is aan het plaatsen van een extra hand-achter-rem.
 
Laatst bewerkt:
eindelijk is het hoge woord er uit, nu het voordeel nog :)
het voordeel van een "hand"rem bij het stunten is dat men bij het wheeliën niet hoeft te kloten met de rechtervoet..

in de GP worden duimremmen vaak gebruikt als de rijder een kwetsuur aan zijn voet heeft, ook zijn er bepaalde coureurs (Nicky Hayden en Jurgen vd Goorbergh) die hier een voorkeur voor hebben, vaak is de reden dat de achterrem dan beter is te doseren, en ook dat de rechtervoet niet klem kan komen te zitten oid.
 
No problem ;)

voorbeeldje;

doe dit maar eens zonder handrem
stunten05.jpg


doe dit maar eens zonder voetrem
stunten01.jpg


Ik kan geen van beiden trouwens :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan