Duitse helm deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.

psychobilly

Die hard MF'er
19 aug 2006
892
0
Op de 1 of andere manier kan ik niet in t eerste topic reageren?

maar goed, HD4ever: volgens mij ontging het sarcasme van mijn post je enigzins...

Dat ik schijnbaar nog veel moet leren voordat ik me in 'het wereldje' begeef waar er 'do's en don'ts' gelden blijkt wel: ik rijd nu 14 jaar motor en heb 3 Maltese kruizen op mijn lijf getattood: 1 op m'n elleboog, 1 op mijn pink en 1 op mijn wijsvinger _O-

Heeft me nog nooit gehinderd bij het motorrijden? :W

Gelukkig vereenzelvig ik me met geen enkele 'scene' en zou ik dat ook nooit doen als daar regels aan vast zouden zitten zoals jij aangeeft...

Er zijn al teveel schapen -O-

***Als ik hierop wil reageren logt ' ie me uit????***

Dan dus maar zo: Ik heb gezegd dat ik me met geen enkele 'scene' vereenzelvig!
Niet dat ik de betekenis van de Maltese kruizen niet ken of hier geen specifieke reden voor heb! Natuurlijk heb ik ze niet zomaar op mijn lijf staan maar dit heeft NIETS met een 'scene' te maken...

En ik snap niks van dit forum? Waarom wil 'ie me uitloggen als ik op een post wil reageren? iemand?
 
Laatst bewerkt:
..............en heb 3 Maltese kruizen op mijn lijf getattood: 1 op m'n elleboog, 1 op mijn pink en 1 op mijn wijsvinger _O-
Gelukkig vereenzelvig ik me met geen enkele 'scene' ...

:?
Help me ff; jij vind Maltezer Kruizen gewoon mooi dan? Met andere woorden; je wilt er nix mee zeggen, geen statement maken of zoiets? Lijkt me vreemd, toch? Die kruizen staan ergens voor (wat, is me ook niet altijd even duidelijk..., maarja; ík zit er ook niet mee ondergestipt), en als je de keuze maakt zoals jij om er enige te vereeuwigen op je lichaan, lijkt het me toch dat jij weet waar ze voorstaan, en je daarme vereenzelvigd? Of zie ik dit verkeerd?
 
Het achtpuntige Kruis van Malta of Maltezer Kruis heeft vier armen, die zeer smal zijn op het snijpunt en breed op de uiteinden en uitlopen in twee punten. Het kruis is afgeleid is van het christelijke kruissymbool en werd in de 11e eeuw voor het eerst gebruikt door de kruisridders die behoorden tot de Soevereine Militaire Orde van Sint Jan van Jeruzalem en Malta. Deze ridders werden ook wel Johannieters, Maltezer Orde of Orde van Malta genoemd. Het is een Rooms-katholieke ridderorde. In de Souvereine Militaire Orde van Sint Jan van Jeruzalem en Malta en de protestantse Johanniterorde is dit kruis nog steeds het ridderkruis en het herkenningsteken van deze ridderorden. Ook honderden andere ridderorden en onderscheidingen gebruiken deze vorm , met kleine afwijkingen of in andere kleuren, als ridderkruis.

Het Maltezer Kruis is onder meer opgenomen in de vlag van de gemeente Ermelo.

Bron: wikipedia
 
"Niet dat ik de betekenis van de Maltese kruizen niet ken of hier geen specifieke reden voor heb!"
 
Daar Unieque de betekenis van nog even uitlegd, benadruk ik nog even dat ik zelf weet wat de betekenis is ...duidelijk zo?
 
Het is een Rooms-katholieke ridderorde.
psychobilly, je bent dus Rooms-katholiek.
dat geeft niet.
dat mag in een land waar waarden als vrijheid van geloof gerespecteerd worden.
er zijn landen waar waarden en normen opgelegd worden. van staatswege.
of vanuit een religieuze beleving.
landen als duitsland ten tijden van de 1e WO. dat het Maltezer kruis in de vlag had.
 
ik vin 't zowiezo kort door de bocht als 'n "new bee" maar zo even 'n nieuw 2e toppic aanmaakt als reageren op topic van de maker niet lukt. over da mooie kruis
is al wel zat terug te vinden op 't forum........... dus
Maar zo'n helm is wel te gek. !!!!! :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r !
 
Laatst bewerkt:
Vanwaar de conclusie dat ik Rooms-katholiek zou zijn?
Misschien ben ik wel een Maltezer...t zou zomaar kunnen...en dat laatste is nog waar ook...

Wat is er 'kort door de bocht' aan als ik een topic open omdat t me niet lukt om te reageren op een reeds bestaand topic?
Heb ik hiermee een regel van 'de scene' overtreden?

Het feit dat ik als 'new bee' schijnbaar minder rechten heb mbt. posts op dit forum lijkt me eerder kort door de bocht...
 
^^ in dat geval is het een ongeschreven regel dat je voldoende rubber op je zij-profiel hebt.

Zijn alle mods :] ?
 
Slotje, 1 deel is al meer dan genoeg wat mij betrefd.

Uitloggen, tijdelijke internetbestanden en cookie's eens opruimen en opnieuw inloggen verhelpt 90% van dat soort problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan