duitse import

M. Hommel

Rookie
31 okt 2001
17
0
Vraag: ik heb een duitse import ZRX 1100, hoeveel scheelt deze in PK's van een normale ZRX 1100 aangezien in duitsland niet meer dan 100 pk is toegestaan?

THX
 
Beetje off topic, maar in duitsland is wel maar dan 100 PK toegestaan toch? Alleen kom je met meer dan 100 PK in een andere verzekeringsklasse terecht. Om deze reden worden veel fietsen met iets meer dan 100 PK teruggevoerd naar 100 PK. Correct me if I'm wrong ?!
 
You're right!

Meer dan 100 mag wel, maar is duur met verzekeren.. Maar ik denk dat je zo'n fiets weer terug kunt laten tunen hoor..

Ik heb laatst de zelfde vraag gesteld. Het is duitsland inderdaad ontzettend duur met verzekeren. Het afknijpen gebeurt vak met ringen in de carberateur (heb ik me laten vertellen) en is een fluitje van een cent.(schijnt)
 
Ik heb laatst de zelfde vraag gesteld. Het is duitsland inderdaad ontzettend duur met verzekeren. Het afknijpen gebeurt vak met ringen in de carberateur (heb ik me laten vertellen) en is een fluitje van een cent.(schijnt)

Ik denk dat je het een beetje moet zien als de 25kw begrenzing, dus idd soort 'ringen' of tussenstuk (tussen elke carb en elke cilinder) wat kleiner is dan standaard, sproeiers en een of ander kapje in de carb. Om 'm dan weer op vol vermogen te laten werken zou je die dingen moeten vervangen. de 'ringen' eruit halen helpt niet, dan moet je wel het originele onderdeel met een groter gat hebben als vervanging.

Ik spreek nu uit ervaring met 25kw, dus kan bij deze soort van begrenzing anders zijn.

Gooi de motor eens op de testbank !
 
Terug
Bovenaan Onderaan