Duitse motor berijden in Nederland

atx

MF'er
7 aug 2002
102
0
deurne, Noordbrabant
Is het mogelijk om een motor te kopen bij onze vrienden in Duitsland om hem vervolgens gewoon met de witte plaat hier in Nederland te berijden, met een Nederlandse verzekering? En dan ook de Nederlandse wegenbelasting betalen?

thx
 
Helaas is dit niet mogelijk. Je moet nl in nederland de melkkoe bpm betalen. je kunt de fiets niet op naam zetten als het een duitse plaat heeft. Daarnaast moet het ook gekeurd worden bij de RDW, voor het aanvragen nederlandse plaat. Staat overigens wel een tutorial over importeren fietsen uit duitsland. ff zoeken.
Succes
 
Helaas is dit niet mogelijk. Je moet nl in nederland de melkkoe bpm betalen. je kunt de fiets niet op naam zetten als het een duitse plaat heeft. Daarnaast moet het ook gekeurd worden bij de RDW, voor het aanvragen nederlandse plaat. Staat overigens wel een tutorial over importeren fietsen uit duitsland. ff zoeken.
Succes

Dit vraag ik omdat me vaag bij staat dat er hier iemand op het forum met een KTM SuperMotard ook met Duits kenteken rond reed (hij was z'n motor aan het verkopen). Hoe zou hij dit dan gedaan hebben? (Dit= het rijden in Nederland op Duits kenteken)
 
mmmhh raar. verder niets over gelezen. Maar volgens mij kun je een duitse fiets niet op naam zetten als je in nederland woont zonder de hele import procedure te ondergaan incl. keuringen e.d
keine ahnung
 
vroegah, HEEL vroeger, toen ik nog jong en knap was (ja echt!) had je een uitvoerkenteken bij de duitse anwb, de ADAC.
kun je 1 tot 3 maanden verzekeren met kentekenplaat als (bijv) nederlander met de witte plaat en zwarte letters.. voorwaarde is wel dat ie tuv/nogwat gekeurd moet zijn.

dus je kunt als nederlander een duitse fiets rijden. belastingdienst kan moeilijk doen, maar dat laat je gewoon voorkomen voor het europeesche hof, en die maakt er dan korte metten mee zoals vorig jaar een belg die luxemburgse reed.
 
Hmz, ik stel het me misschien te simpel voor:

1. Je koopt een mooie fiets in Duitsland
2. Je verzekerd hem in Nederland op je eigen naam
3. Je betaald wegenbelasting in Nederland

Waarom moet de fiets op je eigen naam?
 
als je al niet woont of werkt in dld.
ken je geen kenteken krijgen deze zijn relatief persoons gebonden.
dus je moet een vorm van inkomsten hebben in duitsland eer ge er een kenteken wil houden.
 
De fiets die je koopt, een 2e handse, heeft al een kenteken...

Zucht.... als het had gemogen reed nu half nederland met een Duitse plaat. De Nederlandse regering wil gewoon graag de bpm opstrijken ;)
 
idd, dan reed ik allang met een witte plaat rond. Helaas... maar kijk even in die tutorial, Soms scheelt het toch nog een slordige 1000 euro op een fiets van rond de 10.000 nieuwwaarde. Sommigen doen er hun voordeel mee. Maar het kost je eenmaal even wat admin. gezeik, en natuurlijk tijd. voor sommige motoren zijn extra opties bijv. niet goedgekeurd voor nederland e.d. gedoe met monoseat e.d bij racers.
 
te koop : KTM 660 SMC bijna nieuw , dat is het topic van die jongen.

Nouja, jammer dan.. duidelijk antwoord voor mij.
thx guys!


kijk de constructie die deze persoon heeft gebruikt is een hele goede

omdat de motor op naam staat van de firma in duitsland waar hij werkt of eigenaar van is , kon hij de motor op naam van die firma plaatsen en dus ook in duitsland verzekeren.


mijn vader heeft ook een tijdje voor een duitse firma gewerkt en had ook een dienst auto met duits kenteken maar reed er ook mee rond in nederlanden dan gelden de duitse regels voor belasting en verzekering
 
In Duitsland staat in tegenstelling met Nederland het kenteken niet geregistreerd op het voertuig, maar op naam van de eigenaar, je neemt het kenteken ook mee als je een nieuw/ander voertuig koopt!

:] Bigbrother :}
 
Dat is idd zo. Verder is de verzekering ook vaak in gradaties qua snelheid geregeld, althans voor auto's. Tot 130km/h en daarboven. of idd collectieve bedrijfsverzekering.
 
Is het mogelijk om een motor te kopen bij onze vrienden in Duitsland om hem vervolgens gewoon met de witte plaat hier in Nederland te berijden, met een Nederlandse verzekering? En dan ook de Nederlandse wegenbelasting betalen?

thx

wat wel mogelijk is, is de fiets op naam van een duitser te zetten. ik ken iemand die rijd al jaren met een duitse plaat rond, en betaald in duitsland belasting, en heeft hem vast wel ergens verzekerd. hij is zelf wel duits.
alleen moet hij af en toe naar duitsland toe volgens de wet. geen probleem, goede reden om de familie eens op te zoeken
 
Terug
Bovenaan Onderaan