Duitsers rule!!

Grieken zijn ook erg aardig hoor ..
Jaartje of 15 terug met koekblik (is dat nu off topic, of mag het effe?) op vakantie in de noordgriekse bergen (tegen albanie). Kleine weggetjes/wegeltjes rijden voor het natuurschoon tussen onooglijke boeredorpjes zonder elektriciteit enzo ...
Knapt de hoofdkoelwaterleiding onder de motorkap. Alle water eruit in 1 menuut tijd. Zag het direkt, dus gestopt en geen verdere schade.
Gelukkig kon ik voorzichtig zonder motor (en zonder rembekrachtiging, ahum) 10 kilometer omlaag rollen naar een dorpje van pakweg 10 huizen, waar een soort garage stijl jaar1925 was. Eigenaar jonge kerel kon geen engels frans etc, ikke geen grieks, maar tonen wat fout ging bracht duidleijkheid. Hij gans garage afgezocht nix gevonden dat bruikbaar was. (zelfs geen kapotte binneband om te dienen als lap). Hij gebaarde dat ik moest meekomen met hem in zen auto (celica). Hij dan in een uurtje tijd alle plaatselijke dorpjes afgekoerst (loib & schumacher eat your heart out, deze kerel wint met grandioos overschot) . helaas nix bruikbaars gevonden.
En nu? Ver weg van de bewoonde wereld, onbruikbare auto, geen telefoon. Wordt een dagje of drie zweten ...
Haalt die jonge gast daar een soort machete van achter een muurtje "een kapmes???help???", loopt naar de antieke benzinepomp op straat, neemt het pistool van de pomp, en tsjak tsjak kapt de benzineslang doormidden, haalt er een stuk van 50cm uit, en monteert deze met spanners in men auto en vult de radiator. Mijn vriendin en ik stonden met ogen lijk taljoren te kijken. Na wat aplaus merci bedankt halen we ons portemonnee boven, en die gast maakt duidelijk dat we absoluut niet MOGEN betalen. Integendeel we krijgen nog een paar drankjes enn worden dan entoesjast uitgewuifd. Het heeft prima gehouden voor de eerstvolgend 150km tot aan een gepaste autogarage voor definitieve herstelling ....
Veel hulde aan de grieks/albanese bewoners van bergdorpen.
 
jaja, vrachtwagenchauffeurs, vooral een grote bek opzetten, maar ervoor zorgen dat de lading onbeschadigd de bestemming bereikt, dat is voor velen nèt iets teveel gevraagd, als ik zie dat er dagelijks ergens wel een cowboy zijn vrachtwagen even dwars over de autoweg op zijn spiegels legt, of zijn of haar vrachtwagen op een auto parkeert, met x-aantal doden tot gevolg.

Ja Dââââggg, daar gaat het helemaal nie over
 
Zegt die beamte: "het is echt niet zo dat we alleen maar hollanders aanhouden vandaag", terwijl er een twaalftal motoren met nederlands kenteken van de weg gehaald waren.

Maar van het Duitse rijgedrag op de snelleweg, kunnen de Nederlanders nog veel leren.
 
Nu pas? B|

[me]Fastcruiser kan 10-tallen positieve verhalen over Duitsers hier neerpennen, maar treffend en meermaals gebeurd: Als je (al motorrijder) even een kaart pakt om te kijken hoe je wilt rijden komen er meteen mensen op je af die je willen helpen.[/me]
Let op de datum... ;)

Was mijn eerste ritje Eifel.
 
laatst nog met de motor in duitsland geweest, bij n oprit (naar de snelweg) ging de vrachtwagen netjes op de vluchtstrook rijden zodat wij hem voorbij konden rijden. Dat zie ik ze hier in NL nog nie doen! :(
 
laatst nog met de motor in duitsland geweest, bij n oprit (naar de snelweg) ging de vrachtwagen netjes op de vluchtstrook rijden zodat wij hem voorbij konden rijden. Dat zie ik ze hier in NL nog nie doen! :(

dat is mij wel eens gebeurd gewoon om de A8 op te komen en ik kreeg een vriendelijk toetertje (lucht hoorn) toe
:}
 
laatst nog met de motor in duitsland geweest, bij n oprit (naar de snelweg) ging de vrachtwagen netjes op de vluchtstrook rijden zodat wij hem voorbij konden rijden. Dat zie ik ze hier in NL nog nie doen! :(
Nee, dan krijgt i een prent van de pliezi van 100 €ypo

[me] Rob RD kan goed samen met vrachtwagens[/me]
 
2 weken terug was ik op weg naar het zwarte woud toen ik aan de kant van de weg op mijn kaart aan het kijken was, opeens stopte spontaan een duitser om te vragen of ik problemen had en hij kon helpen.
Ik zei dat ik enkel op zoek was naar de goede baan naar Kaiserslautern, mooi de baan uitgelegd zodat ik weer kon vertrekken.

In Ettlingen aangekomen, was al 23u30 maar nergens een betaalbaar hotel, wel hotel aan 100€ per persoon en om nu 200€ te betalen om 1 nachtje te slapen nee hoor.
Weer stond ik op mijn kaart aan het kijken hoe ver het nog was naar mijn eindbesteming (Titisee) toen er een duitser stopte met de vraag, kan ik ergens mee helpen ?
Ik zei dat ik op zoek was naar een hotel en hij zei dat ik hier niet in het dure Ettlingen moest zijn maar in Kaiserslautern.
Die gast stelde voor om hem te volgen 14km terug om dan nog een paar km door Kaiserslautern te rijden op zoek naar een hotel die nog open was, maar helaas om 12.30u was alles gesloten, en dus toch maar doorgereden naar Titisee.
Hier een foto van de vriendelijke duitser.

duits1ko.gif


duits26yg.gif


Maar 4 jaar terug ben ik ook in Nederland ook eens goed geholpen toen mijn achteras brak en ik dus niet meer naar België kon rijden.
Moto opgehaald en bij het cafe gezet waar ik hem later kon ophalen, dus zijn er ook nog goede Nederlanders. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan