Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

Mijn mening;
Degenen die er het hardst over vallen hebben er doorgaans zelf voor gezorgd dat het er komt, net als bijvoorbeeld verkeersdrempels. Die klotedingen liggen er ook alleen omdat een minderheid zich in het geheel niet kan gedragen.
 
Hoe kom je er eigenlijk achter hoeveel en jouw motor voortbrengt?
Want een appjuh heb ik geen vertrouwen in en zal het eigenlijk niet weten hoe wel ergens een betrouwbaar meting gedaan kan worden.
Ik heb nl wel een aftermarket systeem maar geen idee hoeveel die db die uitkraamt.
Op de website van de leverancier ook niks te vinden.
En heb geen e keur maar wel een db killer,enige verschil is dat het geluid wat donkerder word na het uitnemen van de db killer.
 
Goed, in Duitsland mag je straks geen herrie meer maken met de motor.
De regel geld alleen voor Duitsers.


en nu?

Naar Frankrijk?
Dat hoeft dus niet want de regel geld alleen voor Duitsers.

Moeten Duitsers nu allemaal hun pijpen vol drukken met pur?
Nee want de regel geld niet voor de motoren van nu maar voor toekomstige motoren.

Gaat er nu een levendige handel ontstaan in harlie naar Duitsland?
Nee want die is er al.

En terug naar de studio.
 
Hoe kom je er eigenlijk achter hoeveel en jouw motor voortbrengt?
Want een appjuh heb ik geen vertrouwen in en zal het eigenlijk niet weten hoe wel ergens een betrouwbaar meting gedaan kan worden.
Ik heb nl wel een aftermarket systeem maar geen idee hoeveel die db die uitkraamt.
Op de website van de leverancier ook niks te vinden.
En heb geen e keur maar wel een db killer,enige verschil is dat het geluid wat donkerder word na het uitnemen van de db killer.
Die van mij is simpel, die had een kat en een demper, nu niet meer.
Dus, herrie.

ik weet niet of dit off-topic was zo niet dan hier een Clown 🤡 Om het leuk te houden.
 
Oké, Duitsland start met de geluidmeting en dan krijg je een bekeuring.

Maar ik heb zelf geen idee wat mijn GTR1000 met standaard pijpen voor decibels uitstoot.

Zijn daar misschien lijsten van?
 
Op zich een valide vraag.
Ik heb een goedgekeurde motor in Nederland.
Kenteken met een eu vakje.

Loop ik dan risico om in een ander eu land ineens niet aan de lokale voorwaarden te voldoen?
 
De meting an sich is ook al discutabel.

Op tig meter afstand neem ik aan?
Geluidsdruk wordt rap minder op afstand...
 
Op zich een valide vraag.
Ik heb een goedgekeurde motor in Nederland.
Kenteken met een eu vakje.

Loop ik dan risico om in een ander eu land ineens niet aan de lokale voorwaarden te voldoen?
Misschien moet je het als een milieuzone zien, dan kunnen ze wel eisen stellen.
 
Laatst bewerkt:
Op zich een valide vraag.
Ik heb een goedgekeurde motor in Nederland.
Kenteken met een eu vakje.

Loop ik dan risico om in een ander eu land ineens niet aan de lokale voorwaarden te voldoen?

citaat
Hoewel de nieuwe regels geen directe invloed hebben op niet-Duitse motorrijders, kan het wel invloed hebben op nieuwe motoren die ongewijzigd voor Duitsland en de rest van de EU gehomologeerd worden. De kans dat een motorfabrikant als BMW de ene motor voor de thuismarkt en de andere voor de rest van Europa zou bouwen, lijkt klein. Dus kan 80 dB de norm worden voor heel Europa.

De meting an sich is ook al discutabel.

Op tig meter afstand neem ik aan?
Geluidsdruk wordt rap minder op afstand...
Dat zei ik al meteen en direct plus een mogelijkheid om met een luide toeter bij een paal te gaan staan om mensen te sarren.
nah doe mij der dan 1 inconsequent autoritaire flapdrol!
Dat was snel
 
Ik heb me afgemeld op motor.nl dan zie ik dit soort zeikartikelen ook niet, wetende dat het hier ook wel tevoorschijn gaat komen. Gaan we weer, akoestische kameraas...
Ik ben al helemaal niet benieuwd of het gaat werken. Er hoeft maar één ding te veranderen en de meting is fout.
Gaat er zo’n moraalrakkertje met een luchthoorn naast staan en dan toeteren bij de camera zodra er een motor langskomt, veel te gevoelig voor naaierij.
Dan zullen ze de geluiden moeten vastleggen en als bewijslast moeten bewaren voor het geval dat ik bezwaar wil maken.
Weer iets bedacht om geld weg te flikkeren, lijken wel Hollanders.
Daarbij het enige wat een Duitser hoeft te doen om stilte te krijgen is z’n mond houden.
Dat dus!
 
Stel je ziet zo’n paal met senheisser smh 57 microfoon erop en je maakt een beetje lawaai. Zonder dralen druk je op de toeter van 100000 db en je krijgt dus een bekeuring. Al zouden ze een opname gemaakt hebben weten ze nooit of die herrie van jouw motorfiets afkomstig is,
 
Stel je ziet zo’n paal met senheisser smh 57 microfoon erop en je maakt een beetje lawaai. Zonder dralen druk je op de toeter van 100000 db en je krijgt dus een bekeuring. Al zouden ze een opname gemaakt hebben weten ze nooit of die herrie van jouw motorfiets afkomstig is,
Ik weet alles van microfoons Willem, maar dat is off topic. Overigens is de SM57 van Shure en totaal ongeschikt als meetmicrofoon.

Ik denk dat ze daar in Duitsland best wel heel geschikte apparatuur voor maken en een microfoon van 50 tientjes is al griezelig recht van 20 tot 20.000 Hz. (Behringer ECM8000)

IK denk ook dat die Duitsers er wel in zullen slagen om meetpalen te maken waar je als lawaaimaker echt mee in de problemen komt, ook juridisch.
 
Ergens kan ik wel begrijpen dat je het frustrerend vind om elke dag, en misschien wel de hele dag, geconfronteerd te worden met herrie om je hoofd.
En dat uiteindelijk het geklaag van deze groep mensen als gevolg heeft dat er geluidsmetingen ed worden gedaan kan ik ook begrijpen.
Dat er mensen zijn die het jammer vinden kan ik ook begrijpen.
Verder ben ik van mening dat mensen wat meer uit hun rots af mogen komen om het ook eens van een andere kant te bekijken.
Elk verhaal heeft namelijk een keerzijde.
En dat geldt voor zowel de motor rijder als voor de lokale bevolking.....
 
Lijkt me stug dat bijvoorbeeld BMW motoren gaat maken die voldoen aan de regels van de Duitse markt en een "luidere" voor de rest.
Het is wel duidelijk dat 'geluid' in t algemeen wel iets is dat in de afgelopen decennia steeds meer een ding is geworden.

Voor alles, dus ook motoren.

En regels zijn er al, in nl, be, dld... Zoals we weten doet nl er weinig aan. TT en sporadische controles uitgezonderd.
Be ook amper, hoewel daar wel apk gaat komen...
 
Waarom zouden ze luidere motoren gaan maken,er zijn er zat die zo,n fluisterstille bmw willen,kijk maar om je heen
En de gene die een karakter fiets willen kopen een ducati aprilla of ktm
Dukati of ktm rijders kopen echt geen bmw hoor ( die is voor de oude garde)
 
Terug
Bovenaan Onderaan