Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

Neem aan dat die nog wel volgen. Of ze nutteloos zijn vraag ik me af, genoeg mensen krijgen ook boetes door vaste flitspalen. Zal hier niet anders zijn (gok ik).

Op een meer fundamenteel niveau denk ik alleen wel dat het tijd is dat belangenorganisaties (nog meer) productief mee gaan denken met wetgevers om nog enigszins invloed uit te kunnen oefenen op dit soort maatregelen. Ik gok dat de tijd van tegenhouden wel wat is geweest.
 
.....
Kijk puur als interessante vergelijking ff naar de ronde tijden van die MotoE hokken tegenover andere klassen, ze komen soms amper onder de tijden van Moto3, 250cc 1 cilinder, 60pk en 80kg.

Kan me enigzins voorstellen dat het zakelijk voor woon werk aantrekkelijk kan zijn maar kom niet aan dat het beter rijdt of sneller is dat een sportieve fiets met een reguliere verbrandingsmotor, dat is onzin.
...

Even serieus:
Motor E is al best leuk hoor:

En met de ervaring die ik heb als oudje na 40 jaar is dat het inderdaad beter rijd dat een ICE motor, zelfs lichter is dan mijn huidige VFR1200X. (ik heb best veel modellen gereden hoor)
Hij is sneller, lichter (ok alleen dan de VFR :+ ) en rijd echt beter. Altijd dat koppel is ook heerlijk. Dus dan ben ik niet met je eens.
Onderhoud ook beter, veel beter.

Het rijd echt serieus snel en lekker, huur er maar eens eentje ik ben benieuwd naar je ervaring.
Het rijd gewoon anders, eigenlijk is een vergelijk niet te doen. De beleving is anders. Daar hou je van of niet.

En is hij sneller dan bv een CBR600RR op het circuit? nee vast niet. Dan speelt het gewicht enz. Beetje goede rijder rijd met een 600 ook een 1000 eruit. Gewicht is alles in de racerij.

Maar voor de weg is een EV nu al perfect. Circuit rijden doe ik er niet mee en voor normaal gebruik op de weg is het uitstekend.

Reguliere verbrandingsmotor is zo vorige eeuw.

next.
})
 
Op het BMW-forum in België ging ook een decibeldiscussie, verschillende leden hadden controle gehad in Zwitserland maar vooral in Duitsland, Sauerland...

Hier een stukje van de Duitse TV met info schrijver;

"Hallo.
Op de Duitse TV is er een ¨local news¨ programma,genaamd
Hallo Deutschland,op de ZDF om 17.10 u. Ze geven er wat lokaal nieuws,en soms een wat
langere reportage. Zo was er een reportage over de verkeerspolitie. Ze deden
er een Duitse Ducati rijder stoppen,en gingen met een vouwmeter(zo,n houten van de bouw)
in z,n uitlaat,geen demper,dus uitlaat kwijt. Die gast moest zijne maat opbellen,die
moest de originele brengen(van 200km ver) en er ter plaatse onder vijzen.Kostprijs
van dat grapje 300€ en 3 punten op z,n rijbewijs.Enkele Nederlandse motorrijders die van de
Nurburgring kwamen,werden ook aan de kant gezet,ze waren een toerke gaan doen over de
Nordschleife en gingen weer terug,ook zonder demper, 150€ boete,direct betalen. Toen er ene
wat grappig deed tegen die politieagent,zo van,Ik heb niet op de ring gereden,dat geld uitgespaard,
en nu moet ik het hier toch nog achterlaten,verdomme toch...antwoordde die agent kordaat:Als ge er
mee gaat lachen ook nog,dan slaan we je motor aan wegens te veel lawaai,en dan zullen we nog
wel eens zien wie er dan nog lacht.
Ik zou dus maar oppassen met lawaai,in de toeristische streken daar in Duitsland,en de aftermarket spullen,
daar zou ik mij minder zorgen over maken,voor de Duitse motorrijders moet alles op de papieren vermeld staan,
maar voor buitenlanders kunnen ze dat niet maken,omdat er hier geen motorkeuring is,zoals in Duitsland,net
zoals met banden.In Duitsland (stond vroeger regelmatig in Motorrad) geven de fabrikanten merk en types van
banden vrij voor hun motoren,vb BMW R 1200 RT Michelin Pilot 4,dan mag het,maar niet vooraan Michelin,en
achteraan Bridgestone,maar hier in België mag dat wel,dus daar kunnen ze je in Duitsland als buitenlander geen
boete voor geven,als Duitser wel,want dat is niet volgens de Tuv keuring.
Ik begrijp die lokale bevolking wel een beetje,stel je eens voor,je woont in een rustige straat,met wat bochten,
en elk zonnig weekend komen daar enkele honderden motorrijders voorbij geblazen,met uitlaten ver boven de
limiet,met elk weekend minstens een keer de ambulance die daar de gewonde moet gaan oprapen,mooi is
anders.Dus hou het rustig,want er zijn al wegen afgesloten in het weekend voor motoren in Duitsland,dus laat
er nog wat andere open voor ons,we hebben het zelf in de hand."


en ook nog een volgende;

"In Duitsland is er de TUV, de Duitse bikers moeten daaraan voldoen, voor hen moeten alle aftermarket onderdelen van een TUV-goedkeuring voorzien zijn. De buitenlanders zijn niet onderhevig aan de TUV, maar de onderdelen, bv uitlaten, moeten wel een E (3 of 6?), hebben en aan de DB eisen voldoen. Uitlaat zonder E keur blijft gegarandeerd achter, daar lachen ze niet mee.
Ze meten maar als ze denken dat de uitlaat te luid is.
ik heb bij ritten in duitsland altijd de DB killer bij, kwestie van de moto niet te moeten achterlaten bij controle, Als je de omgeving nurburgring vermijd valt de controle wel mee meestal.
Als buitenlander kijken ze bijna alleen naar bandenslijtage en uitlaat, De rest kunnen ze niet veel aan kontroleren, dus voor een koplamp bescherming gaan ze denk ik niet moeilijk doen, in het slechtste geval er afhalen."


met deze info in het achterhoofd kan je een eigen conclusie nemen....
Ik hou me bij een gekeurde uitlaat want het tijdverlies, de frustratie en mogelijke financiële gevolgen zouden van deze vakantiedag toch maar een 'zure dag' maken...
 
Op het BMW-forum in België ging ook een decibeldiscussie, verschillende leden hadden controle gehad in Zwitserland maar vooral in Duitsland, Sauerland...

Hier een stukje van de Duitse TV met info schrijver;

"Hallo.
Op de Duitse TV is er een ¨local news¨ programma,genaamd
Hallo Deutschland,op de ZDF om 17.10 u. Ze geven er wat lokaal nieuws,en soms een wat
langere reportage. Zo was er een reportage over de verkeerspolitie. Ze deden
er een Duitse Ducati rijder stoppen,en gingen met een vouwmeter(zo,n houten van de bouw)
in z,n uitlaat,geen demper,dus uitlaat kwijt. Die gast moest zijne maat opbellen,die
moest de originele brengen(van 200km ver) en er ter plaatse onder vijzen.Kostprijs
van dat grapje 300€ en 3 punten op z,n rijbewijs.Enkele Nederlandse motorrijders die van de
Nurburgring kwamen,werden ook aan de kant gezet,ze waren een toerke gaan doen over de
Nordschleife en gingen weer terug,ook zonder demper, 150€ boete,direct betalen. Toen er ene
wat grappig deed tegen die politieagent,zo van,Ik heb niet op de ring gereden,dat geld uitgespaard,
en nu moet ik het hier toch nog achterlaten,verdomme toch...antwoordde die agent kordaat:Als ge er
mee gaat lachen ook nog,dan slaan we je motor aan wegens te veel lawaai,en dan zullen we nog
wel eens zien wie er dan nog lacht.
Ik zou dus maar oppassen met lawaai,in de toeristische streken daar in Duitsland,en de aftermarket spullen,
daar zou ik mij minder zorgen over maken,voor de Duitse motorrijders moet alles op de papieren vermeld staan,
maar voor buitenlanders kunnen ze dat niet maken,omdat er hier geen motorkeuring is,zoals in Duitsland,net
zoals met banden.In Duitsland (stond vroeger regelmatig in Motorrad) geven de fabrikanten merk en types van
banden vrij voor hun motoren,vb BMW R 1200 RT Michelin Pilot 4,dan mag het,maar niet vooraan Michelin,en
achteraan Bridgestone,maar hier in België mag dat wel,dus daar kunnen ze je in Duitsland als buitenlander geen
boete voor geven,als Duitser wel,want dat is niet volgens de Tuv keuring.
Ik begrijp die lokale bevolking wel een beetje,stel je eens voor,je woont in een rustige straat,met wat bochten,
en elk zonnig weekend komen daar enkele honderden motorrijders voorbij geblazen,met uitlaten ver boven de
limiet,met elk weekend minstens een keer de ambulance die daar de gewonde moet gaan oprapen,mooi is
anders.Dus hou het rustig,want er zijn al wegen afgesloten in het weekend voor motoren in Duitsland,dus laat
er nog wat andere open voor ons,we hebben het zelf in de hand."


en ook nog een volgende;

"In Duitsland is er de TUV, de Duitse bikers moeten daaraan voldoen, voor hen moeten alle aftermarket onderdelen van een TUV-goedkeuring voorzien zijn. De buitenlanders zijn niet onderhevig aan de TUV, maar de onderdelen, bv uitlaten, moeten wel een E (3 of 6?), hebben en aan de DB eisen voldoen. Uitlaat zonder E keur blijft gegarandeerd achter, daar lachen ze niet mee.
Ze meten maar als ze denken dat de uitlaat te luid is.
ik heb bij ritten in duitsland altijd de DB killer bij, kwestie van de moto niet te moeten achterlaten bij controle, Als je de omgeving nurburgring vermijd valt de controle wel mee meestal.
Als buitenlander kijken ze bijna alleen naar bandenslijtage en uitlaat, De rest kunnen ze niet veel aan kontroleren, dus voor een koplamp bescherming gaan ze denk ik niet moeilijk doen, in het slechtste geval er afhalen."


met deze info in het achterhoofd kan je een eigen conclusie nemen....
Ik hou me bij een gekeurde uitlaat want het tijdverlies, de frustratie en mogelijke financiële gevolgen zouden van deze vakantiedag toch maar een 'zure dag' maken...

Is het gek als ik hoofdpijn krijg van het lezen van dat stuk? Ik ben halverwege een turflijstje gaan bijhouden voor onjuist komma gebruik.

Ondanks dat snap ik je verhaal. Maar kom, het is algemeen bekend dat in landen als Duitsland en Zwitserland je sowieso met db killer en papieren moet rijden. En dat je niet moet gaan lopen ouwehoeren met de politie, die doen niet aan discussies.
 
Kan me enigzins voorstellen dat het zakelijk voor woon werk aantrekkelijk kan zijn maar kom niet aan dat het beter rijdt of sneller is dat een sportieve fiets met een reguliere verbrandingsmotor, dat is onzin.

 
In een rechte lijn ja, de eerste 15 meter. Omdat je geen versnellingen hebt en altijd het koppel beschikbaar. En bij de eerste bocht is het weer in de ankers met die 2000kg aan accus, hou toch op man.

Kijk puur als interessante vergelijking ff naar de ronde tijden van die MotoE hokken tegenover andere klassen, ze komen soms amper onder de tijden van Moto3, 250cc 1 cilinder, 60pk en 80kg.

Kan me enigzins voorstellen dat het zakelijk voor woon werk aantrekkelijk kan zijn maar kom niet aan dat het beter rijdt of sneller is dat een sportieve fiets met een reguliere verbrandingsmotor, dat is onzin.

En daarbij, elektrisch rijden doe je op de kermis.

Next.

En van de stoomtrein gaan de koeien dood en wordt de melk zuur.
NEXT.
 
...
Maar kom, het is algemeen bekend dat in landen als Duitsland en Zwitserland je sowieso met db killer en papieren moet rijden. En dat je niet moet gaan lopen ouwehoeren met de politie, die doen niet aan discussies.

Niet persoonlijk hoor (ik maak jou niet gek en jij mij ook niet :))

Hier heb toch echt wel een beetje problemen mee.

Waarom gaan alle NL rijders in Duitsland en Zwitserland zich super braaf gedragen?
Echt killers erin en netjes rijden.

Dan weet je dus echt wel waar je mee bezig bent, doe dat dan ook in Nederland voordat het hier dezelfde ellende wordt qua handhaving.
En die weg zijn we aan het inslaan.

Dat zou pas echt jammer zijn, nu kan ik bv wanneer ik aangehouden wordt mijn helm afdoen, mijn 2 haren in de wind gooien en mijn charmes loslaten op een agent/agente (bij voorkeur de laatste :+)
Meestal helpt dat geen zak, maar ok toch prettig wanneer het kan.

Dus ja, ik snap dat er mensen zijn die geluid mooi vinden, maar probeer het wel normaal te houden.
Het wordt steeds lastiger en de discussie steeds harder. (ook hier op MF)
En met normaal weet iedereen wel wat ik bedoel :)
 
En het is nergens voor nodig,een ietwat fruitig geluid is niet storend,maar die apparaten die je een paar km verder nog hoort wel.
Als je alleen op je eigen eiland woont met een privé circuit allemaal prima,dan kan je zoveel herrie maken als je wil,hier heb je
rekening te houden met niet motor liefhebbers,en wil je toch zo nodig opvallen zal je daar de gevolgen van voelen.
 
Niet persoonlijk hoor (ik maak jou niet gek en jij mij ook niet :))

Hier heb toch echt wel een beetje problemen mee.

Waarom gaan alle NL rijders in Duitsland en Zwitserland zich super braaf gedragen?
Echt killers erin en netjes rijden.

Dan weet je dus echt wel waar je mee bezig bent, doe dat dan ook in Nederland voordat het hier dezelfde ellende wordt qua handhaving.
En die weg zijn we aan het inslaan.

Dat zou pas echt jammer zijn, nu kan ik bv wanneer ik aangehouden wordt mijn helm afdoen, mijn 2 haren in de wind gooien en mijn charmes loslaten op een agent/agente (bij voorkeur de laatste :+)
Meestal helpt dat geen zak, maar ok toch prettig wanneer het kan.

Dus ja, ik snap dat er mensen zijn die geluid mooi vinden, maar probeer het wel normaal te houden.
Het wordt steeds lastiger en de discussie steeds harder. (ook hier op MF)
En met normaal weet iedereen wel wat ik bedoel :)

Ja, maar mensen worden ook steeds onverdraagzamer en zeurpieten. We zijn gewoon met veel te veel mensen...
 
Ja, maar mensen worden ook steeds onverdraagzamer en zeurpieten. We zijn gewoon met veel te veel mensen...
Mensen worden pas zeurpieten als ze negatieve ervaringen hebben,en dan kan een paar echte herriemakers het verpesten
voor de rest,want eenmaal die irritatie gevoeld gaan mensen ook op wat minder geluid negatief reageren,en dat kan zover
gaan dat iedere motorrijder asociaal word gevonden.
 
Niet persoonlijk hoor (ik maak jou niet gek en jij mij ook niet :))

Hier heb toch echt wel een beetje problemen mee.

Waarom gaan alle NL rijders in Duitsland en Zwitserland zich super braaf gedragen?
Echt killers erin en netjes rijden.

Dan weet je dus echt wel waar je mee bezig bent, doe dat dan ook in Nederland voordat het hier dezelfde ellende wordt qua handhaving.
En die weg zijn we aan het inslaan.

Dat zou pas echt jammer zijn, nu kan ik bv wanneer ik aangehouden wordt mijn helm afdoen, mijn 2 haren in de wind gooien en mijn charmes loslaten op een agent/agente (bij voorkeur de laatste :+)
Meestal helpt dat geen zak, maar ok toch prettig wanneer het kan.

Dus ja, ik snap dat er mensen zijn die geluid mooi vinden, maar probeer het wel normaal te houden.
Het wordt steeds lastiger en de discussie steeds harder. (ook hier op MF)
En met normaal weet iedereen wel wat ik bedoel :)
Wat voor de 1 lawaai is ,is voor de ander pokkeherrie en de derde vindt t prachtig, ik begrijp iig dat t zonder duidelijke wetgeving en handhaving nooit goed gaat komen.
 
Mensen worden pas zeurpieten als ze negatieve ervaringen hebben,en dan kan een paar echte herriemakers het verpesten
voor de rest,want eenmaal die irritatie gevoeld gaan mensen ook op wat minder geluid negatief reageren,en dat kan zover
gaan dat iedere motorrijder asociaal word gevonden.

waar ik aan memoreer...zaterdag hier in de buurt over een landweg gereden, is natuurlijk stoffig. Normaal zie je hier amper een mens maar nu in Corona tijdperk zie je in een keer veel meer mensen lopen. Werd ik vanochtend gebeld door de wijkagent, er was een melding binnen gekomen betreffende mijn kenteken, ik had veel te hard gereden en stof gemaakt en mijn geluid was ook veel te hard (met db killer). Ik ga echt wel van het gas af als het druk is en zeker wanneer er honden los lopen. Kon haar niet langer te woord staan aangezien ik in een video overleg zat dus ik heb een bericht gestuurd met het verzoek om terug te bellen. Wordt vervolgd...
 
Blijft straks weinig over ben ik bang.
En daarna worden alle regels herzien of er word niet of bij hoge uitzondering op gehandhaaft omdat er ergens anders inkomsten wegvallen.
Rijd jij daar normaal en houd je het gas even dicht dan zul je echt niet bekeurd worden. Ben je een fucking mongool die dankzij een geestelijke beperking ervan overtuigd is dat vol gas en zonder enige vorm van demping rond rijd dan roep je het over jezelf af.
 
waar ik aan memoreer...zaterdag hier in de buurt over een landweg gereden, is natuurlijk stoffig. Normaal zie je hier amper een mens maar nu in Corona tijdperk zie je in een keer veel meer mensen lopen. Werd ik vanochtend gebeld door de wijkagent, er was een melding binnen gekomen betreffende mijn kenteken, ik had veel te hard gereden en stof gemaakt en mijn geluid was ook veel te hard (met db killer). Ik ga echt wel van het gas af als het druk is en zeker wanneer er honden los lopen. Kon haar niet langer te woord staan aangezien ik in een video overleg zat dus ik heb een bericht gestuurd met het verzoek om terug te bellen. Wordt vervolgd...
Triest, maar ok standaard antwoord (geleerd van de politiek :) ): Ik herken mij helemaal niet in de geschetste situatie, het zal wel een motorhater geweest zijn.
Pas wel op met je antwoorden, letterlijk wat je zegt kan tegen je gebruikt worden! Netjes en normaal antwoorden, of niet. Volgens mij is het geen verplichting hier op in te gaan. Van horen zeggen is dit. Wel vervelend want ze hebben nu je kenteken. Een volgende keer zal zeker de aandacht op je richten.

Maar dit volgt dus wat @RG-gamma zegt, wanneer de irritatie er eenmaal is, wordt het alleen maar erger.
We moeten dus voorkomen dat die eerste irritatie er komt.

En ja er is een groep mensen die zal blijven azijnpissen, doen we niets aan helaas.
 
En daarna worden alle regels herzien of er word niet of bij hoge uitzondering op gehandhaaft omdat er ergens anders inkomsten wegvallen.
Rijd jij daar normaal en houd je het gas even dicht dan zul je echt niet bekeurd worden. Ben je een fucking mongool die dankzij een geestelijke beperking ervan overtuigd is dat vol gas en zonder enige vorm van demping rond rijd dan roep je het over jezelf af.
Maar ja ,om alleen die fokking mugeulen af te schieten is moeilijker dan ze allemaal te bombarderen 😁
 
Triest, maar ok standaard antwoord (geleerd van de politiek :) ): Ik herken mij helemaal niet in de geschetste situatie, het zal wel een motorhater geweest zijn.
Pas wel op met je antwoorden, letterlijk wat je zegt kan tegen je gebruikt worden! Netjes en normaal antwoorden, of niet. Volgens mij is het geen verplichting hier op in te gaan. Van horen zeggen is dit. Wel vervelend want ze hebben nu je kenteken. Een volgende keer zal zeker de aandacht op je richten.

Maar dit volgt dus wat @RG-gamma zegt, wanneer de irritatie er eenmaal is, wordt het alleen maar erger.
We moeten dus voorkomen dat die eerste irritatie er komt.

En ja er is een groep mensen die zal blijven azijnpissen, doen we niets aan helaas.

dat gaat je never nooit lukken helaas...zoals gezegd, we zijn met teveel...veel teveel...
 
Wat voor de 1 lawaai is ,is voor de ander pokkeherrie en de derde vindt t prachtig, ik begrijp iig dat t zonder duidelijke wetgeving en handhaving nooit goed gaat komen.
De wetgeving is het probleem n
waar ik aan memoreer...zaterdag hier in de buurt over een landweg gereden, is natuurlijk stoffig. Normaal zie je hier amper een mens maar nu in Corona tijdperk zie je in een keer veel meer mensen lopen. Werd ik vanochtend gebeld door de wijkagent, er was een melding binnen gekomen betreffende mijn kenteken, ik had veel te hard gereden en stof gemaakt en mijn geluid was ook veel te hard (met db killer). Ik ga echt wel van het gas af als het druk is en zeker wanneer er honden los lopen. Kon haar niet langer te woord staan aangezien ik in een video overleg zat dus ik heb een bericht gestuurd met het verzoek om terug te bellen. Wordt vervolgd...
Mag stof maken ook al niet meer,dan mogen ze half Brabant hier opsluiten,mijn motor ziet er na een ritje uit alsof
ik door de Sahara gereden ben door auto,s die uitwijken,wat een onzin.
 
En van de stoomtrein gaan de koeien dood en wordt de melk zuur.
NEXT.

Zet dat nichtending er maar een keer naast. En dan niet alleen rechtuit.. Kunt heel stoer met allerlei artikelen gaan zwaaien maar op elke bochtige weg/pas rij je zo'n slagschip van 260kg fluitend zoek. Einde discussie.

Maar on topic: Ja, bij bepaalde motoren vind ik dat het ook wel wat minder kan maar er wordt al gezegd door anderen hier: Doe het dan normaal.. Maar normaal is niet voor iedereen hetzelfde. Wat normaal is voor de spin is totale chaos voor de vlieg (zo, die trok ik zo ff uit mijn reet :+).
En nogmaals, we leven nu eenmaal in een cultuur waar iedereen zich maar al te graag een slachtofferrol aanmeet omdat dat nu eenmaal loont. We vinden overal wat van en omdat mensen nu opeens tijd teveel hebben wordt dit alleen maar erger. En idd, wat @Toktok zegt, het wordt veel te vol en veel druk overal.
 
Laatst bewerkt:
waar ik aan memoreer...zaterdag hier in de buurt over een landweg gereden, is natuurlijk stoffig. Normaal zie je hier amper een mens maar nu in Corona tijdperk zie je in een keer veel meer mensen lopen. Werd ik vanochtend gebeld door de wijkagent, er was een melding binnen gekomen betreffende mijn kenteken, ik had veel te hard gereden en stof gemaakt en mijn geluid was ook veel te hard (met db killer). Ik ga echt wel van het gas af als het druk is en zeker wanneer er honden los lopen. Kon haar niet langer te woord staan aangezien ik in een video overleg zat dus ik heb een bericht gestuurd met het verzoek om terug te bellen. Wordt vervolgd...

Wat kansloos, krijg daar echt jeuk van
 
Zet dat nichtending er maar een keer naast. En dan niet alleen rechtuit..

Hoe lang zijn de ICE-motoren nu bezig met doorontwikkeling? Ergens in 1903 las ik, werden de eerste motorraces gehouden. Apart van auto's, want daar hadden ze te weinig vermogen voor ....
Moto-E is nu net één seizoen onderweg. Mijn straatversie van de Energica bestaat (nog geen) 5 jaar ofzo.
En waar de doorontwikkeling van ICE-motoren bestaat uit een ander kuipje en een ander kleurtje, heeft de Energica z'n range in die paar jaar al een keer weten te verdubbelen, met een 15 kg lichtere accu.
Kom eens uit je bubbel en durf de ontwikkelingen ook in de tijd te beschouwen.
 
Hoe lang zijn de ICE-motoren nu bezig met doorontwikkeling? Ergens in 1903 las ik, werden de eerste motorraces gehouden. Apart van auto's, want daar hadden ze te weinig vermogen voor ....
Moto-E is nu net één seizoen onderweg. Mijn straatversie van de Energica bestaat (nog geen) 5 jaar ofzo.
En waar de doorontwikkeling van ICE-motoren bestaat uit een ander kuipje en een ander kleurtje, heeft de Energica z'n range in die paar jaar al een keer weten te verdubbelen, met een 15 kg lichtere accu.
Kom eens uit je bubbel en durf de ontwikkelingen ook in de tijd te beschouwen.

Ik ziet niet in een bubbel. Ik weiger gewoon om er aan mee te doen. Helemaal nu steeds meer mensen en instanties het door je strot proberen te drukken. Motorrijden is voor mij emotie en die speelgoedmotortjes hebben geen enkele vorm van emotie in mijn ogen, niks.

En met mij velen, gezien de lege tribunes bij motoE.
 
waar ik aan memoreer...zaterdag hier in de buurt over een landweg gereden, is natuurlijk stoffig. Normaal zie je hier amper een mens maar nu in Corona tijdperk zie je in een keer veel meer mensen lopen. Werd ik vanochtend gebeld door de wijkagent, er was een melding binnen gekomen betreffende mijn kenteken, ik had veel te hard gereden en stof gemaakt en mijn geluid was ook veel te hard (met db killer). Ik ga echt wel van het gas af als het druk is en zeker wanneer er honden los lopen. Kon haar niet langer te woord staan aangezien ik in een video overleg zat dus ik heb een bericht gestuurd met het verzoek om terug te bellen. Wordt vervolgd...
Als het echt een heel schappelijke demper is die ruim binnen de marges valt, gewoon uitnodigen voor een bak koffie.

Ik zou ze ook zo mijn XT willen laten horen. Mensen schrikken daar juist van omdat ze hem niet aan horen komen.
 
En doorontwikkelen van ICE een ander kleurtje?! Kijk eens naar de Kawa H2! Ducati die 200 pk uit een 2 pitter peutert, ondanks die kansloze emissie eisen. Voorbeelden zat.

De ICE ontwikkeld nog steeds keihard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan