Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

Whoehaaa

260px-Triumph_motorcycle_at_Overloon.JPG
 
Ik heb dit bericht maar weggehaald, sorry dat ik jullie gestoord heb :}

gr. Leo
 
Laatst bewerkt:
Wezenloos geknetter is nooit leuk, zelfs niet voor motorliefhebbers.
Maar dat is nou net de vraag, is dit wezenloos geknetter ? :?

Wezenloos geknetter is nooit leuk, ook niet op een forum ...

gr. Leo
 
Ik snap de post van dit filmpje niet helemaal?
Waarom is dit filmpje genomen, omdat er overlast is?
Dit is een filmpje van m'n nieuwe (2ehands 2004) VT750, die heeft Vance&Hines pijpen in plaats van de fabrieksdemper. De vraag was of dit nu te weinig dempt of niet of dat het geluid wel meevalt. Zal 's kijken wat voor dB killers erin zitten en of ik nog wat meer kan dempen. Had al rondgekeken voor een orginele demper maar die zijn dun gezaaid.

gr. Leo
 
Dit is een filmpje van m'n nieuwe (2ehands 2004) VT750, die heeft Vance&Hines pijpen in plaats van de fabrieksdemper. De vraag was of dit nu te weinig dempt of niet of dat het geluid wel meevalt. Zal 's kijken wat voor dB killers erin zitten en of ik nog wat meer kan dempen. Had al rondgekeken voor een orginele demper maar die zijn dun gezaaid.

gr. Leo

Ok, zal proberen een normale reactie te geven.
Wat ik zie is een Japanse afgeleide van een harley in deellast voorbij komen met constante snelheid. Het geluid is al aanzienlijk uit de dragpipes. Dus het geluid zal veel harder worden zodra je gaat accelereren, om over vol gas maar niet te spreken. Die pijpen zit doorgaans ook helemaal niks van demping in behalve een vernouwing met wat gaten (db-killers). Geluid is ook erg blikkerig. Dus ja, ga op zoek naar wat fatsoenlijks. Meer volume is meer demping en ook voller geluid.
Succes!
 
Dit is een filmpje van m'n nieuwe (2ehands 2004) VT750, die heeft Vance&Hines pijpen in plaats van de fabrieksdemper. De vraag was of dit nu te weinig dempt of niet of dat het geluid wel meevalt. Zal 's kijken wat voor dB killers erin zitten en of ik nog wat meer kan dempen. Had al rondgekeken voor een orginele demper maar die zijn dun gezaaid.

gr. Leo
Ik vind ‘t wel meevallen, maar ik ben een liefhebber :P
 
Dus het geluid zal veel harder worden zodra je gaat accelereren, om over vol gas maar niet te spreken. Die pijpen zit doorgaans ook helemaal niks van demping in behalve een vernouwing met wat gaten (db-killers). Geluid is ook erg blikkerig.
Klopt helemaal, en nog maar te zwijgen over het gerommel wat eruit komt als je het gas dichtdraait. Zou leuk zijn als ik een jaar of 40 jonger was maar nu hoeft 't niet meer zo van mij. Wie weet komen de diverse fabrikanten na de nieuwe regelgeving nu met sets o.i.d. om de dB's beter in bedwang te houden. Heb tot nu toe 1 new-old stock Honda demper gevonden: €1095 ex ;(. Maar eerlijk is braaf, de rest van de fiets is perfect en het prijsje laat wat extra uitgaven toe.

gr. Leo
 
Klopt helemaal, en nog maar te zwijgen over het gerommel wat eruit komt als je het gas dichtdraait. Zou leuk zijn als ik een jaar of 40 jonger was maar nu hoeft 't niet meer zo van mij. Wie weet komen de diverse fabrikanten na de nieuwe regelgeving nu met sets o.i.d. om de dB's beter in bedwang te houden. Heb tot nu toe 1 new-old stock Honda demper gevonden: €1095 ex ;(. Maar eerlijk is braaf, de rest van de fiets is perfect en het prijsje laat wat extra uitgaven toe.

gr. Leo
Deze dan:

Honda VT 750 Black Widow 2000-

marving-h-cp37-bc-honda-vt-750-black-widow.jpg
 
Een andere website zegt dat er geen homelegatie op zit.

Dus er zit geen goedkeuring op van de één of andere instantie.
Geluidsproductie kan ik ook niet vinden.

Nouds Bazaar verkoopt deze ook, en Bolski waarschijnlijk ook. Beide zijn lid van MF.
 
Dat interesseert Zwitsers niet:N
De Umwelt is belangrijker. Tenminste, ze zeggen er niet zoveel op als je het er over hebt.
Tot 10 jaar terug werd de Frank door de regering kunstmatig laag gehouden, en daarna heeft de regering het maar losgelaten omdat het vechten tegen de bierkaai was.
Daarna kwam de Frank in no time op dezelfde hoogte als de Euro. Het land was al vrij duur, en toen helemaal voor toeristen.

En men reageert lauw, ook hoteleigenaars. Maar ze weten natuurlijk ook niet beter, het was altijd al een duur land met hoge lonen. En dus procentueel veel minder overnachtende toeristen dan de buurlanden.
Ik denk ook dat er meer vertrouwen is in de regering, die zullen wel gelijk hebben/het beste voor hebben.

Ik had het over die heimat,jonguh 🧐 🙄
 
Terug
Bovenaan Onderaan