Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

 
Oud nieuws. Pure stemmingmakerij om het nog een keer op te rakelen.
 
Oud nieuws. Pure stemmingmakerij om het nog een keer op te rakelen.
Vooral nu niet druk om maken (en dat geldt ook voor een aantal ‘hetere’ topics) en komende voorjaar van motorrijden genieten.....

Als bejaarde vorige week mijn eigen apk gehad en ik kan verder...de motoren ook, dus wat is het probleem.
 
Timmermans doet dat! 2030 mag er geen verbrandingsmotor op de markt komen! Co2 toeslag hebben ze al te pakken! loont zich bijna niet meer om met de motor daar te gaan tanken!
 
Gisterenavond, Duitse radio, praatgraag programma.

Politicus met de naam Geen Idee pleite voor handhaving, en niet voor 95% van de motorrijders op te laten draaien voor de misdragingen van de 5%
Daarnaast vond hij het een goed idee om die, die uit het verkeer worden genomen vanwege geluidsoverlast, een EMG op te leggen.

In het zelfde programma vertelde iemand van een trainingscentrum, dat zij met een BMW GS testen hadden gedaan. Deze motor produceerde met 80 km per uur en uitgeschakelde motor, 83 db geluid met de banden in het voorbij rijden.
 
Gisterenavond, Duitse radio, praatgraag programma.

Politicus met de naam Geen Idee pleite voor handhaving, en niet voor 95% van de motorrijders op te laten draaien voor de misdragingen van de 5%
Daarnaast vond hij het een goed idee om die, die uit het verkeer worden genomen vanwege geluidsoverlast, een EMG op te leggen.

In het zelfde programma vertelde iemand van een trainingscentrum, dat zij met een BMW GS testen hadden gedaan. Deze motor produceerde met 80 km per uur en uitgeschakelde motor, 83 db geluid met de banden in het voorbij rijden.
Wel veel, en dan heeft die motor nog niet eens een ketting.
 
Wel veel, en dan heeft die motor nog niet eens een ketting.
Dat vond ik ook. En het blijft een inbel programma, en ik kan het niet toetsen, maar verder praatte de man ook geen poep. Dus ik ga er maar even vanuit.
Wat ik even vergat er bij te vermelden. Hij zij, dat de plannen om motorgeluid op de lange duur terug te brengen naar 77 db (waar dat getal weg komt, geen idee?) dus zinloos is. Beter gezegd, er zijn meer factoren die meespelen in geluidsontwikkeling dan alleen een verbrandingsmotor.
 
Dat vond ik ook. En het blijft een inbel programma, en ik kan het niet toetsen, maar verder praatte de man ook geen poep. Dus ik ga er maar even vanuit.
Wat ik even vergat er bij te vermelden. Hij zij, dat de plannen om motorgeluid op de lange duur terug te brengen naar 77 db (waar dat getal weg komt, geen idee?) dus zinloos is. Beter gezegd, er zijn meer factoren die meespelen in geluidsontwikkeling dan alleen een verbrandingsmotor.
Het rijdend geluid is al 77dB (euro 5), en dat is bij iets van 50 km/u. Het bandengeluid van auto's is trouwens zeer hard. Ga maar eens langs de snelweg staan.
 
heb je wel eens een tesla voorbij horen komen??
dikke banden, zware bak.... ondanks het gemis van motorgeluid hoor je die gewoon aankomen door die harde ruis :Y
 
Er is wel een probleem met die dB's... Als je niet weet hoe je moet meten, zeggen die cijfers helemaal niets. Het maakt bijvoorbeeld heel erg veel uit op welke afstand je meet.
Er zijn ook verschillende meetmethoden met dus ook verschillende resultaten en bijbehorende normen, en als je die door elkaar gaat husselen (wat hier ook weer gebeurt) klopt er niets meer van.
 
heb je wel eens een tesla voorbij horen komen??
dikke banden, zware bak.... ondanks het gemis van motorgeluid hoor je die gewoon aankomen door die harde ruis :Y
Verbieden die dingen!
De Tesla van mijn buurman zie ik alleen maar in- en uitparkeren, dan hoor je niks. Gevaarlijk! Verbieden die dingen.
 
Wat ieder er ook van mag denken, feit is wel dat er nu wegen worden afgesloten vanwege motor-lawaai!
Als ik dan moet kiezen tussen beperking van deze herrie of de wegen dicht, dan toch maar stevige controle.
 
Wat ieder er ook van mag denken, feit is wel dat er nu wegen worden afgesloten vanwege motor-lawaai!
Als ik dan moet kiezen tussen beperking van deze herrie of de wegen dicht, dan toch maar stevige controle.
Volgens mij gaat de opnieuw opgelaaide/aangezwengelde discussie niet over wel- of niet beperken van geluid, maar over een eenduidige en praktisch bruikbare wijze van meten.
Het is wel "prettig" als iedereen bij controle tegen de zelfde meetlat aan wordt gehouden, want anders heeft een controle hoegenaamd geen waarde en blijft het "onderbuikgevoel" regeren.
 
Wat ieder er ook van mag denken, feit is wel dat er nu wegen worden afgesloten vanwege motor-lawaai!
Als ik dan moet kiezen tussen beperking van deze herrie of de wegen dicht, dan toch maar stevige controle.
Als ik dan toch echt moet kiezen...

Dan graag naar Duits voorbeeld een E-keur uitlaat en voor de rest ophouden te zeuren als maatschappij. Die investering heb ik onlangs ook maar eens gedaan.

(Was wel meteen 1.000 euro lichter voor alleen een setje slip-on dempers.)
 
Wat ieder er ook van mag denken, feit is wel dat er nu wegen worden afgesloten vanwege motor-lawaai!
Als ik dan moet kiezen tussen beperking van deze herrie of de wegen dicht, dan toch maar stevige controle.
Er wordt (vaak met recht) geklaagd over lawaai van motoren. Echter, een rustig bereden motor met originele uitlaat hoor je bijna niet.
Over auto's in stiltegebieden wordt niet geklaagd, terwijl die overlast geven en ongelukken veroorzaken, en in grote groepen rijden (files heten dat). En als het zo stil moet zijn in die stiltegebieden, moeten er ook geen mensen wonen. Die zijn de hele dag aan de gang met landbouwvoertuigen, grasmaaiers, auto's en bladblazers.
 
heb je wel eens een tesla voorbij horen komen??
dikke banden, zware bak.... ondanks het gemis van motorgeluid hoor je die gewoon aankomen door die harde ruis :Y
Wat dacht je van (versleten) winterbanden.....en dan heb ik niet eens over van die motoren met ingebouwde surround systemen....
 
Verbieden die dingen!
De Tesla van mijn buurman zie ik alleen maar in- en uitparkeren, dan hoor je niks.
Dan zal het wel een lease-bak zijn!
Veel lease-rijders pakken zelfs nog de auto om naar het schijthuis te gaan. De god-ganse dag zitten ze in de auto. Ook in het weekend.
Hoef ik niet ver te kijken. Mijn buurman is er ook zo een. Die is ook de hele dag aan het in- en uitparkeren.
Soms mss wel 15x op een dag dat ie met z'n leasebak op pad moet. :X (nee, dat is voor prive/ niet werk)
Mijn eigen auto staat soms wel 2 weken op dezelfde plek. Die pak ik alleen bij echt hevige regen!
 
Dan zal het wel een lease-bak zijn!
Veel lease-rijders pakken zelfs nog de auto om naar het schijthuis te gaan. De god-ganse dag zitten ze in de auto. Ook in het weekend.
Hoef ik niet ver te kijken. Mijn buurman is er ook zo een. Die is ook de hele dag aan het in- en uitparkeren.
Soms mss wel 15x op een dag dat ie met z'n leasebak op pad moet. :X (nee, dat is prive/ niet werk)
Zal wel, ik neem niet aan dat hij elke 2 jaar 100.000 euro uitgeeft om in- en uit te parkeren.
Een kwalijk fenomeen, die leasewagens.
 
Dan zal het wel een lease-bak zijn!
Veel lease-rijders pakken zelfs nog de auto om naar het schijthuis te gaan. De god-ganse dag zitten ze in de auto. Ook in het weekend.
Hoef ik niet ver te kijken. Mijn buurman is er ook zo een. Die is ook de hele dag aan het in- en uitparkeren.
Soms mss wel 15x op een dag dat ie met z'n leasebak op pad moet. :X (nee, dat is voor prive/ niet werk)
Mijn eigen auto staat soms wel 2 weken op dezelfde plek. Die pak ik alleen bij echt hevige regen!
Elke keer naar de gratis wasstraat om spaarpunten te halen voor de badhanddoeken.... :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan