Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

Han S

MF veteraan
11 apr 2015
33.023
72.762

Er was al een topic over, maar dat is op slot omdat mensen er een theekransje van maakten.

Duitsland gaat 'geluidscamera's' plaatsen, door het ganse land en ik ben benieuwd of dat gaat werken.
En nu krijgen we weer een hele discussie over dat het zo fijn is om lawaai te maken en dat het levens kan redden, maar daar zijn de Duitsers dus wel helemaal mee klaar.

Het zal hier nog wel ff duren schat ik, dus laten we vooral lawaai maken zolang het nog kan, of wacht ff..........................................
 
Ik heb me afgemeld op motor.nl dan zie ik dit soort zeikartikelen ook niet, wetende dat het hier ook wel tevoorschijn gaat komen. Gaan we weer, akoestische kameraas...
Ik ben al helemaal niet benieuwd of het gaat werken. Er hoeft maar één ding te veranderen en de meting is fout.
Gaat er zo’n moraalrakkertje met een luchthoorn naast staan en dan toeteren bij de camera zodra er een motor langskomt, veel te gevoelig voor naaierij.
Dan zullen ze de geluiden moeten vastleggen en als bewijslast moeten bewaren voor het geval dat ik bezwaar wil maken.
Weer iets bedacht om geld weg te flikkeren, lijken wel Hollanders.
Daarbij het enige wat een Duitser hoeft te doen om stilte te krijgen is z’n mond houden.
 
Laatst bewerkt:
Bij de camera het gas er af dan maken de meeste brommers niet zoveel herrie toch ??

We lezen mee fijne dag nog
 

Er was al een topic over, maar dat is op slot omdat mensen er een theekransje van maakten.

Duitsland gaat 'geluidscamera's' plaatsen, door het ganse land en ik ben benieuwd of dat gaat werken.
En nu krijgen we weer een hele discussie over dat het zo fijn is om lawaai te maken en dat het levens kan redden, maar daar zijn de Duitsers dus wel helemaal mee klaar.

Het zal hier nog wel ff duren schat ik, dus laten we vooral lawaai maken zolang het nog kan, of wacht ff..........................................
In het verhaal wordt geschreven over een toekomstige limiet van 80 dB, terwijl de huidige limiet 78 dB of zelfs minder is.
 
Theekransje? Lees dat topic eens heel goed door, en je komt erachter dat er mensen zijn die niemand iets gunnen, en je je wil willen opleggen.
En vervolgens een Mod inlichten.Als ze hun zin niet krijgen.
Let wel, ik doe het altijd rustig aan, en maak geen overbodige herrie.
En verder hou ik me verre van dit, dit gezeik heeft me al genoeg PM's en gezeur opgeleverd.

Fijne middag en neem een biertje, word je beter van dan dit geneuzel Han.
 
Theekransje? Lees dat topic eens heel goed door, en je komt erachter dat er mensen zijn die niemand iets gunnen, en je je wil willen opleggen.
En vervolgens een Mod inlichten.Als ze hun zin niet krijgen.
Let wel, ik doe het altijd rustig aan, en maak geen overbodige herrie.
En verder hou ik me verre van dit, dit gezeik heeft me al genoeg PM's en gezeur opgeleverd.

Fijne middag en neem een biertje, word je beter van dan dit geneuzel Han.
Jammer dat het topic daarom dicht moest Coert, maar het was wel erg dik off topic, dus laten we het hier hebben over het lawaai van sommige motoren.
Moet je eens op facebook kijken, wat daar voor kansloos geneuzel gebeurt.

Het gonst er van de 'deskundigen' alleen zijn die het nooit met elkaar eens.

En als ik nou heel eerlijk mag zijn: ik vond een foto van mezelf met vrienden, met een Norton Dominator waarvoor ik uitlaten had gemaakt welke bestonden uit aan elke kant twee open pijpen, zodat het op een viercilinder leek en gewoon een paar stukken pijp, geen enkele demping.

Dat doe je als je begin 20 bent en dat vind je mooi, maar als het goed is gaat dat voorbij. En reken maar dat zo'n Engelse twin zonder dempers een bak lawaai maakt.
 
Laatst bewerkt:
97979991_722460518582002_6945034938802503680_o.jpg


Kijk, dat bedoel ik en daar waren de dorpsbewoners niet echt blij mee.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat het topic daarom dicht moest Coert, maar het was wel erg dik off topic, dus laten we het hier hebben over het lawaai van sommige motoren.
Moet je eens op facebook kijken, wat daar voor kansloos geneuzel gebeurt.

Het gonst er van de 'deskundigen' alleen zijn die het nooit met elkaar eens.

En als ik nou heel eerlijk mag zijn: ik vond een foto van mezelf met drie vrienden, alle drie met een Norton Dominator waarvoor ik uitlaten had gemaakt welke bestonden uit aan elke kant twee open pijpen, zodat het op een viercilinder leek en gewoon een paar stukken pijp, geen enkele demping.

Dat doe je als je begin 20 bent en dat vind je mooi, maar als het goed is gaat dat voorbij. En reken maar dat zo'n Engelse twin zonder dempers een bak lawaai maakt.
Dat weet ik Han, heb zelf een BSA Rocket Goldstar Replica opgebouwd vroeger, en een C10 en B31 gehad. Die oude engelse motoren klinken echt goed.
Ook een Suzuki GT 750 gehad, met 3 expansie uitlaten.. Maar, dat was vroeger, zoals jezelf ook zei. Nu hou ik alles lekker rustig, want weet je, ook ik wil lekker rijden over de wegen hier.
Zelf denk ik, dat de weg naar een APK voor motoren er zal komen. Daar zit ik niet mee, die van mij redden het wel.
Weet je Han, ik woon vlakbij Rotterdam, de dingen, aangaande herrie pijpen die ik er gezien heb...
Zit zelf ook op Facebook, dus ik weet wat je bedoeld helaas.
Eigenlijk, beetje off-topic, had ik die BSA A10 RGS nooit moeten verkopen..maar gedane zaken nemen geen keer.
Nu hou ik het rustig, want weet je, ook ik wil lekker rijden.
 
Zoals je weet heb ik die Norton (links op de foto) weer terug gevonden en gerestaureerd en hij heeft nu standaard uitlaten en eigenlijk klinkt dat het mooist.
Maar 80dB haal ik niet hoor, gaat eerder over de 90.
 
Duitsland gaat 'geluidscamera's' plaatsen
Gebruiken ze daar ook beeldmicrofoons in de flitspalen?

Dat deel van geluid heb ik niet echt een mening over. Als er een open pijp half voor me komt staan bij het verkeerslicht heb ik daar wel een mening over.

Het deel van dat artikel waar het gaat over het weren van niet-elektrische motoren op zon- en feestdagen vind ik vervelender.
 
Nog nooit problemen in de Pruis gehad , ook zonder db-killer niet ,t ligt denk ik t meest aan je rijstijl ,en de Duitsers houden wel van een beetje gang in t buitengebied :t , t enige commentaar van de Politie daar was ,dat t mooie motor was :} en ik ben qua lawaai en rijstijl niet veel veranderd dan toen ik 20 was.
 
Zoals je weet heb ik die Norton (links op de foto) weer terug gevonden en gerestaureerd en hij heeft nu standaard uitlaten en eigenlijk klinkt dat het mooist.
Maar 80dB haal ik niet hoor, gaat eerder over de 90.
Ik weet dat, en ik vind het heel mooi dat je je Norton weer gevonden, en geheel opgebouwd heb weer. En dat ie in je huiskamer staat en je er al je mooie herinneringen mee herbeleeft. Dat is namelijk goud Han. 🥰
 
Mijne: 98 dBa bij 4500 omw/min.....en ik kom toch nooit boven de 3000 owm/min want dan gaat het te hard.... _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan