Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

Zo :)

Kan het weer on topic?

tnx
Het ging over het plaatsen van geluidscamera’s (de opvolger van de geluidsband/cassetterecorder/VHS) totdat er een hybride pisvlek agressief gedrag ging goedpraten. Van mij mogen we weer terug naar de technische kant van het verhaal en niet naar de emotionele kant.

Om het dichter bij huis te houden zal ik eens even kijken of ik jullie kan laten zien wat voor een ellende een enkele klager kan veroorzaken bij een vereniging die al langer op die plek bestaat dan de klager.

toevoeging hieronder,
gaat ook over geluidsoverlast, is al eerder voorbij gekomen op dit forum.
speelt al een tijdje.

022BD35D-5167-412A-9C90-BA5A1AF7624D.jpeg
9FA13646-E8AB-4C8C-9611-18B29CBE3979.jpeg
5A53615D-9429-49CF-BF88-178F80B98009.jpeg
 
Het ging over het plaatsen van geluidscamera’s (de opvolger van de geluidsband/cassetterecorder/VHS) totdat er een hybride pisvlek agressief gedrag ging goedpraten. Van mij mogen we weer terug naar de technische kant van het verhaal en niet naar de emotionele kant.

En nu weet ik ook weer waarom ik liever niet meer reageer in dit soort topics.... Het is immers altijd hetzelfde.

Jij probeert hierboven heel netjes over te komen richting Martell maar wat jij hier doet is gewoon een gluiperige rotstreek.

Ik praat niets goed en dat kun je ook lezen, als je zou lezen. Wat jij daarna oppert is absurd en slaat helemaal nergens op.

En mijn post is weldegelijk On-Topic want dit is hoe het ontstaat. Het komt niet uit de lucht vallen, de overlast is er al zo lang ik weet.
De meeste mensen zeggen er nooit iets van, er zijn maar een paar die op een gegeven moment gaan klagen. Een enkeling klaagt vaker alleen heeft het weinig effect. Heel soms waagt een klager zich hier en kijk eens wat er dan gebeurt, hij/zij wordt helemaal afgemaakt en belachelijk gemaakt. Just shoot the messenger.... Dat helpt vast...

Maar wat iedereen vergeet is dat als er hier één klager meepraat in het topic, dat er duizenden -en waarschijnlijk veel meer- die moeite niet nemen maar gewoon helemaal klaar zijn met alles wat motor heet.
Er rijden na al die jaren, decennia niet mínder maar juist méér herriemotoren rond. Dat is niet erg bemoedigend voor de mensen die er al die tijd last van hebben...

En prima als je een technische oplossing hiervoor verzint maar ze hadden natuurlijk gewoon vroeger al moeten handhaven, dan was dit nooit zo uit de klauwen gelopen. Zachte heelmeesters.
 
En nu weet ik ook weer waarom ik liever niet meer reageer in dit soort topics.... Het is immers altijd hetzelfde.Je voelt je aangevallen en gekleineerd en je argumenten worden onderuitgehaald omdat ze gebaseerd zijn op jouw mening en niet op feiten, je mening mag je hebben maar bedenk je dat een ander ze ook heeft.

Jij probeert hierboven heel netjes over te komen richting Martell maar wat jij hier doet is gewoon een gluiperige rotstreek.Ik dacht juist dat jij dat wel kon waarderen. Blijkbaar mag het alleen van één kant komen. Geloof me ik vind het niet erg dat je het een rotstreek vind, een gluiperd daarentegen? Vind ik niet, dan had ik het wel per pm gedaan.

Ik praat niets goed en dat kun je ook lezen, als je zou lezen. Wat jij daarna oppert is absurd en slaat helemaal nergens op.Zo kwam het wel over en niet alleen bij mij, mijn reaktie mag je absurd vinden maar ik vind dat gasten die daadwerkelijk met bijlen die naar verkeersdeelnemers gaan zwaaien om ze te verwonden omdat ze geluid maken nog veel absurder dan een paar geschreven woorden op een forum.

En mijn post is weldegelijk On-Topic want dit is hoe het ontstaat. Het komt niet uit de lucht vallen, de overlast is er al zo lang ik weet.
De meeste mensen zeggen er nooit iets van, er zijn maar een paar die op een gegeven moment gaan klagen. Een enkeling klaagt vaker alleen heeft het weinig effect. Heel soms waagt een klager zich hier en kijk eens wat er dan gebeurt, hij/zij wordt helemaal afgemaakt en belachelijk gemaakt. Just shoot the messenger.... Dat helpt vast...
En je hebt niet het idee dat wanneer je steeds bij iemand op de tenen gaat staan die werkelijk helemaal niks er mee te maken heeft en dat maar door blijft doen zich omdraait en je de andere voet aanbied om op te gaan stampen? Je verwacht niet een rotbeuk voor je kop terug?

Maar wat iedereen vergeet is dat als er hier één klager meepraat in het topic, dat er duizenden -en waarschijnlijk veel meer- die moeite niet nemen maar gewoon helemaal klaar zijn met alles wat motor heet.
Er rijden na al die jaren, decennia niet mínder maar juist méér herriemotoren rond. Dat is niet erg bemoedigend voor de mensen die er al die tijd last van hebben...
Van mij hoeven die herrieschoppers ook niet maar ik verwacht alleen niet dat mijn grens als maatstaf gaat dienen en ik ga al helemaal niet jaren van mijn leven inzetten om als zure klootzak de gemeenschap op kosten jagen om dat toch door te drukken met alles wat ik in mijn miserabele gedachte kan verzinnen en zo de tijd verkutklooien van andere mensen die die ook hadden kunnen inzetten voor betere dingen.

En prima als je een technische oplossing hiervoor verzint maar ze hadden natuurlijk gewoon vroeger al moeten handhaven, dan was dit nooit zo uit de klauwen gelopen. Zachte heelmeesters.
Dat dus, daar komt het steeds op neer, maar nee. Dat kunnen, willen, mogen ze niet. Ze hadden het allang de kop kunnen indrukken toen het allemaal een stuk minder en en stuk goedkoper was. Toen de euro nog een gulden was en wij nog achterin de roestige pijp van onze vaders zaten.
👍🏻
Als je achter het fornuis kruipt kun je je wel eens branden.
 
En nu weet ik ook weer waarom ik liever niet meer reageer in dit soort topics.... Het is immers altijd hetzelfde.

Jij probeert hierboven heel netjes over te komen richting Martell maar wat jij hier doet is gewoon een gluiperige rotstreek.

Ik praat niets goed en dat kun je ook lezen, als je zou lezen. Wat jij daarna oppert is absurd en slaat helemaal nergens op.

En mijn post is weldegelijk On-Topic want dit is hoe het ontstaat. Het komt niet uit de lucht vallen, de overlast is er al zo lang ik weet.
De meeste mensen zeggen er nooit iets van, er zijn maar een paar die op een gegeven moment gaan klagen. Een enkeling klaagt vaker alleen heeft het weinig effect. Heel soms waagt een klager zich hier en kijk eens wat er dan gebeurt, hij/zij wordt helemaal afgemaakt en belachelijk gemaakt. Just shoot the messenger.... Dat helpt vast...

Maar wat iedereen vergeet is dat als er hier één klager meepraat in het topic, dat er duizenden -en waarschijnlijk veel meer- die moeite niet nemen maar gewoon helemaal klaar zijn met alles wat motor heet.
Er rijden na al die jaren, decennia niet mínder maar juist méér herriemotoren rond. Dat is niet erg bemoedigend voor de mensen die er al die tijd last van hebben...

En prima als je een technische oplossing hiervoor verzint maar ze hadden natuurlijk gewoon vroeger al moeten handhaven, dan was dit nooit zo uit de klauwen gelopen. Zachte heelmeesters.

Ik ben helemaal klaar met Ronnie Flex en kornuiten maar ik klaag er niet over. Denk dat ik hem ook ga aanvallen met een bijl.
 
De nieuwe braafmans ,praat eigen geweld goed,de rest is een boze slechte wereld .alleen zij doen goed 🙄
Maar kijk ook alsjeblieft verder dan m’n one-liner die dekt de lading niet helemaal.

Van de week ben ik naar het hoger gelegen noorden gereden om een set originele bochten te halen omdat m’n balanspijp niet geheel dicht is.
Zodra die erop zitten komen de Screamin Eagle (non)dempers er ook niet meer terug op. Dat doe ik niet voor de zeikerds langs de dijken, niet voor de wouten met hunnies db metertjes en wok meldinkjes, ook niet voor de kopkantelende- vingerzwiepende testosteronontberende onder ons. Die originele dempers liggen hier al klaar vanaf het moment dat ik de nonmetrische motorfiets aanschafte. Voor mij hoeft niemand mijn voorbeeld te volgen, welke kant ik ook opga. Doe lekker wat je zelf leuk vind maar begrijp wel dat ze stokken en zelfs al bijlen aan het oppakken zijn om je van je brommer te tikken. Er is ook geen organisatie die je standpunt gaat verdedigen op het moment dat deze zich buiten de regelgeving bevind, al is het maar met een teen buiten de ring, je bent af en het is gedaan met je.

stond laatst achter een bont groepje motoren. Omdat de mijne luider dan die van hun was en dat goed te horen is begonnen ze een voor een aan het gas te hangen en met pretoogjes in hun spiegel te gluren. Nou ja, wat kon ik anders dan één keer de gasschuif volledig te openen? Ghehehe, toch geinig.
 
Je voelt je aangevallen en gekleineerd en je argumenten worden onderuitgehaald omdat ze gebaseerd zijn op jouw mening en niet op feiten, je mening mag je hebben maar bedenk je dat een ander ze ook heeft.

Nee, totaal niet.

Geen idee ook hoe je daarbij komt, zeker omdat je het hebt over één post van mij in dit topic ? Eén post ? En dan zeg je dit ?

Ik dacht juist dat jij dat wel kon waarderen. Blijkbaar mag het alleen van één kant komen. Geloof me ik vind het niet erg dat je het een rotstreek vind, een gluiperd daarentegen? Vind ik niet, dan had ik het wel per pm gedaan.

Hoezo mag het van één kant komen ? Van mijn kant bedoel je ? Ik heb geen idee waarom je zo vreemd reageert.


Zo kwam het wel over en niet alleen bij mij, mijn reaktie mag je absurd vinden maar ik vind dat gasten die daadwerkelijk met bijlen die naar verkeersdeelnemers gaan zwaaien om ze te verwonden omdat ze geluid maken nog veel absurder dan een paar geschreven woorden op een forum.

Jij mist een stukje. Een heel leven denk ik.

Zoals gezegd komt dit soort dingen nooit uit de lucht vallen, dit zal vast een opéénstapeling zijn van repeterende ergernissen over meerdere jaren, onmacht omdat niets helpt, en dan knapt er op een gegeven moment iets. Liever niet maar het gebeurt soms.

Ik praat die actie niet goed maar begrijp wel dat het kan gebeuren.
Die motorrijder was waarschijnlijk de druppel die de emmer deed overlopen en ik vermoed dat heel veel emmers in dit land, én óók in Duitsland op overlopen staan.

En dat heeft een reden, daarbij is het denk ik goed dat we oorzaak en gevolg niet omdraaien.

Oorzaak zijn de lawaaiige motorijders, gevolg is kwaaie dijkbewoners; niet andersom.

En je hebt niet het idee dat wanneer je steeds bij iemand op de tenen gaat staan die werkelijk helemaal niks er mee te maken heeft en dat maar door blijft doen zich omdraait en je de andere voet aanbied om op te gaan stampen? Je verwacht niet een rotbeuk voor je kop terug?

Heb je het tegen mij ? En dat zeg je omdat ? Heeft dit ook maar iets met dit topic of zelfs een ander topic te maken ?
Is dit vanwege die ene eerste post van mij in dit topic ? En daarop is dít jouw reactie ?
Sorry, ik vind het absurd.

Van mij hoeven die herrieschoppers ook niet maar ik verwacht alleen niet dat mijn grens als maatstaf gaat dienen en ik ga al helemaal niet jaren van mijn leven inzetten om als zure klootzak de gemeenschap op kosten jagen om dat toch door te drukken met alles wat ik in mijn miserabele gedachte kan verzinnen en zo de tijd verkutklooien van andere mensen die die ook hadden kunnen inzetten voor betere dingen.

Stomme vooringenomen bewoordingen weer. Maar ik zal er doorheen kijken.

En wie verwacht dat wél ? Denk jij echt dat het maar één klager is die zijn zin wil doordrukken ?

Hoe zou het komen dat er ineens zo’n offensief is om alles maar af te sluiten voor alle motoren. Zou daar één persoon achter zitten, één kwade genius met een “miserabel leven” ?
Heel veel mensen zijn die herrie zat, meer dan zat, al járen. En dat zijn heel veel, heel gewone mensen, heel redelijke mensen, er zijn zelfs motorliefhebbers bij.
 
Goed dan @Hybride, in dit ene topic met die eerste reaktie... man man man, ik durf tenminste toe te geven dat ik over de gehele linie een klootzak ben en daar mag je me op afrekenen, over m’n hele oeuvre graag.
Maar ik krijg het gevoel dat onze inzichten hierin te ver uit elkaar liggen en jij spitst je nu toe op je ene reaktie die heel duidelijk door meerdere mensen op dezelfde manier geïnterpreteerd werd, dat mag je ons aanrekenen, dat wij jou niet begrijpen. Denk alleen niet dat wij ons aan jou gaan aanpassen, je zult je moeten verlagen naar ons verstandelijk beperkte niveau. Gebruik dus kleinere woordjes. Verder ben ik van mening, ik baseer dat niet op feiten, dat we steeds verder off-topic geraken. Als je trouwens op zoek bent naar het grote gelijk, hoppa, krijg je van me. Zijn we daar alvast klaar mee. En als dat je weer prikkelt om op te reageren dan mag je van mij het laatste woord hebben net zoals mijn vrouw op bepaalde dagen, vergeet niet neuken doe ik haar sowieso wel, sta je daar dan ook voor open?

je toetsenbord is trouwens kaduuk er komt steeds een spatie voor bepaalde leestekens.
 
Maar kijk ook alsjeblieft verder dan m’n one-liner die dekt de lading niet helemaal.

Van de week ben ik naar het hoger gelegen noorden gereden om een set originele bochten te halen omdat m’n balanspijp niet geheel dicht is.
Zodra die erop zitten komen de Screamin Eagle (non)dempers er ook niet meer terug op. Dat doe ik niet voor de zeikerds langs de dijken, niet voor de wouten met hunnies db metertjes en wok meldinkjes, ook niet voor de kopkantelende- vingerzwiepende testosteronontberende onder ons. Die originele dempers liggen hier al klaar vanaf het moment dat ik de nonmetrische motorfiets aanschafte. Voor mij hoeft niemand mijn voorbeeld te volgen, welke kant ik ook opga. Doe lekker wat je zelf leuk vind maar begrijp wel dat ze stokken en zelfs al bijlen aan het oppakken zijn om je van je brommer te tikken. Er is ook geen organisatie die je standpunt gaat verdedigen op het moment dat deze zich buiten de regelgeving bevind, al is het maar met een teen buiten de ring, je bent af en het is gedaan met je.

stond laatst achter een bont groepje motoren. Omdat de mijne luider dan die van hun was en dat goed te horen is begonnen ze een voor een aan het gas te hangen en met pretoogjes in hun spiegel te gluren. Nou ja, wat kon ik anders dan één keer de gasschuif volledig te openen? Ghehehe, toch geinig.
We gaan t meemaken ,of niet 😁,ik ga gewoon m n gang ,de db killer zit erin ,t helpt niets ,als ik een boete krijg voor de herrie best👍maar ik ga me niet door een burger laten bedreigen of ermee in gesprek.dat gaat niet goed komen👎
 
We gaan t meemaken ,of niet 😁,ik ga gewoon m n gang ,de db killer zit erin ,t helpt niets ,als ik een boete krijg voor de herrie best👍maar ik ga me niet door een burger laten bedreigen of ermee in gesprek.dat gaat niet goed komen👎
Nee man, ik vind het zo vervelend om gesprekken aan te gaan, ik kom al zo slecht boven het geluid van m’n pijpen, dan moet ik gaan schreeuwen.
Ik ben niet zo’n schreeuwerd.
 
Gisteren bij Nieuwsuur, een weggetje waar (geteld) 2500 motoren op een dag voorbij kwamen.
Ik kan me wel een irritatiefactor voorstellen.
 
Gisteren bij Nieuwsuur, een weggetje waar (geteld) 2500 motoren op een dag voorbij kwamen.
Ik kan me wel een irritatiefactor voorstellen.
Zou t veel beter zijn als t allemaal elektrische motoren waren geweest met bijbehorend geluid ?want stil zijn die ook niet echt,een rotgeluid !
 
Eigenlijk zou iedereen met een motor, voorrang moeten krijgen als ze op de woningmarkt naar een dijkhuis zoeken. Zelf zou ik graag een dijkhuis hebben namelijk.
Lekker na een rondje voor je huis gaan zitten met een fles bier en anderen voorbij zien rijden! Heerlijk. :] :] *O*
Ik wil een boshuis ,die dijken heb ik wel gezien ,lekker t bos in met t hok 👍
 
Een zero is wel stiller dan een Energica. Ook daar verschillen.

Hier speelt ook het ‘waterbed-effect’ mee. De druk op de wegen die niet zijn afgesloten wordt steeds hoger. Dit item ging ook niet over motorlawaai op zich, maar over de effecten van Corona op de (leef)omgeving. Op dit stuk weg was met 2500 motoren (tweerichtingsverkeer, geen gescheiden rijbanen en geen fietspaden) de 1,5 meter niet meer mogelijk, vandaar afgesloten. Ook 2500 elektrische motoren was hier teveel geweest. Maar om op een mooie dag 2500 motoren langs je huis te krijgen, met daartussen de open uitlaten en wannabee-rossi’s - ik kan daar wel begrip voor opbrengen wanneer je als aanwonende om maatregelen vraagt.
 
Een zero is wel stiller dan een Energica. Ook daar verschillen.

Hier speelt ook het ‘waterbed-effect’ mee. De druk op de wegen die niet zijn afgesloten wordt steeds hoger. Dit item ging ook niet over motorlawaai op zich, maar over de effecten van Corona op de (leef)omgeving. Op dit stuk weg was met 2500 motoren (tweerichtingsverkeer, geen gescheiden rijbanen en geen fietspaden) de 1,5 meter niet meer mogelijk, vandaar afgesloten. Ook 2500 elektrische motoren was hier teveel geweest. Maar om op een mooie dag 2500 motoren langs je huis te krijgen, met daartussen de open uitlaten en wannabee-rossi’s - ik kan daar wel begrip voor opbrengen wanneer je als aanwonende om maatregelen vraagt.
100%👍
 
Een zero is wel stiller dan een Energica. Ook daar verschillen.

Hier speelt ook het ‘waterbed-effect’ mee. De druk op de wegen die niet zijn afgesloten wordt steeds hoger. Dit item ging ook niet over motorlawaai op zich, maar over de effecten van Corona op de (leef)omgeving. Op dit stuk weg was met 2500 motoren (tweerichtingsverkeer, geen gescheiden rijbanen en geen fietspaden) de 1,5 meter niet meer mogelijk, vandaar afgesloten. Ook 2500 elektrische motoren was hier teveel geweest. Maar om op een mooie dag 2500 motoren langs je huis te krijgen, met daartussen de open uitlaten en wannabee-rossi’s - ik kan daar wel begrip voor opbrengen wanneer je als aanwonende om maatregelen vraagt.
Daar ben ik het ook mee eens. Maar tevens denk ik, dat die hele Corona situatie, en de ophok maatregelen die er uit voortkomen ook de mensen steeds meer geirriteerd maken. En ze dus ook sneller gaan klagen. Mensen worden nu eenmaal sneller geirriteerd als er vanalles niet meer mag, en men ook niet zeker meer is van hun baan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan