Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

Ja ff geduld Jan ben net wakker

Nou heb het gemeten 81 db volgens de app .

Lijkt mij onmogelijk volgens de RDW is het 91 db en heb hier nog de uitlaat modificatie gedaan


Dinsdag toch eens op het werk vragen of wij decibels kunnen meten


App werkt dus niet echt ????

Heb net een andere app geprobeerd en die geloof ik meer 102 db stationair dus ik blijf lekker thuis met me herrie pijp

En uiteindelijk is dit uitlaat verhaal straks ook weer vergeten en gaan we gewoon lekker knallen


Me buurman heeft een dikke HD die tyfes herrie maakt ben benieuwd :)
 
Laatst bewerkt:
Ik mag in alle rust touren, dus kom maar op met de maatregelen..... _O-

Laatste 5sec is stationair, en eerste paar sec rust in het verre oosten.
56092027-EFCB-48CA-8B08-5185FDEC15AA.jpeg
 
Kan me niet voorstellen dat er geen rechtzaken over komen. Voor zover ik weet zou een in Nederland goedgekeurde motor niet zo maar geweigerd mogen worden in andere lidstaten. We gaan het zien.
 
Niets is hinderlijker dan als je staat te praten langs de weg tijdens een stop er een stel lawaai papegaaien langs komen razen.
Ik kon mijn collega motorrijder niet meer verstaan en hij stond toch echt 2 meter van mij vandaan, en in een groep van 8 rijders.
Versys_F16_2020a2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan me niet voorstellen dat er geen rechtzaken over komen. Voor zover ik weet zou een in Nederland goedgekeurde motor niet zo maar geweigerd mogen worden in andere lidstaten. We gaan het zien.
Het is niet bij alle wegen, alleen bij een selectie. Daarnaast, in Duitsland en Nederland worden bij bepaalde wegen op bepaalde tijdstippen àlle motoren geweigerd. Hoe staat het met de rechtszaken daarover?
 
Niets is hinderlijker dan als je staat te praten langs de weg tijdens een stop er een stel lawaai papegaaien langs komen razen.
Ik kon mijn collega motorrijder niet meer verstaan en hij stond toch echt 2 meter van mij vandaan, en in een groep van 8 rijders.
Bekijk bijlage 1507085

Niet is hinderlijker....Nou ik kan wel een aantal dingen verzinnen hoor..

Groep van 8 motorrijders is binnen een paar seconden voorbij, kun je weer verder praten..... Geen problemen maken die er niet zijn denk ik dan maar...
 
Het probleem is dat sinds het eerste mooie voorjaarsweekend ongeveer overal een discussie is losgebarsten over de overlast door motoren. In bijna elke gemeente zijn er klagers bijgekomen en ik heb ingezonden brieven gelezen waar ik van huiver.

En het lijkt wel of er een toenemende hekel aan motorrijders gaande is, ik merk dat als ik ga rijden, of het moet verbeelding zijn.

En zoals iemand opmerkte: we horen niks meer over appende bestuurders van vierwielig blik en die zijn pas echt levensgevaarlijk.
 
Niet is hinderlijker....Nou ik kan wel een aantal dingen verzinnen hoor..

Groep van 8 motorrijders is binnen een paar seconden voorbij, kun je weer verder praten..... Geen problemen maken die er niet zijn denk ik dan maar...
🤣
Nou nee wat kort daarna een hele grote groep HD donderbussen, ook een HD gezien en gehoord met normaal geluid, het kan dus wel.
🤣😍🤣
 
Het probleem is dat sinds het eerste mooie voorjaarsweekend ongeveer overal een discussie is losgebarsten over de overlast door motoren. In bijna elke gemeente zijn er klagers bijgekomen en ik heb ingezonden brieven gelezen waar ik van huiver.

En het lijkt wel of er een toenemende hekel aan motorrijders gaande is, ik merk dat als ik ga rijden, of het moet verbeelding zijn.

En zoals iemand opmerkte: we horen niks meer over appende bestuurders van vierwielig blik en die zijn pas echt levensgevaarlijk.
komt door dat corona geneuzel ,mensen zijn wat zeikeriger dan anders , ik ook!
 
Niets is hinderlijker dan als je staat te praten langs de weg tijdens een stop er een stel lawaai papegaaien langs komen razen.
Ik kon mijn collega motorrijder niet meer verstaan en hij stond toch echt 2 meter van mij vandaan, en in een groep van 8 rijders.
Bekijk bijlage 1507085

Heb je toen ook even hardop staan huilen? En een dikke knuffel gekregen van je mede motorrijder? Ik kan me wel iets voorstellen wat hinderlijker is, 3x raden..
 
Het is niet bij alle wegen, alleen bij een selectie. Daarnaast, in Duitsland en Nederland worden bij bepaalde wegen op bepaalde tijdstippen àlle motoren geweigerd. Hoe staat het met de rechtszaken daarover?
Wachten op de eerste die het geld en de tijd er voor over heeft om een boete te krijgen en de hele administratieve procedure te doorlopen 😂
 
Het is niet bij alle wegen, alleen bij een selectie. Daarnaast, in Duitsland en Nederland worden bij bepaalde wegen op bepaalde tijdstippen àlle motoren geweigerd. Hoe staat het met de rechtszaken daarover?

Ik heb me wel voorgenomen om gewoon door te rijden op een dijk wanneer er zo'n verbodsbord staat wanneer ik mijn Energica heb.

Mocht ik een bekeuring krijgen dan ga ik hem inderdaad aanvechten.
De vraag is of ik die ga krijgen, ze schrijven sowieso al bijna niet en ik vermoed dat ze een EV gewoon laten gaan.

Maar zwart-wit is het simpel bord is verboden voor alle motoren. Dus fout ben ik dan sowieso.
Wel een mooi uitgangspunt voor een proefproces.

De boete is nou ook weer niet zo hoog dat je er op leegloopt, dus best een gokje waard.
 
Ik heb me wel voorgenomen om gewoon door te rijden op een dijk wanneer er zo'n verbodsbord staat wanneer ik mijn Energica heb.

Mocht ik een bekeuring krijgen dan ga ik hem inderdaad aanvechten.
De vraag is of ik die ga krijgen, ze schrijven sowieso al bijna niet en ik vermoed dat ze een EV gewoon laten gaan.

Maar zwart-wit is het simpel bord is verboden voor alle motoren. Dus fout ben ik dan sowieso.
Wel een mooi uitgangspunt voor een proefproces.

De boete is nou ook weer niet zo hoog dat je er op leegloopt, dus best een gokje waard.

Puur uit interesse, wat is de boete?
 
Terug
Bovenaan Onderaan