Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

Nou, niet zo heel vaak, behalve van het groepje in Gildehaus waar ik mee om ga.
Duitsers zijn wat minder "spontaan" zullen we maar zeggen. Haha. Ik heb jaren geleden een motorvakantie gedaan in Italië... met mijn V2 Tuono Factory. Als je dan ergens stil stond kwam er regelmatig iemand om de motor "te prijzen".
 
Duitsers zijn wat minder "spontaan" zullen we maar zeggen. Haha. Ik heb jaren geleden een motorvakantie gedaan in Italië... met mijn V2 Tuono Factory. Als je dan ergens stil stond kwam er regelmatig iemand om de motor "te prijzen".
Met mijn platgeslagen kever heb ik in Duitsland veel meer aanspraak; autoland puur sang….……vooral als een eigenaar van een moderne uitvoering hem ernaast zet…;)
 
...
Hetgeen wat mij stoort en wat ik vreemd vind (en wat ik volgens mij toch duidelijk uit probeer te leggen) is dat er een enorme verscheidenheid is in het aantal db's waarop voertuigen gehomologeerd zijn, los van de vastgestelde EURO4 80 db(a) norm en EURO 5 77db(a) norm dynamisch.
Motor X is gehomologeerd op 106 db(a) op XXX rpm, motor Y van hetzelfde bouwjaar met vergelijkbare cilinderinhoud op 95db(a) op hetzelfde toerental.
...
Ik begrijp wat je bedoeld. De 106 db is misschien wat afwijkend en wordt volgens mij niet meer toegekend anders dan bij de oudere motoren.

Maar de verschillen zijn wel erg groot.
Ik heb de indruk dat een Italiaans raspaard wat makkelijker door een geluidshomologatie heen gaat dan andere merken.
Europese goedkeuringen, of het allemaal zuiver gebeurd? Ik ben ook niet helemaal overtuigd.

Uiteraard komt door de meting er een verschil uit bij de diverse motoren, maar zoveel? Ook niet helemaal overtuigd.
(Naast inderdaad de truukjes die uitgehaald worden met kleppen enz enz)
 
Duitsers zijn wat minder "spontaan" zullen we maar zeggen. Haha. Ik heb jaren geleden een motorvakantie gedaan in Italië... met mijn V2 Tuono Factory. Als je dan ergens stil stond kwam er regelmatig iemand om de motor "te prijzen".

Ik kom wel eens met m'n ouwe zijklepper in oorlogstenue in Den Pruis..
Ook dan zie je goed dat ze zich er geen raad mee weten; pijnlijk verleden vs. mooie oude motor...
 
Ik kom wel eens met m'n ouwe zijklepper in oorlogstenue in Den Pruis..
Ook dan zie je goed dat ze zich er geen raad mee weten; pijnlijk verleden vs. mooie oude motor...
Zeer herkenbaar. Ik heb vrienden in de Pruis die afgelopen jaar bij me op visite kwamen. Om een mooie 4-1 uitlaat op te halen voor de man z'n z650. Ze waren werkelijk nog steeds beschaamd voor wo2..
Voor mij is dat dus helemaal niet nodig, dat je schamen voor iets wat al zolang geleden is gebeurd. Ze waren niet eens geboren toen dat alles zich afgespeeld heeft. Toen ze dat duidelijk werd, werd het gezellig, samen nog een moto-GP race zitten kijken hier bij me.
 
Met dit bericht heb je dan ook de boomer-mentaliteit perfect bevat- én dan raar vinden dat jonge mensen je met de nek aankijken. Man, man.
Ach, als de jeugd net zoveel bijdraagt aan hun eigen succes als ik dat voor mezelf in de 40 jaar strak werken heb gedaan, dan hebben ze recht van spreken.…anders kop dicht en ‘aan de bak’.

Ze moeten niet denken dat alles vanzelf gaat…..:Z:?

van de andere kant ben ik vrijwilliger bij een organisatie die individuen helpt die een heel stuk minder hebben dan wij op MF…..;)
 
Ook ik hoop er over een paar jaar klaar mee te zijn. Ik draag al ruim 35 jaar bij aan de maatschappij, en inderdaad, over 2 jaar ben ook ik 58.

Dat vermoede ik al Coert65🙂
Ik ben van juni.
Hier dan 33 jaar ploegendienst met nachtdiensten.
Zie dat maar als tropenjaren ..
Laat anderen dan maar de broek van Holland b.v. omhoog houden.
Ik ga mijn centen opvreten..
😎
 
Met dit bericht heb je dan ook de boomer-mentaliteit perfect bevat- én dan raar vinden dat jonge mensen je met de nek aankijken. Man, man.
Waarom zouden jonge mensen ouderen met de nek moeten aankijken? Denk je dat al die ouderen alles wat ze nu bezitten en bereikt hebben, gratis in hun schoot geworpen hebben gekregen? Ik denk dat de ouderen van nu het in hun jeugd - materieel - een stuk slechter hadden dan de huidige jeugd, en dat ze hard hebben gewerkt om een stukje welvaart te bereiken.
 
Ook ik hoop er over een paar jaar klaar mee te zijn. Ik draag al ruim 35 jaar bij aan de maatschappij, en inderdaad, over 2 jaar ben ook ik 58.
Dat "klaar zijn" ruim voor je pensioenleeftijd wordt in Nederland steeds belangrijker. Werkgevers staan niet te springen op 55 plussers terwijl je op die leeftijd nog 10-15 jaar aan de bak moet. Dat is een probleem in onze maatschappij. Je krijgt met 30-40 jarige kortzichtige HR medewerkers/recruiters te maken die zelf nog niet in die situatie zitten. Ik hoor het om me heen steeds meer van ouderen die zoekende zijn. Ik walg van die zogenaamde HR figuren. Laat die "H" maar weg in hun functie want er is totaal niks H aan die mensen.
 
Waarom zouden jonge mensen ouderen met de nek moeten aankijken? Denk je dat al die ouderen alles wat ze nu bezitten en bereikt hebben, gratis in hun schoot geworpen hebben gekregen? Ik denk dat de ouderen van nu het in hun jeugd - materieel - een stuk slechter hadden dan de huidige jeugd, en dat ze hard hebben gewerkt om een stukje welvaart te bereiken.
Tja, moeten we ook eens onszelf gaan verdedigen….……omgekeerde wereld……|(
 
Dat "klaar zijn" ruim voor je pensioenleeftijd wordt in Nederland steeds belangrijker. Werkgevers staan niet te springen op 55 plussers terwijl je op die leeftijd nog 10-15 jaar aan de bak moet. Dan krijg je met 30-40 jarige kortzichtige en totaal ongeschikte HR medewerkers/recruiters te maken die zelf nog niet in die situatie zitten. Ik hoor het om me heen steeds meer van ouderen die zoekende zijn. Ik walg van die zogenaamde HR figuren. Laat die "H" maar weg in hun functie want er is totaal niks H aan die mensen.
Elke sukkel noemt zich tegenwoordig recruiter 8)7.
 
Dat "klaar zijn" ruim voor je pensioenleeftijd wordt in Nederland steeds belangrijker. Werkgevers staan niet te springen op 55 plussers terwijl je op die leeftijd nog 10-15 jaar aan de bak moet. Dan krijg je met 30-40 jarige kortzichtige en totaal ongeschikte HR medewerkers/recruiters te maken die zelf nog niet in die situatie zitten. Ik hoor het om me heen steeds meer van ouderen die zoekende zijn. Ik walg van die zogenaamde HR figuren. Laat die "H" maar weg in hun functie want er is totaal niks H aan die mensen.
Daar ben ik het volledig mee eens. Hier bij ons op het werk ook zo'n type als HR.. ze weet kant nog wal van ons werk, maar denkt wel alle wijsheid in pacht te hebben. Klote wijf.
 
Dat "klaar zijn" ruim voor je pensioenleeftijd wordt in Nederland steeds belangrijker. Werkgevers staan niet te springen op 55 plussers terwijl je op die leeftijd nog 10-15 jaar aan de bak moet. Dat is een probleem in onze maatschappij. Je krijgt met 30-40 jarige kortzichtige HR medewerkers/recruiters te maken die zelf nog niet in die situatie zitten. Ik hoor het om me heen steeds meer van ouderen die zoekende zijn. Ik walg van die zogenaamde HR figuren. Laat die "H" maar weg in hun functie want er is totaal niks H aan die mensen.

Mij mogen ze ook de zak geven,graag zelf.👍
Jammer genoeg weten ze dat, ook,maar een financiele demotie mogen ze me ook niet geven.
Stukje transitie vergoeding,wat WW en dan alsnog met pensioen.
Win-win.
 
Elke sukkel noemt zich tegenwoordig recruiter 8)7.
Hele verkeerde topic, maar ik ben in de afgelopen paar maand 2 keer gebeld omdat ze een vacature op mijn oude vakgebied of ik belangstelling voor had.

Staat er nb bij mijn profiel: Retired and minding my own business…._O-

Ik hou erover op…8-)
 
Ik heb brave uitlaten🤗
Die kon ik me veroorloven door spaarzaam en zuinig te leven,daarbij kan ik binnen afziebare tijd 24/7 koffie gaan drinken ,op een terras,in duitsland,met Swetty🥳
 
Ik heb brave uitlaten🤗
Die kon ik me veroorloven door spaarzaam te leven,daarbij kan ik binnen afziebare tijd 24/7 koffie gaan drinken ,op een terras,in duitsland,met Swetty🥳
Heerlijk... maar pas op dat je rustig zit. Stel je voor je zit langs een geliefde motorrijders route. Zit je daar... komen er om de haverklap 100plus dB motoren voorbij jakkeren. Neem een geweer mee zou ik zeggen. Beetje schieten alsof je op de kermis bij de schiettent staat....pilsje erbij.
Wat een mooi vooruitzicht voor een "vutter".
 
Terug
Bovenaan Onderaan