Duitsland , Polen eventueel Tsjechië

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
15.380
18.429
Zeeuws Vlaanderen
Paar vraagjes .

Komende week gaat vrouwlief naar de familie in Polen.
Ik kan niet mee, moet werken, krijg geen vrij.
Vervoer geregeld ( bus ) , vrijdag taait ze af.
... tot zover, weet zij het :) ..

Heb vandaag wél vrij gekregen, en het plan is dus zodra ze daar zit , een dag of 2 later
op te duiken.. * surprise *

Naja, tot zo ver het romantische plan..

Afstand, 1200km.. maar een tikje meer als ik al eerder gedaan heb, voorzie geen groot probleem.
Technisch, motor is ok.. ( vfr 750 rc36/1 ) , banden.. zal dáár een nieuwe set nodig hebben.
( hier kan het niet, want dan heb m'n vrouw meteen wat in de gaten, die is nie gek nie )

Duitsland ,
Niet tussen de file door, en ze flitsen van voren..
Oh, en iets met uitlaatjes..

Polen.. iemand enig idee ? ( ik kan het nu niet vragen, want dan .. inderdaad, begint het spek meteen
te stinken en haar familie kan toch niet zwijgen )

Tsjechië .. ( de weg terug, eventueel over Praag , gewoon omdat het kán ) .. iemand enig idee ?


Bagage.. heb geen koffers.. rugzakje, tanktas(JE) .. en moet het daar mee doen.
Plan, tas zoeken.. en achterop binden in een vuilniszak.. ( moet toch schone sokken hebben nietwaar ? )
Gaat dat werken of word dat een wapperende ellende ?
- het moet een beetje vlot gaan in Duitsland -

Waarom .. nou, op het moment dat ik niet meer reageer op skype, breekt zo ongeveer de pleuris uit.
En m'n telefoon zien.. word ook wat lastig onder het rijden :)
En ik wéét dat ze op dag X op pad gaan.. Dus moet dan binnen 12 uur daar zien te staan.
( zeg maar de periode dat hun daar ook op pad zijn )



Oh.. plan B is met de auto gaan, maar dan haal ik het niet in die tijd :)
- en, even naar Polen knallen.. stond nog op m'n lijstje -


Tot zo ver.. missie.. als een ninja naar Polen :)
 
Bagage.. heb geen koffers.. rugzakje, tanktas(JE) .. en moet het daar mee doen.
Plan, tas zoeken.. en achterop binden in een vuilniszak.. ( moet toch schone sokken hebben nietwaar ? )
Gaat dat werken of word dat een wapperende ellende ?
- het moet een beetje vlot gaan in Duitsland -

Ik zou het andersom doen. Tas zoeken, oude sporttas ofzo, spullen in vuilniszak en dan in de tas. Geen wapperende ellende en toch waterdicht.

Verkeersregels motor Polen - Bekijk het overzicht - ANWB

(En als jij je dagelijks aan je vrouw moet verantwoorden waar je je precies op deze planeet bevindt zou ik persoonlijk overwegen om haar in Polen achter te laten, maar dat is een ander verhaal :+ )
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook wel slim ja, zal de zak er in doen ( als de inhoud maar droog blijft niet waar ? )

Zo extreem is het niet hoor , het idee is vooral om zonder enig vermoeden daar
voor de deur staan.
En deze dame weet meestal verdomde goed wat ik van plan ben, dus extra ninja maatregelen
zijn gewoon mogelijk.
Ik weet het niet wat het is met die vrouwen, die hebben een soort 6e zintuig.. Die van mij
ieder geval wel :)

Vliegtuig is geen optie, vliegveld dichtbij is 4 uur rijden dáár ,
Openbaar vervoer om op locatie te komen is nagenoeg onmogelijk, tenzij je van
wandelen houd en nog 8 uur bezig wilt zijn na het vliegen ( met de juiste aansluiting )

En doe het vooral met de motor omdat het kán , niet omdat het moet of het slimste is.
( tenzij kutweer, want ben watje, dan gewoon met het koekblik )
 
leuk idee:) ik kom regelmatig in Polen. ik weet niet precies waar je in Polen zijn moet, maar neem hoe dan ook niet de A18 vanaf de Duitse grens. de kant richting polen is erg slecht en je komt gebroken aan.

Verder hoef je niet met extra dingen rekening te houden. geluidscontrole heb ik daar nog nooit gezien. wel veel laser guns met overijverige agenten. al hoewel de boetes goed te betalen zijn is het toch zonde geld.

je kan vanuit polen door Zakopane rijden en via Tsjechie terug. dat is wel een leuk stukje:)

veel plezier en goede reis!
 
Tsjechie is erg leuk, leuke weggetjes, de Tatra is erg mooi, Praag is mooi en heeft vele musea.
Het technisch museum is een must!

Heeft Polen ook mooie gebieden?
 
Leuke Rit.
Gewoon gaan.

NL-Polen goed mogelijk in 1 dag, maar je moet geluk hebben met weer en de Baustellen.
voor mij werkt: vroeg vertrekken, en bij tankstops even coffee en benen strekken. Dan ben je eind vd dag nog fris.

Maar uit eigen ervaring, wellicht dat je 1 of 2 uur van tevoren per ongeluk een hint moet geven dat je "onverwacht" voor de deur gaat verschijnen. Anders ben jij wellicht degene die de verassing krijgt...
 
Laatst bewerkt:
Hoe vroeger je weg gaat, hoe vlotter het doorrijdt. Ik weet niet of je van rijden in het donker houdt. Maar voor mij werkt het goed om de eerste kilometers in de vroegte te maken. Voor echte serieuze afstanden ga ik zeer vroeg weg, bijvoorbeeld 2.00 uur. Dan schiet het op. Je bent dan rond de ochtendspits al een eind Duitsland in. Het wordt dan druk op de weg en dan ga jij tanken+ontbijten. Kun je meteen even 'goedemorgen' appen aan je vrouw, die dan nog niets doorheeft. Het laatste stuk kun je dan beslissen of je het via de snelweg afmaakt, of dat je nog een stuk binnendoor doet om wat meer te genieten van de kronkelwegen. Het is te doen.

Maar nogmaals, je moet wel tegen lang rijden in het donker kunnen, én zorgen dat je daarvoor een beetje geslapen hebt. Een motor in de prak én jijzelf in de kreukels of erger, is geen leuke verrassing voor je vrouw.
 
Helaas is de verassing weg, schoonbroer ( beestjes / huisoppas ) had zich verlult tegen
schoonzus...

En schoonzus kan uiteraard d'r muil niet dichthouden :(

Toegegeven, het verassing effect was ook nog aanwezig, alleen niet op de manier als het plan was.

We gaan met de auto, bwegh. :)
 
Helaas is de verassing weg, schoonbroer ( beestjes / huisoppas ) had zich verlult tegen
schoonzus...

En schoonzus kan uiteraard d'r muil niet dichthouden :(

Toegegeven, het verassing effect was ook nog aanwezig, alleen niet op de manier als het plan was.

We gaan met de auto, bwegh. :)


Ellende zeg.... Ach, positief gezien: in de auto zie je ook nog best wat en kun je een lekkere bak koffie in de hand houden terwijl je stuurt. Desnoods plaats je je TT Rider en toets je in 'plan spannende route' }) Beter dan vliegen...
 
Laatst bewerkt:
Niet te hard rijden gaat beter, de complete afstand blijf je fitter.
merk je erg goed, ik rij gemiddeld 10 tot 12x per jaar een 900 km, dan meestal wel met de auto.
eerst vele keren over D hoge snelheden snachts, je komt kapot aan, moet veel meer tanken, scheelt uiteindelijk ergens van ½ uurtje tot ¾ uurtje t.o.v. wat ik tegenwoordig altijd rij, op 1 tank ipv 3-4 diesel,
gemiddeld 120 tot 130 iedere 3 uur stoppen, spiertjes los maken (ziet er niet uit) wat eten en drinken.(plasje)
 
Heb denk inmiddels wel elke spannende route die kant op gereden ( en weer terug )
Dat stuk word pas spektakel als het hard sneeuwt :)

( kan niet meer tellen hoe vaak ik die kant op ben geweest de laatste jaren )

Ah ik vermaak me wel , muziekie aan en góöaan
 
Wat betreft Polen op de motor:

- Lichten verplicht altijd aan (mocht je geen automatische lichten hebben)
- Filteren officieel niet toegestaan, lijkt me echter niet dat de politie er moeilijk over gaat doen (tenzij er een ongeluk plaatsvindt). Echter buiten de stad ga je amper files tegenkomen.
- Pas op de "krajówki" (doorgaande wegen gemarkeerd met rode bordjes met nummer) en alle andere 2 baanswegen buiten de bebouwde kom op gekken die je kostte wat het kost willen inhalen en tractoren die uit het niets kunnen opduiken. Ook opletten op random kuilen/takken in/op de weg.
- Flitsers zijn altijd van voren en aangekondigd met een bord vooraf. Al zouden ze je kenteken te pakken krijgen zou ik me niet druk maken om het thuiskrijgen van de boete :P

Verder: Have fun :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan