Duitsland zonder E-keur

een akra met DB eater maakt beslist niet te veel herrie
Ik rijdt een FZS1000 met bos demper en geen E keur, nog nooit problemen gehad daar..
Maar waarom wil iedereen toch naar Dld, en dan ook nog allemaal naar dezelfde omgeving
Wijk eens uit neer de vogezen in noord FR , daar is het ook fantastisch rijden, fransen zijn veel meer motor minded, en de gendarme is lang niet zo streng..terug via Lux, goedkoop tanken en dan lekker door de ardennen terug
Alleen een DB eater is niet voldoende. Als je geen E-keurmerk hebt dan ben je bij een controle hier gewoon aan de beurt, ohne wenn und aber 😝

Ik wil ook niet naar Duitsland rijden, ik woon er al _O-
 
Alleen een DB eater is niet voldoende. als je geen E-keurmerk hebt dan ben je bij een controle hier gewoon aan de beurt, oder wenn und aber 😝

Ik wil ook niet naar Duitsland rijden, ik woon er al _O-
dat geldt alleen voor duitsers, een voertuig dat in land van inwoner roadlegal is, mag in elk land van europa rijden
Ik kan een motor laten keuren in Lelystad, en als die goedgekeurd wordt is er geen land waar ik niet mag rijden
 
dat geldt alleen voor duitsers, een voertuig dat in land van inwoner roadlegal is, mag in elk land van europa rijden
Ik kan een motor laten keuren in Lelystad, en als die goedgekeurd wordt is er geen land waar ik niet mag rijden
Je hebt dan een legale uitlaat met een keurmerk, hetzij op de uitlaat hetzij als papieren bewijs. De discussie gaat hier steeds over niet legale uitlaten en/of rijden zonder DB-eater. Dat geldt ook voor "Duitsers". als ik een ABE bij me heb van dat onderdeel mag ik er me rijden ook zonder e-kerumerk op het onderdeel (en ja, je hebt hier altijd een heel boekwerk bij je).
 
en hoe zit dat dan als ik met mijn oude shovelhead uit 79 rijd met uitlaten waar uiteraard geen ce keur op zit ? , denk dat ze dan alleen naar de decibels gaan kijken toch ?
 
en hoe zit dat dan als ik met mijn oude shovelhead uit 79 rijd met uitlaten waar uiteraard geen ce keur op zit ? , denk dat ze dan alleen naar de decibels gaan kijken toch ?
Weet ik zo niet, ik weet wel dat er voor oldtimers een andere regeling is, juist omdat de hele wetgeving in 2016 is gewijzigd. Staat er een aantal db op jouw kentekenbewijs?
 
nee , maar daar is een lijst voor , ligt aan je cilinderinhoud , in nederland tenminste

Ik lees net dat motoren van voor 1980 een extra aantal db's "geschonken" krijgt.
Het zit zo: is jouw motor van nà 1-1-1980 maar van voor 1-1-2016, dan wordt het aantal dB uit het kentekenbewijs vermeerderd met 5 dB. Motoren van voor 1-1-1980 krijgen nog eens 21 dB extra, dus in totaal 26 dB extra.
Heb je het dan nog niet voor elkaar, dan heeft de hermandad mogelijkheden van een waarschuwing geven tot in beslagname van het motorvoertuig.
 
zo zeg , dat zijn heel veel extra decibels , die van mij is wel aardig beschaafd sinds ik er een stel fatsoenlijke dempers onder heb zitten ,, maar ja , het is wel een harley met 1340 cc, dus er komt wel wat uit :-)
 
Ik ken het, ik had een Ducati 999 met open Termi's, daardoor is een verkering uitgeraakt. Die kreeg teveel hoofdpijn als ze achter me reed _O-
 
Je hebt dan een legale uitlaat met een keurmerk, hetzij op de uitlaat hetzij als papieren bewijs. De discussie gaat hier steeds over niet legale uitlaten en/of rijden zonder DB-eater. Dat geldt ook voor "Duitsers". als ik een ABE bij me heb van dat onderdeel mag ik er me rijden ook zonder e-kerumerk op het onderdeel (en ja, je hebt hier altijd een heel boekwerk bij je).
nee als je met een zelfbouw ga, krijg ik geen keurmerk, RDW zet nergens een keurmerk in , en houden ook gewoon een tabel aan en doen geluidsmetingen..
Maar je zegt het al zelf, ook in Dld is E-keur niet verplicht, daar kun je met ABE of TUV-gutachten ook legaal rijden..
Zo mag je in NL met twe verschillende banden op een as rijden met de auto als de maten maar hetzelfde zijn, en daarmee mag ik Dld in, in Dld mag jij dat niet , ik mag hier met een zelfbouwaanhanger tot 750 kg rijden zonder keuring , en daar mag ik ook Dld mee in, in Dld moet hij gekeurd zijn..
In NL mag je elke rem of koppelingshendel op je motor zetten, en daar mag ik Dld mee in, bij jullie moet daar ABE of TUV op zitten
Dus nooit de regels van en voor duitsers op anderen projecteren, want dat gaat niet op..
als ik met een fluisterstille uitlaat zonder E-keur Dld in ga, is er geen mens die naar een E-keur gaat zoeken, pas als ze twijfelen, kun je aantonen dat er of een E-keur op zit ( wat nog geen garantie is) en dan kunnen ze alsnog meten..
Ik rij zelf met een bosdemper van de KNMV-cup op een Fazer 1000, staat geen E-keur in, en wordt gewoon met rust gelaten, is nog nooit naar gekeken
 
<<knip>>
Ik rij zelf met een bosdemper van de KNMV-cup op een Fazer 1000, staat geen E-keur in, en wordt gewoon met rust gelaten, is nog nooit naar gekeken
Dat ze je met rust laten wil niet zeggen dat je geen problemen kunt krijgen. Ligt een beetje aan ome agent hoe die in z'n vel zit en wat de opdracht is. Willen ze op poen jagen ben je gewoon aan de beurt.
Belangrijkste van de hele discussie: wil je geen gezeik, doe "normaal" aan en blèr niet tot in de toerenbegrenzer, dan valt het best mee (al is het geen garantie).
 
Dat ze je met rust laten wil niet zeggen dat je geen problemen kunt krijgen. Ligt een beetje aan ome agent hoe die in z'n vel zit en wat de opdracht is. Willen ze op poen jagen ben je gewoon aan de beurt.
Belangrijkste van de hele discussie: wil je geen gezeik, doe "normaal" aan en blèr niet tot in de toerenbegrenzer, dan valt het best mee (al is het geen garantie).
jij je zin...
 
nee als je met een zelfbouw ga, krijg ik geen keurmerk, RDW zet nergens een keurmerk in , en houden ook gewoon een tabel aan en doen geluidsmetingen..
Maar je zegt het al zelf, ook in Dld is E-keur niet verplicht, daar kun je met ABE of TUV-gutachten ook legaal rijden..
Zo mag je in NL met twe verschillende banden op een as rijden met de auto als de maten maar hetzelfde zijn, en daarmee mag ik Dld in, in Dld mag jij dat niet , ik mag hier met een zelfbouwaanhanger tot 750 kg rijden zonder keuring , en daar mag ik ook Dld mee in, in Dld moet hij gekeurd zijn..
In NL mag je elke rem of koppelingshendel op je motor zetten, en daar mag ik Dld mee in, bij jullie moet daar ABE of TUV op zitten
Dus nooit de regels van en voor duitsers op anderen projecteren, want dat gaat niet op..
als ik met een fluisterstille uitlaat zonder E-keur Dld in ga, is er geen mens die naar een E-keur gaat zoeken, pas als ze twijfelen, kun je aantonen dat er of een E-keur op zit ( wat nog geen garantie is) en dan kunnen ze alsnog meten..
Ik rij zelf met een bosdemper van de KNMV-cup op een Fazer 1000, staat geen E-keur in, en wordt gewoon met rust gelaten, is nog nooit naar gekeken
nou , volgens mij mag je in nederland ook geen 2 verschillende banden hebben hoor , heb er in het verleden met een apk een keer gehad
 
Buiten hoe het nu is ging ik nog voor de e-keur. Op dit moment kan er nog veel. Over een jaar misschien niet meer. Zit jij met een uitlaat waar je geen kant mee op kunt, die niemand wil kopen en je Akra kennende toch een nier en 2 ribben voor afgestaan hebt.

Het is niet alsof de uitlaat al onder de motor zit of dat je een motor hebt waar leveringsproblemen zijn en dit je enige optie is. Nu kun je nog kiezen om je leven wat makkelijker te houden.
 
nou , volgens mij mag je in nederland ook geen 2 verschillende banden hebben hoor , heb er in het verleden met een apk een keer gehad
niet persoonlijk hoor, maar waarom wordt er zo vaak "volgens mij" of "ik denk" als het om vaststaande feiten gaat..
Nogmaals niet persoonlijk...dit is een van de eisen:

De autobanden moeten geschikt zijn voor de auto die voor APK wordt aangeboden en aan dezelfde as moeten gelijke autobanden (dezelfde maat en karkasstructuur) gemonteerd zijn. De reden hiervoor is dat elke autoband een ander weggedrag kent en onder natte omstandigheden het water op een andere manier en in een afwijkende hoeveelheid afvoert. De APK staat dus niet toe om op 1 as een diagonaalband en een radiaalband te monteren, en ga dus ook niet de keuring in met een “thuiskomertje” als je net een lekke autoband had.

Niet elke keurmeester verdiept zich in de eisen, en niet elke keurmeester stuurt graag een klant op weg met twee verschillende banden, maar stel jij hebt een 3 jaar oude auto, 15.000 km gelopen en je moet naar de APK, en een band heb je kapot gereden , wat moet je dan als het oude type niet meer te verkrijgen is??

Ik heb 100en APk's verzorgt en auto's klaargemaakt toevallig ook van Duitsers voor de TUV ( veel duitse of in Dld wonende collegea, en mijn dochter heeft er gewoond) dus ik ken de meeste regels wel , alleen de nieuwste eisen blijf ik een beetje van verstoken
 
Heb de niet-E-keur die de topicstarter aanhaalt op mijn toenmalige MT07 gehad. Was wel serieus luid, en dat was mét de dB-killer. 1 keer heel veel geluk gehad met politiecontrole in Duitsland. Werd eigenlijk amper naar gekeken, enkel of de dB-killer erin zat. Maar vond het nogal nerve-wrecking, dus sindsdien enkel nog E-gekeurde dempers op mijn motoren gehad.
 
Niet elke keurmeester verdiept zich in de eisen, en niet elke keurmeester stuurt graag een klant op weg met twee verschillende banden, maar stel jij hebt een 3 jaar oude auto, 15.000 km gelopen en je moet naar de APK, en een band heb je kapot gereden , wat moet je dan als het oude type niet meer te verkrijgen is??
dan moet je 2 nieuwe banden kopen , heb ik toen ook gedaan , ik had die auto gekocht en bij de eerste apk kwam dat aan het licht , zelf had ik er nooit naar gekeken
 
En dan die ene band die je nu voor "niets" vervangt, door naar reserveband. Want heel waarschijnlijk is dat een ondergeschoven kind met een DOT code uit de oudheid.

Back on topic. Ik rijd al jaren met een Akra met E keur en DB-killer en 2 keer in zo'n fuik gereden. De gewone kenteken en rijbewijs controle en vervolgens rondje om de motor. Geen enkel probleem over die uitlaat.
 
volgens mij , en ik denk , is een vorm van bescheidenheid :-)
volgens mij :+ is dat een vorm van luiheid, want zoals ik eerder al liet zien , zijn de regels daar duidelijk in..ALLEEN de MAAT en de karkasopbouw...moeten hetzelfde zijn profiel hoeft niet
 
volgens mij :+ is dat een vorm van luiheid, want zoals ik eerder al liet zien , zijn de regels daar duidelijk in..ALLEEN de MAAT en de karkasopbouw...moeten hetzelfde zijn profiel hoeft niet
is daar een verandering in gekomen dan ? dat van mij is wel 15 jaar geleden of zo maar hij kwam er dus niet mee door de apk
 
is daar een verandering in gekomen dan ? dat van mij is wel 15 jaar geleden of zo maar hij kwam er dus niet mee door de apk
nee is nooit anders geweest, zoals ik al zei, er zijn keurmeesters of bedrijven die er een potje van maken , en het zekere voor het zekere nemen..
Een collega ging zelf naar de APK, en komt terug..Alles goed alleen nieuwe ruitenwissers...
Bij de audi 64 euro voor een setje
Oh vroeg ik trokken die dan strepen of hing het rubber los???
Nee niks van gemerkt..
Hij terug...beeld was wazig, maar IDD geen strepen of los rubber, dus kreeg geld terug..
Roest is ook altijd zo'n discussiepunt...ergens een gat ..afkeur...NEE meten en rekenen, tot 25% mag weggeroest zijn op dragende constructie
 
Terug
Bovenaan Onderaan