Dunlop 205 Bandjes...?

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
vraagje:

ik heb onder die blackbird voor en achter D205\'s zitten, wat mij opvalt is bij nat weer dat die band heel nerveus wordt als je over witte vlakken rijdt...of witte strepen op de weg...

heeft iemand ook ervaring met dit type band...want ik heb er niet zoveel vertrouwen in...(ben in staat om toch maar bt010 voor te laten monteren...

tips anyone?
 
vraagje:

ik heb onder die blackbird voor en achter D205\'s zitten, wat mij opvalt is bij nat weer dat die band heel nerveus wordt als je over witte vlakken rijdt...of witte strepen op de weg...

heeft iemand ook ervaring met dit type band...want ik heb er niet zoveel vertrouwen in...(ben in staat om toch maar bt010 voor te laten monteren...

tips anyone?

Opstoken die handel, levensgevaarlijke band, géén grip en onbeperkte levensduur |(
Staat wel SPORTMAX op, is er echter geen!
 
Laatst bewerkt:
:r
Ik heb een hekel aan dunlops...zeker bij nat wegdek zijn ze belabberd. Onder mijn R1 heb ik nou een setje 207 zitten, de wat sportievere versie, maar dan nog is het gewoon kut. Ik zou nooit zelf dunlops kopen...het is dat ze er al onder zaten en splinternieuw waren, maar ze gaan er af voor het seizoen begint...
 
ik denk niet dat er een band bestaat die wél goeie grip geeft op die witte strepen

tenzij je binnenkort circuit zou gaan rijden zou ik die banden gewoon oprijden. echt scheuren doe je toch pas met goed weer, en tegen die tijd zijn je banden toch aan vervanging toe, al hangt dat af van hoeveel je met je vogel gaat rijden

niet dat je naar mij als groentje moet luisteren, ben gewoon kostenbesparend hollands aan het denken ;)
 
:r
Ik heb een hekel aan dunlops...zeker bij nat wegdek zijn ze belabberd. Onder mijn R1 heb ik nou een setje 207 zitten, de wat sportievere versie, maar dan nog is het gewoon kut. Ik zou nooit zelf dunlops kopen...het is dat ze er al onder zaten en splinternieuw waren, maar ze gaan er af voor het seizoen begint...

\'k wil de \"oude\" wel overnemen :}
 
Hoe zit het eigenlijk met de grip op die witte strepen bij goede rijomstandigheden ken ik mensen die er op de uiterste rand overheen klappen.... ik heb daar altijd me twijfels over.... iemand een zinnig antwoord hierop :?

verder rijdt ik nu de evo corsa\'s en daar ben ik zeer tevreden over. dus die hou ik er voorlopig es op lekkere grip (ook bij nat weer)
 
als het droog is glij je over de witte streep het goede asfalt weer op=dus weer grip!
Niet gevaarlijk tenzij je op de grens rijdt.
Onder mijn r6 zitten ook 207\'s en kan er niet aan wennen,slecht gevoel.
Daar komen snel 010\'s onder of corsa\'s.
 
Dus als ik het goed begrijp zijn die Dunlop 207\'s ook niks eigenlijk. Deze liggen bij mij ook onder mijn R6. Heb deze pas sinds november 2001 dus weinig tot geen ervaring bij droog weer.
Kunnen jullie, als \'oude\' rotten mij eens adviseren??
 
Dus als ik het goed begrijp zijn die Dunlop 207\'s ook niks eigenlijk. Deze liggen bij mij ook onder mijn R6. Heb deze pas sinds november 2001 dus weinig tot geen ervaring bij droog weer.
Kunnen jullie, als \'oude\' rotten mij eens adviseren??

Voor zover ik nu het een beetje volg, neem BT010\'s of Pirelli Dragon Evo Corsa\'s...
Mijn eerst volgende bandjes worden iig die BT010\'s :P
 
Onder mijn r6 zitten ook 207\'s en kan er niet aan wennen,slecht gevoel.
Daar komen snel 010\'s onder of corsa\'s.

Ik rij met allebei ( D 207 ( géén GP!) en BT 010, niet tegegelijk natuurlijk!) en vind ze qua grip vergelijkbaar, ALLEBEI géén échte circuitbanden trouwens! Voordeel van de 010 is dattie lichter (in)stuurt en iets makkelijker van lijn is te veranderen.Voordeel van de 207 vind IK dattie aanvoelt \"als op rails\", onverstoorbaar dus z\'n (mijn?) lijn volgend. Beidde gaan ook nog eens relatief lang mee, vandaar dat ik ook niet met GP, Race of andere versies rijdt.
Blijft echter van BEIDE dat ze na meerdere \"snelle rondjes\" beginnen te glijden; moet ik er eens uit zien te krijgen, andere vering o.i.d.
:]

O ja, beiden zijn lekker snel op redelijke begintemperatuur, ook wel lekker btw :]
 
Laatst bewerkt:
elke band die je teveel op zijn flikker geeft en die te warm wordt gaat glijden...toch?

maar dan moet je wel heel ver gaan hoor...de gemiddelde forummer komt daar volgens mij niet aan toe... :)

martin ben je ook op de MFCD...al die praat wil ik natuurlijk nou wel in het echt zien... :)
 
elke band die je teveel op zijn flikker geeft en die te warm wordt gaat glijden...toch?

maar dan moet je wel heel ver gaan hoor...de gemiddelde forummer komt daar volgens mij niet aan toe... :)

martin ben je ook op de MFCD...al die praat wil ik natuurlijk nou wel in het echt zien... :)

Nope, niet ECHT mijn ding, was sowieso te laat geweest, ben nog niet zo lang hier :z
 
bandenbandenbanden

mijn mening is dat er heeeeeel veel tussen de oren zit!
Met een gemiddelde rijstijl op de openbare weg maakt het allemaal niet zoveel uit. Mijn ervaring is dat als het wat sneller gaat het ook niet veel uitmaakt!
Die dingen hebben allemaal GRIP
Ik rij nu met een BT020 achter en een oude Corsa voor, daarvoor een setje 010´s en D204´s in beide 3500 km versleten. Verschil????

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/774/34003f785d170ed2c87eefa6f1e6a6b1 (024.jpg)​
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
9
Weergaven
698
Anoniempje313
A
Reacties
2
Weergaven
2K
Reacties
3
Weergaven
904
Anoniempje313
A
Reacties
38
Weergaven
4K
Anoniempje313
A
Terug
Bovenaan Onderaan