dunlop D 208 wie weet wat ?

Martjah

MF'er
27 feb 2006
83
0
Budel
Wie heeft er, voor normaal weggebruik, ervaring met gebruik van een Dunlop D 208 AJ 180/55 ZR 17 .

Er zijn er misschien wel een aantal onder jullie die iets gehoord hebben over dit type band, maar daar heb ik niets aan :(

Het gaat mij om ( ex- ) gebruikers :Y :Y

Ik heb een GPZ 750 streetfighter, waarbij er vooral getoerd wordt, en af en toe een keer aan het gas word gegaan :Y , en hier en daar eens in een bocht word gehangen :o :Y
 
onder mijn motor zat een d208 toen ik hem kocht, ik was er niet zo weg van.Ik vond ze in de regen niet fijn.

Onder mijn vorige heb ik een 208GP gehad, die was wel lekker, maar dart is een beetje appels met peren vergelijken geloof ik
 
goeie band+goedkoop(120€ achterband vr 180-55-17),alleen zoo slijten,na 3500km "op"+minder diep gesneden als de diabolo(met de diabolo kan je dus dieper mee door de bocht).
 
1x op mijn Buell gehad (in 170 breedte), prima all-rounder. In kou en regen ook niet gek (warmt vlugger op dan de 207s die ik daarvoor had), slijt tamelijk snel maar ook mooi gelijkmatig af (itt bijvoorbeeld de "beroemde" Bridgestone Battlax 020). De Metzeler Roadtecs die ik nu voor de 2e keer heb vind zijn nog wat beter voor dagelijks gebruik (zijn toch ook lekker sportief), maar als ik voordelig een paartje 208s kan krijgen zal ik het zeker niet laten ;)
 
Ik heb een gewone 208 achter en een 208GP voor.Lichter sturen dan MPP,maar op hoge snelheid en hard afremmen net even wat onstabieler.Eenmaal in de bocht geen problemen.Kwa slijtage zie ik geen verschil met de MPP.

Frans
 
Goede band.
Bij remmen in de bochten wil de motor wel wat omhoog. Verder stuurt de band wat "zwaar", valt dus niet de bocht in; maar wel neutraal.
Voor op de openbare weg grip genoeg.
 
kut band
icon_fuckyou.gif


3x zonder reden een stap opzij gezet, waarvan 1x fataal :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan