dunlop slicks ervaringen gevraagd

Ik heb een klein beetje ervaring met de d211 gp racer slick. Rij met een 600. 120/70 voor 190/55 achter. Compound medium voor endurance achter. Zowel met 10 als 30 graden gereden. Rij 1:58, 1:59 op assen. Bij hogere temperaturen banden spanning drastisch verlagen. Prima band, doe ongeveer een dag of 5 a 6 met een set. Lagere bandenspanning als pirelli etc. En hoor jongens om me heen over 2 a 3 dagen met een achterband met een pirelli sc. Ongeveer 300 voor een set en zeer slijt vast. En voor dit rij tempo geen problemen. Ga iedere keer sneller dus weet niet of ik rond de 1:56 de zelfde ervaring ga ondervinden. Rij nu 2 jaar circuit, en rij altijd al met deze variant dunlop. Begonnen met 2:15 en rij nu 1:58 (assen) en gaat nog steeds prima. Er is wel een nieuwe variant. De d212 gp racer. De goedkopere variant van de gp pro. Zeer goede verhalen. Zelfde prijs catagorie als de d211. Meerdere compounds beschikbaar. Ben van plan deze zelf te gaan testen als de huidige set op is.
 
Kr106&KR108 werkelijk een top band.
stabieler dan de pirelli Diablo.Waardoor je net wat vroeger op het gas kunt. En ook met wheelien bocht uit koers vaster.
Gaat (met name achter) veel langer mee en heeft geen drop na 10-12 ronden.
Vorig jaar met de 4 u van assen reed ik met een KR108 MS4 (harde comp) in de 36e ronde van de achterband nog 1:46.
Dat was met een pirelli met 36 ronden achter de kiezen niet gelukt.

Heb nu ook met de nieuwe D212 Slick gereden in 200/55. Ook een verrassend goede band. Wat minder grip dan een KR108 maar een erg goede levensduur. Voorband van de D212 heb ik nog niet geprobeerd.
 
velg is 5,5 inch mark,bedankt voor de revieuws tot nu toe .denk dan maar achter de 212 slick en voor een metzeler :)
 
Hey kerel alles goed.
Is het nog goed gekomen met de vering van je motor (advies rooske)
Dunlop heeft top bandtjes maar voor mij even te duur en niet nodig boven de 1:50.
Ik zie je wel weer op assen met de zac want mettet en zolder sla ik over .
Tot dan :t (witte soes rijder 600)
 
gaat goed komen maar ben er nog net niet ,goeie kerel die rooske een aanrader vind ik,assen ben ik er ook maar zolder niet (geluid),mettet ben ik nog niet over uit :)
 
velg is 5,5 inch mark,bedankt voor de revieuws tot nu toe .denk dan maar achter de 212 slick en voor een metzeler :)
Ja, goeie keus. En dan voor anders de nieuwe sc3, het stijvere karkas van de sc2 en grip van de sc1. Als Bridgstone de V02 voor de 5,5" gaat maken zou ik die gaan rijden, al zijn er nu al zat die de 200 op de 5,5"velg rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan