Dunlop sportmax touring

Franky B

Rookie
15 aug 2004
17
0
Noordwijk
Goedemiddag,mijn vraag is de volgende , ik heb sinds een week een BMW R1150RT.
Deze motor heb ik gekocht voor woon/werk verkeer en het betere tourwerk.
Rij ik vorige week in de stromende regen op een klein rotondetje in de tweede
versnelling met een gangetje van +/- 30 zonder gas te geven , voel ik plots de achterkant weg glijden , en ja hoor ik lig met de RT op z'n kant , gelukkig
alleen het kleppen deksel bekrast.
Nu rij ik met mijn Gsx-R 600 (2004) met BT-014 eronder heel erg zeker in de regen
dus dit veraste mij erg. Nu moet dit te wijten zijn aan olie of diesel op de weg
maar toch gaat dit ten kosten aan het vertrouwen in de banden op nat wegdek.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Dunlop sportmax touring.
Ik ken de band eigelijk niet , ik denk dat de glijer niet de schuld is van de band
Dus hoor ik graag wat commentaar.
Met de groeten van Frank
 
Ik had ooit Sportmaxen op mijn R1100RT (204 voor, 205 achter) en die bevielen best wel goed (het alternatief indertijd (1997-2001) was Metzeler MEZ4 en die waren al helemaal niet geweldig in het nat). Het probleem met de Sportmax (de 207 nog meer dan de 205) is het trage opwarmen en het op temperatuur blijven in kou en regen. Tegenwoordig zijn er veel betere banden voor je RT, ik heb nu Metzeler Roadtec Z6 (welsiwaar op een Buell, waar ik eerst 207's op had) en die zijn onwaarschijnlijk goed in regen (en ook in droog, maar tja, wanneer is het droog in Nederland? ;) ) Bridgstone 020 zijn ook heel fijn, maar terugdenkend aan het "happige" gedrag van RT's op de voorband ben ik niet zeker of ik die kan aanraden (020 sleten op mijn Buell al vrij onregelmatig). Maar is vast wel een ander RT rijder die nu gaat antwoorden. Ik hoop dat je verder niet te veel kosten hebt aan de reparatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan