Dunne motorhelm speakers

Dat vind ik ook vrij bijzonder. Je wilt eigenlijk zo min mogelijk aan de binnenkant van je helm hebben lijkt me. :?
 
Jup alle elektronica zit erin. Zie hieronder.
De linkerkant bevat de accu en de rechter de knoppen en ik vermoed een printplaatje o.i.d. Oude wangkussens eruit en deze erin.
2018-12-05 20_34_36-Window.png


Maar moet er inderdaad niet aan denken dat er iets met die accu gebeurt met de helm op je kop @SadBunny ... Moet er niet aan denken (en dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan...)
 
Aha, zo'n ding, dat is waar ook, die had je. Ziet er op zich wel mooi uit hoor...

En ik bedoel nog niet eens dat die accu ontploft of zo ('t is toch ook geen Samsung?) maar meer dat mocht je een keer vallen dan zit er wel een hard object tussen de schaal van de helm en je hoofd.
 
Ahja :') Zo had ik het nog niet gezien.

Alhoewel er via bluetooth wel een samsung aan gekoppeld zit. Je weet maar nooit...
 
Heb je ze ontvangen, en brachten ze de oplossing?
Ik heb ze ontvangen! Het zijn geen dunnere speakers, maar kleinere in diameter.

Met een beetje gewiebel zitten de speakers nu op een plek waar ze goed werken en niet los komen. Ze raken mijn oren nog maar niet heel vervelend. Laatst probleemloos een twee daagse rit door de ardennen gedaan! *O*
 
Ik vreesde al dat dat de oplossing was. Mooi dat het voor je werkt, maar ik denk dat ik toch wat anders ga bedenken.
 
Hallo Allen,
ik heb zelf een Cardo Freecom 4 gekocht. nu ben ik zelf niet echt te spreken over de kwaliteit van het geluid voor muziek. maarja ben wel een dikke 200 euro lichter... heeft iemand een oplossing voor me? moet ik nu denken aan nieuwe speakers die ik in de helm aansluit? zo ja? wat is naar jullie mening een goede speaker?
 
Zelf vind ik de celestion greenback een goede speaker, anderen hebben meer met de vintage 30 of 60 iets.
Voor audio in de helm zijn ze helemaal niks, het frequentiebereik is meer vocaal, middentonen dus.
Zelf gebruik ik in de helm geen helmspeakers voor m’n cardo, het geluid blijft hoe dan ook benedenmaats tov inear systemen.
 
Hallo Allen,
ik heb zelf een Cardo Freecom 4 gekocht. nu ben ik zelf niet echt te spreken over de kwaliteit van het geluid voor muziek. maarja ben wel een dikke 200 euro lichter... heeft iemand een oplossing voor me? moet ik nu denken aan nieuwe speakers die ik in de helm aansluit? zo ja? wat is naar jullie mening een goede speaker?
Wat valt er precies tegen en wat zoek je in een goede speaker?
Laten we eerlijk zijn. Je hebt oordoppen in (hoop ik) en hebt te maken met windruis. Als je echt alleen voor muziek een Freecom hebt gekocht had je beter een andere, goedkoper alternatief kunnen kiezen zonder intercom functionaliteit. Óf in-ear oordoppen gebruiken...

Ik krijg goed geluid uit de Freecom 4 speakers en kan de meeste tonen prima horen, maar ik verwacht geen top kwaliteit geluid.
 
Ik heb ook de Freecom 4, nu inmiddels 1,5 jaar. Echt prima geluid en je hoort alles, inclusief intercom, heel goed.

Ik heb een HJC RPHA 10+ helm zonder uitsparingen voor speakers en voelde in het begin ook een onaangename druk rond de oortjes. Na wat gepiel, geprobeerd en verplaatsen van de speakers heb ik er nu totaal geen last meer van. De speakers paar mm's verplaatsen kan al groot verschil maken.

Zit mijn helm net zo lekker als voor het plaatsen van de speakers? Nee dat niet, bij een volgende helm ga ik wel proberen eentje te kopen met een uitsparing erin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan