dunne remschijven?

--peRRRy--

MF veteraan
12 apr 2009
23.393
2.693
Bergschenhoek
Even technisch vraagje...ik heb gisteren de dikte van mijn remschijven opgemeten en ze zijn 3.7 mm en een beetje. Minimaal is 3.5 mm, wat gebeurt er als je voorbij de 3.5 mm bent? Trekken ze dan krom ofzo.
De teller staat inmiddels boven de 86000km dus ik denk dat het nog wel even duurt voordat ik bij de 3.5mm ben...hoop ik
 
Ze piepen ook nog, maar de blokjes zijn nog niet versleten

Piepen kan geen kwaad, beetje kopervet tussen de blok en de plunjer smeren. versleten schijven moet je niet mee doorrijden, zal een paar tiende niet veel kwaad kunnen, maar beter is vervangen. ;)

(piepplaatjes helpen ook tegen het piepen, deze monteer je tussen de plunjers en de blokken en zijn hele dunne latoenkoper of stalen plaatjes en di is geen gein, want ik ben serieus. ;) )
 
De stijfheid van de remschijf is een functie van de derde macht van de dikte. M.a.w. 10% dunner maakt de schijven bijna 30% minder stijf, oftewel vervangen kan geen kwaad als ze te dun worden.
 
Piepen kan geen kwaad, beetje kopervet tussen de blok en de plunjer smeren. versleten schijven moet je niet mee doorrijden, zal een paar tiende niet veel kwaad kunnen, maar beter is vervangen. ;)

(piepplaatjes helpen ook tegen het piepen, deze monteer je tussen de plunjers en de blokken en zijn hele dunne latoenkoper of stalen plaatjes en di is geen gein, want ik ben serieus. ;) )
Koper vet zit ertussen, dat heb ik gisteren gedaan. Ze blijven piepen, dus dan zal het een andere oplossing worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan