duo-motor

bomarzo

Rookie
18 aug 2009
8
0
meerdonk
Ik toer nu al een tijdje rond met een oudere intruder 800. Met mijn vriendin achterop. Weinig luxueus, dat kun je je inbeelden. Kan er mij iemand een tip geven bij de aankoop van een andere motor: ik wens een iets zwaardere motor, ruimere zitplaatsen en meer mogelijkheden om bagage mee te nemen. Ik heb even gedacht aan een guzzi-California, omdat die héél betaalbaar zijn tweedehands, maar ik heb mijn twijfels over de kwaliteit.
Alle tips zijn zeer welkom.
 
wil je iets choppers achtig's houden? wat is doel van de motor? (puur plezier of?) wat is je budget?

oftewel laat iets meer weten, dan kunnen we je beter adviseren........ :P
 
Ik heb vernomen dat het duozitje van een R1 uit 2008 wel lekker zit.








:+

Zonder dollen, volgens mij is het bij de meeste naked bikes best wel relax achterop zitten. Zeker omdat de duopassagier dan niet zo over de berijder heen hangt :+
 
Die Guzzie gaat er bij mij ook nog wel een keertje komen :Y

Volgens mij valt het wel mee hoor. Ik heb begrepen dat de oudere modellen wel eens last hadden van zwakke elektriek. Beetje hetzelfde dat veel mensen zeggen dat Harleys nog steeds lekken, terwijl dat niet meer zo is.
 
ja zeg, ik ben nog maar 30, hoor. Een tikkeltje frisser mag wel :-)
Guzzi California en intruder zijn frisser dan een goldwing??

images



Ik ben 22 en als ik wat langer was en spierballen, stalling en geld had gehad, reed ik een Goldwing :]
 
Laatst bewerkt:
Frisser dan een Yamaha ThunderCat (zit beter dan een ThunderAce), of een Honda VFR?


Heeft er überhaupt iemand al flink en veel proefrijden geopperd? :] :]
 
Iemand die ik ken heeft een BMW 1200 RT (zie eerste twee foto's) en die gaat altijd met zijn vrouw op reis (Italië enzo) en die zijn daar super content over. Ook als passagier zit je veilig en makkelijk en er is genoeg opbergruimte. De passagier zit zelf op een half stoeltje maar het is een erg mooie motor en zeker niet voor oudere mensen (hihi).


Maar kijk naar de F, R en K-types van BMW. Ze hebben immens veel mogelijkheden voor passagiers en bagage.

VB'en:

1200 RT:

bmw-r-1200-rt.jpg


r1200rt.jpg





F-Type

BMW_F800_ST_Bagged.jpg

~




K-Type:

2009-BMW-K1300GTa.jpg



En veel proefrijden!


Succes.


Edit: zie nu pas dat je terug een custom wil en daar weet ik niks van... :X
 
Laatst bewerkt:
ben niet op zoek naar iets supersportiefs, hoor.
Doel van de motor: toeren en reizen. Zowel korte als lange trips. Ik ben dit jaar met mijn Intruder naar de Eiffel, 5x Ardennen en Dordogne geweest. Daarenboven nog een aantal dagrips én af en toe praktisch gebruik (nr de sportclub e.d.). Mijn vriendin en ik geven beiden de voorkeur aan een custom-model (we vinden dit het mooist, alle zit-ongemakken ten spijt); Mijn huidige Intruder 800 is echter te klein voor ons twee en wellicht is hij ok niet krachtig genoeg. Momenteel ben ik op internet aan 't zien naar een intruder 1400, maar ik weet niet of dat een verbetering gaat zijn. Vandaar mijn vraag naar hulp en tips.

Mijn huidige intruder staat nu op kapaza, ik doe hem weg met pijn in 't hart: http://www.kapaza.be/detail/16224914/ (Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen)
 
misschien een glimmende Bandit 1200?

full


oh ja voor reizen is misschien wat bescherming? schermpje? wel lekker of vind je dat gene punt?
 
Laatst bewerkt:
Triumph Tiger 1050 ABS 2009
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200903/2009-triumph-tiger-specia-10_460x0w.jpg
Rij sinds feb achterop en zit heerlijk confortabel.. Heeft lekker veel pit en is ook nog 3 cylinder.. veel koppel that is.
 
Laatst bewerkt:
De kawasaki Vulcans zitten ook erg lekker.

Beste kans zijn denk ik de wat zwaardere choppers (1500 cc enzo)
Die zijn meestal wat groter en dus meer ruimte om te zitten.
 
ben niet op zoek naar iets supersportiefs, hoor.
Doel van de motor: toeren en reizen. Zowel korte als lange trips. Ik ben dit jaar met mijn Intruder naar de Eiffel, 5x Ardennen en Dordogne geweest. Daarenboven nog een aantal dagrips én af en toe praktisch gebruik (nr de sportclub e.d.). Mijn vriendin en ik geven beiden de voorkeur aan een custom-model (we vinden dit het mooist, alle zit-ongemakken ten spijt); Mijn huidige Intruder 800 is echter te klein voor ons twee en wellicht is hij ok niet krachtig genoeg. Momenteel ben ik op internet aan 't zien naar een intruder 1400, maar ik weet niet of dat een verbetering gaat zijn. Vandaar mijn vraag naar hulp en tips.

Mijn huidige intruder staat nu op kapaza, ik doe hem weg met pijn in 't hart: http://www.kapaza.be/detail/16224914/ (Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen)
Intruder 1400 is voor de duo ook bagger, ook hierbij moet zij het doen met een opgevouwen postzegel :P zoals trouwens bij de meeste customs/cruisers. Het lijkt wel of het gros van dezen (en ook vele anderen) niet met duo's bereden mogen worden van de ontwerpers. Uit ervaring kan ik zeggen dat een VF1100C prima zit voor een passagier.
 
Ik zou voor de Yamaha FJR1300 gaan. Deze zomer met me vriendin naar West-Frankrijk gegaan, geen probleem!
 
Ik toer nu al een tijdje rond met een oudere intruder 800. Met mijn vriendin achterop. Weinig luxueus, dat kun je je inbeelden. Kan er mij iemand een tip geven bij de aankoop van een andere motor: ik wens een iets zwaardere motor, ruimere zitplaatsen en meer mogelijkheden om bagage mee te nemen. Ik heb even gedacht aan een guzzi-California, omdat die héél betaalbaar zijn tweedehands, maar ik heb mijn twijfels over de kwaliteit.
Alle tips zijn zeer welkom.
Zal ik dan maar de eerste zijn om te zeggen, dan moet je er zo eentje kopen:

kleur-en-prik-auto.gif


:+


Een Intruder is een fiets voor 'jongeren' wil je zeggen? :z
:^ _O-
 
Laatst bewerkt:

Precies hetzelfde wat ik dacht toen ik het las _O-
Iemand die ik ken heeft een BMW 1200 RT (zie eerste twee foto's) en die gaat altijd met zijn vrouw op reis (Italië enzo) en die zijn daar super content over. Ook als passagier zit je veilig en makkelijk en er is genoeg opbergruimte. De passagier zit zelf op een half stoeltje maar het is een erg mooie motor en zeker niet voor oudere mensen (hihi).


Maar kijk naar de F, R en K-types van BMW. Ze hebben immens veel mogelijkheden voor passagiers en bagage.

VB'en:

1200 RT:

bmw-r-1200-rt.jpg


r1200rt.jpg





F-Type

BMW_F800_ST_Bagged.jpg

~~~




K-Type:

2009-BMW-K1300GTa.jpg





Prachtige motoren, als ik het geld had was ik hier voor gegaan. Maar als je custum zoekt zal dit hem wel niet worden ben ik bang.

Succes iig!
 
full


Heb er zelf ook zo een. Ik ben er zelf heel erg tevreden mee en je kan iemand goed meenemen achterop.

(Moet je het zitje er wel op zetten.... :+ )
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde er eigenlijk een geintje over maken, maar over zoiets lelijks maak je geen grappen.....

Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen..... :X

TS, misschien is zo'n BMW R1200C iets voor je? Ook niet moeders mooiste, maar......
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan