Duo passagier op een supersport

Afgelopen zomer vrouwlief en m'n twee dochter's mee, geen enkel probleem hoor op de 1100S :9 (oké, geen supersport)
 
Dat noemen we bij de motor van een maat, 'slet net'
_O-

lekker met de blote billetjes :9


Hier ervaring met duo op een ZZR600 en een Thundercat, nooit problemen mee gehad en kon lekker sportief doorrijden. Persoon achterop moet mij volledig vertrouwen (en omgekeerd ook :Y ). Handen op de tank, tegen mij aan zitten en rem iets langer aanleggen voordat je doorremt... thats all *D
dat doe je puur voor het lekkere priem gevoel in je rug... :+ :P
 
attachment.php


Ik zeg gewoon doen ! Gaat toch prima zo :)
 
Wat ik trouwens wel altijd doe is ff op de knie/been tikken van m'n passagier als ik ff stevig ga op/doortrekken, dat waarderen ze vaak wel :P
 
Ik heb sinds een paar jaar een R6 uit 2008. Af en toe gaat er iemand achterop maar dat is op z'n zachts gezegd geen succes. De R6 heeft een redelijk hoge achterkant waardoor de duo passagier er zo'n beetje een meter bovenuit steekt. Ook bij het aanremmen voor een bocht is het schrap zetten en snel weer gas geven.

Zijn er mensen met andere (super)sports met betere ervaringen? Het lijkt erop dat bijvoorbeeld een GSX-R wat lager staat.

Of gewoon de duo passagier op de trein zetten?

Grt. Arie

R6 heeft een absolute Max lading van 193kg. Maar dat zegt eigenlijks niks. Ik persoonlijk vindt het gewoon kut rijden als er iemand achterop zit, ongeacht of het tieten zijn of niet. Ook ongeacht de motor trouwens.

De beste oplossing is dan inderdaad gewoon een rijbewijs voor degene die mee wil rijden :D
 
Herkenbaar.
Mijn duopassagier kan de teller bekijken over mij heen. Zit inderdaad heel wat hoger(R1 2007)

Ik heb vorig jaar een beugel voor op de tank gekocht en daarmee is het goed te doen. Ik geloof van Vinxx grip. Blijft met stevig remmen wel werken voor de polsjes maar het is vele malen beter.
 
Gewoon goed schrap zetten, gezeik met duo passagiers altijd... B|
Als duopassagier moet je je realiseren dat je best wat vertrouwen moet hebben in degene voorop en best mee moet 'zoeven' en je moet kunnen ontspannen achterop...
Als je dat niet doet voelt het alsof je zak aardappelen of 10 achterop hebt :+

Ook voor de passagier, tenen op de stepjes en hand of, handen op de tank

[afbeelding]

Dit was less comfy dan 't lijkt, viel er bijna af :+
Niks om me aan vast te houden :P
Het is de bedoeling dat de duo ook KD't. 8-)
 
ik heb geregeld een vriendin als duo mee op de gixxer, geen moeite mee, nu is het wel een beetje een daredevil waarbij hard niet hard genoeg is...... al begon ze bij de 240 toch wel te knijpen. maar zolang de duo echt MEErijdt is er geen probleem, aantikken hoeft al niet meer, ze zit vaak al sneller klaar voor het optrekken dan dat ik het zelf bedacht had.
 
Mijn vriendin heeft wel 1 hele keer achterop mijn (onlangs verkochte .. ) 848 gezeten. Bijna een trappetje nodig om er op te komen, zat ook echt voor geen meter. Uiteindelijk de Duc maar verkocht omdat het niet meer zo lekker zat ivm lage clipons, en omdat het totaal onpraktisch is als je af en toe samen wilt rijden. Beetje balen dat idd zowat elke SS gewoon bagger is voor duo.

Nu maar een Thundercatje gekocht, zit perfect :P

Mis nu alleen de Cool factor, maarja, ach.. '(
 
Laatst bewerkt:
Jij bent echt gek, een 848 inruilen voor een thundercat! :o

:+ Ik weet het, maar het was ook niet echt inruilen. Ik had ze beiden tegelijk, de 848 voor mezelf en de Cat voor toeren en met t meisje :P. Maar na een tijdje had ik gewoon geen zin meer om op die plank van de 848 te gaan zitten met mijn neus op het voorwiel...
Daarnaast scheelt het ziekelijk veel geld per maand/jaar, kan ik nu ook eens normaal rijden ipv harder, want dat is het enige tempo waarop je lekker zit op een 848, en hoef ik me niet meer druk te maken om krasjes etc ;)
 
Laatst bewerkt:
Op mijn 2001 blade gaat het prima.

had ook altijd last van een duo passagier die tijdens het remmen flink naar voren schoof.
Dit is opgelost door een demontabele duo-grip beugel van vinxx grip. werkt perfect!
 
Heb zelf een zx-6r uit 2005. Volgens mijn vriendin een verschrikkelijk ding om achterop te zitten. De afstand tussen bestuurder en duo is zo ruim dat als je remt de duo naar voren schuift. Daarnaast staat m'n achterveer erg strak, dus heb je 0,0 demping als je achterop zit. Gelukkig heeft ze nu zelf d'r rijbewijs. *O*
 
scheelt ook wel als je zelf een beetje groot bent, ik ben 100+ kg en 1m90, en als ik iemand achterop heb moeten ze mij gewoon zo goed mogelijk vasthouden, dan zijn we samen 1 met de motor.. als je ongeveer even groot bent als je passagier is dat wat minder eenvoudig...
 
Terug
Bovenaan Onderaan