Duo passagier op een supersport

De ideale achteropzitvrouw.

Vooropgesteld is dat een motorfiets van de snelle(re) soort eigenlijk maar door één persoon bewoond dient te worden.
Maar soms kan het best lekker zijn om af en toe een vrouw mee achterop te nemen.
Let dan bij een keuze van een dame op het volgende :

De ideale achteropzitvrouw is een vrouw die niet bang is uitgevallen.
Bange vrouwen zijn in staat in één keer het leven uit je te persen.
Angstig aangelegde vrouwen zijn op hun bangst op momenten dat een kritieke situatie nadert,
en dat zijn in de regel geen momenten dat je afleiding kunt gebruiken.
Integendeel, dat zijn nu juist de motormomenten waar je het voor doet.

De ideale achteropzitvrouw is een vrouw met een niet te groot hoofd.
Een groot hoofd behoeft een grote helm,
en een grote helm vlak achter je eigen helm veroorzaakt een turbulentie waar je niet op zit te wachten.
Vooral niet als de vrouw achterop haar kop niet stil kan houden,
want dan gaat je eigen kokosnoot door de windstroom tegengesteld aan de zwier.

De ideale achteropzitvrouw is een vrouw met stevige nekspieren.
Iedere keer dat gebonk van helm tegen helm als je remt,
gaat na verloop van tijd behoorlijk vervelen en vernachelt de lak van je helm.
En die van haar, want een goede achteropzitvrouw heeft natuurlijk een eigen helm.

De ideale achteropzitvrouw is niet al te zwaar.
Ze verlegt anders het zwaartepunt onaangenaan ver naar achter
en dat verstoort de gevoelige gewichtsverdeling van de motorfiets.
In extreme gevallen veroorzaakt dit permanente wheelies,
en in minder extreme gevallen tijdelijk verlies van de stuurcapaciteit.

De ideale achteropzitvrouw is niet al te dik.
Een dik persoon achterop verstoort de aërodynamisch ideale druppelvorm van de combinatie man/vrouw.

De ideale achteropzitvrouw is een vrouw met niet al te lange benen.
In geval van sportfietsen zitten de voetsteuntjes voor de duo-passagier zo hoog,
dat al te lange stelten van een lenige achteropzitvrouw onvermijdelijk de ellebogen van de bestuurder gaan hinderen,
en daarmee de stuuruitslag beinvloeden, en daarmee het evenwicht.

De ideale achteropzitvrouw is een vrouw gezegend met een riant zitvlak.
Niet alleen omdat je daar 's avonds zo lekker tegen aan kan kruipen,
maar ook omdat een gezonde hoeveelheid vlees voor haar aanmerkelijk kan bijdragen
aan het doorgaans gebrekkige comfort achterop een sportfiets.

De ideale achteropzitvrouw is een vrouw die niet zit te zaniken.
De duoplaats is door sportfietsfabriekanten slechts bedacht om het mannelijke kopers gemakkelijker te maken
de aanschaf van een bepaalde sportfiets te rechtvaardigen.
Geen vervoermiddel, een kameel misschien uitgezonderd, is minder comfortabel voor de passagier dan een sportfiets.
Een verblijf van een uur vereist al een ijzersterke conditie,
al was het maar omdat ze jou goed moet vasthouden.

De ideale achteropzitvrouw is heel mooi zonder verf of anders niet al te ijdel.
En vraagt bij voorkeur ook niet al te veel van de tegenpartij.
Een mannelijke bestuurder ziet er meestal (lees nooit) niet prettig uit als hij onder zijn plastic schaal vandaan komt.
Vrouwen hebben de neiging er aanmerkelijk beter uit te zien.
Het wil echter nogal eens voorkomen dat daar de nodige minuutjes verven en/of föhnen aan vooraf zijn gegaan.
Zet een dergelijk persoon een helm op en laat haar drie uur stuk trillen op een buddy.
Als ze dat tenminste al vol houd. Het resultaat laat zich raden;
een kapsel als een bloempot, lipstick als een roze snor onder haar neus,
rode striemen van de helm, een verbrandde nek
en gebroken vingernagels van de handschoenen op de koop toe.
Als jij er al tegen kan, is het wat haar betreft na één blik in de spiegel voorgoed voorbij.
Maar misschen beter ook, want aan een gestileerde etalagepop heb je toch niks;
je mag er niet eens aan zitten.

Er zijn ook achteropzitvrouwen die alles op de koop toe nemen,
als ze maar mee mogen rossen; de speedfreaks.
Maar die hebben weer als nadeel dat je ze zo weer kwijt bent.
Met name als er een kerel met een nog snellere motor langs komt.

Aldus is de ideale achteropzitvrouw een lichte, niet te lange toch weelderig correct geproportioneerde en beeldschone turnster,
met de bloeddruk van een overleden bejaarde,
het begrip van Moeder Theresa,
het incasseringsvermogen van Rambo (bij voorkeur uit Rambo II),
de vasthoudendheid van een bloedzuiger of teek
en de trouw van een hardnekkige pukkel.

Rest alleen nog de vraag of je dat überhaupt nog achter op de motorfiets wil hebben...
 
komt bekend voor. het ligt gewoon aan je passagier.. als die weet hoe je achterop moet zitten (bij remmen handjes op de tank, op hoge snelheid mee voorover buigen etc.. ). Zo had ik er 1 die er wel wat van bakte, reeed heerlijk (alsof er niemand achterop zat)!

zo heb ik er ook 1 gehad die bij het optrekken schrok en naar achter schoot en mij mee trok! erg kutt! ook op de snelweg zat hij niet op zijn plek maar tussen mijn zadel en de duo seat.

passagier moet in principe meewerken.. als dat niet goed gaat wordt het idd een klote rit en heb je de neiging om je passagier met elleboog eraf te stompen!
 
Heb een DuoDrive, werkt perfect, ook bij het betere doorrijden.

full

full
 
Met iemand achterop een supersport verpest alle lol van het rijden. Het is voor beide personen geen pretje en het rijdt gewoon voor geen meter. Daarom, voetsteuntjes eraf en seatcover erop.
Wordt je fiets nog mooier van ook.

30lkqkw.jpg
 
Met iemand achterop een supersport verpest alle lol van het rijden. Het is voor beide personen geen pretje en het rijdt gewoon voor geen meter. Daarom, voetsteuntjes eraf en seatcover erop.
Wordt je fiets nog mooier van ook.

[afbeelding]

Tja da's toch iets persoonlijks. Ligt aan de rijder en de achteropzitter. Ik heb er iig altijd veel lol van gehad:

full
 
Ik ga het binnenkort ook eens proberen. Een vriendin van me wil graag achterop (dat kan ik niet weigeren natuurlijk :P)
Tword sowieso een hel, want ze is echt als de dood, ook al achterop de fiets :P

Nog wel een vraagje, wat is het max draaggewicht van de meeste motoren, ik bne zelf nogal aan de maat namelijk :+
 
Eerste wat ik heb gedaan toen mijn 600RR in de garage stond hier: duo zitje en stepjes eraf. Als iemand achterop wil pech. Ziet er niet uit en zit voor geen meter.
 
Tja da's toch iets persoonlijks. Ligt aan de rijder en de achteropzitter. Ik heb er iig altijd veel lol van gehad:

[afbeelding]

Dat hangt inderdaad van de achteropzitter af inderdaad. Ik zelf vindt het bijvoorbeeld echt niet relax om bij wie dan ook achterop te zitten. Op mijn motor in mijn eentje voel ik me het mannetje maar achterop bij wie dan ook schijt ik vrij snel een aantal tinten...

Te maken met controle i guess
 
Je moet in ieder geval niet bij deze fransman achterop gaan zitten :o

Het moet min of meer frustrerend zijn om daar lekker je rondjes te draaien, denkend dat je heeeel hard rijdt, en dan komt iemand je voorbij met iemand achterop.

Ik dacht in het begin van het filmpje even "daar is een tegenligger", maar het snelheidsverschil was zo groot.
 
Heb een jaar lang op een Ducati 999 (toch redelijk een supersport :P) rond gereden met m'n toenmalige vriendin. Nou was zij 1.58m, dat hielp, maar het ging echt helemaal perfect. Zelfs naar midden italie (1500 km) heen en terug gedaan met haar achterop. Op een ietwat gevoelig achterwerk harenzijds was er niks aan de hand O-)
 
Ik snap het nooit zo, ik rijd echt heel erg veel met passagiers en heb pas 1 keer een ervaring gehad die mij niet beviel, die had namelijk houten heupen..... Dacht altijd dat dat wel meeviel als je passagier niet goed meewerkt maar dat is een drama in de bochten :P

Maar met (verschillende) vriendinnetjes nooit echt last gehad met rijden(op de motor :P........daarnaast ook niet), alleen een beetje de snelheid en het rijgedrag aanpassen.
 
Met iemand achterop een supersport verpest alle lol van het rijden. Het is voor beide personen geen pretje en het rijdt gewoon voor geen meter. Daarom, voetsteuntjes eraf en seatcover erop.
Wordt je fiets nog mooier van ook.

[afbeelding]

HEEYY DAT IS MIJN OUDE!! Ik herkende hem aan de nummerplaat, ik zie dat alles nog hetzelfde is behalve de ingekorte demper en de stuurdemper! En de stepjes eraf zoals je zei .. en duoseatcover! Vet :Y

Waar heb je haar gekocht? Zeeuws Vlaanderen of niet? Hoeveel staat er ondertussen op?

Edit: Ik zie net dat je hem met 32.000 te koop hebt staan. Ik heb hem verkocht met 50+.. nieuw blokje of nieuwe teller? ;)

iqvgp0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toen ik mijn RSV Mille kocht wilde mijn vrouw ook achterop proberen en herinneringen op halen uit de tijd dat we alleen maar met de motor op stap gingen. Ondanks het feit dat ze als duo passagier precies weet wat ze moet doen, beter gezegd wat ze per sé niet moet doen, was het geen succes. Zelfs bij gas dicht en terug schakelen voor een bocht had ik het gevoeel een rugzak om te hebben, en bij hard remmen had ze zelfs met 2 handen op de tank na enige tijd moeite om dit te blijven volhouden. Een V-twin maakt het allemaal wat abrubter, meer koppel meer "on-off" effect. Het was dus geen aanrader. Ze wilde niet meer achterop. Ik heb er na vele jaren plezier met de RSV toen een Capo Nord bijgekocht en dat was een openbaring. Het is geen supersport of SBK, maar jer kunt er op bochtige bergwegen prachtig mee vegen en er is koppel en vermogen genoeg. Als je veel duo rijdt zou ik eens een sportievere "allroad" proberen. Zo veel langzamer gaat het echt niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan