Duo-passagier op VFR 800?

EchoDelta

MF veteraan
13 mrt 2007
2.822
12
Bergum
Na een half jaar te hebben rondgereden op mijn oude Suzi GSX 600 F, ben ik nu op zoek naar een opvolger.

Mijn oog is gevallen op een Honda VFR 800 uit 1998.
Mooi, stijlvol, genoeg vermogen en... betaalbaar.

Ik wil graag weten of deze motor geschikt voor het rijden met een duopassagier voor lange, en kortere, toerritten.

Graag jullie reacties
 
Laatst bewerkt:
Tja... wat is geschikt. Lastig te zeggen. Als je écht heel comfortabel lange stukken met een duo wilt rijden kom je natuurlijk uit op een toermotor. Maar een VFR zal al weer veel fijner met duo zijn dan een gemiddelde SS. Zou gewoon een proefrit mét duo maken, aan de hand daarvan kun je toch al wel een beetje aanvoelen hoe het op lange stukken zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Morgen ga ik bij een 2001 achterop om mijn '97er 750 op te halen, dus dan kan ik je wel wat meer vertellen. Ritje Arnhem - Gouda, is iets van 70 km?
 
De VFR is echt een heerlijk fiets... ook op lange afstanden!

Met de juiste duo achterop is het ook zéér goed te doen... wel iemand die zich een beetje vasthoud.. (anders zitten bij het remmen je noten klem op de tank :X )
 
Heb zelf een aantal keer achterop een VFR800 gezeten voor ritjes van zo'n 100km. Zat behoorlijk comfortabel ondanks mijn lengte van 1.94m. In mijn ogen een prima fiets om achterop te vertoeven :)
 
Ik heb zelf een VFR750F en daar ook nog niemand over horen klagen die achter op zat. Het zijn inderdaad geweldige fietsen, je zult er geen spijt van hebben ;)
 
Gaat prima ja een grote toerbuffel gata nog beter maar als je in het sportieve segment wilt blijven dat ik dit een van de beste (zo niet de beste) keuze.

Heeft veel power onderin om met due en bagage toch vlot weg te rijden. Hte is inderdaad wel handig als de duo bij het sterk afremmen met de handenom jou heen zich zelf op de tank tegenhoud. (maar ik denk dat je op de meeste fietsen hetzelfde is)

O, ja bij flink acceleren komt met duo je voorwiel van de grond. *O* Iets wat je ander bijna niet voor elkaar krijgt.
 
Mijn duo (lees: vriendin) begint pas te klagen na 2 uur non-stop in dezelfde houding te zitten op mijn VFR. Het wil wel eens gebeuren dat bij heftig remmen je je duo uit je nek moet halen, maarja, bij welke (poging tot) sportieve motor is dat niet?
 
ik heb nu een vfr800 en hiervoor een st1100.

me vriendin merkt niet echt veel verschil met rijden, we rijden toch max 2uur achter elkaar om daarna de benen ff te strekken.

als chauffeur merk ik wel dat ik met een (racefiets) rij ipv een toerfiets.
verschil met optrekken en koppeling gebruikt is anders.
 
Ik heb vaak genoeg bij mijn vader achterop gezeten ook VFR 800 '98.
Zit prima, door duitsland gereden. 240KM/H is net te doen achterop.
ben ook +/- 190cm. Zit prima!
Doen zou ik zeggen.

p.s. Ook mijn vader zegt nu dat je dat moet doen
 
Hierachter heb ik afgelopen MM 380 km gereden, ze zat perfect had alleen last van de kou.

4v4su2r.jpg
 
Ik heb ook niet grote problemen gehad achterop bij mn vader zijn 800 (wel 2003 model)
Binnen Nederland rijden moet geen probleem zijn, alleen bij het ophalen van de motor in Munchen en weer terug rijden naar Gouda in een middag/avond was wel beetj vermoeiend ;) Op een gegeven moment kreeg ik om het half uur al kramp :o

Maar dan spreek je wel over 8hr fulltime achterop mt snelheden boven de 200 (wat overigens geen probleem is *D )
Top fiets *O*
 
Met jullie goede adviezen op zak heb ik gisteren de daad bij het woord gevoegd.
Na een proefrit en een stevige onderhandeling de VFR aangeschaft.
Hopelijk volgende week rijklaar, zodat ik de Elfstedentocht met mijn VFR kan rijden!

Bedankt voor alle reacties, het heeft mij zeker geholpen.
 
Met jullie goede adviezen op zak heb ik gisteren de daad bij het woord gevoegd.
Na een proefrit en een stevige onderhandeling de VFR aangeschaft.
Hopelijk volgende week rijklaar, zodat ik de Elfstedentocht met mijn VFR kan rijden!

Bedankt voor alle reacties, het heeft mij zeker geholpen.
Proficiat met je aankoop ,
Rij al 4 jaar met dezelfde vfr en heb er nog altijd geen spijt van (zolang dezelfde moto is een record) ....blijft een plezante moto waaraan ik nog niet denk om hem weg te doen.
Blijft na al die jaren goed qua prestaties en rijdt voor mij nog altijd even goed als de eerste dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan