duo

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
wat met die rijder achterop???
iedereen die eens bij mij achter meerijdt vraagt mij hoe ze zich het best vasthouden, maar weet het zelf niet goed

als ze knap en v zijn zeg ik altijd stevig vastpakken en niet meer loslaten, en tegen de rest is het gewoon van zorgen dat je erop blijft, niet tegenwringen in de bochten en niet teveel duwen bij het remmen

wat is nu dé manier om makkelijk (en veilig) te voeren??
 
Gewoon vasthouden aan het lichaam van de bestuurder, en gelijk blijven met zijn/haar lichaam. En niet te veel bewegen!! Die handbars die achterop zitten mogen volgens de Nederlandse wet toch nie gebruikt worden, dus daar heb je dan ook niks aan.
 
ik heb niet eens handbars.. maar indeed wel intressante vraag.. van 2 aug. wil'k namelijk eindelijk me duozitje gaan gebruiken :)
 
Ik heb nog nooit iemand op de duozit gehad, maar in het verleden wel regelmatig achterop gezeten. Gewoon vasthouden aan de bestuurder. Goeie tip is wel bij het remmen de handen op de tank te houden. Anders knotsen die helmen de hele tijd tegen elkaar |( |(
 
Als je langer achterop zit hoef je je niet eens meer vast te houden.
Door gewoon mee te bewegen, ook bijv bij optrekken iets naar voren leunen is dan vaak al voldoende.
Alleen bij stoplichtsprintjes zei ik tegen me vriendin dat ze zich vast moest houden.
 
[offtopic]

Gizzmo, ik heb je dubbelpost weggehaald...

En je moet het eerste plaatje van je sig niet bij geocities plaatsen, krijg er een mooi kruisje voor in de plaats! Zoek ff een andere host, of mail 'm naar mij, zet ik hem op server motor-forum...

[/offtopic]

(En nu op naar assen!)
 
Het liefst heb ik dat passagiers zich om mijn middel vasthouden, dan voel ik namelijk wanneer mijn passagiers verras met teveel gas. Verder moet een passagier zo min mogelijk bewegen en zo min mogelijk helmpje tikken...
 
bij mij zit de bijrijder net zo comfortabel als ik, beentjes opgetrokken en krapjes. 8-)
 
Oke het kan wel! Maar m'n CBR400RR is niet zo groot en de stepjes zitten weggewerkt :) . Dus als je achterop wilt dan zit je met je knieën bij je oren.

Die stepjes heb je zeker express eraf gehaald? })

Op een CB350 zit het handvat lager dan het zadel, dus je zit dan wat vreemd :) . Je kunt je beter gewoon aan de bestuurder vasthouden, ook al gaat een 350 niet zo hard, hij gaat hard genoeg om eraf te lazeren.
 

Ik heb ook liever niemand achterop maar zit er dan echt iemand dan laat ik hem of haar zicht stevig vasthouden aan mij. Ik moet er niet aan denken iemand onder weg te verliezen ( schoonmoeders uitgezonderd }) )

Op de volgende motor komt een solo zitje en gaan de bijrijder steps er af. Probleem opgelost!
 
Ach, waarom moeten die steuntjes er nu vanaf? Ik heb er geen last van. En de enige die af en toe achterop zit is mijn vriendin en dat wil ik graag zo houden. Eerst vond ze motorrijden eng, nu vindt ze het leuk om achterop te zitten, nu is het wachten op het moment dat ze zelf een motor wil :9 Ehm, dan kunnen de steuntjes op termijn er toch vanaf :?
 
Ik laat de stepjes ook lekker zitten hoor! En ik neem ook ZELDEN iemand mee achterop! Maar als er wel iemand mee wil kan dat...moet dan wel eerst het kontje eraf halen en zadeltje erop zetten...

Ik stoor me er absoluut niet aan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan