Duozitje Suzuki Intruder

Paul van Meel

Rookie
19 jun 2002
14
1
Ik wil graag een Suzuki Intruder kopen. Het is een pre dat het duozitje verwijderd kan worden en indien iemand achterop wil deze met een paar schroeven weer bevestigd kan worden.

Kan dat?

gr.
 
suzuki%20vl%20125%20intruder.jpg


Als je dit zo ziet denk ik niet dat je de duozit zomaar kan wegwerken.
 
Als je het duozitje verwijderd hou je een heel lelijk gebobbeld spatbord over met gaten erin en electra erop !
Zou je er dus een ander achterspatbord op moeten zetten, met nieuwe fenderstruts en de electra ergens anders moeten onderbrengen. Ik heb toendertijd ( jaaaaren geleden ) een van de eerste Intruders in Nederland verbouwd met en voor m'n toenmalige buurman, en toen hebben we z'n berijderszadel wat uitgehold en daar de electrakastjes in gedaan. Kon prima.
Harley Electra voorspatbord achterstevoren als achterspatbord gemonteerd, op maat geslepen en nieuwe struts gemaakt. Van massief alu staaf 2 "nep"schokbekers gedraaid, lekker kort, lekker laag, stond echt waanzinnig.
Met een nieuw glad achterspatbord kun je zelfs zo'n duozitje met zuignapjes gebruiken, schijnen goed te blijven zitten.
 
Mijn vulcan 800 is te koop voor 6500 euro. ruim 17000 km gelopen. Bouwjaar 1999. Met windscherm. Geen garantie nodig. Origineel ducktail spatbord en dik classic voorwiel met polyester spatbord en harley stuur.
 
Ik kan alleen spreken voor de Intruder 1500, daar kan het zadel vanaf middels 2 schroeven en daar loopt geen bekabeling langs !!
 
Nitromax heeft inderdaad gelijk. Als je de douzit verwijdert en natuurlijk ook de sissy bar, moet je de knipperlichten verplaatsen (zitten aan de sissybar vast) en hou je een spatbord met lelijke hobbels en gaten over. Er zijn hiervoor diverse spatborden te koop, voor veel heb je geen andere fenderstruts nodig. Het stukje electronica moet inderdaad iets verplaatst worden. Als je de sissybar verwijdert heb je ook 4 opvulbusjes nodig voor je fenderstruts. HighwayHawk levert hiervoor erg dure busjes, maar een DHZ'er kan dat van een stukje alupijp zo zelf maken.

Spatborden en zadels (Corbin heeft mooie!) kan je eventueel ook via HighwayHawk bestellen. Dat zijn kunststog spatbordjes die best aan de prijs zijn. Ik ken ook iemand die een achterspatbordje van een aanhangwagenspatbord heeft gemaakt.
 
Over welke intruder hebben we het eigenlijk.
Bij de 1500 kan het duozitje verwijderd worden. Dit zit met DRIE schroeven vast. Maar 2 ervan krijg je alleen los indien je de bestuurderszit loshaalt. Deze zit weer met 4 schroeven vast. Bij beide zadels worden trouwens zeskantbouten (SW10) en imbus gebruikt. Je hebt dus ongeveer 5 minuten nodig om het zadel te verwijderen. Het enige dat je daarna ziet is 1 gat (of een bout). Ziet er verder goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan