Dupli Color exhaust paint

florianD

MF'er
5 sep 2011
212
0
Brugge
Hallo

Ben van plan om mijn uitlaat te herspuiten in het zwart en ben al een eindje aan het rondzoeken wat het best zou zijn (welke verf dus enzo).

Ik kwam Dupli color exhaust paint tegen op meerdere online winkels, maar echt veel vind ik er niet over, hoe zit het met het uitharden? Moet dit op hoge temperatuur of gewoon kamertemperatuur?

Ik vraag me dan ook af of de lak lang blijft zitten, vooral in het begin van de uitlaatpijp dan.
Anders mensen met ervaring met dit product?

Mvg
 
Denk dat je een beter resultaat bereikt met Motip. Is een betere kwaliteit dan dupli color.
Mooier is om je uitlaten ceramisch te laten coaten,stuk duurder maar kwaliteit is er ook naar!.
Dit kan ook in verschillende kleuren,en evt ook over chroom heen.
 
dupli colour is niks mis mee :N

edit: en ja ervaring mee, bij beide motoren de uitlaten gespoten en houdt goed :Y
 
Laatst bewerkt:
Zou moeten uitharden met hoge temperatuur. De exacte temperatuur zal vermeld staan op de spuitbusverpakking. Gewoon een ritje van een kilometertje of 10 en het is wel uitgehard.

Mijn ervaring is dat het er zo vanaf gaat. Helemaal bij de cilinderkop.
Ik heb een tijdje een crossmotor voor de hobby gereden met het verbreden van de A2. Regelmatig de voorbocht gespoten om het roesten tegen te gaan. Van alles wat ik heb gedaan bleef epoxycoating er het beste op zitten.
 
Hallo

Ben van plan om mijn uitlaat te herspuiten in het zwart en ben al een eindje aan het rondzoeken wat het best zou zijn (welke verf dus enzo).

Ik kwam Dupli color exhaust paint tegen op meerdere online winkels, maar echt veel vind ik er niet over, hoe zit het met het uitharden? Moet dit op hoge temperatuur of gewoon kamertemperatuur?

Ik vraag me dan ook af of de lak lang blijft zitten, vooral in het begin van de uitlaatpijp dan.
Anders mensen met ervaring met dit product?

Mvg
Geen ervaring met dupli color, maar als het een beetje hetzelfde is als de motip variant, dan blijft het zoals eerder al gezegd niet lang zitten (toevallig ook, op't moment bezig met het WEERAL afschuren van de uitlaat, straks herspuiten met motip).
Over het algemeen blijft het wel een tijdje zwart(zelfs aan de cilinderkoppen), maar niet om te zeggen 'mooi' zwart. De roest kruipt er ook onder (zelfs al is het niet aan de buitenkant.

Qua uitharden: de manier dat ik het doe is in laagjes spuiten, telkens een tijdje laten drogen tot het oppervlakkig droog is (kan me nu niet herinneren hoelang dat ongeveer duurt, kan'k je morgen wrs wel vertellen :+ ). Op het einde (als de lak al redelijk droog is zodat je deze kan vastnemen zonder dat je vingerafdrukken er op te zien zijn :P ) de uitlaat op de motor monteren, en deze even laten draaien.


EDIT: net even op motip bus gekeken,spuiten op kamertemperatuur, 1u uitharden bij 160°..
 
Laatst bewerkt:
motip en duplicolor (o.a.) behoren tot de motipdupli groep..
kwaliteitsverschil zal niet bijzonder groot zijn, het zou me ook niets verbazen wanneer alles uit dezelfde fabriek komt.

Het blijft natuurlijk spuitbussen kwaliteit.. belangrijkste is dat de roest goed weggehaald wordt, anders roest het meteen weer verder ongeacht wat je erop smeert :Y
 
uitharden zou eigenlijk in een oven moeten, maar wie heeft er een waar een uitlaat in past.
ik heb mijn bochtenset na het spuiten [met action hittebestendig] verwarmd met de electrische verfstripper, resultaat is best goed te noemen.
 
inderdaad, deed ik met mijn brommer ook al, een klodder 2takt olie eroverheen hield de uitlaat netjes en gaf hem een mooie koperbruine kleur.
met de motor precies hetzelfde verhaal.

Denk dat dat niet zo mooi resultaat zal zijn, mijn uitlaatpijp is nu namelijk wit, geen flauw idee hoe dit komt, zo gekocht (cb500, 1998)...
 
Terug
Bovenaan Onderaan