Duplicaat nummerplaat aanvragen, in België

Podenco

MF veteraan
10 dec 2006
1.518
0
Heb even opgezocht maar niet mijn vraag ( antwoord ) gevonden..

Nummerplaat is vanboven doorgescheurd, de onderkant hangt nog vast maar dit zal ook niet lang meer duren :(

Heb al gelezen dat je duplicaat kan gaan halen ( verkeerweb. be ) maar dan moet je daar u oude afgeven en wie weet hoe lang wachten op u nieuwe.

Ik heb nummerplaat elke dag nodig :N
 
'Duplicaat nummerplaat aanvragen.' > 'Duplicaat nummerplaat aanvragen, in België.'
 
Heb even opgezocht maar niet mijn vraag ( antwoord ) gevonden..

Nummerplaat is vanboven doorgescheurd, de onderkant hangt nog vast maar dit zal ook niet lang meer duren :(

Heb al gelezen dat je duplicaat kan gaan halen ( verkeerweb. be ) maar dan moet je daar u oude afgeven en wie weet hoe lang wachten op u nieuwe.

Ik heb nummerplaat elke dag nodig :N

Daar zal toch vast wel een oplossing voor zijn, neem aan dat ze niet zeggen ja nu mag je een week niet meer rijden tot je de nieuwe hebt. Hoewel met belgie weet je het nooit natuurlijk.
 
je moet je oude niet direct afgeven, mijne was ook gebarsten en ik mocht doorrijden ermee tot de nieuwe er was. is trouwens gratis.
 
Laatst bewerkt:
je moet je oude niet direct afgeven, mijne was ook gebarsten en ik mocht doorrijden ermee tot de nieuwe er was. is trouwens gratis.

Dat het kosteloos was wist ik, maar moet je bv helemaal naar brussel of kan dat ook telefonisch? Want ff naar brussel, aanvragen zeg maar. Blijven rondrijden en na 10 dagen nog eens terug naar brussel om ze te wissele :/ :N
 
Dat het kosteloos was wist ik, maar moet je bv helemaal naar brussel of kan dat ook telefonisch? Want ff naar brussel, aanvragen zeg maar. Blijven rondrijden en na 10 dagen nog eens terug naar brussel om ze te wissele :/ :N


nee, je hoeft niet naar brussel te rijden, gewoon naar het dichtsbijzijnde DIV kantoor en daar alles regelen, dan krijg je een bewijs mee dat je duplicaat hebt aangevraagd en mag je verder rijden met je kapotte nr plaat (wel bewijs bijhouden van aanvraag ivm politie)
de duplicaat wordt dan opgestuurd naar je DIV kantoor.

adressen:
http://www.mobilit.fgov.be/DIVNL/detail/adranten.htm
 
nee, je hoeft niet naar brussel te rijden, gewoon naar het dichtsbijzijnde DIV kantoor en daar alles regelen, dan krijg je een bewijs mee dat je duplicaat hebt aangevraagd en mag je verder rijden met je kapotte nr plaat (wel bewijs bijhouden van aanvraag ivm politie)de duplicaat wordt dan opgestuurd naar je DIV kantoor.

adressen:
http://www.mobilit.fgov.be/DIVNL/detail/adranten.htm

Moet ik eerst aanvraag van de politie hebben? Kan nummerplak gewoon moeilijk bevestigen B| Hangt alleen beneden nog vast, die bovenste stukken liggen er los op ( was om de foto te nemen dat ik ze erop heb gele )
full
 
En ja zitje ligt volledig er los op, krijg hendel niet goed om op slot te doen '(

Dus zal daar mee tot garage moete geraken :$
 
Moet ik eerst aanvraag van de politie hebben? Kan nummerplak gewoon moeilijk bevestigen B| Hangt alleen beneden nog vast, die bovenste stukken liggen er los op ( was om de foto te nemen dat ik ze erop heb gele )[afbeelding]


neen, je gaat naar de div, je krijgt bewijs van aanvraag duplicaat, je rijdt rond met de bewijs tot de nieuwe plaat er is, oude plaat inleveren, nieuwe mee. klaar.
stel jezelf niet teveel voor van dat bewijs, is gewoon briefje waar wat info opstaat, maar is wel handig mocht je een over ijverige agent hebt die je een boete wil uitschrijven.

je zal wel die kapotte plaat op een of andere manier voorlopig nog moeten bevestigen aan je motor... (mijn plaat zat vast met 12 bouten op het einde tot ik een waarschuwing kreeg van de polies :+ )
 
Laatst bewerkt:
neen, je gaat naar de div, je krijgt bewijs van aanvraag duplicaat, je rijdt rond met de bewijs tot de nieuwe plaat er is, oude plaat inleveren, nieuwe mee. klaar.
stel jezelf niet teveel voor van dat bewijs, is gewoon briefje waar wat info opstaat, maar is wel handig mocht je een over ijverige agent hebt die je een boete wil uitschrijven.

je zal wel die kapotte plaat op een of andere manier voorlopig nog moeten bevestigen aan je motor... (mijn plaat zat vast met 12 bouten op het einde tot ik een waarschuwing kreeg van de polies :+ )


Ik moest eerst langs mijn verzekeraar voor zo een A4'tje dat je ook krijgt als je je voertuig inschrijft.
Daarop aanvinken "nummerplaat beschikbaar" ofzo, maar dat zullen ze wel allemaal uitleggen.
Ik heb een week moeten wachten op mijn duplicaat (de vorige hing vast met ijzerdraad :X ).
 
Dank u voor de info, heb vandaag even naar div gebeld in kontich. Helaas ze nemen daar niet op, ofwel eens via verzekering horen ofwel naar kontich bollen. Is niet het einde van de wereld ;)

( zitje zit vast 8-) ) Nr plak hangt vanboven vast met kolson bandje *D
 
Ik moest eerst langs mijn verzekeraar voor zo een A4'tje dat je ook krijgt als je je voertuig inschrijft.
Daarop aanvinken "nummerplaat beschikbaar" ofzo, maar dat zullen ze wel allemaal uitleggen.
Ik heb een week moeten wachten op mijn duplicaat (de vorige hing vast met ijzerdraad :X ).


dat is helemaal juist, dat was ik vergeten, is immers al 4 jaar terug dat ik dat gedaan heb :$

ik herrinner me nu zelf dat ik eerst van politie naar de div moest, van de div naar de verzekeraar, en van de verzekeraar terug naar de div _O- belgische bureaucratie.


linking: je krijgt dezelfde plaat mee terug (alleen een nieuwe)
 
Laatst bewerkt:
Zooo moeilijk is het nu ook weer niet hé ...
Zelfde gang van zaken als het inschrijven van een motor voor een nieuwe plaat, maar je vraagt gewoon een duplicaat van je ouwe.

Om te beginnen, naar je plaatselijk DIV kantoor gaan.
Een aanvraagformuliertje voor duplicaat vragen. Laat je plaat maar op je motor hangen)
Ding invullen zoals het hoort voor een duplicaat.
FF een stickertje van de je verzekering erop. (dus naar je verz agent gaan)
En terug naar het DIV kantoor om je aanvraag in te dienen, je rijdt nog een tijdje door met je ouwe plaat, en na een weekje of wat krijg je bericht van de DIV dat je je nieuwe plaat mag komen afhalen (en je ouwe ginder laten).

Hier staat wat je exact moet doen bij beschadigde nummerplaten.
http://www.mobilit.fgov.be/divnl/nieuwdiv.htm#duplipal
 
Laatst bewerkt:
Heb even naar verzekering gebeld, mag stempel/sticker komen halen. En dan naar DIV kantoor. 10 dagen wachten ongeveer en gaan wisselen.. Dat heeft de verzekering mij verteld he..
 
^^
Klinkt niet fout.
Een beetje goeie verzekeringsagent heeft idd zelf ook het roos formuliertje "inschrijvingen/aanvraag nrplaat" liggen. Spaart je de eerste trip naar de DIV uit.
 
Voila, naar de verzekering. Roos papier lag klaar ( ingevult )

2 min wachten in het DIV kantoor. 12 november ligt plaat klaar :-)
 
^^
Ma vent toch, klasse :Y
Daar kan de 'ollandse burocratie nog een tap aan zuigen.

'Ollandse werkwijze:
Stap 1: sloop de kentekenplaat van je moto
Stap 2: pak de kentekenpapieren/eigendomspapieren van moto
Stap 3: ga naar binnen bij een automaterialenzaak en laat je rijbewijs en papieren zien
Stap 4: neem een bakje koffie en reken na maximaal 10 minuten af
Stap 5: ga weer naar huis en monteer de nieuwe kentekenplaat
Stap 6: rijden

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan