dure afleverbeurt en niks gedaan

Sorry, sorry, en bedankt v de onderbouwde en ook alleen maar spontane reacties. Ik lag een paar dagen in het ziekenhuis en ook daarna kon ik de computer nog niet aansturen. Maar de bijna nwe BMW had slechts 17000 Km gelopen. Dat zit dicht tegen een grote beurt aan maar dat kon er in de zeer nette onderhandelingen niet vanaf. MAAR wel bougies, olie en filter EN alle onderdelen of HANDELINGEN welke nodig zijn om de motor GOED af te leveren!
Toen ik de motor ophaalde 140KM van huis was hij helemaal onder de Glanstroep gespoten wat er op weg naar huis uit alle naden en kieren kwam!
Thuis doe ik ook bijna alles zelf maar ik betaal v een afleveringsbeurt en v de Garantie kun je ook, al heb je twijfel of doe je het liever zelf, zoiets er "niet helemaal laten vervallen".
Thuis wou ik o.a. zeker weten of de motor geen schade had en zo kijk je eens erg goed naar het e.a. onder de motor!
Toen viel me op dat de klepdeksels in de schacht erg vuil waren, pitten er uit om te kijken welk type er in zat en...100% oude verroeste pitten! Wel v BETAALD! Om zo'n mooi naafdekseltje in het achterwiel te zetten nam ik het A.wiel er af en keek ik ook even naar de A.remblokken en net onder de 2mm en dat is te dun vlgs BMW!
ZIE 2 !
Het is wel heel erg slordig als jij wel nieuwe klepdeksels ( :? ) betaalt maar niet krijgt, evenals het 'missen' van de versleten remblokken achter. Als je nog naar de dealer gaat zou ik niet te lang wachten, anders maak je teveel km's en kan je natuurlijk onmogelijk bewijzen dat dit al zo was.

Sterkte met hetgeen waarvoor je in het ziekenhuis was!
 
Laatst bewerkt:
Dus ik bel de werkplaatschef op omdat ik v deze "Kleinigheden" liever niet 2 x die 140 Km wil rijden. Krijg het spul na enige dagen opgestuurd. 4 bougies waarvan 2 v fout type maar ik had gelukkig de juiste in voorraad.
Later kwam er nog iets boven water wat iets moeilijker te zien was maar bij BMW mag je Specialisten verwachten toch? Dat hoef ik eigenlijk niet allemaal te ontdekken !!
Ook dit ondeerdeel heb ik toegestuurd gekregen maar...ALS IK 250 EURO BETAAL V EEN AFLEVER BEURT DAN MOET IK 100% KRIJGEN WAARVOOR IK BETAAL Niets meer of minder!
Dus toen ik er onlangs was v de gaskleppen afstellen, wou ik een deel v de 250 Euro terug hebben. In alle redelijkheid, terwijl ik erg pissig zou moeten zijn, heb ik e.a. uitgelegd en dat doen ze niet! Nu komt het U heeft zelf v deze weg gekozen om het zelf te doen, U is niet met de motor bij ons geweest om e.a. op te lossen...
Dat had me dus elke keer 45 Euro aan benzine gekost of enkele weken moeten wachten voor ze hem komen ophalen en terug brengen in augustus, en wie kun je vertrouwen ? ! En dit is mosterd na de maaltijd.
Ik denk er over BMW NL aan te spreken of de ANWB juridische afdeling maar ik heb nog een paar maanden garanties dus kan het bedrijf nog niet noemen maar dat komt nog wel. :(
 
Laatst bewerkt:
Dus ik bel de werkplaatschef op omdat ik v deze "Kleinigheden" liever niet 2 x die 140 Km wil rijden. Krijg het spul na enige dagen opgestuurd. 4 bougies waarvan 2 v fout type maar ik had gelukkig de juiste in voorraad.
Later kwam er nog iets boven water wat iets moeilijker te zien was maar bij BMW mag je Specialisten verwachten toch? Dat hoef ik eigenlijk niet allemaal te ontdekken !!
Ook dit ondeerdeel heb ik toegestuurd gekregen maar...ALS IK 250 EURO BETAAL V EEN AFLEVER BEURT DAN MOET IK 100% KRIJGEN WAARVOOR IK BETAAL Niets meer of minder!
Dus toen ik er onlangs was v de gaskleppen afstellen, wou ik een deel v de 250 Euro terug hebben. In alle redelijkheid, terwijl ik erg pissig zou moeten zijn, heb ik e.a. uitgelegd en dat doen ze niet! Nu komt het U heeft zelf v deze weg gekozen om het zelf te doen, U is niet met de motor bij ons geweest om e.a. op te lossen...
Dat had me dus elke keer 45 Euro aan benzine gekost of enkele weken moeten wachten voor ze hem komen ophalen en terug brengen in augustus, en wie kun je vertrouwen ? !
Ik denk er over BMW NL aan te spreken of de ANWB juridische afdeling maar ik heb nog een paar maanden garanties dus kan het bedrijf nog niet noemen maar dat komt nog wel. :(
Ik kan van hun kant wel enigzins begrijpen dat als jij zelf iets gaat ondernemen dat zij zeggen 'wij trekken onze handen er vanaf' want ze kunnen immers onmogelijk nagaan wat jij hebt gedaan en wat zij hebben gedaan.
Je krijgt niet een deel van de 250 euro terug, maar ze doen het kleppenstellen wel gratis? Dan denk ik dat je er gewoon voor betaalt in de vorm van die 250 euro die je al hebt neergeteld... alleen is het slordig dat het nu pas gebeurt en niet bij de beurt.

Nadeel als je alles door hen moet laten doen is inderdaad dat het erg lang duurt en uiteindelijk alsnog geld kost....
Ik weet niet hoe sterk je nog staat, maar ik wens je alle succes :)
 
Als ze je langs willen laten komen om het op te lossen en je doet dat niet is dat jouw keuze en dus naderhand jouw probleem. Zij hebben aangegeven het netjes op te willen lossen. Helaas voor jou dus vrees ik...
 
Jammer is dat... :(
Heb ook al veel slordigheden e.d. meegemaakt bij "beurten".

Sterkte met het vervolg... :W
 
Als ze je langs willen laten komen om het op te lossen en je doet dat niet is dat jouw keuze en dus naderhand jouw probleem. Zij hebben aangegeven het netjes op te willen lossen. Helaas voor jou dus vrees ik...
in alle eerlijkheid, een oplossing moet komen door een overeenstemming van beide partijen, ik vind niet zomaar dat een dealer kan zeggen, dit bieden we als oplossing, en hiermee is de kous af.

aan de andere kant kan de koper ook niet eenzijdig zeggen ik doehet zelf en ik wil mijn geld terug. Dus wat dat betreft ligt de waarheid ergens in het midden.
 
Nu komt het U heeft zelf v deze weg gekozen om het zelf te doen, U is niet met de motor bij ons geweest om e.a. op te lossen...
Dat had me dus elke keer 45 Euro aan benzine gekost... <knip>

En daar hebben ze gelijk in. Jij kiest er voor om een motor te kopen op 45 euro afstand van je woonplaats. Ik neem toch aan dat je dat overwogen hebt bij je aankoop, want voor elke vorm van garantie moet je een flinke afstand afleggen.

Neemt natuurlijk niet weg dat de afleverbeurt slordig was, maar ze hebben wel degelijk geprobeerd om het netjes op te lossen.
 
IK heb bij een off. BMW dealer een bijna nieuwe BMW gekocht. Helemaal glad afgeleverd en later kwamen wat technische dingen aan het licht. Vlgs de BMW specificaties waren dingen dus versleten! Maar de simpele dingen waarvoor ik geld heb afgedragen waren ook niet gedaan! PAS dus GOED OP waarvoor je Euro's gaat uitgeven!!

En hoe kun je verhaal halen? Wie heeft hier ervaring mee? :(
zeker boonstra motoren die nu motoplaza heet in groningen??

ken een monteur (goede vriend van mij) die krijgt weleens fietsen van die zaak, de eigenaren nemen dan de motor mee omdat ze er niet tevreden over zijn en ook dan merkt hij op dat er in meerdere gevallen niks aan gedaan is
 
Dus ik bel de werkplaatschef op omdat ik v deze "Kleinigheden" liever niet 2 x die 140 Km wil rijden. Krijg het spul na enige dagen opgestuurd. 4 bougies waarvan 2 v fout type maar ik had gelukkig de juiste in voorraad.
Later kwam er nog iets boven water wat iets moeilijker te zien was maar bij BMW mag je Specialisten verwachten toch? Dat hoef ik eigenlijk niet allemaal te ontdekken !!
Ook dit ondeerdeel heb ik toegestuurd gekregen maar...ALS IK 250 EURO BETAAL V EEN AFLEVER BEURT DAN MOET IK 100% KRIJGEN WAARVOOR IK BETAAL Niets meer of minder!
Dus toen ik er onlangs was v de gaskleppen afstellen, wou ik een deel v de 250 Euro terug hebben. In alle redelijkheid, terwijl ik erg pissig zou moeten zijn, heb ik e.a. uitgelegd en dat doen ze niet! Nu komt het U heeft zelf v deze weg gekozen om het zelf te doen, U is niet met de motor bij ons geweest om e.a. op te lossen...
Dat had me dus elke keer 45 Euro aan benzine gekost of enkele weken moeten wachten voor ze hem komen ophalen en terug brengen in augustus, en wie kun je vertrouwen ? ! En dit is mosterd na de maaltijd.
Ik denk er over BMW NL aan te spreken of de ANWB juridische afdeling maar ik heb nog een paar maanden garanties dus kan het bedrijf nog niet noemen maar dat komt nog wel. :(


Succes gewenst! _O-

van een kenner ;)
 
Laatst bewerkt:
Veredelde paardehandelaren he..... ik blijf het zeggen.

Er zijn een aantal goede eenmans zaken en daar blijft het bij.
 
Dan moet de TS toch wel een roteind van zijn dealer wonen zeg. Even snel een kleine berekening, 1 liter is plus minus 12 kilometer...maal 1 liter is nu wat 1 euro 50 ruim genomen = 30 liter, maal 12 = 360 kilometer / 2 (heen en weer) = 180 km?

(ik rij hd, 17 liter doe ik ongeveer 240 km mee = 14 km per liter ongeveer en het is een 1200) Lijkt me dat een beamer zuiniger fahrt!!!))

Ik heb alles zeer ruim bemeten hier, maar dit is een beetje vreemd, tenzij hij zijn afschrijving meerekent?

Anyway, het blijft een beetje vaag. Als ik een probleem heb met aflevering ga ik dus gewoon terug naar de dealer etc...

pfft
 
Nou voorruit maar en man & paard is reeds genoemd. Ik heb een 80er BMW Rockster gekocht, er zijn er weinig van in NL en bij BMW dealers kon ik ze alleen vinden in Goes, Enschede en Groningen.
Groningen is wat dichterbij vanuit De kop N Holland dan Goes of Enschede. Zo'n Rockster met een Aka uitlaat en wat tuning loopt 1 op 14,5! Van huis naar Gn 160Km en dan mag ik ook nog terug meestal op de dijk tegenwind....

Wat mij steekt aan zo'n slechte afleverbeurt is dat je niet krijgt waarvoor je 250 Euri betaal, ze ruilen hem in, doen er bijna niets en hup de baan weer op. Kom je met een klacht terug dan komen ze in actie "Oh dat lossen we op!". JE HEBT ER AL DIK VOOR BETAALD ! !
Maar er zou hierdoor ook later iets flink stuk kunnen gaan, los trillen en je zou daardoor ook een ongeluk kunnen krijgen...

:(
full
 
Maar wat was de klacht nou precies? ik heb het topic door gelezen maar begrijp op zich
dat je geiriteerd word van "te" dure afleverbeurten maar verder vind ik het een beetje vaag verhaal.
 
voor een BMW best een leuke fiets :)
Maar goed ik heb het zoiezo niet op dealers (heb tot nog toe alleen ervaring met autodealers) en uit veel testen komen dealers gewoon als onbetrouwbaar zoals TS is overkomen. Vriend van me in monteur en ik ga dan ook daarheen en echt niet naar dealers.
 
voor een BMW best een leuke fiets :)
Maar goed ik heb het zoiezo niet op dealers (heb tot nog toe alleen ervaring met autodealers) en uit veel testen komen dealers gewoon als onbetrouwbaar zoals TS is overkomen. Vriend van me in monteur en ik ga dan ook daarheen en echt niet naar dealers.

Dus als diezelfde vriend bij een dealer werkt levert-ie een andere (lagere) kwaliteit werk af?
 
Mijn ervaring is dat veel dealers zééér klantvriendelijk zijn, tot het koopcontract getekend is en het geld overgemaakt. Als je daarna met problemen komt, zien ze je vaak niet eens staan. Als je dan je niet laat afschepen met gladde praatjes, wijzen ze al snel naar hun rotweiler of doberman B| Tís toch een apart wereldje...

Maar als je een motor met garantie koopt 140km van huis, tja dat kan je ook van te voren wel bedenken dat bij problemen, je ver moet rijden. :?
 
IK heb bij een off. BMW dealer een bijna nieuwe BMW gekocht. Helemaal glad afgeleverd en later kwamen wat technische dingen aan het licht. Vlgs de BMW specificaties waren dingen dus versleten! Maar de simpele dingen waarvoor ik geld heb afgedragen waren ook niet gedaan! PAS dus GOED OP waarvoor je Euro's gaat uitgeven!!

En hoe kun je verhaal halen? Wie heeft hier ervaring mee? :(

Zie mijn sig, Dealer Informatie Database!

Ik heb er zelf niks mee te maken, maar ik vind het een geweldig initiatief.
 
Ik vind dat louis2m heel terecht kwaad is.
Hij koopt namelijk een motor en daar zit een afleveringsbeurt bij.
Aangezien hij geen monteur is maar wel een klant moet hij er op kunnen rekenen dat de dealer (de dealer van dat merk notabene) doet wat er is afgesproken.

Als dan blijkt dat louis2m zelf ontdekt dat de dealer niet heeft gedaan wat er is afgesproken zou je denken dat de dealer alles doet om de zaken op te lossen en dan zou je verwachten dat de dealer aanbied de motor op te halen en doet wat er is afgesproken met dikke vette excuses voor de gang van zaken.
Een paar onderdelen opsturen en het niet verrichte arbeidsloon niet terugbetalen is dus niet genoeg en dat zegt genoeg over deze dealer.

Nooit meer iets kopen bij die oplichter.
 
Laatst bewerkt:
Kijk Rookpluim geeft precies aan hoe het hoort! Een probleem oplossen is een en proberen het Negatieve deel om te zetten in een Positieve is de enige juiste (Merk Dealer) oplossing!
Je hoort te krijgen waar je voor betaald! Niet meer en niets minder!

Dat je, een keer extra moet rijden is minder maar voor lullige, gewoon basic handelingen het door hun ontstane probleem dient op te lossen moet niet nodig zijn!

En wat is het vertrouwen voor de toekomst?
Heb ik alles al ontdekt, hebben zij nog iets verzwegen?​
:(
 
Laatst bewerkt:
Als ze je langs willen laten komen om het op te lossen en je doet dat niet is dat jouw keuze en dus naderhand jouw probleem. Zij hebben aangegeven het netjes op te willen lossen. Helaas voor jou dus vrees ik...

Het probleem ligt 'm in het feit dat de topicstarter al het vertrouwen heeft verloren in deze dealer. Volgens mij ook terecht. Deze vorm van oplichting schijnt meer regel dan uitzondering te zijn en maakt deel uit van de graaicultuur in Nederland in het algemeen.

Lees ondermeer maar eens op internet de tests van grote beurten van de ANWB. Terwijl de BOVAG al jaren beterschap belooft, wordt er structureel en opzettelijk materiaal en uurloon in rekening gebracht, wat in werkelijkheid nooit heeft plaatsgevonden.

De verantwoording en gevolgen van deze vorm van oplichting die je vervolgens nu weer neerlegt bij de klant (topic-starter) is de zelfde verschuiling waar ook zo'n dealer zich achter verstopt, n.l. "We hebben aangegeven het alsnog netjes op te willen lossen en alles berust op een misverstand."

Persoonlijk zou ik er nooit meer komen, maar ook zeker geen cent meer betalen, gezien de geleden schade. Het is verdomme ook wat als je ook nog moet gaan controleren of er werkelijk wel nieuwe bougies in zijn gekomen, er vervolgens achterkomen dat dit niet zo is. Wat zegt dit dan over eventuele kleppen die gesteld zijn en op de nota zijn berekend? is dat dan ook niet gebeurt?

Het is eigenlijk ook vreemd dat je afleveringskosten moet betalen apart over het aangeschafte product. Het doet me nog het meest denken aan vakantiereizen die worden aangeboden en in werkelijkheid 50% duurder blijken te zijn als er moet worden afgerekend. Tegenwoordig rekent een dealer ook al snel €300,- voor aflevering, wat al snel een slordige 700 oude guldens zijn. Voor een groot deel is dit dus extra winst op de marge die normaal op de motor zit, die een dealer in z'n zak steekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan