dure afleverbeurt en niks gedaan

Beetje lullige reactie van mij maar je bent er zelf bij als je de motor ophaalt. De oliestok er uittrekken om na te gaan in hoeverre de olie ververst is een kleine moeite.

Daarnaast officiele BMW dealers bestaan volgens mij niet in Nederland, althans ze zijn schaars. Veelal is het gecombineerd met de Japanse merken.

Nee hoor, zijn diverse puur BMW-dealers :Y
 
Jawel, Breeman in Rotterdam is enkelt BWM auto's en motoren :Y
En zodra een algemeen motorbedrijf aangesloten is bij BWM alszijnde verkoop- of service punt kan hij zichzelf officieel een BMW dealer noemen.
nou uh....je bent niet "zomaar" ff bmw-dealer...

daar worden nogal wat euro's eisen aan gesteld B|
 
een echte BMW dealer, met alleen BMW's staat voor kwaliteit en zal dit zeker niet doen. Maargoed het onderwerp/klachten/vergeten punten is dusdanig vaag dat het eigenlijk niet de moeite waard is om hier verder nog op in te gaan.
 
nou uh....je bent niet "zomaar" ff bmw-dealer...

daar worden nogal wat euro's eisen aan gesteld B|

Dat zal ongetwijfeld, mij hoor je ook niet zeggen dat ze zichzelf "zomaar" BMW dealer mogen noemen. Als ze aangesloten zijn bij BMW alszijnde dealer- of service punt hebben ze dus voldaan aan die eisen en ongetwijfeld een aardig zakcentje aan euro's op de balie neer moeten leggen :P
 
...
Daarnaast officiele BMW dealers bestaan volgens mij niet in Nederland, althans ze zijn schaars. Veelal is het gecombineerd met de Japanse merken.

Aha, dus je bent officieel dealer als je maar 1 merk verkoopt? Tsjonge.
Lijkt me overigens ook helemaal niet relevant hier.
 
Ik hoop dat TS snel komt om wat zaken te verduidelijken, want nu gaat het nergens over.
Of nog beter: hij is naar de dealer om opheldering te vragen en het resultaat post hij straks hier.
 
hij lult maar een eind raak.
kom zelf ook bij BMW-dealers .
kwaliteit staat erg hoog bij deze zaken.
standaard altijd 6 maanden garantie op 2ehands spul .
vaak op motoren met meer dan 100.000km op de tellert......
betaal je ook voor.
 
Aha, dus je bent officieel dealer als je maar 1 merk verkoopt? Tsjonge.
Lijkt me overigens ook helemaal niet relevant hier.

Nee, dan ben je "exclusief dealer". Je kan best BMW-dealer zijn en daarnaast meerdere merken verkopen, kijk maar naar Motoport. BMW stelt echter wel strenge eisen aan de dealers, bv wat betreft voorraad en presentatie.
 
Dat zal ongetwijfeld, mij hoor je ook niet zeggen dat ze zichzelf "zomaar" BMW dealer mogen noemen. Als ze aangesloten zijn bij BMW alszijnde dealer- of service punt hebben ze dus voldaan aan die eisen en ongetwijfeld een aardig zakcentje aan euro's op de balie neer moeten leggen :P


Klopt nie. Een officiele BMW dealer mag zowel BMW's verkopen als ook repareren. Een erkend service (partner) dealer mag geen nieuwe BMW's verkopen maar wel repareren.
 
Laatst bewerkt:
Iemand koopt een "bijna nieuwe" BMW met een strakke afleverbeurt (?? Hoe weet je nou dat die beurt helemaal goed was), ontdekt later "volgens BMW specificaties" versleten onderdelen (?? Welke onderdelen, hoe kunnen ze versleten zijn bij een bijna nieuwe fiets) en klaagt achteraf ook over de beurt (??maar die was toch zo goed)??

Lijkt me inderdaad reden voor wat meer uitleg.
 
Klopt nie. Een officiele BMW dealer mag zowel BMW's verkopen als ook repareren. Een erkend service (partner) dealer mag geen nieuwe BMW's verkopen maar wel repareren.
klopt :Y

kleine lettertjes :z



welkom op mf btw *D
 
Klopt nie. Een officiele BMW dealer mag zowel BMW's verkopen als ook repareren. Een erkend service (partner) dealer mag geen nieuwe BMW's verkopen maar wel repareren.

Daar heb je idd gelijk in :Y


Is de TS nou al weer eens ergens gespot of niet :z
Dan zal alles duidelijk worden :+
 
Beetje lullige reactie van mij maar je bent er zelf bij als je de motor ophaalt. De oliestok er uittrekken om na te gaan in hoeverre de olie ververst is een kleine moeite.

Wat een bullshit reactie. Als je je nieuwe motor ophaalt ga je heus niet voor de neus van de dealer de oliekleur controleren onder het mom van 'ik vertrouw je niet'. Dan ben je wel een heel wantrouwig persoon.

Als er achteraf blijkt dat er niks is gedaan kun je ook zo weer naar de dealer gaan lijkt me. Het zou wel een superslechte zaak zijn...
 
Wat een bullshit reactie. Als je je nieuwe motor ophaalt ga je heus niet voor de neus van de dealer de oliekleur controleren onder het mom van 'ik vertrouw je niet'. Dan ben je wel een heel wantrouwig persoon.

Dan had je daar uberhaupt al geen motor moeten kopen als je dat gaat doen ivm "vertrouwen" :)

Dus idd wat een bullshit reactie.
 
Beetje lullige reactie van mij maar je bent er zelf bij als je de motor ophaalt. De oliestok er uittrekken om na te gaan in hoeverre de olie ververst is een kleine moeite.

Daarnaast officiele BMW dealers bestaan volgens mij niet in Nederland, althans ze zijn schaars. Veelal is het gecombineerd met de Japanse merken.

De volgende dealers zijn echt puur en alleen BMW dealer:

- BMW Houtrust te Den Haag
- BMW De Jong te Alphen a/d Rijn
- BMW Bert Duursma te Apeldoorn
- BMW Van Harten te Amersfoort
- BMW Mokam te Maastricht

om er maar even een aantal te noemen.
Dus take your pick
 
Omdat ik al vele jaren motor rij, en graag al het onderhoud zelf doe aan mijn motor vraag ik mij af of er nog meer mensen zijn, dus niet zoals de topicstarter, zoals ik die dus het liefste al het motor onderhoud zelf doen aan hun motor dus. Ik doe dit het liefste zelf omdat je nooit precies weet wat er, en door wie, en met wat voor nivo van deskundigheid aan je brommert is gesleuteld. Er wordt door iedere zaak natuurlijk beweerd dat er alleen maar 1e monteurs werken maar dat zeggen ze natuurlijk allemaal. Zou ik ook zeggen... Lekker makkelijk!!! Als je het zelf doet weet je het tenminste zeker.
Maar hoewel ik het het liefste zelf doe doe ik het nooit omdat ik nooit tijd en zin ervoor heb en á-technisch. Ik breng ik hem altijd naar de dealer,
zelfs voor verse olie.
 
Omdat ik al vele jaren motor rij, en graag al het onderhoud zelf doe aan mijn motor vraag ik mij af of er nog meer mensen zijn, dus niet zoals de topicstarter, zoals ik die dus het liefste al het motor onderhoud zelf doen aan hun motor dus. Ik doe dit het liefste zelf omdat je nooit precies weet wat er, en door wie, en met wat voor nivo van deskundigheid aan je brommert is gesleuteld. Er wordt door iedere zaak natuurlijk beweerd dat er alleen maar 1e monteurs werken maar dat zeggen ze natuurlijk allemaal. Zou ik ook zeggen... Lekker makkelijk!!! Als je het zelf doet weet je het tenminste zeker.
Maar hoewel ik het het liefste zelf doe doe ik het nooit omdat ik nooit tijd en zin ervoor heb en á-technisch. Ik breng ik hem altijd naar de dealer,
zelfs voor verse olie.
Ik heb een aantal slechte ervaringen met dealers: voorvork zonder olie, aandrukveren op voorrremblokken ondersteboven gemonteerd en liepen tegen schijf aan, voorvorkpoot-klem vele malen te strak aangedraaid en knapte bij eerste rij-mannouvre (6 weken ziekenhuis als resultaat), onderdelen op de rekening die niet vervangen waren, aandrijfriem te strak met kapitale versnellingsbak en wiellager schade als gevolg, diepe krassen in gietwerk door slordig sleutelwerk, etc etc.
Met BMW dealers heb ik echter bijna alleen maar goede ervaringen. Niettemin laat ik liever niet meer iemand dan mijzelf in de buurt komen van mijn motor, of blijf er bij als het werk is dat ik zelf niet kan doen. Wat ongetwijfeld mateloos irritant moet zijn voor de persoon in kwestie :+
 
Laatst bewerkt:
een echte BMW dealer, met alleen BMW's staat voor kwaliteit en zal dit zeker niet doen. Maargoed het onderwerp/klachten/vergeten punten is dusdanig vaag dat het eigenlijk niet de moeite waard is om hier verder nog op in te gaan.


Proest! *O*

Vorig jaar bmw weggebracht bij Breeman rotterdam voor een grote beurt:

Volgens de rekening oá remblokken achter gedaan, en oá nieuwe bougies

Aangezien ik al diverse malen ben opgelicht bij garages kijk ik ALLES na

- niets geen nw remblokken en nw bougies

Inderdaad zelfde verhaal zullen het met de monteur bespreken............

Waar vindt je tegenwoordig nog een (bmw) garage die je niet te grazen neemt
 
Maarreh..... ging het er niet over of TS nou wel of niet een reëel verhaal brengt?

Ik geloof absoluut dat dealers/monteurs fouten maken, ik geloof dat er zelfs een enkele dealer bij is die het nog bonter maakt dan af en toe een (menselijk) foutje.
Maar het ging volgens mij over het verhaal van TS. Hij komt met een knap vaag verhaal en reageert daarna opmerkelijk genoeg nergens meer op.
 
Sorry, sorry, en bedankt v de onderbouwde en ook alleen maar spontane reacties. Ik lag een paar dagen in het ziekenhuis en ook daarna kon ik de computer nog niet aansturen. Maar de bijna nwe BMW had slechts 17000 Km gelopen. Dat zit dicht tegen een grote beurt aan maar dat kon er in de zeer nette onderhandelingen niet vanaf. MAAR wel bougies, olie en filter EN alle onderdelen of HANDELINGEN welke nodig zijn om de motor GOED af te leveren!
Toen ik de motor ophaalde 140KM van huis was hij helemaal onder de Glanstroep gespoten wat er op weg naar huis uit alle naden en kieren kwam!
Thuis doe ik ook bijna alles zelf maar ik betaal v een afleveringsbeurt en v de Garantie kun je ook, al heb je twijfel of doe je het liever zelf, zoiets er "niet helemaal laten vervallen".
Thuis wou ik o.a. zeker weten of de motor geen schade had en zo kijk je eens erg goed naar het e.a. onder de motor!
Toen viel me op dat de klepdeksels in de schacht erg vuil waren, pitten er uit om te kijken welk type er in zat en...100% oude verroeste pitten! Wel v BETAALD! Om zo'n mooi naafdekseltje in het achterwiel te zetten nam ik het A.wiel er af en keek ik ook even naar de A.remblokken en net onder de 2mm en dat is te dun vlgs BMW!
ZIE 2 !
 
In het ziekenhuis is minder -O- Sterkte!

De vraag blijft: heb je contact opgenomen met je dealer om te vragen hoe dat zit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan