dure o-ringetjes??

Soorce

MF'er
25 dec 2001
161
2
Sterksel
Bestel ik voor m'n restauratieproject, een Honda XLV 750R, een nieuwe bougiebus + 4 nieuwe bougiebus ringetjes...

Bougiebus niet meer leverbaar...en die 4 o ringetjes, u weet wel, van RUBBER...daar moest ik 20,48 euro voor neertellen! :(

Belachelijk, meneer Honda!

die prijs snap ik echt niet...of ligt 't aan mij??
 
japan -> schiphol -> importeur -> verdeelstation -> dealer + winst = duur.

Een stom O-ring kost zelf niks maar ga jij het halen in Japan?
 
't schijnt vooral te liggen aan de kwaliteit rubber van de ringetjes...hitte bestendig..

na 't zal wel, ik hoop dat ik er niet nog meer nodig ga hebben!
 
Voor O-ringen ,RVS bouten enzo kan je ook eens kijken bij een Fabory center
Er zit er een in Tilburg
 
wie weet ook de rubberen ringetjes te laten bestellen voor in de tankdop,

die van mij is een beetje versleten waardoor ik hem niet meer goed kan aftanken B|
 
helaas.... dingetjes komen binnnen in een doos van 5000 á €0.02p/s worden in een zakje gestopt en zijn dan plots €5,-p/s....

of zoiets dan..., iig om te janken zo duur
 
Je weet in ieder geval dat je de goede spullen hebt, dus ze zullen niet na een maand bijvoorbeeld bezwijken vanwege te veel hitte/benzine inwerking/olie inwerking enzovoort.
 
Je weet in ieder geval dat je de goede spullen hebt, dus ze zullen niet na een maand bijvoorbeeld bezwijken vanwege te veel hitte/benzine inwerking/olie inwerking enzovoort.

Hmmm ... niet helemaal zeker!

Ooit bij een officiële Yamaha-dealer uit Roosendaal ('kzal de naam niet noemen :+ )die 8 O-ringen voor het kleppendeksel van mijn Maxim laten plaatsen, en na een goeie 100 kilometer lekte de meuk weer als de ziekte. Ik heb ze toen zelf vervangen door ringen uit zo'n assortie-doosje en de maat een beetje "geschat" ... zit nou alweer 15.000 km lekker droog op zijn plaats ...
 
Het soms inderdaad echt misdadig wat men voor onderdelen vraagt.

Ik had een (snelspan)boutje nodig voor m'n R1.
Ik moest bij Safe daar € 11,75 voor neerleggen (wel incl. 2 kleine nylon ringetjes)
 
Het soms inderdaad echt misdadig wat men voor onderdelen vraagt.

Ik had een (snelspan)boutje nodig voor m'n R1.
Ik moest bij Safe daar € 11,75 voor neerleggen (wel incl. 2 kleine nylon ringetjes)
Sja... Dat komt door die ringetjes... Die dingen zijn duur, getuige dit topic. :P
 
Is een koekblik, maar rpincipe is hetzelfde.

Voor mijn Mercedes 280TE had ik een klepstelsleutel nodig. 74 euro bij de dealer en 36 euro bij Brezan. Exact dezelfde!!

Gasklepsensor van mijn Gran Canyon (Magneti Marelli) kost van Cagiva 300 euro en exact dezelfde van Harley Davidson kost 70 euro!!
En die van de HD wordt in italie gemaakt, gaat dan naar de VS en komt daarna weer terug naar NL.

Hoezo dan woekerprijzen.
 
die prijs snap ik echt niet...of ligt 't aan mij??
Het ligt aan je dealer :+ Een van de rubbers bij mij was bij een vorige beurt verkeerd erin geprobt (niet door de dealer) waardoor ie kapot was en werd vervangen voor niets. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan