Dusssssss.... hoe zit het na 16 jaar gezelligheid en gekheid op MF?

JorisK

MF veteraan
16 jan 2005
6.009
676
Bergen op Zoom
Iets meer dan 15 jaar geleden startte ik dit topic:


@Duderuud stapt af van ads omwille onze privacy en gedoe wat ik ENORM respecteer, maar geeft daarmee de toekomst van MF in jullie handen.
Disclaimer: ik ben geen mod, admin en ik ken heel die @Duderuud ook niet..

Hoeveel motoren, reizen, ritten, liters benzine en discussies zijn we inmiddels verder na 16 jaar? Wanneer begint het door te dringen dat alleen de zon op komt voor niets? Wie kan hier na jaren lang vertoef zichzelf in de spiegel aankijken en zeggen dat hij is gaan doneren?

Tijd voor een stukje zelfreflectie en discussie. Wie vind die paar euro's PER JAAR teveel terwijl we vermogens weg branden aan benzine, uitlaten, circuitraces, verzekeringskwesties en boetes?

Reflectiemomentje!

Zijn we echt die mensen waar onze zuiderburen al decennia grappen en grollen over maken?

1616234743742.png
 
Laatst bewerkt:
Zelfs zuurstof zit in statiegeld flessen. Natuurlijk zijn er genoeg die nooit donateur worden en heb ik het uiteindelijk gedaan om van die klote advertenties af te komen. Nu die weg zijn blijf ik het vrijwillig doen. Mocht die van dit jaar op zijn dan ga ik de volgende keer een stapje hoger.
 
Van mij mogen ze de advertenties laten staan, je wordt er overal mee doodgegooid ben er inmiddels al aan gewend.

Donateur worden zal ik niet zo gauw doen, de meeste mods zijn hier iets te gretig met de ban knop als je weer eens je ongezouten mening geeft.

daar heb je mijn favo topic voor.....

Heb nog nooit een ban gehad en er wordt me daar een zooi onzin uitgekraamd :+
 
Ik ben jaren geleden al donateur geworden om van de advertenties af te komen.
Ik kijk zelfs haast geen tv meer vanwege al die reclameblokken die altijd als je midden in een film zit voorbij komen. Net als het niet uitkomt.
Maar met het nieuwe donatie systeem heb ik het weer gedaan, met een andere bedoeling. Ik zit dagelijks op MF, en er mag wel wat tegen over staan vind ik. Ik heb hier veel plezier, anders kwam ik hier niet natuurlijk, vandaar dat ik graag wat bijdraag aan MF.
We zijn hier heel vrij, inderdaad in het uitkramen van onzin, het plaatsen van berichten die technisch gezien er wel toe doen, kortom, het is een forum waar ik graag deel aan neem.
 
16 jaar geleden ging ik net naar de middelbare school.

Hoeveel motoren, reizen, ritten, liters benzine en discussies zijn we inmiddels verder na 16 jaar?
Naja, allemaal dus.
Wanneer begint het door te dringen dat alleen de zon op komt voor niets?
In principe mag je ook je data aan gezichtenboek enzo geven voor niets. Dat is een keuze.
Wie kan hier na jaren lang vertoef zichzelf in de spiegel aankijken en zeggen dat hij is gaan doneren?
Ja, ik. Loop hier nu volgens mij een jaar of 5 rond. Ben toch maar wat geldjes gaan sturen naar de almachtige @Duderuud
Tijd voor een stukje zelfreflectie en discussie. Wie vind die paar euro's PER JAAR teveel terwijl we vermogens weg branden aan benzine, uitlaten, circuitraces, verzekeringskwesties en boetes?
Ik denk dat het niet zozeer om die paar euro per jaar gaat, maar meer om het feit dat iets wat "gratis" was ineens betaald moet worden, en daar wringt het waarschijnlijk bij veel oud gedienden. De nieuwelingen gaan niet betalen omdat ze er 1x op gekeken hebben. Daarom denk ik dat het vrijwillig donateurschap een goed idee is. Ik zou het alleen liever maandelijks terug zien keren. Soort van Netflix abbonement. Maar het moet wel vrijwillig blijven vind ik. Anders help je een heel groot forum binnen no time om zeep doordat er geen nieuwe aanwas meer is.
 
De advertenties boeiden me niet eens, maar ik weet dat het runnen van een forum geld kost, en als gebruiker wil ik daar best aan bijdragen. Die paar euro per jaar kan ik best missen. Dat ik daardoor geen last meer van advertenties had was een leuke bijkomstigheid maar niet de hoofdreden, dus ook al zijn de advertenties nu weg, ik blijf toch wel donateur.
 
Idem als veel voorgaande reacties. Er zijn mannen die er dagen en maanden hebben ingestoken om het netjes te krijgen zoals het nu is. Ik heb er al jaren plezier van gehad. In het verleden gedoneerd, nu ook dus. Die 15 Euro ben je ook kwijt aan een filmpje huren en dan is het in anderhalf uur weg. Hier kun je uren rondstruinen. No-brainer dus en als je dit leest: effe iDeal aftikken en klaar. Gewoon met je telefoon.
 
Net aangemeld als donateur. Prima forum. Niet op alle onderdelen :) maar die sla ik gewoon over. Een forum, ook dit, is een afspiegeling van de maatschappij. Groeten aan Ruud. Dank voor het vele werk.
 
Veel lees plezier gehad aan MF. Tevens goed geholpen met advies (en soms een flinke scheut humor), via MF aan mooie brikken gekomen en
besmet geraakt met het N+ 1 virus. En daarbij ook nog eens 2 x aan een via MF georganiseerd evenement in de vorm van de 500 Euro challenge.

Dus zelfs voordat ik mijn donatie overgemaakt had heb ik er al heel veel lol, plezier van gehad.
 
Ik doneer soms.
Nu zal ik wat overmaken vanwege de nobele gedachten over onze privacy.
 
Als iets gratis is dan ben je als gebruiker het product. Ik vind het prima om te betalen voor een dienst, liefst met de garantie dat er dan niet alsnog mijn gegevens verhandeld worden. Maar realistisch: die garantie heb je nooit, anno 2021. Doneren aan MF deed ik vroeger ook al: het is een kleine bijdrage die helpt dit forum in de lucht te houden. Ik ben voor de vrijwilligheid van die donaties, maar uit principe vind ik ergens wel dat er dan verschil zou moeten zijn in wat wel- resp. niet-betalende gebruikers kunnen of krijgen, want anders loop je het risico dat vroeg of laat niemand meer betaald (want waarom zou je?).
 
Als iets gratis is dan ben je als gebruiker het product. Ik vind het prima om te betalen voor een dienst, liefst met de garantie dat er dan niet alsnog mijn gegevens verhandeld worden. Maar realistisch: die garantie heb je nooit, anno 2021. Doneren aan MF deed ik vroeger ook al: het is een kleine bijdrage die helpt dit forum in de lucht te houden. Ik ben voor de vrijwilligheid van die donaties, maar uit principe vind ik ergens wel dat er dan verschil zou moeten zijn in wat wel- resp. niet-betalende gebruikers kunnen of krijgen, want anders loop je het risico dat vroeg of laat niemand meer betaald (want waarom zou je?).
Kijk daar hebben ’t al
1e en 2e klas zitten in de trein
hoe “blauwer“ je donatie hoe korter je ban
 
Terug
Bovenaan Onderaan