Dutch TT Assen 28,29 en 30 Juni 2012

wie gaat Lorenzo achterhalen of loopt hij verder uit.

  • Lorenzo

    Stemmen: 21 25,0%
  • Stoner

    Stemmen: 27 32,1%
  • Pedrosa

    Stemmen: 3 3,6%
  • Rossi

    Stemmen: 14 16,7%
  • Dovisiozo

    Stemmen: 0 0,0%
  • Crurchlow

    Stemmen: 4 4,8%
  • Bautista

    Stemmen: 3 3,6%
  • Bradl

    Stemmen: 0 0,0%
  • Hayden

    Stemmen: 0 0,0%
  • Spies

    Stemmen: 12 14,3%

  • Totaal aantal stemmers
    84
Ja, hij werd direct gestraft met een drive through penalty (Le Mans 2011). Weet jij überhaupt wel waarover je praat :?

weet niet hoe anderen erover denken maar ik vind een ride through een ander kaliber straf dan iemand achteraan laten starten om een race accident..

Ik denk dat Assen '11 bedoeld wordt.

ook daar werd idd niet gestraft, was exact dezelfde fout enkel 2 bochten later..
 
weet niet hoe anderen erover denken maar ik vind een ride through een ander kaliber straf dan iemand achteraan laten starten om een race accident..


..

mee eens, in die race maak je de fout, dan kost je dat ook in die race je punten. nu word bautista gestraft in de race erop, gaat nergens over :N
 
wat een ongelofelijk bullshit... is rossi gestraft toen ie stoner onderuit kegelde? of simoncelli destijds? prima als ze straffen maar dan moeten ze ook consequent zijn, nu is het zo nu en dan en er zit ook geen enkele logica in qua gewicht vd straffen..

Ten eerste: dit is niet de eerste keer dat Alvaro Bautista een rijder onderuitkegelt in de allereerste bocht. Hetzelfde gebeurde, uit m'n hoofd en verbeter me als ik poep praat, vorig jaar op Valencia. Toen nam hij onder andere het Ducati fabrieksteam in zijn geheel mee nadat hij in contact kwam met Dovizioso. Toevallig detail dat Alvaro ook op Assen in Dovi's achterwiel zat toen hij zijn rempunt miste - blijkbaar moet-ie niet op Dovizioso afgaan. :+

Ten tweede: dit was (weer) een crash in de eerste bocht, een moment waarop je wéét dat er veel rijders bij elkaar rijden, en je wéét dat roekeloosheid juist extra risicovol is. Dani Pedrosa kan veel winnen in de eerste bocht, maar bijna iedere andere rijder kan vooral verliezen. Het is niet voor niets dat commentatoren vaak zeggen dat "everybody got through turn one safely" - veel motoren dicht bij elkaar, dus extra voorzichtigheid geboden. Dit is van belang voor vergelijking met andere situaties.

Want ten derde... Super Sic werd bestraft voor een gevaarlijke actie op Le Mans met Dani Pedrosa. Hij werd niet bestraft toen hij Lorenzo meenam vorig jaar. Waren er andere factoren, in vergelijking met Alvaro's ongeluk? Het was de eerste bocht niet. Het was een natte race (in ieder geval niet kurkdroog). En het waren Bridgestones die erom bekend stonden, om in het begin heel onbetrouwbaar te zijn. Simoncelli's foutje was dan ook veel minder "stom" dan die van Bautista afgelopen zaterdag. Of je deze redenen genoeg vindt, of terecht, dat moet ieder natuurlijk voor zich weten, maar ik vind het zelf genoeg redenen om te zeggen dat er verschil is, en dat één-op-één vergelijken dus niet per definitie aan de orde is. (Dat wil zeggen, je kúnt het proberen... Maar of het terecht is dat je dat doet?)

En om ook maar te vergelijken met Rossi: ook daar geldt, andere situatie, ander moment, andere raceomstandigheden. Dat was bijvoorbeeld een race waarin bijna heel het veld op één of ander moment wel in de grindbak heeft gelegen. Ga je dan penalties uitdelen voor iemand meenemen? Minder gauw dan wanneer je in de eerste bocht als een malle gek finaal je rempunt mist en bijna twee Yamaha's de grond in boort. Rossi's "split second" actie slaagde, op slechts een haar. Bij Bautista was er geen redden aan, vanaf het begin al niet.

Nu wil ik hiermee niet zeggen dat ik de penalty om bovenstaande redenen terecht vind. Maar ik wil er wel mee aantonen, dat het niet zo zwart/wit is, en dat de racedirectie vast heel veel dingen laat meewegen in het oordeel. Ik vind een penalty wel op zijn plaats voor wat in principe een onbesuisd domme actie is, die makkelijk voorkomen had kunnen worden door met je volle verstand aan de race te starten. Bautista miste zijn break marker, op zowat het enige moment waarop je dat echt, echt, echt niet kunt maken. En men lijkt de laatste tijd sowieso wat strenger te zijn, door penalties te geven. Vergeet niet dat Marquez, ondanks dat de penalty later (in mijn ogen terecht, maar wie ben ik) teruggedraaid werd, in eerste instantie ook een penalty kreeg voor iets wat door velen als een puur racing incident werd gezien. Voor iets wat in een ander kampioenschap niet eens ter discussie geweest zou zijn.

Nou ja. Veel variabelen dus, en zo'n kleine actie kan makkelijk een groot verhaal worden. Een tik op de vingers vind ik wel op z'n plaats, de uitvoering zal altijd discutabel zijn. Had hij geen straf gehad, hadden anderen wel weer lopen jammeren dat hij als Spanjaard blijkbaar domme acties mag uitvoeren; had hij punten in moeten leveren hadden weer anderen gezegd dat dat een te forse straf zou zijn.

Dat houdt 't levend. :')
 
Ten eerste: dit is niet de eerste keer dat Alvaro Bautista een rijder onderuitkegelt in de allereerste bocht. Hetzelfde gebeurde, uit m'n hoofd en verbeter me als ik poep praat, vorig jaar op Valencia. Toen nam hij onder andere het Ducati fabrieksteam in zijn geheel mee nadat hij in contact kwam met Dovizioso. Toevallig detail dat Alvaro ook op Assen in Dovi's achterwiel zat toen hij zijn rempunt miste - blijkbaar moet-ie niet op Dovizioso afgaan. :+

Ten tweede: dit was (weer) een crash in de eerste bocht, een moment waarop je wéét dat er veel rijders bij elkaar rijden, en je wéét dat roekeloosheid juist extra risicovol is. Dani Pedrosa kan veel winnen in de eerste bocht, maar bijna iedere andere rijder kan vooral verliezen. Het is niet voor niets dat commentatoren vaak zeggen dat "everybody got through turn one safely" - veel motoren dicht bij elkaar, dus extra voorzichtigheid geboden. Dit is van belang voor vergelijking met andere situaties.

Want ten derde... Super Sic werd bestraft voor een gevaarlijke actie op Le Mans met Dani Pedrosa. Hij werd niet bestraft toen hij Lorenzo meenam vorig jaar. Waren er andere factoren, in vergelijking met Alvaro's ongeluk? Het was de eerste bocht niet. Het was een natte race (in ieder geval niet kurkdroog). En het waren Bridgestones die erom bekend stonden, om in het begin heel onbetrouwbaar te zijn. Simoncelli's foutje was dan ook veel minder "stom" dan die van Bautista afgelopen zaterdag. Of je deze redenen genoeg vindt, of terecht, dat moet ieder natuurlijk voor zich weten, maar ik vind het zelf genoeg redenen om te zeggen dat er verschil is, en dat één-op-één vergelijken dus niet per definitie aan de orde is. (Dat wil zeggen, je kúnt het proberen... Maar of het terecht is dat je dat doet?)

En om ook maar te vergelijken met Rossi: ook daar geldt, andere situatie, ander moment, andere raceomstandigheden. Dat was bijvoorbeeld een race waarin bijna heel het veld op één of ander moment wel in de grindbak heeft gelegen. Ga je dan penalties uitdelen voor iemand meenemen? Minder gauw dan wanneer je in de eerste bocht als een malle gek finaal je rempunt mist en bijna twee Yamaha's de grond in boort. Rossi's "split second" actie slaagde, op slechts een haar. Bij Bautista was er geen redden aan, vanaf het begin al niet.

Nu wil ik hiermee niet zeggen dat ik de penalty om bovenstaande redenen terecht vind. Maar ik wil er wel mee aantonen, dat het niet zo zwart/wit is, en dat de racedirectie vast heel veel dingen laat meewegen in het oordeel. Ik vind een penalty wel op zijn plaats voor wat in principe een onbesuisd domme actie is, die makkelijk voorkomen had kunnen worden door met je volle verstand aan de race te starten. Bautista miste zijn break marker, op zowat het enige moment waarop je dat echt, echt, echt niet kunt maken. En men lijkt de laatste tijd sowieso wat strenger te zijn, door penalties te geven. Vergeet niet dat Marquez, ondanks dat de penalty later (in mijn ogen terecht, maar wie ben ik) teruggedraaid werd, in eerste instantie ook een penalty kreeg voor iets wat door velen als een puur racing incident werd gezien. Voor iets wat in een ander kampioenschap niet eens ter discussie geweest zou zijn.

Nou ja. Veel variabelen dus, en zo'n kleine actie kan makkelijk een groot verhaal worden. Een tik op de vingers vind ik wel op z'n plaats, de uitvoering zal altijd discutabel zijn. Had hij geen straf gehad, hadden anderen wel weer lopen jammeren dat hij als Spanjaard blijkbaar domme acties mag uitvoeren; had hij punten in moeten leveren hadden weer anderen gezegd dat dat een te forse straf zou zijn.

Dat houdt 't levend. :')

deels heb je gelijk, rossi zn strike was idd een andere situatie, maar de crash van supersic in 2011 vind ik exact gelijk aan die van bautista... het was dan wel niet de allereerste bocht maar wel de allereerste linkerbocht, waarvan je weet dat die niet volle bak kan omdat die kant vd band nog niet op temperatuur is... dus ja ik vind dat een vergelijkbare situatie..

maar terug naar the matter at hand: nee ik vind bautista zn straf zwaar overtrokken, tuurlijk is het stom maarja that's racing, die dingen gebeuren... flikte hij het nou ieder weekend oke maar je zegt zelf al de vorige keer was valencia 2011, en de keer daarvoor? ik zou het niet weten... om dan iemand achteraan te laten starten of uberhaupt al een sanctie te geven vind ik niet noodzakelijk, een flinke waarschuwing dat het niet nog eens moet gebeuren had mij genoeg geleken..
 
Ten eerste: dit is niet de eerste keer dat Alvaro Bautista een rijder onderuitkegelt in de allereerste bocht. Hetzelfde gebeurde, uit m'n hoofd en verbeter me als ik poep praat, vorig jaar op Valencia. Toen nam hij onder andere het Ducati fabrieksteam in zijn geheel mee nadat hij in contact kwam met Dovizioso. Toevallig detail dat Alvaro ook op Assen in Dovi's achterwiel zat toen hij zijn rempunt miste - blijkbaar moet-ie niet op Dovizioso afgaan. :+

Als je die race gezien hebt, dan weet je ook dat Bautista daar weinig aan kon doen.
 
Commetaar Cal Crutchlow (dus niet van mij)
Die Arsehole schakelde nog op terwijl iedereen al aan het remmen was! :]
 
deels heb je gelijk, rossi zn strike was idd een andere situatie, maar de crash van supersic in 2011 vind ik exact gelijk aan die van bautista... het was dan wel niet de allereerste bocht maar wel de allereerste linkerbocht, waarvan je weet dat die niet volle bak kan omdat die kant vd band nog niet op temperatuur is... dus ja ik vind dat een vergelijkbare situatie..

maar terug naar the matter at hand: nee ik vind bautista zn straf zwaar overtrokken, tuurlijk is het stom maarja that's racing, die dingen gebeuren... flikte hij het nou ieder weekend oke maar je zegt zelf al de vorige keer was valencia 2011, en de keer daarvoor? ik zou het niet weten... om dan iemand achteraan te laten starten of uberhaupt al een sanctie te geven vind ik niet noodzakelijk, een flinke waarschuwing dat het niet nog eens moet gebeuren had mij genoeg geleken..


juist zo denk ik er ook over,
als we dit soort dingen ook nog is zo zwaar gaan straffen. waar moet het dan heen met de moto gp :?
 
heb op ned 2 een filmpje over t team van louis salom gezien.
de moto3 moest geodkoper worden dacht ik.
koste toch even 135.000 euro dat grasmaaiertje _O-
 
Als je die race gezien hebt, dan weet je ook dat Bautista daar weinig aan kon doen.

Precies, Valencia vorig jaar werd Bautista ingesloten door Dovi. Daar kon hij niets aan doen. :N

Ze moeten is een keer straffen uitdelen op momenten dat het er werkelijk toe doet.

Rossi had in 2005 een straf moeten krijgen voor zijn actie op Gibernau in de laatste bocht op Jerez. In 2010 bonkte Rossi bij Lorenzo naar binnen op Motegi, omdat hij met alle geweld buitenom moest doorijden in de chicane terwijl dat geen haalbare kaart was.
Barbera heb ik al zo vaak mede coureurs eraf zien rijden en die heeft volgens mij nog nooit een straf gehad (ergste actie was in de 250cc op Misano waar hij Pasini eraf reed in de snelste bocht).
Cortese die uitkomen Ramshoek Kent bijna van z'n motor af bonkt, gebeurt niks mee.
Marquez die op Catalunya een crash van Espargaro veroorzaakt terwijl hij bijna crashte en mega wijd ging om vervolgens blindelings terug te sturen naar de ideale lijn.
Marquez die begin dit jaar Lüthi op het rechte stuk van Qatar voorbij rijd en Lüthi vervolgens de baan af drukt bij het aanremmen van de eerste bocht.

En zo kan ik nog wel even door gaan.
De racedirectie, Dorna en de FIM slaan de plank gewoon volledig mis wat mij betreft met hun straffen beleid. :z
 
zit zojuist 't commentaar van Hayden te kijken op motogp.com. ( op 2.40 min.)

hayden: We know right now,it's not easy. Results and everything going on, it's tough when
all the mecanics and everybody don't know your future...... etc

?? mecanics and everybody ??
 
heb op ned 2 een filmpje over t team van louis salom gezien.
de moto3 moest geodkoper worden dacht ik.
koste toch even 135.000 euro dat grasmaaiertje _O-
Welk programma, kan ik ff intunen op uitzendig gemist. :9
 
was gewoon de TT uitzending op ned 2, daar was een special over het team van salom.
ik heb ook een lijst met de prijzen oor de honda onderdelen gezien.
je slaat steil achter over
1600 euro voor een zuiger
een aprilia zuigertje kost 110 euro
 
was gewoon de TT uitzending op ned 2, daar was een special over het team van salom.
ik heb ook een lijst met de prijzen oor de honda onderdelen gezien.
je slaat steil achter over
1600 euro voor een zuiger
een aprilia zuigertje kost 110 euro
Oh ja die heb ik gezien.
Scott Deroue is officieel welkom. *O*

Nu de centen nog. Ja ook voor onderdelen. :+
 
zit zojuist 't commentaar van Hayden te kijken op motogp.com. ( op 2.40 min.)

hayden: We know right now,it's not easy. Results and everything going on, it's tough when
all the mecanics and everybody don't know your future...... etc

?? mecanics and everybody ??

Zou me niet verbazen wanneer Ducati de stekker uit het MotoGPteam trekt, wanneer Rossi besluit op te stappen. Ze bakken er toch niets meer van, en dan kunnen ze zich volledig op de Superbikes focussen met de Panigale. Daar halen ze immers wel successen.
 
Zou me niet verbazen wanneer Ducati de stekker uit het MotoGPteam trekt, wanneer Rossi besluit op te stappen. Ze bakken er toch niets meer van, en dan kunnen ze zich volledig op de Superbikes focussen met de Panigale. Daar halen ze immers wel successen.

Ducati doet al niet meer mee in de SBK he ;) :P
 
was gewoon de TT uitzending op ned 2, daar was een special over het team van salom.
ik heb ook een lijst met de prijzen oor de honda onderdelen gezien.
je slaat steil achter over
1600 euro voor een zuiger
een aprilia zuigertje kost 110 euro

Prijzen van de MotoGP machines zijn ook niet normaal.

Vorig jaar een kleine kijk in de pitbox van het Rizla Suzuki team mogen meemaken. Kregen we heel voorzichtig een voorspatbord in ons handen gegeven, met daarbij constant de opmerking "Please be careful, this fender only costs around €8000".

Niemand durfde te bewegen, en iedereen hield het ding met 2 handen stevig vast.
 
Ducati doet al niet meer mee in de SBK he ;) :P

Niet met een officieel fabrieksteam nee. Maar die mogelijkheid wordt wel een stukje makkelijker wanneer ze de GP's uitstappen. Nieuw fabrieksteam met de nieuwe Panigale,
en Ducati staat weer als een huis in de WSB.

Nou ja, ''t is en blijft koffiedik kijken, maar helemaal verbazen zou het me niet. Zeker niet wanneer Rossi z'n biezen pakt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan