Ja dus.
En ik praat bullshit??
en werd simoncelli direct gestraft dan? 't is niet zo dat bautista er ieder weekend iemand afrost..
en als je zo leuk wilt antwoorden moet je natuurlijk niet maar antwoorden op 50% van de post
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja dus.
En ik praat bullshit??
Ja, hij werd direct gestraft met een drive through penalty (Le Mans 2011). Weet jij überhaupt wel waarover je praaten werd simoncelli direct gestraft dan? 't is niet zo dat bautista er ieder weekend iemand afrost..
Ja, hij werd direct gestraft met een drive through penalty (Le Mans 2011). Weet jij überhaupt wel waarover je praat
Ik denk dat Assen '11 bedoeld wordt.
weet niet hoe anderen erover denken maar ik vind een ride through een ander kaliber straf dan iemand achteraan laten starten om een race accident..
..
wat een ongelofelijk bullshit... is rossi gestraft toen ie stoner onderuit kegelde? of simoncelli destijds? prima als ze straffen maar dan moeten ze ook consequent zijn, nu is het zo nu en dan en er zit ook geen enkele logica in qua gewicht vd straffen..
Ten eerste: dit is niet de eerste keer dat Alvaro Bautista een rijder onderuitkegelt in de allereerste bocht. Hetzelfde gebeurde, uit m'n hoofd en verbeter me als ik poep praat, vorig jaar op Valencia. Toen nam hij onder andere het Ducati fabrieksteam in zijn geheel mee nadat hij in contact kwam met Dovizioso. Toevallig detail dat Alvaro ook op Assen in Dovi's achterwiel zat toen hij zijn rempunt miste - blijkbaar moet-ie niet op Dovizioso afgaan.
Ten tweede: dit was (weer) een crash in de eerste bocht, een moment waarop je wéét dat er veel rijders bij elkaar rijden, en je wéét dat roekeloosheid juist extra risicovol is. Dani Pedrosa kan veel winnen in de eerste bocht, maar bijna iedere andere rijder kan vooral verliezen. Het is niet voor niets dat commentatoren vaak zeggen dat "everybody got through turn one safely" - veel motoren dicht bij elkaar, dus extra voorzichtigheid geboden. Dit is van belang voor vergelijking met andere situaties.
Want ten derde... Super Sic werd bestraft voor een gevaarlijke actie op Le Mans met Dani Pedrosa. Hij werd niet bestraft toen hij Lorenzo meenam vorig jaar. Waren er andere factoren, in vergelijking met Alvaro's ongeluk? Het was de eerste bocht niet. Het was een natte race (in ieder geval niet kurkdroog). En het waren Bridgestones die erom bekend stonden, om in het begin heel onbetrouwbaar te zijn. Simoncelli's foutje was dan ook veel minder "stom" dan die van Bautista afgelopen zaterdag. Of je deze redenen genoeg vindt, of terecht, dat moet ieder natuurlijk voor zich weten, maar ik vind het zelf genoeg redenen om te zeggen dat er verschil is, en dat één-op-één vergelijken dus niet per definitie aan de orde is. (Dat wil zeggen, je kúnt het proberen... Maar of het terecht is dat je dat doet?)
En om ook maar te vergelijken met Rossi: ook daar geldt, andere situatie, ander moment, andere raceomstandigheden. Dat was bijvoorbeeld een race waarin bijna heel het veld op één of ander moment wel in de grindbak heeft gelegen. Ga je dan penalties uitdelen voor iemand meenemen? Minder gauw dan wanneer je in de eerste bocht als een malle gek finaal je rempunt mist en bijna twee Yamaha's de grond in boort. Rossi's "split second" actie slaagde, op slechts een haar. Bij Bautista was er geen redden aan, vanaf het begin al niet.
Nu wil ik hiermee niet zeggen dat ik de penalty om bovenstaande redenen terecht vind. Maar ik wil er wel mee aantonen, dat het niet zo zwart/wit is, en dat de racedirectie vast heel veel dingen laat meewegen in het oordeel. Ik vind een penalty wel op zijn plaats voor wat in principe een onbesuisd domme actie is, die makkelijk voorkomen had kunnen worden door met je volle verstand aan de race te starten. Bautista miste zijn break marker, op zowat het enige moment waarop je dat echt, echt, echt niet kunt maken. En men lijkt de laatste tijd sowieso wat strenger te zijn, door penalties te geven. Vergeet niet dat Marquez, ondanks dat de penalty later (in mijn ogen terecht, maar wie ben ik) teruggedraaid werd, in eerste instantie ook een penalty kreeg voor iets wat door velen als een puur racing incident werd gezien. Voor iets wat in een ander kampioenschap niet eens ter discussie geweest zou zijn.
Nou ja. Veel variabelen dus, en zo'n kleine actie kan makkelijk een groot verhaal worden. Een tik op de vingers vind ik wel op z'n plaats, de uitvoering zal altijd discutabel zijn. Had hij geen straf gehad, hadden anderen wel weer lopen jammeren dat hij als Spanjaard blijkbaar domme acties mag uitvoeren; had hij punten in moeten leveren hadden weer anderen gezegd dat dat een te forse straf zou zijn.
Dat houdt 't levend.
Ten eerste: dit is niet de eerste keer dat Alvaro Bautista een rijder onderuitkegelt in de allereerste bocht. Hetzelfde gebeurde, uit m'n hoofd en verbeter me als ik poep praat, vorig jaar op Valencia. Toen nam hij onder andere het Ducati fabrieksteam in zijn geheel mee nadat hij in contact kwam met Dovizioso. Toevallig detail dat Alvaro ook op Assen in Dovi's achterwiel zat toen hij zijn rempunt miste - blijkbaar moet-ie niet op Dovizioso afgaan.
deels heb je gelijk, rossi zn strike was idd een andere situatie, maar de crash van supersic in 2011 vind ik exact gelijk aan die van bautista... het was dan wel niet de allereerste bocht maar wel de allereerste linkerbocht, waarvan je weet dat die niet volle bak kan omdat die kant vd band nog niet op temperatuur is... dus ja ik vind dat een vergelijkbare situatie..
maar terug naar the matter at hand: nee ik vind bautista zn straf zwaar overtrokken, tuurlijk is het stom maarja that's racing, die dingen gebeuren... flikte hij het nou ieder weekend oke maar je zegt zelf al de vorige keer was valencia 2011, en de keer daarvoor? ik zou het niet weten... om dan iemand achteraan te laten starten of uberhaupt al een sanctie te geven vind ik niet noodzakelijk, een flinke waarschuwing dat het niet nog eens moet gebeuren had mij genoeg geleken..
Als je die race gezien hebt, dan weet je ook dat Bautista daar weinig aan kon doen.
Commetaar Cal Crutchlow (dus niet van mij)
DieArseholeschakelde nog op terwijl iedereen al aan het remmen was!
Welk programma, kan ik ff intunen op uitzendig gemist.heb op ned 2 een filmpje over t team van louis salom gezien.
de moto3 moest geodkoper worden dacht ik.
koste toch even 135.000 euro dat grasmaaiertje
Oh ja die heb ik gezien.was gewoon de TT uitzending op ned 2, daar was een special over het team van salom.
ik heb ook een lijst met de prijzen oor de honda onderdelen gezien.
je slaat steil achter over
1600 euro voor een zuiger
een aprilia zuigertje kost 110 euro
zit zojuist 't commentaar van Hayden te kijken op motogp.com. ( op 2.40 min.)
hayden: We know right now,it's not easy. Results and everything going on, it's tough when
all the mecanics and everybody don't know your future...... etc
?? mecanics and everybody ??
Zou me niet verbazen wanneer Ducati de stekker uit het MotoGPteam trekt, wanneer Rossi besluit op te stappen. Ze bakken er toch niets meer van, en dan kunnen ze zich volledig op de Superbikes focussen met de Panigale. Daar halen ze immers wel successen.
Oh ja die heb ik gezien.
Scott Deroue is officieel welkom.
Nu de centen nog. Ja ook voor onderdelen.
was gewoon de TT uitzending op ned 2, daar was een special over het team van salom.
ik heb ook een lijst met de prijzen oor de honda onderdelen gezien.
je slaat steil achter over
1600 euro voor een zuiger
een aprilia zuigertje kost 110 euro
Ducati doet al niet meer mee in de SBK he
Als het te goed gaat plakken ze er zo weer zes kilo bij.Nieuw fabrieksteam met de nieuwe Panigale,
en Ducati staat weer als een huis in de WSB.
Tot op heden doen de Panigale's 't nog niet zo best op clubdagen of bij de British superbikes.