Duurste paddockstand OOIT!!

  • Onderwerp starter Anoniempje621
  • Startdatum
Nou ik mag dan wel jarig zijn vandaag, maar ben niet blij met mn vervroegde cadeau een paar dagen geleden.

Ik kreeg een hele dure paddockstand van een medeweggebruiker :?

Sta voor verkeerslicht te wachten en bij groen laat de auto voor me de motor afslaan, ik sta nog rustig te wachten tot hij de auto weer gestart heeft en toen -boem- :X

Alles is nu onder de verzekering dus meer kan ik er niet over kwijt, schade zal bepaald gaan worden..

Voor mij is het seizoen (hopelijk tijdelijk) ten einde...

jullie allemaal voorzichtig op de weg alsjeblieft..het is mij ook alweer veel te dichtbij gekomen '(

[afbeelding]

:X :X

[afbeelding]

:X :X
Proficiat.

En troost je met de gedachte zijn onderdelen zijn duurder :+ :+

Lullig dat het gebeurd is hoop voor beide partijen dat het een beetje vlot verloopt.
 
Zuur. Vind persoonlijk dat de onoplettende porsche bestuurder buiten de schade ook wel een schadevergoeding aan het slachtoffer mag betalen voor al het ongemak, stress en algeheel gedoe.
 
Ik niet. Dat is de taak van zijn verzekeraar.

Nou, ik wil WEL dat de verzekerde er iets van voelt, anders verandert het gedrag niet.

Boete, schadevergoeding, verhoogde premie, of gewoon flink geschrokken zijn... als er maar een aanleiding is om in het vervolg dit soort botsingen (of andere botsingen :+) te voorkomen.
 
Zuur. Vind persoonlijk dat de onoplettende porsche bestuurder buiten de schade ook wel een schadevergoeding aan het slachtoffer mag betalen voor al het ongemak, stress en algeheel gedoe.

Dat is echt weer typisch gejank :') "Ow, die meneer/mevrouw heeft een Porsche en heeft zeer waarschijnlijk meer geld dan ik... laat ik er zoveel mogelijk uit te proberen te zuigen".
Als je zo denkt had je waarschijnlijk al tijden voor zo'n ongelukje ongemak, stress en algeheel gedoe van elke rekening op je mat.
 
Aan de andere kant... Emotioneel geleden schade. Met een beetje pech mis je een heel gedeelte van het motorseizoen.
 
ai ,zuur man ! mag je de stand wel houden ?
 
Dat is echt weer typisch gejank :') "Ow, die meneer/mevrouw heeft een Porsche en heeft zeer waarschijnlijk meer geld dan ik... laat ik er zoveel mogelijk uit te proberen te zuigen".
Als je zo denkt had je waarschijnlijk al tijden voor zo'n ongelukje ongemak, stress en algeheel gedoe van elke rekening op je mat.

Voel je je aangesproken ofzo dat je zulke vage conclusies trekt? Als het een oud peugeotje was geweest had ik hetzelfde gepost. Mensen onderschatten de tijd en energie die zulke dingen kosten voor het slachtoffer. Dat zou gewoon gecompenseerd moeten worden, wat het zelden wordt in Nederland. (In Duitsland bijv. wel)
 
Laatst bewerkt:
Voel je je aangesproken ofzo dat je zulke vage conclusies trekt? Als het een oud peugeotje was geweest had ik hetzelfde gepost. Mensen onderschatten de tijd en energie die zulke dingen kosten voor het slachtoffer. Dat zou gewoon gecompenseerd moeten worden, wat het zelden wordt in Nederland. (In Duitsland bijv. wel)

Het is een ongelukje met wat blik/plastic schade. Toch gaan we in Nederland het meteen hebben over "het slachtoffer". De Porsche bestuurder heeft het vast niet met opzet gedaan en zijn/haar verzekering zal het allemaal goed oplossen.
Waarom dan dat gezeik en gemiep om extra vergoedingen ?
 
Ik ga niet op de schade afwikkeling in, dit is verzekeringswerk en mn rechtsbijstand zal hun uiterste best voor me doen zodat ik dit snel -letterlijk- achter me kan laten en weer snel bij mij collega motorrijders kan voegen.

Side note: ik ben WA+ verzekerd, verzekering gaf aan dat ze de bestuurder niet aansprakelijk kunnen stellen, dit kan wel met een all-risk verzekering..

mijn rechtsbijstandverzekering (verkeer) kan dit echter wel.

weet niet of dit bij alle verzekeringen is dus mensen let op je polis voorwaarden etc, en betaal een euro of 8 extra per maand..scheelt je bij afwikkelingen van zulke ellende, een hoop ellende ;)
 
Knake zooi en klote dat het je is overkomen.
Wellicht toch nog iets geluk gehad, want voor hetzelfde geld had die koekswous meer gas gegeven en veel harder tegen jou achterzijde aangereden.
Dan zouden de rapen veel meer gaar kunnen zijn.
Nekletsel loop je snel op in zo'n situatie.
Hoop dat je motor snel weer op en top is, want begrijp dat je het rijden nu al mist.
Sterkte.
Vr Gr

En met wat meer mazzel had die bestuurder vanmorgen z'n boterham met pindakaas van t aanrecht laten vallen, uiteraard met de oindakaas besmeerde kant op de vloer en had ie een nieuwe boterham moeten maken. Dan was hij anderhalve minuut later van huis gegaan en was hij TS nooit tegen gekomen op de weg.
Of had er een gieter overgestoken bij de kruising ervoor en had TS die voor moeten laten gaan, dan was de Porsche al voorbij geweest voordat TS op dat punt was aangekomen.

Waarom bedenken we er altijd van alles bij ? Wat als dit, wat als dat.... het is zoals het is en dat is er genoeg.






Ik ga niet op de schade afwikkeling in, dit is verzekeringswerk en mn rechtsbijstand zal hun uiterste best voor me doen zodat ik dit snel -letterlijk- achter me kan laten en weer snel bij mij collega motorrijders kan voegen.

Side note: ik ben WA+ verzekerd, verzekering gaf aan dat ze de bestuurder niet aansprakelijk kunnen stellen, dit kan wel met een all-risk verzekering..

mijn rechtsbijstandverzekering (verkeer) kan dit echter wel.

weet niet of dit bij alle verzekeringen is dus mensen let op je polis voorwaarden etc, en betaal een euro of 8 extra per maand..scheelt je bij afwikkelingen van zulke ellende, een hoop ellende ;)

Natuurlijk kunnen ze dat wel. En in dit geval is de casus zo eenvoudig dat die aansprakelijkstelling met 1 brief sturen geregeld zal zijn. Alleen... je hebt ze vooraf niet genoeg betaald zodat ze vinden dat je dat zelf maar moet doen.

Maak je over de afhandeling maar niet al te druk, als alles gegaan is zoals je omschreef zal de afhandeling niet zo moeilijk hoeven zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het is een ongelukje met wat blik/plastic schade. Toch gaan we in Nederland het meteen hebben over "het slachtoffer". De Porsche bestuurder heeft het vast niet met opzet gedaan en zijn/haar verzekering zal het allemaal goed oplossen.
Waarom dan dat gezeik en gemiep om extra vergoedingen ?

Omdat er duidelijk geen sprake is van gedeelde schuld. Dat er geen opzet in het spel is maar iets anders (bijvoorbeeld onoplettendheid) betekent niet dat de automobilist ook maar het onschuldige slachtoffer van de omstandigheden is.
Als slachtoffer (klinkt idd wat dramatisch maar hoe moet je het anders noemen) kost het je tijd & energie, vind ik niet meer dan logisch dat daar een vergoeding tegenover staat. In het ideale geval zou alle energie en moeite bij de veroorzaker (is dat beter dan 'dader'?) cq verzekering van de veroorzaker moeten liggen maar zo werkt het helaas nog niet.
 
Voel je je aangesproken ofzo dat je zulke vage conclusies trekt? Als het een oud peugeotje was geweest had ik hetzelfde gepost. Mensen onderschatten de tijd en energie die zulke dingen kosten voor het slachtoffer. Dat zou gewoon gecompenseerd moeten worden, wat het zelden wordt in Nederland. (In Duitsland bijv. wel)

Jij wilt nog hogere premies?
 
En met wat meer mazzel had die bestuurder vanmorgen z'n boterham met pindakaas van t aanrecht laten vallen, uiteraard met de oindakaas besmeerde kant op de vloer en had ie een nieuwe boterham moeten maken. Dan was hij anderhalve minuut later van huis gegaan en was hij TS nooit tegen gekomen op de weg.
Of had er een gieter overgestoken bij de kruising ervoor en had TS die voor moeten laten gaan, dan was de Porsche al voorbij geweest voordat TS op dat punt was aangekomen.

Waarom bedenken we er altijd van alles bij ? Wat als dit, wat als dat.... het is zoals het is en dat is er genoeg.

dat ga ik onthouden voor de eerstvolgende preek van een agent. Die beginnen altijd met wat als dit, wat als dat gebeurde :t
 
dat ga ik onthouden voor de eerstvolgende preek van een agent. Die beginnen altijd met wat als dit, wat als dat gebeurde :t
Ohja, die zijn daar ook zo goed in bij een kort gesprekje aan de kant van de weg.
Ik reed laatst een motorrijder voorbij die met de motor liep op de snelweg. Dus stoppen en vragen, bleek toch echt niet te verhelpen dus ik ben gaan helpen duwen. Auto stuj vooruit vlak voor het begin van de uitvoegstrook neergezet en duwen maar. Ongeveer 1600 meter waarvan ongeveer 600 heuvel op (1e afsl winschoten vanaf dld (a7).
Alles klaar dus ik op tempo terug rennen naar de auto, bij elk naderend voertuig 3 meter naar links het gras in om zo voldoende afstand en veiligheid te creeëren.
Bij de auto aangekomen stopt ook net de politie, erg netjes dat ze bezorgt/geïntresseerd zijn.
Na uitleg was het enige wat ze te melden hadden dat het Levens gevaarlijk is om zo op de snelweg/vluchtstrook te lopen ;(
Ze hadden kunnen zeggen dat het netjes van me is om te stoppen en te helpen. De auto stond nogwel in fend off en met 2 wielen in de berm dus niet net voorbij de streep.

Zo, die frustratie ben ik ook weer kwijt
 
Zuur. Vind persoonlijk dat de onoplettende porsche bestuurder buiten de schade ook wel een schadevergoeding aan het slachtoffer mag betalen voor al het ongemak, stress en algeheel gedoe.
Waarom het ging niet expres het was geen voorbedachte rade.
Maar een ongeluk.
En als je snel trauma's oploopt moet je onder je steen blijven.
En vooral niet deel nemen aan het verkeer.
 
Mijn gedachten :)

Heb je hard gewerkt , de juiste pik gepijpt of geluk gehad en kan je een dure auto uitzoeken.


Em dan koop je .... dié ...
Ik snap die jaloezie nooit.
Als je luxe wil hard werken en een beetje geluk.

Het is bij de meesten niet aan komen waaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan