Dwarelende Ninja

Moebius_Sandman

Die hard MF'er
12 dec 2002
841
0
Amsterdam
Vanochtend zat ik op de A2 EHV-DB, voor me zat vanaf Best een zwart ZX6R, normaal valt dat niet zo op (tis geen aanval) maar nu wel, waarom vraag je je af (terecht)
Nou wat mij opviel was dat van achter bezien het leek alsof ie kwispelde, je kent het wel als er een slag in je wiel zit van je fiets.
De bestuurder (M/V) had volgens ons toch zeer veel moeite om hem recht te houden, schoof constant over het zadel heer en weer.
Ik heb er even achter gereden maar kon zo 1-2-3 geen reden zien, voor-achter leek recht en ook gewoon te sporen, snelheid was 120-130 dus wind kan het ook niet echt zijn...
Bij afslag Vught-zuid werd er afgeslagen, mij achter latend met de vraag, wie was die "daredavil" of valt het allemaal wel mee. Wat zou het kunnen zijn, volgens Pauwtje leek het wel of het wiel los zat.

:? :? :? :? :?
 
Turbulentie van een voorligger :?
Zat vanochtend ook een eind te stuiteren achter een bestelauto met ladder op de imperial.
 
Op dinsdag 29 juli 2003 16:24 schreef ApRiLiA_SMOKE het volgende:
....

Om 8:00 sogges? dag t nie...

Op dinsdag 29 juli 2003 16:26 schreef the stomper het volgende:
....
Nee lijkt me sterk.... was te druk met rechtblijven zitten om mij te zien...

Op dinsdag 29 juli 2003 16:33 schreef koekum het volgende:
....

Nee ook niet reed helemaal in het vrije, daarbij had ie een rugzak om en die vertoonde geen last van tubulentie

Nog meer ideeen? *D
 
Heb zoiets wel es meegemaakt op een suzuk600F maar reed toen 220 en stond een aardig windje van voren.
Maar met 120 :?
Misschie was ie gewoon een beetje aan het spelen met het stuur, doe ik ook wel es,een beetje heen en weer zwieberen voor de lol.
 
Met de wind van voren? Dan heb je maximaal gebruik van je stroomlijn! Dan zou je er juist GEEN last van moeten hebben. Tenzij je met wapperende jas en korte broek aan op je fietsie zit... Maar je had natuurlijk je voorwiel niet aan de grond! (Hoe kon ik zo dom zijn... |( )
 
Met de wind van voren? Dan heb je maximaal gebruik van je stroomlijn! Dan zou je er juist GEEN last van moeten hebben. Tenzij je met wapperende jas en korte broek aan op je fietsie zit... Maar je had natuurlijk je voorwiel niet aan de grond! (Hoe kon ik zo dom zijn... |( )


wat is dit nou voor gelul weet je.... heb ook wel es met zeer hoge snelheid gereden , dat t zaakje instabiel werd , kan van alles als oorzaak hebben , slechte banden bijvoorbeeld.
 
Nah, was geen gevalletje wind, die dude bleef gewoon 20 km aan een stuk dwarellen, maar harder dan 140 durfde :) ie niet... zag er echt bizar uit. LAat ik zo zeggen, als het mij zou gebeuren...zo wiebelen, schuiven dwarelen, zou ik m naast de weg zetten en naar huis gaan om een end hout te zoeken om den motomonteur eens te laten waperen... *D
 
Na het monteren van de nieuwe voorband bij een niet nader te noemen motorzaak in zoetermeer (niet HvW) werd mijn soes gsx750 uit '83 ook instabiel bij snelhedenboven de 140.

Ik verdenk ze ervan een verkeerde band te hebben gemonteerd. Wat er achter op zat weet ik niet, maar de voorband had een heel ander soort profiel en was volgens mij van een ander merk.

Kan dit de oorzaak van het zwieperen zijn geweest? Misschien kan het van achter zwieperen terwijl het probleem aan de voorkant zit; De zwiep beweging wordt dan gewoon naar achter toe sterker?
 
Band gemonteerd en daarna niet gebalanceerd :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan