Dyna 2000 in my project met ZX6R motor voor wegggebruik

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Dynatek maakt aftermarket ontsteking voor veel motoren. Omdat ik met met project (ZXR400 met ZX6R motor zie: Project ZXR-RR, The never ending story! ) probleemen heb met mijn ontsteking zat ik te denken om een Dyna 2000 ontsteking te gaan gebruiken. Met de lage dollar zijn deze dingen nog wel redenlijk te betalen.

Nu was ik alleen benieuwd of het ook wel slim is om dit in een wegmotor te gebruiken. kunnen dit soort systemen een negatief effect hebben op de levensduur van de motor, of zitten er andere nadelen aan vast?

Hoe zit het met de prestaties van de motor? kunnen deze vooruit gaan? de motor heeft al akra bochten met een laser works demper. er komt een ramair airbox met K&N in, en de orginele carbs krijgen wel een dynojet kit of misschien neem ik zelfs wel flatsliders. Daarnaast ga ik in de toekomst de kop misschien ook nog wel flowen of zelfs meer, maar dat is echt nog wel ff 2 jaaar weg.

Daarnaast even een heel ander vraagje, op de website staat dat ze alleen een kit voor het 1998-2001 model hebben, maar zou deze ook op mijn 1997 blok passen? zit toch niet zoveel verschil in dacht ik?

Hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven!
 
Ik kan het wel voor je maken

Jij kan volgens mij vrijwel alles maken ;)
Helaas zit je niet echt in de buurt voor mij :N

Maar heb jij ervaring met dyna 2000 ontsteking? is het een aanrader?

En ken jij toevallig de ZX6R goed genoeg om te vertellen of een dyna kit voor een 1998 (g model) ook op een 1997 (f model) zou moeten kunnen?

De verschillen zijn opzich minimaal, maar de 1998 heeft een gasklepstand sensor die het 1997 model niet heeft. ook de ontstekings curves zijn anders. volgens haynes:

F model: van 12.5 graden BTDC @ 1050RPM tot 35 graden @ 3000RPM
G model: van 12.5 graden BTCD @ 1300RPM tot 35 graden @ 5000RPM

Zijn die dyna 2000 kastjes allemaal hetzelfde en is alleen de pickup sensor anders pet kit?

Misschien ook belangrijke info voor het hele verhaal, het kleen air systeem heb ik er af gesloopt.

Iemand advies? :)
 
ik heb een dyna2000 systeem van ebay gekocht.
Ik gebruik hem voor mn aanstaande turbo systeem.

De dyna heeft veel voordelen. Vooral als je hogecompressie, turbo of lachgas gebruikt.
Je kan het pingelen helemaal uitstellen, omdatje hem kan programeren en verstellen.

Tja het is nogal een uitgebreid apparaat.

ik heb em gekocht voor 260 euro.

hier eentje voor jou motor, tenminste als je een 98 tot 2001 hebt.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Dyna-2000-Ignition-Kawasaki-ZX6R-98-01_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43976QQihZ022QQitemZ350019111976QQtcZphoto
 
Laatst bewerkt:
Wees maar niet bang mensen... ik heb al heel veel zitten lezen en ken de dynatech site uit mn kop :P

ook heb ik dynatech zelf en een aantal andere sites in amerika, de uk en nederland een email gestuurd met mijn vragen. Vooral over het vage verhaal of er nou wel of neit een set bestaat voor mijn 1997 blok. Inmiddels een paar dagen geleden is de enige reactie die ik van een engelse importeur heb gehad een email van 4 of 5 worden waarin staat dat de de 98-99 kit niet op mijn 97 blok werkt.

Ik weet dus nogsteeds bijna niets.
 
ik heb een dyna2000 systeem van ebay gekocht.
Ik gebruik hem voor mn aanstaande turbo systeem.

De dyna heeft veel voordelen. Vooral als je hogecompressie, turbo of lachgas gebruikt.
Je kan het pingelen helemaal uitstellen, omdatje hem kan programeren en verstellen.

Tja het is nogal een uitgebreid apparaat.

ik heb em gekocht voor 260 euro.

hier eentje voor jou motor, tenminste als je een 98 tot 2001 hebt.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Dyna-2000-Ignition-Kawasaki-ZX6R-98-01_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43976QQihZ022QQitemZ350019111976QQtcZphoto

heb die gast al een paar dagen geleden gemaild. Ik kreeg alleen een mailtje terug met een ander object nummer voor een kit die op de ZX6R van 93 tot 99 zou moeten passen. Een beetje raar, want er bestaat geen 93-94 model, en dan zou dat setje ook op het 98-99 model passen, terwijl het setje van het 98-99 model niet op mijn 97 model zou passen. Ik heb de gast om opheldering hier over gevraagd, maar nog niets gehoord
 
Als ik jouw topics zo lees, lijkt het me dat jij vrij handig bent met elektronica... (afgezien van het laten lopen van je blok... }) ). Daarom denk ik dat een microsquirt of een megasquirt misschien iets voor je is.

Dat zijn doe het zelf ECU's die je kan aanpassen aan wat je nodig hebt. Ze worden veel gebruikt voor injectie, maar ze kunnen ook alleen de ontsteking regelen. Eventueel kan je dan als je je blok hebt lopen, nog injectie erop bouwen... Dan hoef je niet te gaan klooien met Flatslides...

De Microsquirt is een vrij klein apparaatje dat wat moeilijker is aan te passen als je speciale wensen hebt, maar ze zijn eigenlijk speciaal ontwikkeld om op motoren te bouwen. Je kan mbv een computer elke ontstekingscurve die je maar wilt erin programmeren. Eventueel kan je zelfs je gasklepsensor nog gebruiken als input voor het veranderen van de ontsteking tijdens het rijden.

De Megasquirt is er in een paar versies, die je zelf kan bouwen en samenstellen. De microsquirt is hiervan afgeleid.

Op de volgende websites kan je meer info vinden:
www.microsquirt.info
www.megasquirt.info

Succes!
 
Jij kan volgens mij vrijwel alles maken ;)
Helaas zit je niet echt in de buurt voor mij :N

Maar heb jij ervaring met dyna 2000 ontsteking? is het een aanrader?

En ken jij toevallig de ZX6R goed genoeg om te vertellen of een dyna kit voor een 1998 (g model) ook op een 1997 (f model) zou moeten kunnen?

De verschillen zijn opzich minimaal, maar de 1998 heeft een gasklepstand sensor die het 1997 model niet heeft. ook de ontstekings curves zijn anders. volgens haynes:

F model: van 12.5 graden BTDC @ 1050RPM tot 35 graden @ 3000RPM
G model: van 12.5 graden BTCD @ 1300RPM tot 35 graden @ 5000RPM

Zijn die dyna 2000 kastjes allemaal hetzelfde en is alleen de pickup sensor anders pet kit?

Misschien ook belangrijke info voor het hele verhaal, het kleen air systeem heb ik er af gesloopt.

Iemand advies? :)
Als ritzen het voor je kan maken zou ik het lekker door hem laten doen!
Je weet zeker dat het goed gebeurd, en je loopt niet het risico dat een aangeschaft model uit het buitenland niet past!
Dan maar een stuk rijden zou ik denken!

succes ermee ;)
 
Ik ken megasquirt, maar dat is een duurder plan dan een dyna2000 of msd aan te schaffen. En totaal onnodig, btw injectie werkt niet zo mooi als een ouderwetse carburateur en vooral niet zo mooi als de Keihin FCR flatslides dat is echt hetbeste op de markt. Lectron is btw ook erg mooi.
Injectie is mooi bij een turbo setup. Een carburateur gaat lekken bij een hogere drukken (boven 1bar overdruk).En flatslides kunnen niet samen met een blowthru setup

maar criss, is de amerikaanse 1993 zx6r geen zzr600 bij ons? misschien zelfde motorblok. als wat je nu hebt, misschien hetere nokken vandaar de verschillen in timing? wat je liet zien. Ik weet t niet want ik heb geen ervaring met kawasaki.

Bel anders jspp op die verkoopt dyna2000 in nederland. Z'n site
http://www.jspp.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik ken megasquirt, maar dat is een duurder plan dan een dyna2000 of msd aan te schaffen. En totaal onnodig, btw injectie werkt niet zo mooi als een ouderwetse carburateur en vooral niet zo mooi als de Keihin FCR flatslides dat is echt hetbeste op de markt. Lectron is btw ook erg mooi.
Tenzij je een turbo setup wil ofzo. Een carburateur gaat lekken bij een hogere drukken (boven 1bar overdruk).

maar criss, is de amerikaanse 1993 zx6r geen zzr600 bij ons? misschien zelfde motorblok. als wat je nu hebt, misschien hetere nokken vandaar de verschillen in timing? wat je liet zien. Ik weet t niet want ik heb geen ervaring met kawasaki.

Bel anders jspp op die verkoopt dyna2000 in nederland. Z'n site
http://www.jspp.nl

hey, daar heb je een punt ja... het zzr600 blok lijkt heel erg anders, maar volgens mij zijn ze op elkaar gebaseerd.

Jan smid heb ik al ene paar dagen geleden gemaild.
 
Als ik jouw topics zo lees, lijkt het me dat jij vrij handig bent met elektronica... (afgezien van het laten lopen van je blok... }) ). Daarom denk ik dat een microsquirt of een megasquirt misschien iets voor je is.

Dat zijn doe het zelf ECU's die je kan aanpassen aan wat je nodig hebt. Ze worden veel gebruikt voor injectie, maar ze kunnen ook alleen de ontsteking regelen. Eventueel kan je dan als je je blok hebt lopen, nog injectie erop bouwen... Dan hoef je niet te gaan klooien met Flatslides...

De Microsquirt is een vrij klein apparaatje dat wat moeilijker is aan te passen als je speciale wensen hebt, maar ze zijn eigenlijk speciaal ontwikkeld om op motoren te bouwen. Je kan mbv een computer elke ontstekingscurve die je maar wilt erin programmeren. Eventueel kan je zelfs je gasklepsensor nog gebruiken als input voor het veranderen van de ontsteking tijdens het rijden.

De Megasquirt is er in een paar versies, die je zelf kan bouwen en samenstellen. De microsquirt is hiervan afgeleid.

Op de volgende websites kan je meer info vinden:
www.microsquirt.info
www.megasquirt.info

Succes!

Is iets te geavanceerd voor mijn doel vrees ik. Denk ook niet dat ik er ooit injectie in ga bouwen.

Ik ben op zoek naar iets redenlijk simpel en kant en klaar. Heb al genoeg kleine projectjes met mijn motor en heb eigenlijk geen ruimte voor nog 1tje er bij.

Maar bedankt voor het meedenken :)
 
Als ritzen het voor je kan maken zou ik het lekker door hem laten doen!
Je weet zeker dat het goed gebeurd, en je loopt niet het risico dat een aangeschaft model uit het buitenland niet past!
Dan maar een stuk rijden zou ik denken!

succes ermee ;)

zeker weten dat ritzen dat heel mooi kan, maar ik doe liever zoiets zelf.
bespaart mij bakken vol geld. Bij een pro ben ik zo 100en extra kwijt en dat laat mijn budget niet toe. Daarnaast rijd de fiets nu niet, en ritzen zit 200km verderop. en misschien nog vele belangrijker, ik vind het ook leuk om de motor zelf helemaal te bouwen. Als alles een beetje af is, gaat hij zeke rnaar een pro voor het echte afstelwerk/tuning, maar zo ver ben ik nog niet.
 
Had je btw, al op die Ebay link gekeken. Je kan de verkoper ook vragen of hij een setje voor je verkoopt de 93 tot 98 versie. Hij is lekker goedkoop. maar erkomt nog 60euro invoer belasting bij als je het laat overkomen uit t buiteland.
 
Had je btw, al op die Ebay link gekeken. Je kan de verkoper ook vragen of hij een setje voor je verkoopt de 93 tot 98 versie. Hij is lekker goedkoop. maar erkomt nog 60euro invoer belasting bij als je het laat overkomen uit t buiteland.

ja das dezelfde gast die ik had gemailt. Hij kwam toen ineens met die voor 93-99 model. ik had hem om opheldeing gevraagd, maar geen reactie meer gekregen.
 
Die kerel, is idd niet zo heel snel met reageren. Als hij een een dyna2000 voor jou model hebt, kopen. Of je moet er geen vertrouwen in hebben.
Ik heb zaken met heb gedaan, en ben tevreden over het zaken doen. En hij is verweg de goedkoopste in engeland betaal je 399pond. veel te duur.
 
Ik ken megasquirt, maar dat is een duurder plan dan een dyna2000 of msd aan te schaffen. En totaal onnodig, btw injectie werkt niet zo mooi als een ouderwetse carburateur en vooral niet zo mooi als de Keihin FCR flatslides dat is echt hetbeste op de markt. Lectron is btw ook erg mooi.
Injectie is mooi bij een turbo setup. Een carburateur gaat lekken bij een hogere drukken (boven 1bar overdruk).En flatslides kunnen niet samen met een blowthru setup

maar criss, is de amerikaanse 1993 zx6r geen zzr600 bij ons? misschien zelfde motorblok. als wat je nu hebt, misschien hetere nokken vandaar de verschillen in timing? wat je liet zien. Ik weet t niet want ik heb geen ervaring met kawasaki.

Bel anders jspp op die verkoopt dyna2000 in nederland. Z'n site
http://www.jspp.nl

Lectrons zijn alleen voor dragrace geschikt (en bedoeld). De ZZR600 heette in de US ZX-6 (zonder R).
 
Terug
Bovenaan Onderaan